Mainos

Ralliketju

  • 1 840 926
  • 14 850

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ogier ajoi kilpailun toisessa mutkassa pihalle, joka kyllä haisee taktiselta ulosajolta.

Ei kait nyt sentään.

Ogier on kuitenkin urallaan vielä niin alkuvaiheessa, ettei hän pilaa kokonaisuutta tällaisella typeryydellä. Nuo ovat niin kalliita vehkeitä tahallaan ulos ajettavaksi, etten usko tuollaiseen salaliittoon ollenkaan.

Ogier on tunnetusti kova jätkä päästämään asvaltilla, ja varmaan nytkin aikoi heti alusta alkaen mennä kovaa. Toinen mutka ja renkaiden pito sitä sun tätä. Kun tulee mutkaan liian lujaa ja pito häviää totaalisesti jarrutuksessa, niin kuski muuttuu matkustajaksi sillä silmän räpäyksellä.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Ogier ajoi kilpailun toisessa mutkassa pihalle, joka kyllä haisee taktiselta ulosajolta. Edes Ogier ei tunnetusti halua Loebille mestaruutta, eikä ole valmis häntä siinä auttamaan.

Äsken kun luin otsikon aiheesta Yle Tekstitv:stä niin heti tuli sama asia mieleen. Kun muistelee mitä aikaisemmissa ralleissa on tapahtunut niin tuo ei mielestäni ole poissuljettu vaihtoehto.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Äsken kun luin otsikon aiheesta Yle Tekstitv:stä niin heti tuli sama asia mieleen. Kun muistelee mitä aikaisemmissa ralleissa on tapahtunut niin tuo ei mielestäni ole poissuljettu vaihtoehto.

En itse usko että Ogier tahallaan haluaa antaa itsestään kuvaa epäluotettavana tunarina vain siksi ettei Loebin avustaminen kiinnosta. Helpommalla pääsisi kun löysäilisi tietyissä paikoissa senverran että pysyy kaukana kärkitaistosta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Äsken kun luin otsikon aiheesta Yle Tekstitv:stä niin heti tuli sama asia mieleen. Kun muistelee mitä aikaisemmissa ralleissa on tapahtunut niin tuo ei mielestäni ole poissuljettu vaihtoehto.

Ei varmasti ole poissuljettu vaihtoehto. Ogier ei ole valmis auttamaan Loebia mestaruuteen. Jotain muuta tapaa joutuisi selittelemään joka ainoalle tallille, mutta ensimmäisen pätkän alku menee huonon keskittymisen piikkiin.

Edit. Ensimmäisen sorapätkän jälkeen Mikko on 0,7 sekuntia Loebia perässä ja oli 2,3 sekuntia nopeampi soralla. Näin Loebin takana huomenna liikkeelle hyvistä asemista.

Sukka syyläriin, Mikko!
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En itse usko että Ogier tahallaan haluaa antaa itsestään kuvaa epäluotettavana tunarina vain siksi ettei Loebin avustaminen kiinnosta.
Ogier on omilla teoillaan jo antanut itsestään kuvan todella nopeana ja suht varmana kuljettajana. Yksi "tunarointi" ei kokonaiskuvaa muuta ja onhan miehellä jo ajosopimus takataskussa.

Oli tahallisuuden ja keskittymisen aste mikä tahansa, ymmärrän ulosajon oikein hyvin. Sitä en tosin tiedä, onko siitä Hirvoselle enemmän hyötyä kuin haittaa. Jää spekuloitavaksi.

EK3 näytti, että Mikko on nyt iskussa. Samaa vaan jatkossa ja Jari-Matti vielä samaan iskuun, niin mahdollisuudet vielä on.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Jos lätkän ohessa kuulin oikein, niin Ralliradiossa J-M kertoi tien olevan ensimmäiselle parempi. Siis tuolla kolmannella pätkällä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ogier on omilla teoillaan jo antanut itsestään kuvan todella nopeana ja suht varmana kuljettajana. Yksi "tunarointi" ei kokonaiskuvaa muuta ja onhan miehellä jo ajosopimus takataskussa.

Otetaan nyt sitten se vaihtoehto huomioon että mikäli Loeb keskeyttäisi suht alussa, voisi Ogier ajella rauhassa voitosta ilman että tarvitsisi pelätä että Loeb veisi mestaruuden, siksi tuo tahallinen ulosajo-teoria on puhdasta idiotismia. Sitäpaitsi tuo ajosopimus ei vielä ole mitenkään varma, sillä M-Sport ei ole saanut neuvoteltua vieläkään sopimusta Fordin kanssa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikko aloitti niin kuin kuuluukin ja Nikara hyvässä vauhdissa PWRC:n puolella... Vielä JM huomenna hyvään vauhtiin ja Loebin edelle niin eiköhän se jo patongillakin ala ressi-suoni pullottamaan...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No hyvinkin saattoi olla tahallista tuo Ogierin temppu. Ei varmasti olisi halunnut Loebia auttaa eikä varmaan halua olla myöskään Hirvosen edessä mestaruutta viemässä.. Ainut vaihtoehto pitää naamansa on melkein ajaa heti ulos kuten teki tai sitten olla auttamatta mukamas niin hidas ettei pysty kärkikamppailuun ja silti saisi varmaan kaikenmaailman syyttelyt hidastelusta..

Loebin kannalta tuo keskeytys kyllä oli heikkoa sillä oikein käytettynä yksi kuski lisää hämmentämään kärkikamppailua ei haittaisi ja toisi eri variaattoria, mutta nyt hän on melko omillaan. Fordin kannalta toivoisi että latvalan lisäksi joku muukin pystyisi kärkikamppailuun, mutta taitaa olla turha toivo. Wilsonilta esimerkiksi odottaisi enemmän kotikisassaan ja ehkä urankin viimeisestä kisasta ellei isä rahoita ajoja enemmänkin..

Hirvoselta kyllä hyvä aloitus ja pitää kaikki vaihtoehdot edelleen avoimena. Ei näytä mahdottomalta tällähetkellä mestaruus..
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aamun EK:t menneet suht tasaisesti, Hirvonen on pystynyt kirimään niukasti Loebin ohi, mikä on hyvä asia. Huonompi asia on se että Latvala ei pysy MM-kultakaksikon kyydissä eikä näinollen voi auttaa Hirvosta. Ratkaisu syntyy sitten joko niin että joko Loeb tai Mikko vetää pihalle tai sitten tuo Power Stage ratkaisee lopullisesti homman.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se oli sitten siinä. Hirvosella ilmeisesti moottoriongelmia ja jäänyt seiskapätkällä melkein 4 minuuttia.

EDIT: Ei vaan ilmeisesti onkin ajanut ulos eli oma moka.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Täytyy vähän ihmetellä tuota rallin aikataulua, ensimmäiset 4 pätkää ajetaan 9.33-11.43 välisenä aikana, minkä jälkeen pidetään 4 TUNNIN tauko ennenkuin ajetaan uudelleen?
 

Altec

Jäsen
Täytyy vähän ihmetellä tuota rallin aikataulua, ensimmäiset 4 pätkää ajetaan 9.33-11.43 välisenä aikana, minkä jälkeen pidetään 4 TUNNIN tauko ennenkuin ajetaan uudelleen?
Siellä on varmaan huoltotauko? En tosin tiedä kauan se kestää, mutta eikös tuo ole aika yleistä, että aamulla vedetään tiukka rutistus, sitten tauko ja sen jälkeen toinen tiukka rutistus.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Siellä on varmaan huoltotauko? En tosin tiedä kauan se kestää, mutta eikös tuo ole aika yleistä, että aamulla vedetään tiukka rutistus, sitten tauko ja sen jälkeen toinen tiukka rutistus.

Huoltotauko on sen 30 minuuttia. Kyllähän Suurajoissakin on tällainen tauko keskellä päivää, mutta se on yleensä noin puolet lyhyempi kuin Walesissa tänään.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huoltotauko on sen 30 minuuttia. Kyllähän Suurajoissakin on tällainen tauko keskellä päivää, mutta se on yleensä noin puolet lyhyempi kuin Walesissa tänään.

Ilmeisesti pätkiltä on matkaa sen verran huoltoon että tuonlainen aikataulu on tehtävä. Eikä se loppujen lopuksi ole kuin hieman yli tunti suuntaansa. AT jonoissa hukkaantuu yksi tunti äkkiä...

Mutta hieman liian aikaisin loppui tämä taisto. Nyt ei auta edes maammelaulu. Kuiva kone ei jaksanut huoltoon asti...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Vituttaa, ja paljon.

Mikko osaa oikeasti ajaa autoa, mutta nyt kävi näin. Melkeinpä olisi paras jos jättäisi superrallisäännön käyttämättä ja siirtyisi suoraan pubiin. Romuksi se auto menee, jos lähtee tuolta takaa ajamaan muita väksiin kiinni. Ja voi olla että kone sai niin paljon päihinsä, että kaikki tehot eivät ole enää kotona. Silloin jatkaminen on entistä turhempaa.

Mitali MM-sarjassa ei sinällään ole häpeä, kun vuosittain vain kolme jätkää maailmassa sen voi saavuttaa. Vähän tietysti jää hampaan koloon, kun mestaruus kiertää vuosi toisensa perään.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Jos tuo jollekin voi sattua niin se on Hirvonen. Kova mies ajamaan rallia, siitä ei epäilystä, mutta silti tuntuu että pää ei kestä kovassa paikassa.

Jotenkin ei vaan miehellä ole samaa venymiskykyä kuin Mäkisellä, Kankkusella jnejne, tuurista puhumattakaan. Mahdollisuuksia mestaruuteen on ollut jo monta, mutta haaveeksi taitaa jäädä.

Ja tästä tekstistä on nyt turha tulla sanomaan että jotenkin en arvosta Hirvosta ym muuta. Hieno mies, jolle olisi mestaruuden suonut. Mutta kyllä se pitää myös ansaita ajamisella, ja siihen ei Mikosta taaskaan ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Vaikka suomalaisia kannustetaan lajissa kuin lajissa loppuun asti niin eipä tästä mestaruuden luisumisesta voi oikeastaan olla edes harmissaan. Loeb on ollut tänäkin vuonna paras ja nopein kuljettaja. Hirvonen on noussut taisteluun MM-tittelistä lähinnä Latvalan avustuksella eikä hän mielestäni ansaitse mestaruutta. Ei ole sarjan nopein kuski vaan sijoittuu sinne sijoille 2-4. Hieno suoritus toki sekin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka suomalaisia kannustetaan lajissa kuin lajissa loppuun asti niin eipä tästä mestaruuden luisumisesta voi oikeastaan olla edes harmissaan. Loeb on ollut tänäkin vuonna paras ja nopein kuljettaja. Hirvonen on noussut taisteluun MM-tittelistä lähinnä Latvalan avustuksella eikä hän mielestäni ansaitse mestaruutta. Ei ole sarjan nopein kuski vaan sijoittuu sinne sijoille 2-4. Hieno suoritus toki sekin.

Latvalan avulla noussut? en ymmärrä. Eikös latvala nyt ole vain parissa kisassa antanut tietä kun vastustajan tallissa tuota on tehty paljon useammin. Lisäksi fordilla on kustukin niitä pisteitä hirvoselta pois ettei tuo nyt minusta pidä kyllä yhtään paikkansa.

Mutta harmin paikka että mikolle kävi näin. Hyvä vauhti näytti olevan joten olisi ihan taistelemalla voinut taistella viellä metaruudesta.

Ei taida tässä rallissa muuten jäädä häntäpään tallit niin paljoa, että mikolla olisi mahdollisuuksia pisteille? 4 pistettähän se taitaisi vaatia, että mestaruudesta olisi toivoa vai meneekö silloinkin viellä tasapeliin ja loebilla enemmän voittoja eli 5 pistettä tarvitsisi ja powerin voiton.. pitäisi vetää pelkkiä pohjia ja kaikken ford kuskien jäädä hirvosen taakse ja loebin keskeyttää.. taitaa olla aika mahdoton yhtälö :D Mutta onhan se hauska katsoa youtubesta tätä mäkisen pätkää kun saa kuulla mestaruudesta :) kaikki siis kyllä mahdollista niin kauan kun ei ole kaikki varmaa.. Mutta saapa nähdä saako tuota autoa enää kasaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se Loebkin on saanut sijoituksia/pisteitä lahjaksi eli jos se laitetaan kriteeriksi niin silloin ei Loebkaan ole ansainnut mestaruuttaan. Tällä kaudella noita lahjoja ei ole ihan niin paljon tullut kun Ogierille oli ennen tätä Loebin uutta sopimusta luvattu tasavertainen asema mutta silti myös Ogier on joutunut väistymään Loebin tieltä.

Ja muutenkin noita mestaruuden kriteerejä jos miettii niin minun mielestäni ei tarvitse olla välttämättä nopein, kunhan vaan on paras. Ja tuo sisältää taas nopeuden lisäksi luotettavuuden, paineensietokyvyn, yhteistyön tallin kanssa jne. jne. joten jos Mikko olisi tästä pystynyt nyt mestaruuden nappaamaan niin se olisi ollut ihan yhtä lailla ansaittu kuin Loebinkin mestaruus. Varmasti pisteiden ajaminenkin on ihan yhtä hyvä taktiikka mestaruuden voittamiseksi kuin se että yrittää olla joka rallissa nopein ja välillä keskeyttää sen takia.

Mutta ei näytä nyt Hirvoselle mestaruutta tulevan, ja nyt hän ei ole sitä ansainnutkaan koska ratkaisu tuli oman mokan kautta. Harmin paikka koska Mikko on oikeasti tosi symppis tyyppi jolle soisi menestystä, ja vaikka mestaruutta ei vieläkään monen vuoden yrityksen jälkeen ole tullut niin silti Mikko on yksi sarjan parhaista kuljettajista. Mutta jotenkin vaan näyttää että juuri se joku viimeinen venymiskyky näyttää puuttuvan ja yritys jää aina vähän vajaaksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä nyt vituttaa!

Vaikka ratkaisu tapahtui oman spinnauksen kautta, niin olihan taas uskomattoman huonoa tuuria oksan sattuminen juuri sopivasti sille kohdalle. Spinnauksia sattuu jatkuvasti, mutten muista yhtään kertaa jolloin olisi näin käynyt. Citroën olisi jatkanut ainakin Loebilla oksasta huolimatta vaurioitumattomana, kun ei niillä ole ikinä muutenkaan vaurioita tullut, vaikka kuinka isoja kiviä on osunut yms. Ei ansaitse kyllä Loebkään mestaruuttaan, vaan Ogierille sen soisi. Koko kauden taas joutunut pelaamaan Loebin pussiin ja silti oli mestaruustaistelussa viimeiseen asti. Arvostan huomattavasti korkeammalle tuosta Ranskan veljesparista.
 

Sambody

Jäsen
Harmin paikka Mikon kannalta. Vai olikohan kyseessä SITTENKIN tahallinen ulosajo, jolla pelasi ehkä jopa mahdollisesti jossain vaiheessa tulevaisuutta horisontissa siintävän mahdollisen tulevan työnantajansa pussiin? Ken ties enkä puhu nyt Barbien sulhasesta.

No joo mukahassuttelut sikseen ja vituttaahan tämä, mutta minkäs teet eikä auta itku, kun paskat on jo lahkeessa sillä oma ajovirhehän tuo taisi taas olla. Siinä missä Loebiltä löytyy se robo-mode jolla painetaan pitkiä jaksoja äärirajoilla ilman virheitä ei tälläistä kykyä tuntea omat rajansa tunnu löytyvän muilta tämän hetken kärkikuskeilta. Vauhtia kyllä löytyy Ogierilta, Hirvoselta ja Latvalalta hetkittäin, muttei pystytä ajamaan äärirajoilla kilpailusta toiseen vaan joko rysäytetään metsähallituksen puolelle tai sitten joudutaan hieman nostelemaan.
 

Fordél

Jäsen
Latvalan avulla noussut? en ymmärrä. Eikös latvala nyt ole vain parissa kisassa antanut tietä kun vastustajan tallissa tuota on tehty paljon useammin. Lisäksi fordilla on kustukin niitä pisteitä hirvoselta pois ettei tuo nyt minusta pidä kyllä yhtään paikkansa.

Ainakin parissa rallissa, mutta oma mutuni on, että Hirvonen on hyötynyt tallimääräyksistä enemmän kuin Loeb. Mielestäni Loeb on ollut tämän kauden nopein ja luotettavin kuski. Näkeehän sen voitetuista kisoistakin. Hirvonen on ollut hyvä, mutta ei kuitenkaan Loebin tasoa, joten mielestäni kisailu MM-tittelistä päättyi ihan oikeudenmukaisesti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Välillä Walesista ensi kauteen:
Kauden 2012 MM-sarja ei välttämättä näytä kovin lupaavalta. Citroen ilmeisesti on lähdössä kauteen samanlaisella kuviolla kuin tänäkin vuonna eli tehdastiimi ajattaa kahta autoa (Loeb ja Hirvonen?) ja lisäksi pari-kolme autoa menee hyvin maksaville asiakkaille.

Fordin tilanne sen sijaan on täysin auki vielä. Fordilla ja M-Sportilla ei vieläkään ole olemassa sopimusta vaikka ilmoittautuminen ensi kauden sarjaan menee umpeen jo joulukuussa. Vaikka Ford ja M-Sport pääsisivätkin sopimukseen (kuten todennäköisesti käykin) niin joka tapauksessa toiminta ilmeisesti supistuu jonkin verran. Stobartin tiimin toiminta ilmeisesti tulee ainakin loppumaan ja M-Sportin tiimi ajattaisi maksimissaan kolmea autoa (Ogier, Latvala, Tänak?). Nähtäväksi jää sitten miten nämä M-Sportin huoltopalveluita hyväksi käyttäneet yksityistiimit tulee jatkossa toimimaan. Yksityis-Fiestojenkin määrä saattaa tulla tuon myötä vähenemään tästä kaudesta. Mutta täysin poissuljettua ei ole sekään että Ford lopettaa rallitouhut kokonaan, sellaisiakin huhuja on ollut välillä ilmassa. Tämänpäiväinen ei varmaan ainakaan ole nostanut rallihuumaa Fordilla.

Ikävä uutinen on sekin että Mini ei välttämättä ensi kaudellakaan aja täyttä MM-sarjaa vaan pelkästään valikoituja kisoja. Huolimatta todella lupaavista esityksistä Prodrivella ei edelleenkään ole pääsponsoria ja sen takia tiimin talous on tiukalla. Richards on sanonut että tiimi haluaa mieluummin panostaa auton kehittämiseen tulevia kausia varten kuin siihen että ensi kaudella ajettaisiin täysi sarja. Emotehdas BMW panostaa DTM-projektiinsa ja sieltäkään ei ilmeisesti ole tämän enempää taloudellista panostusta tulossa joten voi hyvinkin olla että Minejä ei nähdä ralleissa juuri sen enempää kuin tälläkään kaudella.

Ja kun Volkkarikaan ei vielä ensi kaudella aja vaan tulee mukaan vasta kaudella 2013 niin voinee tässä vaiheessa jo onnitella Sebastien Loebia yhdeksännestä maailmanmestaruudesta. Onneksi olkoon Seb!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös