Ralliketju

  • 1 834 552
  • 14 798
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ei se nyt ihan noinkaan ole, Ford on tällä kaudella mukana M-Sportin toiminnassa, tässä ote Keskisuomalaisen uutisesta: "Wilson otti Fordin rallitoiminnan hoitoonsa vuonna 1997. Ford vetäytyi rallista tehdastallina kauden 2012 päätteeksi, mutta palasi takaisin kaudeksi 2018. Fordin autotehtaan tekninen ja taloudellinen tuki tekee M-Sportista vahvemman pelurin ja Ogierista suosikin maailmanmestariksi myös kaudella 2018."

Palasi takaisin nimenä, ei todellakaan tehdastallina. Antavat teknistä tukea ja muuta apua, mutta tuo taloudellinen tuki on pelkkää tekohengitystä. Ei mitään mahdollisuutta taistella autonvalmistajien budjetteja vastaan.

Suurin syy tuolle yksityistallien puutteelle on yksinkertaisesti raha, sekä nämä uudet autot. Uusia WRC-autoja on saatavilla rahalla ja tällä hetkellä todennäköisesti vain M-Sportilta. En usko, että Citroen, Hyundai tai Toyota lähtisivät omiaan edes myymään, eikä heillä toisaalta ole mikään tarve rahaa tehdäkään kun tehdas maksaa. Vanhoilla WRC-autoilla ei taas ole enää mitään mieltä ajaa. Paitsi jonkun harrastelijan/rahamiehen silloin tällöin käydä pyörimässä yksittäisissä kisoissa.

Ei kannata tässäkään asiassa enää verrata vuosituhannen alkuun, ajat muuttuvat.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sordo halunnee myös täyden sarjan ja mikäli ei sitä Hyundailta saa, lienee vahva ehdokas Citröenille.
Muistankohan nyt haastattelua ihan väärin mut muistaakseni Sordo ei oo näin sanonut. (sen ainakin myönsi et Sainzin mantelinperijä Espanjalaisen maailmanmestarin suhteen hänestä ei tule)

Nesteralliviikonlopun plussat kiteytettynä ja paikanpäällä nähtynä:
+++ Tänak. Kaikki kehut on aikalailla sanottu. Koko viikonlopun dominoi ja piti suomalaisia pilkkanaan.
++ Pietarisen voitto (vaikka tulikin Rovanperän epäonnesta johtuen) ei oo kyllä yhtään hassumpi saavutus. Kallesta on höpisty jo kauan, hyvä että joku muukin (suomalainen) pääsee valokeilaan.
+ Hyundai. Viimevuosina joka kisassa on ollut ongelmia, nyt suhtkoht hyvin mennyt kisa sen suhteen et kukaan ei rungittanut (pl. Mikkelsen Ässämäessä). Mieltä lämmittää erityisesti Paddonin ehjä suoritus.

ja miinukset:
-M-Sport/Ford. Odotukset oli ehkä hitusen korkeammalla, etenkin Sunisen osalta.
-- Suomalaiset pääsarjassa. Lappi tyri kisansa jo Moksissa ja siinä taisi loppupäivä mennäkkin pilalle. Toinen päivä menikin paremmin. Kunnes vikana päivänä asenne oli kyllä kaikki tai ei mitään, siitä propsit. Vaikkakin lepikko kutsui.

Latvala oli vaisu. Vaikka hankala alkukausi ollutkin takana ja pääsi podiumille, niin jotenkin niin hajuton väritön ja mauton suoritus. Ja muutenkin se et sarjan yksi kokeneimpia kuskeja, joka on jo aiemmin voittanut tämän kisan, ottaa päätavoitteekseen podiumsijan. Mitä hemmettiä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Muistankohan nyt haastattelua ihan väärin mut muistaakseni Sordo ei oo näin sanonut. (sen ainakin myönsi et Sainzin mantelinperijä Espanjalaisen maailmanmestarin suhteen hänestä ei tule..

No se olikin minun ihan oma tuntuma/veikkaus, kun Sordo on kuitenkin ollut tällä kaudella yllättävänkin nopea. Tai sitten on osunut juuri ne kisat missä osaa ajaa, ml. kartturin vaihto. Voisi olettaa että haluaisi vielä kokeilla täyttä sarjaa. Voin toki olla väärässäkin, mutta jotainhan Citröenin on tehtävä mikäli eivät Ogieria saa.

Ihmettelen, jos Citikka palkkaisi keväällä 36 vuotta täyttävän kuskin riveihinsä, kun tuolla ei tosiaan ole edes täysiä kausia alla muutamaan vuoteen. Tämä täysin omaa mutuilua.

Sieltä on kuitenkin tulossa nuorta ukkoa ylöspäin, joilla on kaikki edessä. Jos taas Citikka haluaisi palkata ikämiehen, niin mä olen taipuvainen ajattelemaan, että muuan Loeb olisi tällöin haaveissa ennen Sordoa, jos Loeb päättäisikin palata ralliin.

No onhan Sordo ajanut tähän kauteen mennessä ihan täysiä kausia Hyundailla. Tämä kausi on mennyt puoliksi Paddonin kanssa ja kumpikin on ollut jatkuvasti nopeampi kuin Mikkelsen, jota pidän edelleen kauden suurimpana pettymyksenä. Näköjään kun alla ei ole sarjan ykkösauto (VW), niin vauhti ei riitä kuin ynnämuuta sijoihin.

Citröen on ajattanut pääasiassa kahta autoa kauden mittaan, paitsi silloin kun Al Qassimi ei ole ollut mukana. Ottaako tiimi nyt kolmannen auton kaikkiin kisoihin ja kuka sitä ajaa silloin kun sheikki ei ole köröttelemässä auraajana kahtena viimeisenä päivänä. Annetaanko se esim. jollekin nuorelle lupaukselle vai saako Breen ajaa jokusen kisan. Kaksi paikkaa Citikalla siellä kuitenkin on auki varmasti ja jännä nähdä riittääkö Östbergin näyttö Suomesta esim. toiseen paikkaan. Mutta kyllä mä pidän Sordoa vaihtoehtona Citikalle siinä missä Östbergiäkin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on kans sellainen muistikuva että Sordo olisi kertonut ettei halua ajaa jatkossa enää täysiä kausia vaan tämä nykyinen tahti olisi hänelle mieluisin...

Löysin jutun Espanjalaisesta lehdestä missä oli haastattelua ja aiheesta muutenkin juttua

Sordo voisi kuulemma jatkaa WRC:ssä nykyisen kaltaisella ohjelmalla vielä vaikka kymmenen vuotta, mutta hän ei näe itseään ajamassa enää täyttä sarjaa. On erittäin tyytyväinen nykyohjelmaan...

WRC Mundial Rallies 2018: Sordo: "Sé que ya no voy a ser campeón del mundo" | Marca.com
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mulla on kans sellainen muistikuva että Sordo olisi kertonut ettei halua ajaa jatkossa enää täysiä kausia vaan tämä nykyinen tahti olisi hänelle mieluisin...

Löysin jutun Espanjalaisesta lehdestä missä oli haastattelua ja aiheesta muutenkin juttua

Sordo voisi kuulemma jatkaa WRC:ssä nykyisen kaltaisella ohjelmalla vielä vaikka kymmenen vuotta, mutta hän ei näe itseään ajamassa enää täyttä sarjaa. On erittäin tyytyväinen nykyohjelmaan...

WRC Mundial Rallies 2018: Sordo: "Sé que ya no voy a ser campeón del mundo" | Marca.com

No kun on noin sanonut, niin sitten tuskin lienee Citröen vaihtoehtona, ellei aja sitä kolmatta autoa Al Qassimin kanssa. Tämä tietysti nostaa kuskispekulaatioihin ennemminkin Paddonin, jolla taas enemmänkin lienee halukkuutta täyteen sarjaan, jos Hyundain suunnitelmissa on jatkaa tällä kuviolla ensikin kausi.
Tosin Neuvillella ei ole sopimusta Huihaille, mutta tuskinpa korealaiset häntä haluavat pois päästää.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Saksan ralli on tekemässä maailmanmestaruuskamppailusta entistä kiharampaa. Neuvillella ei kulje edelleenkään ja Ogier kärsi pitkän Panzerplatten alussa ilmeisesti rengasrikon. Samalla hetkellä Ott Tänak ajaa kohti toista peräkkäistä voittoa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saksan ralli on tekemässä maailmanmestaruuskamppailusta entistä kiharampaa. Neuvillella ei kulje edelleenkään ja Ogier kärsi pitkän Panzerplatten alussa ilmeisesti rengasrikon. Samalla hetkellä Ott Tänak ajaa kohti toista peräkkäistä voittoa.

Jännäksi taitaa mennä kyllä.Ogier on todella kaukana kärjen taistelusta. 7 sijalle on kyllä mahdollista nousta ajamalla mutta siitä korkeammalle ei kyllä taida olla saumoja ? Neuvillellä saumat vielä sijalle 2

Nyt kun Tänäkki vaan malttaisi ottaa tarkasti. Voitto on käytännöllisesti varma. Ilman tekniikkamurheita tai ajovirhettä muilla ei ole saumoja.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos yhtään laskin oikein, niin EK-kilsoja on vielä sellainen reilu 99km jäljellä, eli aivan mitä tahansa saattaa vielä tapahtua. Jopa JM saattaa ajaa pöpelikköön. En lähtisi yhtään sojoitusta vielä naulaamaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos yhtään laskin oikein, niin EK-kilsoja on vielä sellainen reilu 99km jäljellä, eli aivan mitä tahansa saattaa vielä tapahtua. Jopa JM saattaa ajaa pöpelikköön. En lähtisi yhtään sojoitusta vielä naulaamaan.


Jaana-Marjattahan veti pihalle Volsulla vikana päivänä keulapaikalta ja homma oli siinä... Se olisikin ollut silloin ensimmäinen suomalainen voitto asfaltilla sitten Tommi Mäkisen ja tyylin San Remon 90 luvun lopusta ?
Sittemmin Jaana taisi ottaa voiton Asfaltilla....
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sen verran kielipoliisi-ihmettelyä ralliketjuun, että miksi ihmeessä Ott Tänakista tehdään Oit Tänak? Ainakin tallipäällikkö Tommi Mäkinen ja maikkarin uutistenklukijat näin ovat tehneet jo vuosia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Huomisestahan tuli suomalaisittain hyvin mielenkiintoinen päivä. Latvalalla mahdollisuudet kakkospaikkaan ja Lappi voi noista neljänneksi. Rovanperä näyttää johtavan WRC2:sta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Sen verran kielipoliisi-ihmettelyä ralliketjuun, että miksi ihmeessä Ott Tänakista tehdään Oit Tänak? Ainakin tallipäällikkö Tommi Mäkinen ja maikkarin uutistenklukijat näin ovat tehneet jo vuosia.
Mulla on virolainen tuttu nimeltään Ott (Ei kuitenkaan Ott Tänak). Nimi lausutaan virolaisittain "Oitt". Oikeastaan siinä on lausuttuna mun mielestä puolitoista t-kirjanta lopussa. Kaipa Tommi ja muut suomalaiset ovat ottaneet lausumisen virolaisista. Kuten minäkin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sen verran kielipoliisi-ihmettelyä ralliketjuun, että miksi ihmeessä Ott Tänakista tehdään Oit Tänak? Ainakin tallipäällikkö Tommi Mäkinen ja maikkarin uutistenklukijat näin ovat tehneet jo vuosia.

Mulla on virolainen tuttu nimeltään Ott (Ei kuitenkaan Ott Tänak). Nimi lausutaan virolaisittain "Oitt". Oikeastaan siinä on lausuttuna mun mielestä puolitoista t-kirjanta lopussa. Kaipa Tommi ja muut suomalaiset ovat ottaneet lausumisen virolaisista. Kuten minäkin.

Ralliradiossa taisivat ihan kysyäkkin Tänakilta vuosi pari sitten et miten nimensä lausutaan oikeaoppisesti. Ja koska virolaiset ja ennenkaikkea Ott itsekin lausuu nimensä "Oit" niin sitten lausutaan niinkuin hän itsekin tekee.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulla on virolainen tuttu nimeltään Ott (Ei kuitenkaan Ott Tänak). Nimi lausutaan virolaisittain "Oitt". Oikeastaan siinä on lausuttuna mun mielestä puolitoista t-kirjanta lopussa. Kaipa Tommi ja muut suomalaiset ovat ottaneet lausumisen virolaisista. Kuten minäkin.
Olin väärässä, se tosiaan sanotaan "oitt' Niitä t-kirjaimia siinä lopussa on vähintään puolitoista tai kaksi, ainakin tämän virolaisen urheilutoimittajan sanomana

VIDEO | Ott Tänak istus Tallinnas WRC masina rooli
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Köh, JM:ltä kosahti vaihdelaatikko heti sunnuntain ekalla pätkällä. Lappi sentään nousi kolmanneksi kokonaiskilpailussa, joten suomalainen voi päästä jälleen podiumille. Sordo ajoi myös pihalle, joten Neuville siirtyi kuin lahjaksi kakkospaikalle.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Samalla pätkällä Sordo kävi ulkona ja tippu palkintopallitaistelusta, mutta jatkaa kuudentena. Suninen 5. ja Rovanperä 10., mutta Kopecky on 3,2sek päässä ja oli 2,7 sek nopeampi 16. EK:lla.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vika EK on enää ajamatta ja siinä jännitys on enää powerin pisteissä, kun kärjessä erot ovat sen verran suuria. Suninen ja Mikkelsen käyvät ainoastaan kisaa viidennestä paikasta, kun Mikkelsen on 4,6s Sunista perässä kuudentena.

WRC2 puolella Kopecky tuli Kallesta ohi tuolla toiseksi viimeisellä EK:lla ja johtaa nyt 3,5s:lla.

WRC3:ssa Taisko Lario tulee voittamaan, jos ei ryssi ihan huolella, kun ero kakkoseen on lähes 9 min.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jaahas se ois sitten Saksan ralli kurvailtu ja kamppailu mestaruudesta sai vielä uutta "väriä" kun Tänäk tietyllä tapaa ilmoittautui vielä kamppailuun mukaan ? Aiemmin näytti siltä, että mestaruus olisi Neuvillen ja Ogierin välinen taisto, mutta loistavasti sujuneiden Jyväskylän ja Saksan voitot nosti virolaisen taisteluun mukaan. Tänäk keräsi kahdesta kisasta hukeat 59 pistettä ( 25+5, jyväskylä ja 25+4, saksa ), kun samaan aikaan Neuville otti ( 2+2 sekä 18+1 ) ja Ogier puolestaan ( 10+0 ja 12+5 ).

Neuville edelleen johtaa sarjaa pisteillä 172 ( 146+26), Ogier:lla 149 ( 128+21 ) ja Tänäk 136 (115+21 ), kun 4 kisaa on jäljellä. Suluissa luku on normipisteet ja jälkimmäinen power stagen pisteet.

Tarvii mennä useiden vuosien päähän kun tilanne on ollut "vastaava" tässä vaiheessa kautta ?
Neuville on ollut hiuksen hienosti tasaisin. Vain 1 totaalisesti epäonnistunut kisa, Jyväskylä, josta tuli 2+2 ja sekin suurimmaksi osaksi aura-autona olosta ja siitä, että Hyundai ei kait ole riittävän "nopea" suomessa.
Ogier on "kyntänyt" 2 kisaa, Ruotsi 1+4 sekä Portugali 0+0.
Tänäk on epäonnistunut peräti 4 kertaa. Ruotsi 2+1, Meksiko 0+5, Portugali 0+0 sekä Italia 2+3.

Toivottavasti saadaan huikea loppukausi 4 viimeiseen kisaan. Parhaimmat "asetelmat" taitaa olla Tänäkillä. 2 viime kisan suvereeni voitto ja "loistava" lähtöpaikka. Seuraava kisa on Turkikin kivikossa, jossa 3s paikka on hyvä lähtöpaikka. Neuville auraa edellä ja Ogier vielä kanssa "luistelee".
Turkin jälkeen ajettava Wales on vähän "lottoa" kelien suhteen. Siellä nyt sillä lähtöpaikalla ei ehkä niiiiiiiiin isoa merkitystä ole oletko 1 vai 3 ?
Espanja on MM-sarjaa johtavalle "paha" jos taas ajetaan eka päivä soralla kuten on tainnut parina viime vuonna olla ? Siinä jos ns. liikaa häviää, voi sitä olla paha kuroa kiinni sitten asfaltilla ?
Viimeinen kisa, Australia on MM-sarjan johtajalle "katastrofi", ellei eroa ole noin 15+ pistettä ? Niillä "liukkailla" takkiin tulee varmasti ja Paljon ?

Pienehköt piste-erot jäljellä oleviin 4 kisaan takaa sen, että virheisiin ei enään ole varaa. Yksikin 0-5 pisteen kisa tekee todella pahan takaiskun mestaruustaistoon.
Tänäk tulee nyt ehdottomasti tarviimaan paljon apua Latvalalta ja Lapilta. JM:n ja EP:n on kerättävä mahdollisimman paljon pinnoja pois Neuvilleltä ja Ogierilta joista molemmilla kävi kyllä aika hyvä tuuri kun pääsivät muiden epäonnien vuoksi "liian" korkealle lopputuloksissa ?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Toivottavasti saadaan huikea loppukausi 4 viimeiseen kisaan. Parhaimmat "asetelmat" taitaa olla Tänäkillä. 2 viime kisan suvereeni voitto ja "loistava" lähtöpaikka. Seuraava kisa on Turkikin kivikossa, jossa 3s paikka on hyvä lähtöpaikka. Neuville auraa edellä ja Ogier vielä kanssa "luistelee".
Turkin jälkeen ajettava Wales on vähän "lottoa" kelien suhteen. Siellä nyt sillä lähtöpaikalla ei ehkä niiiiiiiiin isoa merkitystä ole oletko 1 vai 3 ?
Espanja on MM-sarjaa johtavalle "paha" jos taas ajetaan eka päivä soralla kuten on tainnut parina viime vuonna olla ? Siinä jos ns. liikaa häviää, voi sitä olla paha kuroa kiinni sitten asfaltilla ?
Viimeinen kisa, Australia on MM-sarjan johtajalle "katastrofi", ellei eroa ole noin 15+ pistettä ? Niillä "liukkailla" takkiin tulee varmasti ja Paljon ?
Jonkun muun kuin Ogierin MM-voitto olisi nannaa koko sarjalle. Itse sydämeni pohjasta toivon jotain uutta mestaria sarjalle. Aivan sama onko se Neuville vai Tänak, pääasia että joku muu voittaisi kuin ranskalainen Sebastien. Viimeksi Ogier/Loeb kaksikon ulkopuolelle mestaruus on tainnut mennä 2003 kun Petter Solberg voitti mestaruuden. Jos jotain vertailukohtaa tuolle ajalle hakuaa, niin viimeksi kun mestaruus on mennyt Sebujen ulkopuolelle, JML on juuri saanut ajokortin ja K. Rovanperä on paskantanut vielä vaippaan.

Se on mielestäni ihan sama kuinka tasainen sarja on. Hävisihän Hirvonekin aikoinaan mestaruuden pisteellä, mutta vuosiluvun jouduin kaivamaan googlesta. Veikkasin 2010 tai 2008, mutta sehän oli tietysti 2009. Ja tuonkin muistan varmaan vain koska suomalainen, kenties muitakin tapauksia on Loebin ja Ogierin aikakautena ollut, mutta ne ovat unohtuneet pian. Rallissa kukaan harvemmin muistaa toista tai kolmatta, joten se on ihan sama voittaako Ogier sadalla vai yhdellä pisteellä.

Sekin on hienoa, että kaikki kolme mestaruutta tavoittelevat ovat eri tiimin edustajia. Sekin olisi aika tylsää, jos mestaruudet ratkottaisiin yhden valmistajan sisällä.

Tämä kausi on ollut melko mahtava kaikin puolin, etenkin nyt kun Tänak Toyotallaan on ilmoittautunut mukaan mestaruustaistoon. Toivottavasti joko Neuville tai Tänak korjaisi potin Ogierin nenän edestä. Loiventaisi mukavasti tuota 15 vuoden ranskalaisvoittojen putkea.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Se on mielestäni ihan sama kuinka tasainen sarja on. Hävisihän Hirvonekin aikoinaan mestaruuden pisteellä, mutta vuosiluvun jouduin kaivamaan googlesta. Veikkasin 2010 tai 2008, mutta sehän oli tietysti 2009. Ja tuonkin muistan varmaan vain koska suomalainen, kenties muitakin tapauksia on Loebin ja Ogierin aikakautena ollut, mutta ne ovat unohtuneet pian. Rallissa kukaan harvemmin muistaa toista tai kolmatta, joten se on ihan sama voittaako Ogier sadalla vai yhdellä pisteellä.
Kaivoin historian kirjoja sen verran, että 2006 Loeb voitti yhdellä pisteellä Grönholmin ollessa kakkonen, 2007 Loeb voitti neljällä pisteellä Grönholmin ollessa kakkonen, 2009 oli tuo Hirvosen pisteen tappio ja 2011 Hirvonen hävisi kahdeksalla pisteellä. Noiden jälkeen seuraavaksi pienin piste-ero ranskalaisten hallintakaudella on ollut 19 pistettä ja isoin piste-ero vuonna 2013 114 pistettä Ogier voitti ja Neuville oli toinen. Eli jos suomalaiset eivät ole olleet vireessä, niin ei noille fransmanneille ole saatu laitettua kunnolla kampoihin. Tällä kaudella näyttäisi sentään Neuville ja Tänak laittavan paremmin hanttiin. Toivottavasti tosiaan jompikumpi nappaa tittelin Ogierin nenän edestä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kaivoin historian kirjoja sen verran, että 2006 Loeb voitti yhdellä pisteellä Grönholmin ollessa kakkonen
Toki tuosta pitää mainita sen verran että tuolla kaudella Loebilta jäi kauden neljä viimeistä kilpailua ajamatta. Mies oli enduropyörällä ja olkapää piti leikata, tuossa vaiheessa kautta eroa Grönholmiin oli 35 pistettä. Bossen piti siis kerätä 36 pinnaa noustakseen mestaruuteen, tasapisteittä Loeb olisi vienyt koska voittoja oli enemmän. Noh, Grönholm voitti neljästä viimeisestä kisasta kolme, mutta valitettavasti kolmanneksi viimeisessä kisassa Walesissa Grönholm hyytyi viidenneksi. Taisi itse asiassa keskeyttää rallin jossain vaiheessa kun jäi voittaja Hirvoselle yli 12 minuuttia, mutta ilmeisesti keskeyttäjiä oli paljon muitakin kun oli lopulta noinkin korkealla sijoituksissa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lappia on nyt huhuiltu Citroenille ensikaudeksi, jännä nähdä mihinpäin kuskimarkkinat lähtee pyöriin vai lähteekö ne. Ogierin sopimuskuviot taitaa tällähetkellä pidätällä muiden valintoja aika pitkälle. Tuntuu ainakin ettei Ogier olisi hirveän tyytyväinen tämänkauden autoonsa joten saa nähdä olisiko mahdollista siirtyminen muualle vai jopa lopetus. Se sitten kuka tulisi Lapin tilallekin olisi jännä, Ogier, Suninen, Meeke, vai joku muu?Olettaen että Latvala pysyisi tallissa myös. Toisaalta jos Ogier lähtee pois niin Ford taas tarvitsisi sinne "tähtikuljettajaa"
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kaivoin historian kirjoja sen verran, että 2006 Loeb voitti yhdellä pisteellä Grönholmin ollessa kakkonen, 2007 Loeb voitti neljällä pisteellä Grönholmin ollessa kakkonen, 2009 oli tuo Hirvosen pisteen tappio ja 2011 Hirvonen hävisi kahdeksalla pisteellä. Noiden jälkeen seuraavaksi pienin piste-ero ranskalaisten hallintakaudella on ollut 19 pistettä ja isoin piste-ero vuonna 2013 114 pistettä Ogier voitti ja Neuville oli toinen. Eli jos suomalaiset eivät ole olleet vireessä, niin ei noille fransmanneille ole saatu laitettua kunnolla kampoihin. Tällä kaudella näyttäisi sentään Neuville ja Tänak laittavan paremmin hanttiin. Toivottavasti tosiaan jompikumpi nappaa tittelin Ogierin nenän edestä.
Mahtavaa tilastointia, kiitos tästä! Viestisi oikeastaan vain vahvistaa näkemyksiäni siitä, että vain voittaja muistetaan. Olisin voinut lyödä vaikka vetoa, että Hirvonen 2009 on ainoa kerta kun joku on kyennyt oikeasti haastamaan Loebin. Grönholmin niukat hopeat ovat unohtuneet minulta jo täysin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös