Muistaakseni Piken palkkaamisen yhteydessä mies itse puhui, että hänen oma tahtonsa oli saada pidempi sopimus kuin vain loppukaudeksi ja tähän suostuttiin, mutta noin niinkuin yleisesti vastuista, niin itse olen ollut ymmärryksessä, että Pennasen aikana aloitettiin tapa jossa u16,u18,u20, Liiga ja naisten liigan päävalmentajat tapaavat tasaisin välein ja yrittävät yhdessä kehittää koko organisaation peliä. Samalla liigan valmentaja pystyisi antamaan tukea alaspäin ja vastavuoroisesti liigan valmentaja saisi näkemystä junioripuolen tilanteesta, tämä on ilmeisesti yksi asia missä Pikkaraista ei kauheasti ole nähty. Toivolahan nyt käy katsomassa kaikkien nuorempien ikäluokkien pelejä melko ahkerasti, kuten Pendo sekä Tiilikainen aikanaan.Onkohan Pikkarainen ollut viime kaudella ihan tietoinen mihin kaikkeen on sitoutunut ja mistä kaikesta hän on vastuussa. Alkaa tuntua siltä, että vaikka strategiatasolla HPK:n kilpaurheilupuolella Mika Toivolalla on urheilullinen vastuu, niin todellisuudessa jatkossa kaiken vastuun kilpaurheilupuolesta kantaa HPK:ssa Liigan päävalmentaja.
Pikkarainen on varmasti hemmetin tyytyväinen organisaationsa ja esihenkilönsä antamaan tukeen. Olisi mukava tietää, mitä mieltä esimerkiksi ulkopuolinen konsultti olisi HPK:n organisaation esihenkilö- ja tai vastuutoiminnasta.
Tähän kaikkeen kun lisää sen, että aika selkeästi tullut esille, että Pike vaatii rosterin täyteen ns valmiita pelaajia, eikä nuoret tule saamaan niinkään vastuuta, niin en ihmettele jos katsellaan muita vaihtoehtoja.