Mainos

Ralliketju

  • 1 840 500
  • 14 843

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli muuten aika mielenkiintoista luettavaa viimeisin Vauhdin Maailma jossa kerrottiin tarkemmin Citroenin tilanteesta.

Minä luin kanssa tästä jutusta joltain englanninkieliseltä rallisivulta, ja ensimmäinen reaktio oli että "Voi vittu mikä ämmä!". Loebin ajajankyvyistä ei voi sanoa kuin pelkkää hyvää ja kaveri on kyllä ehdottomasti yksi kautta aikojen parhaista rallikuljettajista, mutta minä en vaan jotenkin voi nostaa suurten mestareiden joukkoon tuollaisia ihmisiä jotka eivät halua ajaa kilpaa reilusti myös omaa tallikaveria vastaan.

Onhan tuo tilanne Citikalla kyllä sellainen että ei Ogierilla ole enää oikein mitään mahdollisuuksia jatkaa tuolla. Mielenkiintoista on nähdä sitten että mikä on Quesnelin tulevaisuus tallissa. Jos kuljettaja alkaa tuolla tavalla kävelemään tallipäällikön yli ja konsernin johto vielä salliin sen niin aika vaikeaksi menee kyllä tallipäällikönkin työskentely enkä näkisi kovin ihmeenä jos Citroenilla vielä jonkinlaisia henkilövaihdoksia nähdään.
 

marston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Erittäin ilahduttava, tosin odotettu, tuo Hännisen maailmanmestaruus. Erittäin sympaattinen kaveri ja ennen kaikkea loistokuski. Tietääkö joku osallistuuko millään kalustolla Walesin ralliin? Tosiaan hänellä on vielä jäljellä ainakin tuo viimeinen IRC-kisa Kyproksella ja mahdollisuus toiseen mestaruuteen. Tosin Skodan toiveissa kai on että Kopecky voittaisi mestaruuden, tiedä sitten "saavatko" ajaa ihan tasapäisesti kilpaa?

Espanjan tulos oli Mikon kannalta varsin hyvä, mutta siltikin mahdollisuus mestaruuteen näyttää aika pieneltä. Uskon vahvasti, että Latvala voi hyvinkin hoitaa oman leiviskänsä Walesissa ja vaikka olla koko kisan ykkönen. Kaverin iteluottamus on tällä hetkellä huikealla tasolla, vaikka toki taustalla aina väijyy mahdollisuus virheisiin. Tällä hetkellä kuitenkin esim Ogier on huomattavasti alttiimpi ulosajoihin.

Epätodennäköisemmältä vaikuttaa, että Hirvonen pystyisi Loebia tällaisessa tilanteessa pieksämään. Hyvä juttu kuitenkin on se, että Mikon pitää olla viimeisessä kisassa Loebia nopeampi jos mestaruuden haluaa voittaa. Tällöin voidaan jollain lailla edes sanoa Hirvosen ansainneen mestaruuden. Ja tottakai sitä toivon.

Hirvosen on nyt pakko olla hereillä heti ek:sta numero 1 alkaen. Walesin rallissa tulee esiin taas lähtöpaikat, ja perjantaina luonnollisesti Loeb auraa. Eri asia on auttaako tuo mitään toisena ajavaa Hirvosta, riippuu tietysti myös kelistä.
 

scholl

Jäsen
Epätodennäköisemmältä vaikuttaa, että Hirvonen pystyisi Loebia tällaisessa tilanteessa pieksämään. Hyvä juttu kuitenkin on se, että Mikon pitää olla viimeisessä kisassa Loebia nopeampi jos mestaruuden haluaa voittaa. Tällöin voidaan jollain lailla edes sanoa Hirvosen ansainneen mestaruuden. Ja tottakai sitä toivon.

Sellaista tilannetta ei voi tulla, missä Hirvonen olisi ansainnut mestaruuden. Hän on ollut auttamattoman hidas koko ajan ja pääsee vain noille sijoituksille Latvalan aikasakkojen takia. Pelleilyä touhu rallissa, kun päästetään tallitovereita ohitse tahalteen. Ei ainakaan paras kuljettaja silloin voittaisi, jos sattuisi käymään niin että Hirvonen voittaisi.
 
Sellaista tilannetta ei voi tulla, missä Hirvonen olisi ansainnut mestaruuden. Hän on ollut auttamattoman hidas koko ajan ja pääsee vain noille sijoituksille Latvalan aikasakkojen takia. Pelleilyä touhu rallissa, kun päästetään tallitovereita ohitse tahalteen. Ei ainakaan paras kuljettaja silloin voittaisi, jos sattuisi käymään niin että Hirvonen voittaisi.

Niin, jos Loeb ei mestaruutta voittaisi niin sen olisi ansainnut ensin Ogier ja miksei Latvalakin; Latvala parantanut vauhtiaan ja varmuuttaan roppakaupalla. Mutta on vain yksi mestari, ja hän sen ansaitsee.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sellaista tilannetta ei voi tulla, missä Hirvonen olisi ansainnut mestaruuden. Hän on ollut auttamattoman hidas koko ajan ja pääsee vain noille sijoituksille Latvalan aikasakkojen takia. Pelleilyä touhu rallissa, kun päästetään tallitovereita ohitse tahalteen. Ei ainakaan paras kuljettaja silloin voittaisi, jos sattuisi käymään niin että Hirvonen voittaisi.

Kyllä Loebiltakin sitten voitaisiin vähentää pari mestaruutta, on sekin suht mukavasti kerännyt pisteitä tallikaveriensa avustuksella. Ja sitten kun tuli sellainen tallikaveri mukaan joka ei vapaaehtoisesti tähän taivu, mennäänkin sitten itkemään isoille pojille ja uhkaillaan(oletettavasti) siirrolla VW:lle jossei pikku-Seb leiki niinkuin iso-Seb haluaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sellaista tilannetta ei voi tulla, missä Hirvonen olisi ansainnut mestaruuden.

Jos on pisteissä ykkönen niin silloin on ansainnut mestaruuden. Se on sitten taas toinen juttu tuleeko sitä tilannetta ikinä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sellaista tilannetta ei voi tulla, missä Hirvonen olisi ansainnut mestaruuden. Hän on ollut auttamattoman hidas koko ajan ja pääsee vain noille sijoituksille Latvalan aikasakkojen takia. Pelleilyä touhu rallissa, kun päästetään tallitovereita ohitse tahalteen. Ei ainakaan paras kuljettaja silloin voittaisi, jos sattuisi käymään niin että Hirvonen voittaisi.

Montako kertaa Ogier on päästänyt viimekausina ja tälläkaudella Loebin edelleen? Fordihan on jopa munannut tässä näitä tilaisuuksia jolloin Hirvosen olisi voinut päästää edelle. Tässä jokunen kisa sitten taisi olla ralli jossa loeb keskeytti ja jäi varmaan jotain puolituntia kärjelle. Lopulta sitten Ogier ja muut citroen kuskit päästivät loebin ohi ja muutaman pinnan sai sitten mestari taas lisää tililleen.. Tässähän Ford on vain nyt viimeisimmissä ralleissa päästänyt Hirvosen edelle vaikka tuon olisi ehkä jo aikaisemminkin voinut tehdä, tosin taisi latvala aika monta kisaa keskeyttää ettei hänestä ollut apua toisin kun Citroenilla paikoitellen useampi kuski apuna. Päälle sitten pari Power Stage munausta, tämän rallin power stage myös oli tavallaan munausta tai ainakin taktiikka meni lopulta vaikka onkin vaikea arvioda olisiko Latvala vienyt loebilta pistettä vai ei..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensi kauden tallikuvioista joku kirjoitellut F1-forumille että Stobart olisi lopettamassa kokonaan tuon Fordin kakkostiimin rahoituksen ja Ford ajattaisi ensi kaudella vain yhtä kolmen auton tiimiä jossa kuljettajana olisi Ogier, Latvala ja Ott Tänak. Ja itse asiassa tuo Fordinkaan jatko ei yleensäkään ole vielä ihan varma vaan Fordin ilmoitus jatkosta tulee vasta kauden jälkeen. Vaihtoehtoina on varmaan ainakin nykykuvion jatkaminen, se että Fordin tehdas tulee entistä enemmän mukaan tai sitten se että M-Sportin tilalle etsitään joku osaavampi tiimi rakentamaan ja ajattamaan autoja ja tehdas jatkaa entiseen tapaan taustalla.

Näyttää siis siltä että kaikki Norjan kuljettajat joutuu ensi kaudella etsimään itse rahoituksensa ja autonsa ja hommaamaan tiimin ajattamaan autoaan. Mads Östbergin tilanne noista kolmesta on varmaan paras koska hänellä on tuo Adapta takanaan ja hänen tarkoituksenaan oli kai tälläkin kaudella alunperin ajaa omalla tiimillään kausi läpi kunnes Stobart tuli siihen kuvioon mukaan. Mutta Solbergin veljesten kohdalla näyttää huonommalta. Petter oli ilmeisesti hinnoitellut itsensä ulos Volkkarilta ja on monta kertaa jo puhunut että ei enää haluaisi jatkaa tällä nykymeiningillä koska rahoituksen kerääminen on liian vaikeaa ja työlästä. Henningillähän on ollut kyllä noita omia sponsoreita tähänkin saakka ihan mukavasti mutta nyt jos Stobart jää tuosta kuviosta pois niin tuskin Henninginkään rahat täyteen kauteen riittää, ongelmana tuossa kun ei ole auton hankkiminen vaan se että saa jostain tiimin joka vastaa auton huoltopalvelusta.

Villagran tiimi olisi myös lopettamassa tällä tasolla mikä nyt ei ole kenellekään iso pettymys. Al Qassimi sen sijaan ilmeisesti jatkaa kuten nykyisinkin omalla rahoituksellaan ja ostamalla auton ja huollon M-Sportilta. Matthew Wilson saa varmaan etsiä uuden harrastuksen koska en oikein jaksa uskoa että kovin moni haluaa lähteä rahoittamaan kuljettajaa joka on ajanut monta kautta hyvällä kalustolla ja tehnyt parhaimmillaan keskinkertaisia tuloksia.

Citroenilla Ogierin tilalle lienee ykkösvaihtoehtona Mikko Hirvonen tai sitten tämä joku nuori ranskalainen jonka nimeä en nyt muista. Tuskin Citikan tehdastiimi on enempää autoja tuomassa viivalle mutta jos näistä nykyisistä Solbergin ja Räikkösen tiimit jää pois niin pari autoa voisi olla vapaana hyvin maksaville asiakkaille.

Prodrive Minillä jatkanee nykyinen kaksikko Sordo-Meeke ja muita Minin autoja ajaa sitten ne ketkä maksavat hyvin, eli tilanne tuskin muuttuu nykyisestä mihinkään.
 

scholl

Jäsen
Kyllä Loebiltakin sitten voitaisiin vähentää pari mestaruutta, on sekin suht mukavasti kerännyt pisteitä tallikaveriensa avustuksella.

Joo, mutta ei niistä mikään ollut säkämestaruus kuten Räikkösen formulamestaruus. Loeb on ollut jokaisella kaudella ennen tätä vuotta nopein kuljettaja. Nyt Ogier on ajanut varmaankin ainakin osittain ohi ja Latvala on mennyt Mikosta ohi. Tilanne on vain se, että pistelaskujärjestelmä on hanurista. Jos tulee tarpeeksi usein maaliin niin ei tarvitse ajaa yhtään kisaa hyvin. Hirvonen on nyt auttamattoman hidas ja ajaa ilman mitään itseluottamusta. Vähän kuin Rovanperä Peugeotilla. Muissa lajeissa tuo ei olisi mahdollista, koska niissä on enemmän kuin 2 hyvää tiimiä. Saisi tulla nyt Mini ja VW nopeasti pysyvästi huipulle.

Siitä olen samaa mieltä, että Ogierin olisi pitänyt saada ajaa tänä vuonna mestaruudesta. Olisivat katsoneet loppuun saakka kuka on paras. Loeb on tehnyt niin hyvän uran, että sitä on turha himmentää tuolla pelleilyllä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joo, mutta ei niistä mikään ollut säkämestaruus kuten Räikkösen formulamestaruus. Loeb on ollut jokaisella kaudella ennen tätä vuotta nopein kuljettaja.

Tänä vuonna on tullut varsin selkeästi esille se että Loeb on aiemmin saanut jo pelkän ranskalaisuutensa perusteella kohtuuttoman etulyöntiaseman varsinkin kun Sordo paljasti että hänen autostaan otettiin suoraan tehoa pois jos hän kehtasi olla Loebia nopeampi, mistä myös Petter Solberg on kärsinyt tänä vuonna verrattuna tehdaskuskeihin. Ogieriin tämä homma ei ole enää pätenyt, sillä hänestä piti Quesnelin leipoa Loebin manttelinperijä kunnes Loeb veti tästä tasavertaisuudesta itkupotkuraivarit ja meni itkemään PSA-yhtymän ylimmälle johdolle.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Rallifanit täällä toivovat Loebin jatkoa kaudelle 2013 että kolme parasta olisivat reilusti ottamassa mittaa toisistaan eri talleissa.
No joo, kyllä Loebia S1600 luokan ajoista asti seuranneena olen sitä mieltä ettei parempaa autoilijaa taida löytyä, hämmästyn todella mikäli Mikko löytää vauhdin Walesin kurassa. Toivottavasti Meeke yllättää kotisaarellaan, kun löysi hyvän fiiliksen powerilla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tilanne on vain se, että pistelaskujärjestelmä on hanurista. Jos tulee tarpeeksi usein maaliin niin ei tarvitse ajaa yhtään kisaa hyvin.

Tätä väitettä en ymmärrä kyllä ensinkään. Pistelaskujärjestelmähän nimenomaan muutettiin nopeimmille edulliseksi, koska näin ero ykkösen ja kakkosen välillä on isompi. Ei Carlos Sainzkaan ollut tuurimestari. Nopeampaa se on se tiellä ajaminen, kuin ojassa ajaminen. Et väittäne tähän vastaan. Sainzilla homma perustui aina siihen, että hän pysyi tiellä. Latvala on toki kasvattanut varmuuttaan, mutta on edelleen hitaampi ojassa ajamisen takia ja se näkyy selkeänä erona pisteissä. Eihän tuohon nyt aikuisten oikeasti voi väittää vastaan! Mikon vahvuus on sama kuin Sainzilla. Mikon epäonni taas on se, että hän on ajanut uransa samaan aikaan kuin maailman kaikkien aikojen nopein kuljettaja Sebastien Loeb. Toki myös Ogier on ajanut nopeudessa Mikon edelle, mutta Latvala sitä ei ole missään nimessä tehnyt. Toki hetkittäin, mutta kahden ja puolen tuhannen kilometrin matkalla jää auttamatta jälkeen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
En ainakaan huomannut että tästä oli missään mainintaa, ellei sitten aikaisemmin ole ollut, mutta Neste Oil Rallin reitti muuttuu ensi vuonna takaisin Keski-Suomi painotteisemmaksi:

Jyväskylän MM-ralli palaa juurilleen | Keski-Suomi | yle.fi

Kuten tuostakin käy ilmi, Hassi jää ensi vuodeksikin, siitä tehtiin kahden vuoden sopimus paikallisten tiehoitokuntien kanssa. Nyt kai voi jo paljastaa senkin että tuo ettei Lahden suunnalla jatketa ensi vuonna oli tiedossa jo hyvän aikaa ennen tämän vuotista Neste Rallia, ainakin jos ratamestarin puheisiin oli uskominen, senverran vaikeata oli saada Lahden pätkät järjestettyä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kai voi jo paljastaa senkin että tuo ettei Lahden suunnalla jatketa ensi vuonna oli tiedossa jo hyvän aikaa ennen tämän vuotista Neste Rallia, ainakin jos ratamestarin puheisiin oli uskominen, senverran vaikeata oli saada Lahden pätkät järjestettyä.

Oliko tuossa sitten toimitsijapula vai mikä ongelmana? Tuli vaan mieleen että mitenkähän muuten vaikuttaa tähän MM-rallin ja erityisesti kansallisten rallien järjestämiseen tämä syvä juopa jokkisväen ja AKK:n välillä? Kuitenkin jokkis on AKK:n suurin lajiryhmä ja käsittääkseni jokkisväki on ollut aika aktiivisesti mukana myös rallien järjestämisessä, ja nyt kun AKK on alkanut jaella sanktioita tämän kilpailevan organisaation nimissä jokkiskisoja järjestäneille ja koko laji on tällä hetkellä jakautunut aika pahasti kahtia niin välttämättä ei enää ole niin helppo saada rallikisoihinkaan toimitsijoita. Minäkin tiedän paljon porukkaa jotka ei tällä hetkellä halua olla missään tekemisissä AKK:n kanssa, ja tässä porukassa on paljon sellaisia ihmisiä jotka on olleet pitkään mukana toimitsijatehtävissäkin sekä rallin että jokkiksen puolella. Välillä pistää miettimään tuo AKK:n touhu että ajatellaankohan siinä aina välttämättä autourheilun parasta?

------

Sen verran vielä WRC-uutisia että Veikkaaja huhuilee Hyundaita mukaan MM-sarjaan joko kaudelle 2013 tai 2014. Autona olisi tämä uusi Veloster
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Oliko tuossa sitten toimitsijapula vai mikä ongelmana? Tuli vaan mieleen että mitenkähän muuten vaikuttaa tähän MM-rallin ja erityisesti kansallisten rallien järjestämiseen tämä syvä juopa jokkisväen ja AKK:n välillä?

En ole varma onko tuolla vaikutusta, mutta itse käsitin että Lahden seudulla yksi ongelma ovat paikalliset tieosuuskunnat joiden kanssa on sovittava teiden käytöstä joko EK:na tai sitten katsojien siirtymisteinä, Lahden alueella kun asiat eivät ilmeisesti joko suju niin sujuvasti kuin Jyväskylän lähialueiden osuuskuntien kanssa jotka ovat lähtökohtaisesti yleensä myötämielisiä rallille. Lahden alueella osuuskunnissa on yleensä enemmän jäsenistöä ja siis myös enemmän sora-ääniä jotka vaikeuttavat asioita.

Toinen asiaan mahdollisesti vaikuttava seikka on se että tuo Jokimaan Super-EK ei tainnut olla sellainen yleisömenestys kuin odotettiin. Lahden seudun käyttämisestä aiheutuva vaikea etähuolto voidaan myös tulkita rasitteena, tuolla etähuollossahan ei saanut huoltaa muuta kuin autossa mukana olevilla välineillä, mikä meni jo vähän naurettavuuden puolelle.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Meikäläisellä ei ole muuta tietoa asiasta, kuin se mitä rallin aikana alan piireistä Jyväskylässä kuulin. Silloin jäi kylläkin sellainen maku, että Lahdessa ajetaan myös 2012, koska sopimus on tehty kahdeksi vuodeksi. Ajettavat EK-kilometrit toki voivat jäädä kokonaisuutena tätä vuotta pienemmiksi. Tietysti kaikki palaute yms olivat vielä itse Neste-rallin aikana käsittelemättä, joten sen parempaa tietoa silloin ei ollut edes olemassa.

Sopimus siis kuitenkin on olemassa, mutta sen pitävyydestä en osaa sanoa mitään tarkempaa.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Kyllä maanomistajat meidän kulmilla olivat varmoja viime rallin jälkeen että ens vuonnakin ajetaan, eikä ilmeisesti vastustajiakaan juuri olisi ollut. Toimitsijoita pitäisi riitää, jäsenmäärällisestihän etelässä on isommat seurat.
Paitsi jos kyse on tuosta ns. jokkisjutusta. jonka jokainen asiaa seurannut varmaan ymmärtää.
Yleisön kosiskelu etelänlenkillä hukkaa toisaalta paljon hyviä teitä Jämsästä ja toisaalta Jyväskylän pohjoispuolelta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä huokaisen helpotuksesta. Tänä vuonna aikataulutus oli niin karmea, että kilometrejä tuli varmaan se noin 100 keskimäärin pätkille siirtyessä silloin perjantaipäivänä. Hassista Koukunmaalle ja sieltä Mynnilään. Muuta ei ollut oikein mahdollista suorittaa.
 

Sambody

Jäsen
Ei tullut Hänniselle toista mestaruutta tälle kaudelle, kun Juho veti auton nurin heti toisella ek:lla Kyproksella. Tämähän vain tarkoitti mestaruustaistelun kovenemista, kun tilanne oli se, että kuka tahansa porukasta Kopecky, Mikkelsen, Loix ja Neuville voittaa mestaruuden voittamalla Kyproksella. No nelospätkällä sitten Neuville joutui keskeyttämään, kun oikea takarengas puhkesi jonka jälkeen alkoi tehot hiipumaan koneesta. Tilanne tämän päivän neljän ek:n ja eilisen yleisö pyörittelyn jälkeen:

1. Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia S2000) 1:07.17.7
2. Nasser Al-Attiyah (M-Sport Ford Fiesta S2000) +20.7
3. Jan Kopecky (Skoda Fabia S2000) +46.1
4. Freddy Loix (Skoda Fabia S2000) +1:41.
5. Patrik Sandell (Skoda Fabia S2000) +1:46.3
 

Sambody

Jäsen
Niinhän siinä sitten kävi, että Mikkelsen ajoi täysin ylivoimaiseen voittoon Kyproksella ja keräsi himaan samaa kyytiä koko sarjan mestaruuden. Mikkelsen täräytti Kyproksella varsin vaatimattomasti 7 pohja-aikaa 11:sta pätkästä ja voittikin kilpailun nöyrällä reilun puolentoista minuutin erolla kakkoseksi kurvailleeseen Jan Kopeckyyn. Kopeckylle kakkospaikan myötä jo kolmas koko sarjan kakkostila kolmessa vuodessa. Tsekki on niin kovin lähelle päässyt(hävisi Mikkelsenille 1,5pisteellä), mutta niin vain ensin Kris Meeke sitten Juho Hänninen ja nyt Andreas Mikkelsen veivät mestaruuden vuorollaan Kopeckyn nokan edestä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Se on sitten MM-sarjan päätöskisa ovella. Nuotitus on jo menossa joten lähellä ollaan. Mikolla on luottamus katossa, mutta tiedostaa kuitenkin vaikean tilanteensa. 28 pistettä kiinnostaa, mutta aika paljon helpommin sanottu, kuin otettu.

Matka on pitkä ja uusia pätkiä paljon mukana. Se ei varsinaisesti suosi Mikkoa tai Loebia, vaan Jari-Matti onkin parhaan kokemuksen omaavana liikkeellä, koska on ajanut paljon sumujen saarilla. Saas nähdä kuinka käy. Kelihän voi olla oikeastaan mitä vaan, joten mielenkiinnolla odotetaan tuleeko vettä kuinka paljon, onko sumu paksua jne.

***

Uuden VW Polon WRC:n testeistä on materiaalia tarjolla. Tässä yksi pätkä ihailtavaksi. Ääni on kova, vaihdelaatikko toimii hienosti ja voimaa tuntuu olevan. Muuta ei tuon perusteella oikein voi sanoa. Mutta jos ja kun ovat tosissaan liikkeellä, niin saksalaisella tarkkuudella tulee varmasti hyvä tuote vuoden 2013 MM-sarjaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mikko kirjoitteli nuotituksen jälkeen facebookissa tunnelmiaan näin:

Recce finished and everything is good. Perfect Rally GB conditions - roads are damp and not muddy. Weather was frosty and cold yesterday, foggy and been drizzling all day today. Wipers been working overtime! We don't really like the Great Orme stages on asphalt, very easy to make a mistake in there and no major service until Friday lunchtime. Had one funny moment - there's a massive teddy bear in a tree between SS5 and SS6! Shakedown at 09.00 in the morning...

Alun asfalttikympistä huolimatta Mikko tuntuu olevan luottavainen. Se on tulos tai ulos. Toivottavasti myös Jari-Matti pystyy pistämään Loebille kampoihin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
***

Uuden VW Polon WRC:n testeistä on materiaalia tarjolla. Tässä yksi pätkä ihailtavaksi. Ääni on kova, vaihdelaatikko toimii hienosti ja voimaa tuntuu olevan. Muuta ei tuon perusteella oikein voi sanoa. Mutta jos ja kun ovat tosissaan liikkeellä, niin saksalaisella tarkkuudella tulee varmasti hyvä tuote vuoden 2013 MM-sarjaan.

Eihän tuollaisen pikku asfalttipyörityksen jäljiltä voida vielä hirveitä johtopäätöksiä tehdä, mutta tärkeintähän kai on että saivat auton nyt jo ulos eikä se tainnut noina muutamana testipäivänä ainakaan hajoilla kovin paljoa. Ihmettelen kovasti jos VW ei halua ottaa muutamaa testikisaa alle ensi vuoden lopulla, tai suht varmastihan niitä tuleekin jo 2012, mutta ei MM-osakisoissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ralli alkoi Mikon kannalta juuri niinkuin pitikin! Muutama sekunti takkiin, mutta Jari-Matti menee kovaa alusta lähtien. Nyt lähdetään soralle ja meininki on tulos tai ulos. Ogier ajoi kilpailun toisessa mutkassa pihalle, joka kyllä haisee taktiselta ulosajolta. Edes Ogier ei tunnetusti halua Loebille mestaruutta, eikä ole valmis häntä siinä auttamaan. Jännää tulee!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös