Quo vadis – mihin menet HPK?

  • 450 753
  • 2 239
L

luigitar

Toimistolla ollaan tehty hyvää työtä, kyse ei ole siitä. Välissä uudet tuulet voi tehdä hyvää seuralle ja tuoda uudenlaisia näkymiä. Mika on nyt ollut useamman kauden mukana, niin onko hänellä tarpeeksi intohimoa tai paloa oppia ja uudistaa.

Eikä kyseessä välttämättä tarvitse olla juuri Kerttula.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Oops, olihan siellä ensimmäinen Ässät-kausi kun pääsivät, tosin silloinkaan ei ollut alunperin hänen joukkueensa. Keskeytetyllä kaudella olisi myös päässyt sääleihin. Muutoin Kerttulan saldo skouttina / urheilujohtajana Jukureiden jälkeen on:

16-17 Örebro 12.
17-18 Örebro 12.
17-18 Ässät 8. (tuli mukaan kesken kauden)
18-19 Ässät 15.
19-20 Ässät 9. (kausi keskeytetty)
20-21 Ässät 12.
21-22 Ässät 15.

Ja jotkut ovat pitäneet tätä kaveria jonain guruna Sihvonen mukaan lukien.
Tämäpä juuri, yksittäisiä hyviä pelaajia onnistunut hankkimaan, mutta muuten kokoniasuuden rakentaminen aika huono. Muistaakseni Porissa haikailtiin jossain kohtaa aika vahvasti Toivolan perään, kun Kerttulan prosessi ei ole onnistunut odotetulla tavalla.

Mutta tätä on turha edes miettiä, koska jos en väärin muista, niin Kerttula ilmoitti ottavansa etäisyyttä kiekkohommiin.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikös Kerttula ollut juuri näitä, jotka itse tituleerasi itsensä "kovan luokan urheilujohtajaksi". Vähän kuten Sihvonen kutsuu itseään "johtavaksi" jääkiekkoanalyytikoksi.

Itse elämässä kartan vahvasti tällaisia ihmisiä, jotka eivät tyydy siihen perinteiseen ammattinimikkeeseen vaan haluavat olla jotain enemmän ja parempaa. Nöyryys on jännä mittari mitata myös ammattitaitoa.

Ylemmän opistotason jääkiekkojohtaja Kerttula ei nyt varsinaisesti ole säväyttänyt osaamisellaan (kuten ei Sihvonenkaan omalla tontillaan.).
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jonne Virtasen kokemukset Kerttulasta:

”Atun (päävalmentaja Ari-Pekka Selin) kanssa oli kaikki jo sovittu. Sitten Kerttula (kehitysjohtaja Tommi Kerttula) lähetti mulle jonkun itsearviointitehtävän. Mä kattelin, että mä en mitään hymynaamoja ala rastittaa, että miltä musta tuntuu, kun vastustaja tekee maalin. Nyt saa mennä johonkin muualle. Se jäi siihen se Ässien kanssa neuvottelu”, Virtanen muisteli kanavallaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jonne Virtasen kokemukset Kerttulasta:

”Atun (päävalmentaja Ari-Pekka Selin) kanssa oli kaikki jo sovittu. Sitten Kerttula (kehitysjohtaja Tommi Kerttula) lähetti mulle jonkun itsearviointitehtävän. Mä kattelin, että mä en mitään hymynaamoja ala rastittaa, että miltä musta tuntuu, kun vastustaja tekee maalin. Nyt saa mennä johonkin muualle. Se jäi siihen se Ässien kanssa neuvottelu”, Virtanen muisteli kanavallaan.
El clasico :DD
 
L

luigitar

Itsellä ei kyllä tule mieleen hirveän montaa Sports Manager tai Dir. of Hockey Operations tittelillä olevaa miestä, joka voisi joskus korvata nykyisen.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Oliko näin: että Tommi Kerttula on aikoinaan tarjonnut omia palveluksiaan Kerholle? Mutta tähän ei tartuttu.

Onko välit nykyään minkälaiset? Eli voisiko tulevaisuudessa olla mahdollista.
Taas tää Kerttula kortti nostettu esiin. Näytöt on nollissa, joten hänen kaveripiirikö täällä toivoo näkevänsä hänet Kerhossa? Unohtakaa jo tää mies.
 
L

luigitar

Ensi kautta varten on alettu hieromaan sopimuksia uusien pelaajien kanssa. Mikähän on tämän hetkinen vetovoima Kerhoon, kun valmentaja ei ole tiedossa ja peli sakkaa?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ensi kautta varten on alettu hieromaan sopimuksia uusien pelaajien kanssa. Mikähän on tämän hetkinen vetovoima Kerhoon, kun valmentaja ei ole tiedossa ja peli sakkaa?

Valmentaja voi olla tiedossa, mutta sitä ei välttämättä ole viestitty eteenpäin. Mikä onkin ihan hyvän tavan mukaista jos se on joku muu kuin Pike.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ensi kautta varten on alettu hieromaan sopimuksia uusien pelaajien kanssa. Mikähän on tämän hetkinen vetovoima Kerhoon, kun valmentaja ei ole tiedossa ja peli sakkaa?
Tämä on erittäin hyvä kysymys. Ketkä ylipäätänsä rakentavat ensi kauden Kerhon?

Olli Salo on huhujen mukaan jatkamassa Kouvolassa. Pikkarainen ei todennäköisesti halua enää itsekään jatkaa ja Kerhon seurajohto on jo hetken viestinyt katsovansa muualle.

Osa täällä haluaa Pikkaraiselle potkuja. Kuvitellaan että näin kävisi, niin kuka tilalle? Samassa rytäkässä pitäisi todennäköisesti potkia koko valmennusryhmä pihalle, kun ovat hyvin pitkälti Pikkaraisen leiriä. Jos kerta tässä akuutissa pelaajapulassa ei ole paikkaavia pelaajia varaa etsiä niin mistä löytyy rahat maksaa kahdelle valmennusryhmälle? Sitä sirkusta ja laskua tehtäisiin sitten kahta kautta putkeen.

Sekin alkaa mietityttää, että kuka huippuvalmentaja tai edes valmentaja haluaa tulla Kerhoon? Palkkaus ei varmasti päätä huimaa, mutta kaikkein eniten olen huolissani seurajohdon tuesta valmentajalle. Etenkin jos aletaan profiloitumaan seuraksi, jossa valmentaja lähtee aina kun ongelmia alkaa kasaantumaan. Saman aikaisesti akuutissa pelaajapulassa seuran kirstunvartija jäätyy ja urheilujohtaja menee hänen selän taakseen ja alkaa selittelemään jostakin kevään suunnitelmasta.

Kerhon imago ottaa aika kovaa osumaa juuri nyt niin urheilu/valmentaja puolella, eikä faneillakaan ole ollut hauskaa hetkeen. Tuskallista tilanteesta tekee hiljaisuus. Seurajohto ei tunnu reagoivan, mihinkään. Ei nykytilaan, ei tulevaan.

Oma toiveeni olisi se, että kun Pikkaraiseen on viime syksynä luotettu niin osoitetaan se luottamus sopimuksen loppuun asti. Ei paskota housuun. Pikkarainen palautti uskottavuuden, toi Liigan taistelevimman peli- ilmeen, betonisen puolustuksen ja pitävimmän alivoiman. Kyllä nuo elementit siellä on edelleen olemassa. Ja kun joku mietti että ei yksi pelaaja muuta mitään, olen eri mieltä. Se muuttaa kyllä mitään, se voi tuoda tarvittavaa happea esim. ylivoimapeliin. Muistelkaapa Luceniuksen vaikutus kehnoon ylivoimapeliin kausia sitten. Samalla laadukas hankinta olisi viesti valmennusjohdolle, kannattajille ja faneille: me tuemme teitä, yhdessä tämä käännetään!

Pike taisi olla viime kaudelle se, joka lopulta pelasti Mika Toivolan työpaikan urheilujohtajana. Siihen peilaten erikoinen on ollut Mikan tuki päävalmentajalle tänä syksynä.

Samalla tekisin ensi kaudesta lähtien pitkän sopimuksen Olli Salon kanssa, maksoi mitä maksoi, vaikka se aika mahdottomalta näyttääkin. Ja kun Olli varmasti haluaisi tuulettaa urheilujohtoa niin tehdään sitten niin. Osoitetaan oikeanlaista tukea ja putsataan nurkkia puuhastelulta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HPK
Hyvä.

Kerho edelleen keskikastissa (muka "siellä minne kuuluu") ja haikeana tässä odottelee milloin se aidosti paras mahdollinen saadaan jalkeille.
Silloin voidaan taas voittaa kenet vaan.

Sillä aikaa ja sitä odotellessa pitäisi pisteitä ja voittoja raapia väkisin!
Kaikki tässä hetkessä ja huomisessa vaikuttaa kaikkeen; koutsi, jatkosopparit, imu/hankinnat, yleisön flow/kato.

Taistele HPK!
Ps. Heikki Hietamies ulos!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Oma toiveeni olisi se, että kun Pikkaraiseen on viime syksynä luotettu niin osoitetaan se luottamus sopimuksen loppuun asti. Ei paskota housuun. Pikkarainen palautti uskottavuuden, toi Liigan taistelevimman peli- ilmeen, betonisen puolustuksen ja pitävimmän alivoiman. Kyllä nuo elementit siellä on edelleen olemassa. Ja kun joku mietti että ei yksi pelaaja muuta mitään, olen eri mieltä. Se muuttaa kyllä mitään, se voi tuoda tarvittavaa happea esim. ylivoimapeliin. Muistelkaapa Luceniuksen vaikutus kehnoon ylivoimapeliin kausia sitten. Samalla laadukas hankinta olisi viesti valmennusjohdolle, kannattajille ja faneille: me tuemme teitä, yhdessä tämä käännetään!
Kuten tänä syksynä, Pikkarainen sai viime kaudella hetkellisesti Kerhon suorittamaan tuloksellisesti hyvin. Alkuhan sujui silloinkin, sitten hyydyttiin ja Pike vinkui vahvistusten perään. Sama toistuu nytkin.

Nyt se viime kauden joukkue riittikin pelaamaan hyvää peliä? Betoninen ja taisteleva. Miksi enemmän ja enemmän vaikuttaa siltä, että ne rakenteet oli Tiilikaisen.

Jos oli Pikkaraisen pelikirjaa, niin missä on se betoninen puolustus? Päästetään kolmanneksi eniten maaleja! Betoninen ja taisteleva tosiaan... Siellä on paremmat palikat käytössä, sama kuin ylivoiman kohdallakin.

Alivoima sentään toimii kun on niin perkeleellinen tsemppi.
 

mehupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mason ego
Itse rupesin eilen kaiholla miettimään, että miten se asema, mikä rakennettiin Pendon alaisuudessa vuosina 2016-2018 ja jonka hedelmiä kerättiin sitten vuosina 2018-2020, pystyttiin ryssimään niin hienosti käytännössä yhdessä kaudessa (tai kesässä 2020, miten sen nyt ottakaan). Meillä oli oikeasti aika älytön jengi silloin Pendon vikallakin kaudella ja uskon vakaasti, että silloin olis painettu vähintään välieriin, mutta tietysti korona sotki koko Liigan kuviot.

Tiedän toki, mistä osatekijöistä suunnilleen tämä epäonnistuminen johtuu, mutta ei voi kuin ihmetellä kuinka hienosti asiat olivat vielä vähän aikaa sitten. Tästä ryssimisestä maksetaan edelleen kovaa hintaa valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itse rupesin eilen kaiholla miettimään, että miten se asema, mikä rakennettiin Pendon alaisuudessa vuosina 2016-2018 ja jonka hedelmiä kerättiin sitten vuosina 2018-2020, pystyttiin ryssimään niin hienosti käytännössä yhdessä kaudessa (tai kesässä 2020, miten sen nyt ottakaan). Meillä oli oikeasti aika älytön jengi silloin Pendon vikallakin kaudella ja uskon vakaasti, että silloin olis painettu vähintään välieriin, mutta tietysti korona sotki koko Liigan kuviot.

Pendoakin aika kovasti haluttiin pihalle tokalla kaudella. Vikan kauden veskareilla ei olisi ollut välieriin mitään asiaa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Kuten tänä syksynä, Pikkarainen sai viime kaudella hetkellisesti Kerhon suorittamaan tuloksellisesti hyvin. Alkuhan sujui silloinkin, sitten hyydyttiin ja Pike vinkui vahvistusten perään. Sama toistuu nytkin.

Nyt se viime kauden joukkue riittikin pelaamaan hyvää peliä? Betoninen ja taisteleva. Miksi enemmän ja enemmän vaikuttaa siltä, että ne rakenteet oli Tiilikaisen.

Jos oli Pikkaraisen pelikirjaa, niin missä on se betoninen puolustus? Päästetään kolmanneksi eniten maaleja! Betoninen ja taisteleva tosiaan... Siellä on paremmat palikat käytössä, sama kuin ylivoiman kohdallakin.

Alivoima sentään toimii kun on niin perkeleellinen tsemppi.
Me taidetaan olla tästä vähän eri mieltä sinun kanssasi, mutta eihän se mitään. Itse alan olemaan niin sumussa ja raivoissani Kerhon seurajohdon toimiettomuuden ja sähläämisen takia, että pikku breikki palstalta saattaisi tehdä hyvää.

Onhan alkukausi kieltämättä ollut pelillisesti aika vaatimaton, silloinkin kun Kerho voitti. Ja nyt on paremmat palikat käytössä kuin viime kaudella, toki loukkaantumiset sotkeneet aivan helvetisti etenkin kun reserviä ei alkujaankaan olut yhtään käytössä. Parempaan Pikkaraisen pitäisi silti pystyä, siitä ei ole kahta sanaa.

Sen verran kuitenkin korjaan, että ei se viime kauden hyvä jakso ollut pelkkä alku, vaan sehän kesti lähes 3-4 kuukautta. Loppu oli toki murheellinen. Ja noiden hyvien kuukausien ajan HPK oli ihan tilastojenkin mukaan erittäin sitkeä, päästi vähän maaleja ja oli timanttia alivoimalla. Vastustajan valmentajatkin kehuivat Kerhoa. Mutta tottahan se on, tämä on tulosurheilua. Viime kevään sulaminen jätti paskan mauan ja herätti kysymyksiä.
 
L

luigitar

Valmentaja voi olla tiedossa, mutta sitä ei välttämättä ole viestitty eteenpäin. Mikä onkin ihan hyvän tavan mukaista jos se on joku muu kuin Pike.

Samaa mieltä, koska nyt pitää antaa työrauha nykyiselle joukkueelle. Tällaisen keskustelut on hyvä käydä avoimesti Pikkaraisen, Toivolan, Toivasen ja hallituksen välisesti.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muuten en ota kantaa HPK:n nykymenoon, kun en tiedä, mutta joukkueen rakenteen ja Hämeenlinnan koon huomioiden HPK on pärjännyt kaiken kaikkiaan viime vuodet aika hyvin. Hämeenlinnassa menestystä rakennetaan tai ylläpidetään vähän eri tavalla kuin isojen kaupunkien porukoissa. Pääsääntöisesti HPK on pystynyt rekrytoimaan hyviä valmentajia ja osaajia organisaatioon, mutta haaste on totta kai aina samanlainen näissä keskikokoisissa organisaatioissa: menestyksen saapuessa organisaatiosta lähtevät kaikki avaintekijät pois pelaajia myöden - jäljelle jäävät pitkät sopimukset ja paluumuuttajat. Valmennuksen on tällaisessa paikassa hyvin vaikea rakentaa pitkäjänteistä menestystä, jonka vaihteluväli ei olisi niin valtavan suuri.

HPK on mielestäni suorittanut tälläkin kaudella nimilistansa olettamalla tasolla. Kausi on nuori - Pikkaraisella on mielestäni aivan selvä omaleimainen pelitapa, jota pelaajat noudattavat aika säntillisesti. Toisin kuin monella muulla pienellä joukkueella niin HPK on pelin sisällä lähes aina mukana taistelussa pisteistä. Sitkeä ja laadukkaasti puolustava joukkue edelleen. En usko, että Piken projekti tälläkään kaudella huonosti menee - HPK pysyy ainakin omissa papereissani tiukasti kiinni tässä sääliplayoff-porukassa, vaikkei se nyt niin kaunista olekaan. Mestaruutta varten palasia ei mielestäni olekaan koossa - varsinaiset playoffit olisi kova suoritus.

Viime kaudesta vielä kiinni: ulkoa katsellen HPK kyllä suli loppukaudesta, mutta sääleistä se sai vastaansa parhaan mahdollisen joukkueen. Lukko yski viime kaudella pahasti, mutta se oli ainoa näistä Tapparan vastustajista matkalla mestaruuteen, joka edes haastoi Tapparan. Joo - playoffsarjat Tapparalle viime kaudella kaikki 4-1, mutta Lukko oli ainoa, jolla näki kaikesta, että ei olisi tarvinnut ihan hirveän montaa metriä saada taivutettua lisää niin olisi ollut ihan mahdollisuus pitkäänkin sarjaan. HPK oli riman tai tolpan päässä jatkoilta tuossa lyhyessä säälisarjassa, joka toivottavasti tulevaisuudessa pelataan normaalilla paras kolmesta systeemillä eikä tällaisella, jossa tuurin osuus on myös merkittävä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä olen hiukan hämmentynyt alkukaudesta, tai siis tästä palstakeskustelusta. Puuttuuko Kerholta sentteri, laituri, pakki, molari, valmentaja, UTJ, uusi halli, rahaa, tyytyväiset fanit, suunta, pelitapa, jotain muuta vai nuo kaikki? Kaikki ketjut täynnä rutinaa, valitusta ja täytyisollasitäsuntätä.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Mä olen hiukan hämmentynyt alkukaudesta, tai siis tästä palstakeskustelusta. Puuttuuko Kerholta sentteri, laituri, pakki, molari, valmentaja, UTJ, uusi halli, rahaa, tyytyväiset fanit, suunta, pelitapa, jotain muuta vai nuo kaikki? Kaikki ketjut täynnä rutinaa, valitusta ja täytyisollasitäsuntätä.
Pelitapa puuttuu.

Ykkössentteri, ykköslaituri, ykköspakki ja ykkösmolari löytyy.

Itse olen hämmentynyt siitä, että nykyiseen tasoon pitäisi olla tyytyväinen. Tai no, ehkä tässä ollaan realiteettien äärellä ja tähän täytyy nyt vaan tottua. Tänään on onneksi uusi mahdollisuus kasvattaa sietokykyä.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikö ketään muuta häiritse Toivolan isä-poika asetelma tuossa Kerhon toiminnassa?

Saatan olla lapsellinen kun ajattelen näin, mutta väkisin puseroon hiipii ajatus, että Toivola ei vahvista keskikaistaa, koska riskinä voisi olla oman pojan putoaminen alemmas sentterihierarkiassa. Käsittääkseni Toivolan ja Piken näkemyserot johtuvat osittain siitä, että Toivola haluaisi peluuttaa kaikkia tasaisesti ja päävalmentaja parhaita pelaajia (eli kärkikenttiä). No miksköhän tämäkin asia saa taas miettimään miksi ollaan eri linjoilla. Toivola Jr ei ole kahden ensimmäisen kentän tasoa (vieläkään) Kerhossa. Itseasiassa ollut tällä kaudella välillä jopa yllättävän heikko kenttäpelissä. Jatkosoppari lienee selvä vaikka kuinka paskasti pelaisi :)

Verrokkina "valmentaja isä - pelaaja poika" asetelma ei ole aivan tuntematon yhdistelmä joukkueurheilussa. Jos pelaaja on joukkueen kärkipelaaja on tilanne valmentajalle kohtuu siedettävä. Mikäli pelaaja taistelee peliajasta, on tilanne isä valmentajalle todella haastava. Tilanteen tekee helpommaksi se, että valmentajan yläpuolela on kuitenkin joukkueen johto, mikä valvoo ja vahtii kokonaisuutta ja puuttuu asiaan tarvittaessa.. suuntaan taikka toiseen.

Mutta miten tilanne on Kerhossa? Toivola kertoo Pikelle miten tehdään, tämähän tässä on tullut selväksi. Jos tyyli ei miellytä vaihdetaan valmentaja. Sen tekee luonnollisesti Toivola. Kuka kertoo Toivolalle, että oman pojan taso ei ole mahdollisesti riittävä tai että tilalle tarvittaisiin toinen pelaaja? Tai tarvitaan enemmän kilpailua oman pojan pelipaikalle. Kaikella kunnioituksella Toivanen ei tätä kerro. Toivanen hoitaa busineksen, Toivola urheilupuolen. Tilanne on vaarallinen...

Olen ehkä kyyninen, mutta oli vain ajan kysymys, milloin poika Toivola signataan Kerhoon isä Toivolan ollessa puikoissa. Salaa toivoin, että näin ei kävisi, jotta vältyttäisiin näiltä kiusallisilta ajatuksilta.. No näin kävi ja nyt mielenkiinnolla katsotaan mitä tässä tapahtuu seuraavaksi. Ainakaan sentterimarkkinoilla ei ole kovaa sutinaa ollut. Pääosin on näitä sentteri-laituri ukkoja haalittu tai epämääräisiä ulkomaan apuja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nas

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Eiköhän Isä Toivola pysty pääosin jääväämään itsensä ulos, kuten oli myös palkkauksessa ja neuvotteluissa. Toki tietysti tulee tilanteita, joissa joutuu tekemään myös päätöksiä, mitkä suoraan ja välillisesti vaikuttaa Artturin asemaan. En kyllä huolissani jaksa tästä asiasta olla.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Toivola haluaisi peluuttaa kaikkia tasaisesti ja päävalmentaja parhaita pelaajia (eli kärkikenttiä).
Nykykiekko perustuu pitkälti neljän ketjun tasaiseen peluutukseen. Tällä taktiikalla se Kerhokin mestaruutensa voitti.

Yltiöpäinen kuormittaminen ei ainakaan näytä toimivan ja siellä onkin esim. Joly ihan poikki. Kumpi siis on oikeassa?

Pikkaraisen on myös pakko kuormittaa kärkipelaajia koska he pystyvät tekemään ratkaisuja ilman pelikirjallista tukea. Nojataan yksilötaitoon. Onko se sitten kestävä tapa pelata?
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän Isä Toivola pysty pääosin jääväämään itsensä ulos, kuten oli myös palkkauksessa ja neuvotteluissa. Toki tietysti tulee tilanteita, joissa joutuu tekemään myös päätöksiä, mitkä suoraan ja välillisesti vaikuttaa Artturin asemaan. En kyllä huolissani jaksa tästä asiasta olla.
Tavallaan ihailen sinisilmäistä tapaasi ajatella asiaa. Olen itse ollut niin kauan mukana jääkiekossa ja nähnyt toinen toistaan röyhkeämpää toimintaa lajin parissa ja kulisseissa, joten en pysty ajattelemaan asiaa noin.

Varmasti on täysi-ikäinen Artturi saanut itse palkkansa neuvotella jne.. siihen on kuitenkin aika selkeät raamit olemassa. Neuvotteluita tuskin olisi käyty ilman isä Mikan hyväksyntää?
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nykykiekko perustuu pitkälti neljän ketjun tasaiseen peluutukseen. Tällä taktiikalla se Kerhokin mestaruutensa voitti.

Yltiöpäinen kuormittaminen ei ainakaan näytä toimivan ja siellä onkin esim. Joly ihan poikki. Kumpi siis on oikeassa?

Pikkaraisen on myös pakko kuormittaa kärkipelaajia koska he pystyvät tekemään ratkaisuja ilman pelikirjallista tukea. Nojataan yksilötaitoon. Onko se sitten kestävä tapa pelata?
Ei tuo minun vuodatus ollut puolustupuhe Pikkaraisen peluutukselle tai pelikirjalle ylipäätään. Toin vaan esiin sen, että Toivolaa saattaa vituttaa kun oma poika ei pelaa enää pelin kolmansia eriä :)

En nyt tästä ala väittelemään. Minua tuo isä-poika asetelma on häirinnyt koko tämän ajan ja nyt sain sen kerrottua. Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös