Palokan Keisari
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Ei se nyt ihan noinkaan ole, Ford on tällä kaudella mukana M-Sportin toiminnassa, tässä ote Keskisuomalaisen uutisesta: "Wilson otti Fordin rallitoiminnan hoitoonsa vuonna 1997. Ford vetäytyi rallista tehdastallina kauden 2012 päätteeksi, mutta palasi takaisin kaudeksi 2018. Fordin autotehtaan tekninen ja taloudellinen tuki tekee M-Sportista vahvemman pelurin ja Ogierista suosikin maailmanmestariksi myös kaudella 2018."
Palasi takaisin nimenä, ei todellakaan tehdastallina. Antavat teknistä tukea ja muuta apua, mutta tuo taloudellinen tuki on pelkkää tekohengitystä. Ei mitään mahdollisuutta taistella autonvalmistajien budjetteja vastaan.
Suurin syy tuolle yksityistallien puutteelle on yksinkertaisesti raha, sekä nämä uudet autot. Uusia WRC-autoja on saatavilla rahalla ja tällä hetkellä todennäköisesti vain M-Sportilta. En usko, että Citroen, Hyundai tai Toyota lähtisivät omiaan edes myymään, eikä heillä toisaalta ole mikään tarve rahaa tehdäkään kun tehdas maksaa. Vanhoilla WRC-autoilla ei taas ole enää mitään mieltä ajaa. Paitsi jonkun harrastelijan/rahamiehen silloin tällöin käydä pyörimässä yksittäisissä kisoissa.
Ei kannata tässäkään asiassa enää verrata vuosituhannen alkuun, ajat muuttuvat.