Ralliketju

  • 1 834 552
  • 14 798

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Lappia on nyt huhuiltu Citroenille ensikaudeksi, jännä nähdä mihinpäin kuskimarkkinat lähtee pyöriin vai lähteekö ne. Ogierin sopimuskuviot taitaa tällähetkellä pidätällä muiden valintoja aika pitkälle. Tuntuu ainakin ettei Ogier olisi hirveän tyytyväinen tämänkauden autoonsa joten saa nähdä olisiko mahdollista siirtyminen muualle vai jopa lopetus. Se sitten kuka tulisi Lapin tilallekin olisi jännä, Ogier, Suninen, Meeke, vai joku muu?Olettaen että Latvala pysyisi tallissa myös. Toisaalta jos Ogier lähtee pois niin Ford taas tarvitsisi sinne "tähtikuljettajaa"
En usko että Mäkinen potkii ainakaan molempia suomalaisia tallistaan ulos. Vähintään Sunista tai Rovanperää pitäisi saada sitten tilalle. Kalle tulee melko varmasti ajamaan joskus Toyotalla, mutta vuosi on vielä mysteeri.

Olisi Tommilta aika raju ratkaisu sinivalkoisille rallifaneille siirtyä kokonaan ulkomaisiin kuskeihin. Vielä vuosi sitten tiimissä oli kolme suomalaista ja tallin majapaikka oli Puuppolassa. Ensin vaihtui Hänninen Tänakiin, sitten vaihtui Puuppola Viroon. Olisi aika tyly kuitti että "kaikkien aikojen suomalaistiimi" muuttuisi pääasiassa virolaistiimiksi vain kahdessa vuodessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko että Mäkinen potkii ainakaan molempia suomalaisia tallistaan ulos. Vähintään Sunista tai Rovanperää pitäisi saada sitten tilalle. Kalle tulee melko varmasti ajamaan joskus Toyotalla, mutta vuosi on vielä mysteeri.

Olisi Tommilta aika raju ratkaisu sinivalkoisille rallifaneille siirtyä kokonaan ulkomaisiin kuskeihin. Vielä vuosi sitten tiimissä oli kolme suomalaista ja tallin majapaikka oli Puuppolassa. Ensin vaihtui Hänninen Tänakiin, sitten vaihtui Puuppola Viroon. Olisi aika tyly kuitti että "kaikkien aikojen suomalaistiimi" muuttuisi pääasiassa virolaistiimiksi vain kahdessa vuodessa.

Joo tietenkin jos parempi sopimustarjous tullut niin väkisinkään voi pitää, olettaisi ainakin että jos Loeb, Neuville ja Ogier kieltäytynyt Citroenin tarjouksista niin Lappi on niitä kuskeja joille ensimmäisenä soitetaan. Siellä tuntuu olevan kova halu nostaa kurssia ylöspäin. Eikä Lapillekaan ehkä hyvää ole jäädä Tänäkin jalkoihin jos tarjolla isompaa roolia muualla. Tiedä sitten tapahtuuko kuskimarkkinoilla lopulta mitään neuvotteluja ja pähkäilyjä nämäkin huhut taitaa olla.

EDIT: Oma veikkaus että Latvala ainakin jatkaa Toyotalla, tietenkin jos Ogier liikahtaa johonkin suuntaan niin periaatessa Fordillakin olisi "ykköskuskin" paikka vapaana..
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En usko että Mäkinen potkii ainakaan molempia suomalaisia tallistaan ulos. Vähintään Sunista tai Rovanperää pitäisi saada sitten tilalle. Kalle tulee melko varmasti ajamaan joskus Toyotalla, mutta vuosi on vielä mysteeri.

Ei ainakaan ensi vuonna. Rovanperä pysyy Skodalla, niinhän Jouhki totesi. Oliko vielä niin että Skodan soppari jatkuu 2020 loppuun saakka, mutta Jouhki piti mahdollisena että 2020 kaudella Kalle ajaisi satunnaisia WRC-kisoja.

Olisi Tommilta aika raju ratkaisu sinivalkoisille rallifaneille siirtyä kokonaan ulkomaisiin kuskeihin. Vielä vuosi sitten tiimissä oli kolme suomalaista ja tallin majapaikka oli Puuppolassa. Ensin vaihtui Hänninen Tänakiin, sitten vaihtui Puuppola Viroon. Olisi aika tyly kuitti että "kaikkien aikojen suomalaistiimi" muuttuisi pääasiassa virolaistiimiksi vain kahdessa vuodessa.

No Mäkinen johtaa kuitenkin tallia jonka tavoite on menestys. Mikäli suomalaiskuskien vauhti ei riitä, niin sitten otetaan kansallisuudesta riippuen nopeampia. Toki en näe että nykyisestä kuljettajakaartista Mäkinen semmoisia löytäisi, kun tuskin Ogier ja/tai Neuville hänen tähtäimessään ovat. Suninen voi tietysti paikata Lapin tai Latvalan. Todennäköisimmin sitten Lapin, koska en usko Latvalan enää lähtevän tallia vaihtamaan.

Ogier on nyt kuitenkin sen jonka ratkaisu tullee ensin ja sitten muut palaset alkavat loksahdella paikalleen.

Myös Japani olisi mahdollisesti tekemässä paluuta rallin MM-sarjaan:
Japan closes on WRC return - wrc.com

Tuleeko tämä tarkoittamaan kilpailujen kierrätystä vai lisätäänkö määrää kun Safarikin osalta suunnitelmat on samoja?
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei ainakaan ensi vuonna. Rovanperä pysyy Skodalla, niinhän Jouhki totesi. Oliko vielä niin että Skodan soppari jatkuu 2020 loppuun saakka, mutta Jouhki piti mahdollisena että 2020 kaudella Kalle ajaisi satunnaisia WRC-kisoja.

No Mäkinen johtaa kuitenkin tallia jonka tavoite on menestys. Mikäli suomalaiskuskien vauhti ei riitä, niin sitten otetaan kansallisuudesta riippuen nopeampia. Toki en näe että nykyisestä kuljettajakaartista Mäkinen semmoisia löytäisi, kun tuskin Ogier ja/tai Neuville hänen tähtäimessään ovat.
Rovanperä saa jokaiselta tallilta sopimustarjouksen, se on varma. Itse pääsee valitsemaan millä autolla haluaa WRC-uransa aloittaa kaudella 2020 tai 2021, riippuen vähän ohjelmasta mitä haluaa kaudella 2020 ajaa Skodan sopparin jälkeen. Esim. jos kiinnostaa ajaa jo joitain kisoja WRC-autolla, niin voisi olla aika lähellä sopimus Hyundain tai Fordin kanssa, koska heillä autot kummassakin luokassa, sekä WRC ja WRC2. Tästä syystä Toyota siinä vaiheessa huono vaihtoehto. Jos taas jo hakusessa täysi kausi WRC-autolla kaudella 2020, niin sitten saa valita ajokin itse.

Ei ole mikään suuri salaisuus, että Mäkinen ja Neuville ovat hyvää pataa keskenään. Ovat olleet jo siitä asti kun Thierry kävi aikoinaan Tommin 'ajokoulussa' Puuppolassa nuorena. Ensi kausi on ensimmäinen, kun Neuville olisi mahdollista saada Toyotalle ajamaan, mutta en tiedä onko kumpikaan tässä vaiheessa kiinnostunut yhteistyöstä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole mikään suuri salaisuus, että Mäkinen ja Neuville ovat hyvää pataa keskenään. Ovat olleet jo siitä asti kun Thierry kävi aikoinaan Tommin 'ajokoulussa' Puuppolassa nuorena. Ensi kausi on ensimmäinen, kun Neuville olisi mahdollista saada Toyotalle ajamaan, mutta en tiedä onko kumpikaan tässä vaiheessa kiinnostunut yhteistyöstä.

Toisaalta luulisi että Neuville olisi jo jatkosopimuksen pikkuhiljaa tehnyt jos ihan 100% tallissa jatkaminen. Tiedä sitten ollaanko sielläkin kyttäämässä Ogierin perään ja silloin saattaisi Neuville karata Toyotalla, Lappi Citroenille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
En ole vielä lukenut noita juttuja, mutta käsittääkseni Toyotalta on Citroenille lähdössä Latvala on eikä Lappi. Tästä on ollut puhetta hivenen ja Suninen olisi tulossa Toyotalle.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ensi kauden kilpailukalenteri on huhujen mukaan 14 kilpailun mittainen, Japani sekä Chile olisivat tulossa kalenteriin uusina tai uusvanhoina mukaan. Korsikan kisa olisi liipasimella pudota pois. Tai jopa Saksa.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensi kauden kilpailukalenteri on huhujen mukaan 14 kilpailun mittainen, Japani sekä Chile olisivat tulossa kalenteriin uusina tai uusvanhoina mukaan. Korsikan kisa olisi liipasimella pudota pois. Tai jopa Saksa.

En juuri osaa sanoa noista kilpailuista muuta kuin sen, mitä pn niistä jotain yleistä joskus sattunut lukemaan. Silti, mitä helvettiä noi ajelee tuolla Saksassa, kun ei ole yhtään autonvalmistajaa mukana sarjassa, saati paikallista kuskia? Joo, voi se olla iso markkina-alue, mutta noilla panssariröykyillä käyvät sitten köröttelemässä. Aivan hyvin voisi jättää tuon Saksan skaban ainakin hetkeksi pois. Eihän niillä taida olla kohta edes formuloissakaan skabaa järjestettäväksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ensi kauden kilpailukalenteri on huhujen mukaan 14 kilpailun mittainen, Japani sekä Chile olisivat tulossa kalenteriin uusina tai uusvanhoina mukaan. Korsikan kisa olisi liipasimella pudota pois. Tai jopa Saksa.

Tuo 14 kisaahan nostaisi tietenkin tallien kustannuksia, mutta kyllähän tuosta kisakalenterista saisi rakennettua paljon "fiksumman". Nyt ajettiin Meksiko ja sitten tultiin eurooppaan vetään Ranska ja sit takaisin Argentiinaan ?? Mitä v*tun järkeä ?
Järjestelemällä saataisiin kustannuksia pudotettua huimasti.

Aikanaan taidettiin vetää suht tiivis setti, Korsika, San Remo ja Katalonia 4 viikkoon ? Miksi se ei onnistuis nyttenkin, esim. Korsika ja Sardinia peräkkäisillä viikoilla ja sit viikko väliä Katalonia. Kustannuksia säästyisi ja olisi se rallifanillekkin hienoa kun lähtis 2 viikon reissuun ja kävis kattomassa 2 MM-rallia ?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko nyt aprillipäivä?! Maikkari lepertelee, että Bosse neuvottelee paluusta ensi kaudeksi rallin MM-sarjaan. No, kyseessä olisi vain Ruotsin ralli. Tommilta koittaa saada Toyoo alle tuohon yhteen skabaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko nyt aprillipäivä?! Maikkari lepertelee, että Bosse neuvottelee paluusta ensi kaudeksi rallin MM-sarjaan. No, kyseessä olisi vain Ruotsin ralli. Tommilta koittaa saada Toyoo alle tuohon yhteen skabaan.

Mikähän tässä olisi ajatus, joku kolmikosta antaisi auton yhdeksi ralliksi vai tulisiko jonkinlainen kakkostiimi mukaan? Jos oikeasti joku haluaisi ottaa mainoshyödyn irti niin tulisi lisää autoja, tyyliin Räikkönen, bosse, Rovanperä, Hänninen, Hirvonen , Tommi Mäkinen ym.. kävisi yksittäisiä ralleja ajamassa vuorotellen. Show takiahan tätä ajetaan..
 

Outsider

Jäsen
Muistelenkohan ihan omiani, että Bosse olisi joskus aiemmin sanonut, että Ruotsi voisi olla se paikka missä voisi joskus ajaa, kun on udeltu tuleeko ajamaan muiden lopettaneiden mestareiden tapaan Jyväskylässä jonain juhlavuotena? Samalla toki tainnut sanoa, että ei oikein sen puolesta kiinnosta, kun ei kuitenkaan osaisi olla ajamatta "täysillä".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Muistelenkohan ihan omiani, että Bosse olisi joskus aiemmin sanonut, että Ruotsi voisi olla se paikka missä voisi joskus ajaa, kun on udeltu tuleeko ajamaan muiden lopettaneiden mestareiden tapaan Jyväskylässä jonain juhlavuotena? Samalla toki tainnut sanoa, että ei oikein sen puolesta kiinnosta, kun ei kuitenkaan osaisi olla ajamatta "täysillä".
Bosse sanoi ainakin Selänteen vetämässä Supertähdet ohjelmassa että Ruotsin ralli on hänen lempirallinsa. Siinä mielssä tuo osallistuminen juuri Ruotsin ralliin voisi ollakin ihan potentiaalinen. Ruotsissahan Bosse ajoi toistaiseksi viimeisen rallinsa vuonna 2010, kolme vuotta virallisen lopettamisen jälkeen. Ehkä vielä kerran...

Bosse on kyllä huikea tyyppi. Supertähdissä paljastui ihan uusi puoli, heitteli niin kuivia puujalkavitsejä että ei tosikaan. Allekirjoittanut syttyi ainakin ihan täydellisesti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuljettajamarkkinoiden ensimmäinen iso palanen on nyt asettunut paikalleen: Neuville pysyy Hyundailla, kuten varmaan oli vähän odotettuakin.

Three more years for Thierry and Nicolas - Hyundai Motorsport Official Website

Pistäisiköhän tämä nyt lähiaikoina myös muut paikat jakoon? Voisi olettaa että ainoa syy miksi Neuville kesti näin kauan varmistaa oma sopimus olisi se että haluaisi kilpailuttaa ja odottaa Citroenilta tarjousta jos Ogier ei sinne olisi menossa. Voisiko ehkä päätellä että siellä olisi kenties tehty Ogierin kanssa sopimus? toisaalta formuloissakin on niin hullut markkinat ollut viimeaikoina, että vielähän tuossa kerkee lopulta Latvala menemään Citroenille, Lappi fordille ja Ogier Toyotalle ja Toyotan kolmatta autoa ajaisi sitten Meeke/ joku muu satunnaisesti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pistäisiköhän tämä nyt lähiaikoina myös muut paikat jakoon?

Ogierin itsensä mukaan hänen sopimusasiansa voivat selvitä jo ensi viikon alussa, joten tuon perusteella voisi olettaa että kyllä.
Citröenin tallipomo Budar vihjailee taas siihen suuntaan, että Citikka haluaa nimenomaan Ogierin vaikka Neuvillen kanssakin käytiin neuvotteluja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogierin itsensä mukaan hänen sopimusasiansa voivat selvitä jo ensi viikon alussa, joten tuon perusteella voisi olettaa että kyllä.
Citröenin tallipomo Budar vihjailee taas siihen suuntaan, että Citikka haluaa nimenomaan Ogierin vaikka Neuvillen kanssakin käytiin neuvotteluja.

Joo ja jotenkin kun Neuville kuitenkin teki vielä 3 vuoden sopimuksen niin luulisi että Citroenillakin on jotain pitempiaikaista suunitelmaa muiden kuskien kanssa, muuten olisi olettanut lyhyempää sopimusta. Kenties 3v soppari Ogierillekin Citroenille? tai Lapille.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sellaista huhua Turkista että Lappi ei jatkaisi Tojotalla...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tilannehan on nyt tietenkin ihan toinen kuin vuosia sitten. Eikös Ogier saanu ikäänkuin monoo tjsp Citroeniltä. Kaveri ei oikein totellut käskyjä ja ajoi tosissaan Loebiä vastaan ja oli todella pienestä kiinni että Loeb ei voittanut mestaruutta ??

No silloin Ogier oli nöösipoika. Nyt 5 maailman mestaruuden legenda....
Citroen varmasti ottaisi Ogierin kehittämään autoa ?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turkin rallikin lyötiin sitten tulille, Mikkelsen nopein yleisö erikoiskokeella. Ogier jäi 7,5 sekunttia ja on 14 nopein. Tietenkin tuommoiset erot on mahdollista saada myöhemminkin kiini, mutta paljon tuli alkuun takkiin. Olisi varmaan Tänäkillä nyt hyvä sauma iskeä jos Neuville ja Ogier menettää avauspäivänä aikaa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turkin rallikin lyötiin sitten tulille, Mikkelsen nopein yleisö erikoiskokeella. Ogier jäi 7,5 sekunttia ja on 14 nopein. Tietenkin tuommoiset erot on mahdollista saada myöhemminkin kiini, mutta paljon tuli alkuun takkiin. Olisi varmaan Tänäkillä nyt hyvä sauma iskeä jos Neuville ja Ogier menettää avauspäivänä aikaa.

Tuollaiset erot eivät ole Turkissa yhtään mitään. Paljon porukkaa tulee kärsimään rengasrikoista, joten helposti tulee sitten minuuttitolkulla eroa. Jos tuo tasaisella ajolla auton maaliin ilman ongelmia, on jo korkealla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja lauantain ekalla pätkällä Neuvillen iskari tekee kallerovanperät ja konepellistä läpi. Neuville häviää 3,5 minuuttia kärjelle ja yrittää nyt selvitä huoltoon että pystyisi kamppailemaan vielä jämäpisteistä power stagen lisäksi.
 

Gust

Jäsen
MM-taistelu menee kyllä erittäin jännäksi, jos Ogier ja Tänak selviävät maaliin. Ogier ja Neuville olisivat lähes tasoissa ja Tänak kaventaisi eroa ihan mukavasti riippuen siitä, mille sijalle onnistuu vielä nousemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös