No nyt olisi Neuvillellä hyvä sauma napata sitten powerilta puolustuspisteet.
No kyllä ainakin koetti. Veti ihan limitillä.
No nyt olisi Neuvillellä hyvä sauma napata sitten powerilta puolustuspisteet.
On nää autourheilijat kyllä ihme lampaita. Tää tehdään niille kerta toisensa jälkeen, koska ne suostuu siihen. Missä muussa "urheilussa"?
On nää autourheilijat kyllä ihme lampaita. Tää tehdään niille kerta toisensa jälkeen, koska ne suostuu siihen. Missä muussa "urheilussa"?
Onhan näitä "vastaavanlaisia" muissakin lajeissa: jääkiekossa ja jalkapallossa pelataan mukavasti molemmille sopiva tasapeli ja ottelu on katsojan kannalta täysi farssi. Rahat takaisin.
Jos pelattaisiin yhtä ilmeisellä tavalla "sopupeli", kuten näissä tehdään, olisi se skandaali. Ja ei mainitsemissasi lajeissa pelattaisi sopuisasti, jos kyse on sijoituksesta.
No tuo on mielipiteesi ja saat sitä mieltä ihan vapaasti olla. Kyllä näitä palloilulajeissa sopuisasti pelattuja otteluita riittää.
Tätähän en kieltänytkään. Tosin jos siitä narahtaa, on seuraukset kovat. Tämä on fakta, ei mielipide.
Ihan järjetöntä vertailla jotain sopupelejä tallimääräyksiin, kun asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Harmillisen vähän Kalle jäi kolmossijasta, mutta eipä tuolla tuntunut olevan pojalle itselleen niin väliä. Eiköhän sieltä tule vielä tulevaisuudessa useampia palkintoja ihan isojen poikien laitteillakin.
Tänak oli tämän viikonlopun sorateiden kuningas, kiistattomasti. Ajeli vielä kaiken kruunuksi pohjat powerille.
Rovanperä oli kyllä WRC2:n moraalinen voittaja ja edessä tullee olemaan varsin valoisa tulevaisuus. Muuten suomalaismenestys onkin jäänyt ranskalaisten ylivoiman alle rallissa pahemman kerran. Toivottavasti Rovanperä on tulevaisuuden mestari. Tätä odotellessa.
Rovanperä ja Lappi voivat olla kumpikin tulevia maailmanmestareita. Aika hyvä tilanne rallissa nyt kun tullut paljon hyviä kuskeja mukaan viime vuosina ja siellä on neljä aika pätevää autoakin.
Nyt sitten odotellaan myös miten kuljettajaruletin dominopalapeli alkaa rakentua. Edelleen ainoat sopimukset ensi kaudesta ovat Mikkelsenillä (joka on muuten ollut ehkä kauden isoin pettymys) ja Tänakilla.
En usko isoon liikehdintään. Millään tallilla ei ole varaa kahteen kovapalkkaiseen kuskiin. Ogierin tilanne voi olla ainoa kysymysmerkki. Lopettaminen, Ford vai Citroën. Neuville jatkanee Hyundailla ja Lappi Toyotalla. Tässä tilanteessa uskon Latvalankin saavan jatkon, mutta pienemmällä liksalla.
Mestarien listaa kun katselee niin aika hiljaista on ollut suomalaisten kuljettajien osalta.
Sordo halunnee myös täyden sarjan ja mikäli ei sitä Hyundailta saa, lienee vahva ehdokas Citröenille.
Noin muuten rallissa hämää tuo, että WRC-kärryilöä ajavat vain tehtaat, eikä yksityistalleja ole ollenkaan. Eika hataralla pohjalla on tuokin sarja. Yksi talli kun tekee Volkkarit ja taas on sarja kiikun kaakun katkolla, tai ainakin mielenkiinto laskee taas tuota systeemiä kohtaan.
WRC2 luokka on lähempänä WRC:tä kuin aikaisemmin oli N-ryhmän autot. Ei ole edes järkeä ajattaa yksityistallin autoilla pääluokassa tai no mikä nyt sitten on yksityistalli tai mikä ei. Citikka ja Ford ovat olleet välillä yksityistallin autoja. Oli vuosia, jolloin rallissa oli käytännössä vain kaksi automerkkiä. Nyt on neljä, joten tilanne on paljon vakaammalla pohjalla. Toki aina tilanne voisi olla parempikin, mutta nyt tilanne on hyvä. Haasteena on se, kuinka hybridi- tai jonkinlainen sähköautoteknologia saadaan ralliin mukaan. Onnistuuko se kaikilta, haluavatko kaikki jatkaa ja tuleeko sen myötä uusia tiimejä. Rallin imago heikkenee, jos eivät lähivuosina saa siitä "vihreämpää". Varsinkin kun tavallisiinkin autoihin tulee niitä sähköversioita nyt niin paljon.
On kenties lähempänä joo, mutta eihän WRC2 pärjää mitenkään isolle veljelleen, jos pudotetaan Kassi-Alma pois laskuista ja joku kisassa törttöillyt kaataja ilman luottamusta autoon. Eli tämä ei muuta sitä seikkaa, että jokaisessa kisassa voitosta ajaa vain 12 kuskia, tai oikeasti heistäkin vain osa. Jyskälässä kilpaili 11 kuskia ja yksi lähes 50:nen harrastelija.
Joo kyllä esim. Ford on ollut pitkään M-Sportin kautta "yksityistalli", muttei sillä tavalla yksityistalli kuin meinasin. Se on kyllä fakta, ettei niillä yksityistallin autoilla voitoista taisteltaisi, mutta kilpailijoita olisi enemmän.
M-sport on ollut yksityistalli vuodesta 2013 lähtien ja voitti mm. viime vuonna kaikki maailmanmestaruudet yksityistallina. Tule nyt kertomaan, millä tavalla meinasit ja miksei yksityistallin autoilla taistella voitoista?