Quo vadis – mihin menet HPK?

  • 484 907
  • 2 322

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vielä täytyy nostaa sekin esiin, kun jossain noissa jutuissa Riiva kehui, että strategiaa on hiottu koko vuosi ja se tullaan esittelemään kesällä. Vallan mainiota. Juuri sitä mitä ollaan toivottu.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vielä täytyy nostaa sekin esiin, kun jossain noissa jutuissa Riiva kehui, että strategiaa on hiottu koko vuosi ja se tullaan esittelemään kesällä. Vallan mainiota. Juuri sitä mitä ollaan toivottu.

Tai sitten ovat lukeneet tätä ketjua ja paniikissa myötäilevät tätä. Toivottavasti olen väärässä.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Vielä täytyy nostaa sekin esiin, kun jossain noissa jutuissa Riiva kehui, että strategiaa on hiottu koko vuosi ja se tullaan esittelemään kesällä. Vallan mainiota. Juuri sitä mitä ollaan toivottu.
Tästä Squitin esittämästä kysymyksestä on aikaa reilu puolitoista kuukautta. Onko tulevasta strategiasta kuulunut mitään uutta? Entä siitä paljon fanien puolesta toivotusta ja seurajohdon puhumasta ottelutapahtuman kehittämisestä?

Joku voi tässä vaiheessa miettiä, että "jumalauta Mackey, nyt mennään vielä toukokuuta!!", mutta kausikortteja kaupataan kovaa vauhtia ja perjantaina meidän fanien pitäisi ilmoitella, että vieläkö siellä Rinkulalla haluaa istua koko kauden sillä viime kauden jakkaralla.

Kausikorttimyyntiä ja uuden Kerho-hypen luomista voisi helpottaa ensi kauden uusien kuvioiden kertominen, jos siis jotakin valmista jo seurajohdolla on mielessä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Joku voi tässä vaiheessa miettiä, että "jumalauta Mackey, nyt mennään vielä toukokuuta!!", mutta kausikortteja kaupataan kovaa vauhtia ja perjantaina meidän fanien pitäisi ilmoitella, että vieläkö siellä Rinkulalla haluaa istua koko kauden sillä viime kauden jakkaralla.

Vähän mä noin ajattelinkin, sillä todellinen pelitapahtumahan on vasta syyskuussa ja suuntaa-antavatkin ovat joskus elokuussa.

Ja hieman väärin olet lukenut, koska ennen perjantaita, eli tänään viimeistään, pitää varata oma paikka.

Että silleen...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tästä Squitin esittämästä kysymyksestä on aikaa reilu puolitoista kuukautta. Onko tulevasta strategiasta kuulunut mitään uutta? Entä siitä paljon fanien puolesta toivotusta ja seurajohdon puhumasta ottelutapahtuman kehittämisestä?

Joku voi tässä vaiheessa miettiä, että "jumalauta Mackey, nyt mennään vielä toukokuuta!!", mutta kausikortteja kaupataan kovaa vauhtia ja perjantaina meidän fanien pitäisi ilmoitella, että vieläkö siellä Rinkulalla haluaa istua koko kauden sillä viime kauden jakkaralla.

Kausikorttimyyntiä ja uuden Kerho-hypen luomista voisi helpottaa ensi kauden uusien kuvioiden kertominen, jos siis jotakin valmista jo seurajohdolla on mielessä.
Tullaas maalailemaan hieman myrskypilviä nyt kun on jo harjotuspelitkin alkamassa.

Sitä strategiaa olen tässä kärsivällisesti odotellut, mutta ilmeisen tehokkaasti meitä kannattajia vain johdettu harhaan pitkittämällä Vilin sopparin julistusta jne. ja mitään ei kai sitten ole oikeasti tapahtunut, jollei jotain ottelutapahtuman kehittämistä lasketa kokonaiseksi strategiaksi. Kausikortti myynnistäkin tiedotettu yli 2kk sitten. Et tähänkö tää "muutos" nyt sitten jäi ja näillä sitten mennään sormet ristissä ja rukoillen että jospa tällä kaudella ei ihan kynnettäis?

Ei sillä että eikö pientä toivoa tuo porukka minussakin herättelisi, mutta odotin nyt kyllä noiden avausten jälkeen jotain hieman enemmän kuin vain jotain puolivillasia tiedotteita ja lupauksia joita sitten ei taas vaihteeksi pidetäkkään.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Huomasin että Kerho on hylännyt ritarilogon josta seura on tullut tunnetuksi. Onko koko ritariteema hylätty? Mikä mahtaa olla syynä tälle muutokselle? Kokonaan uusittu markkinointistrategia, miksi?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Huomasin että Kerho on hylännyt ritarilogon josta seura on tullut tunnetuksi. Onko koko ritariteema hylätty? Mikä mahtaa olla syynä tälle muutokselle? Kokonaan uusittu markkinointistrategia, miksi?

Itse sanoisin, että järkiintuleminen. Niin paljon kuin se jossain taustalla ja pienessä mittakaavassa voisi oheisläppänä toimia, ovat nämä kuitenkin aika teennäisiä juttuja. Ainakin, jos juttua ei ole pohjustettu kunnolla. Ritari ja linna juu, niiden välille voi jonkinlaisen yhteyden hoksata, mutta mitä muuta? Ritaritoiminnan pitäisi olla jotenkin kokonaisuutena sitten vahvemmin sidottu koko alueen historiaan. Tai ehkä en vain noin 10-12 turengivuoteni aikana ole lukenut kaikkia paikallishistorian opuksia...

On täällä toki historiaa Yön ritareilla...Lartama, Timo Seppäsen Palander-pujottelut, Louhen ja Sailion Yön ritari -hiustyylit...
 

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse sanoisin, että järkiintuleminen. Niin paljon kuin se jossain taustalla ja pienessä mittakaavassa voisi oheisläppänä toimia, ovat nämä kuitenkin aika teennäisiä juttuja. Ainakin, jos juttua ei ole pohjustettu kunnolla. Ritari ja linna juu, niiden välille voi jonkinlaisen yhteyden hoksata, mutta mitä muuta?
Mielestäni ritarilla on isokin yhteys Hämeenlinnaan jos vertaa melkein mihin tahansa muihin logoihin. Mitä tekemistä oli ketulla Raumaan? Punaisilla panttereilla(tai mikä ikinä olikaan?) Helsinkiin? Tai pelikaaneilla Lahteen? Pelicansin pelikaani-logoa tietysti puoltaa se, että myös joukkueen nimeksi muutettiin Pelicans. Toki yrittihän Kerhokin viljellä jotain Hockey Playing Knights -läppää. Mutta pointti on se, että harvoin noilla logoilla on mitään tekemistä joukkueen kotikaupungin kanssa. Olen toki itsekin ehdottomasti perinteikkään pallologon kannalla, mutta ei tuo ritari-idea nyt ihan paskimmasta päästä ollut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Huomasin että Kerho on hylännyt ritarilogon josta seura on tullut tunnetuksi. Onko koko ritariteema hylätty? Mikä mahtaa olla syynä tälle muutokselle? Kokonaan uusittu markkinointistrategia, miksi?
Koko ritariteemaa ei suinkaan ole hylätty, sillä Ritari-Areena -oksennus on kyllä edelleen Rinkelinmäen jäähallin "markkinointinimenä" - ilman, että seura saa siitä senttiäkään rahaa (vrt. esim. Synergia-Areena ja Kivikylän Tuhtitupa). Eräs asejärjestelmävalmistaja sentään maksoi taannoin HPK:llekin jokusen euron siitä, että toimittiin heidän mielensä mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koko ritariteemaa ei suinkaan ole hylätty, sillä Ritari-Areena -oksennus on kyllä edelleen Rinkelinmäen jäähallin "markkinointinimenä" - ilman, että seura saa siitä senttiäkään rahaa (vrt. esim. Synergia-Areena ja Kivikylän Tuhtitupa). Eräs asejärjestelmävalmistaja sentään maksoi taannoin HPK:llekin jokusen euron siitä, että toimittiin heidän mielensä mukaan.
Sunny areenaa odotellessa, voidaan siinä sitten samalla vaihtaa logo vaikka kivaan aurinkoon, jos siitä maksetaan tarpeeksi. Ei edes olisi nykyisestä logosta pitkä matka ;)
Vitsi toki vitsinä.

Kerhon Oranssia teemaa on nyt rakennettu useita vuosia pikkuhiljaa, aloittaen lauantai kotipeleistä oranssein paidoin, ja siitä siirtyen kaikkiin kotipeleihin. Oranssiin teemaan pallologo istuu huomattavasti paremmin kuin ritari, ja kahdella logolla kikkailu ei mielestäni markkinointiin minkäänlaista lisäarvoa tuo. Päinvastoin, se tuo julkisuuteen ja markkinointiin sekavuutta.

Ritariteema oli ihan hyvä 2000-luvun vaihteessa (tai milloin nyt onkaan aloitettu tämä hömpötys, siitä ei näin nuorella miehellä ole tietoa, voi olla paljon aikaisemminkin), kun useissa muissakin seuroissa haluttiin käyttää jotain jääkiekkoon liittymätöntä teemoittajaa markkinoinnissa. Olin minäkin niin ritaria pikkupoikana. Mutta niiden aika on nyt ohi, ja on parempi keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, ja tehdä se kunnolla. Perinteet on taas muotia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mielestäni ritarilla on isokin yhteys Hämeenlinnaan jos vertaa melkein mihin tahansa muihin logoihin.

Niinhän minä juuri kirjoitin, notta ritarista on selkeä yhteys linnaan. Mutta siihen se jää. Tämmöiset jutut vain pitää pohjustaa kunnolla. Pitää olla joku Roberto Perunankylväjä joka torjui venäläisten valloitusyritykset vuonna 1600, verivaloja torilla tehneet ritarilkillat, joiden teloituksen jälkeen Kaurialassa kuulee kummitusten huutoja vieläkin...jotain todellisia tarinoita ja tarttumapintaa. Vaikkei joka pelin alussa historialuentoa tarvitakaan, pitää sen olla siellä taustalla. Isosti.

Ja juu, sponsoriraha on hyvä pointti. Sen perusteella nyt hallin pitäisi olla Kaupunginmyöntämänollakorkolaina-areena™.
 

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niinhän minä juuri kirjoitin, notta ritarista on selkeä yhteys linnaan. Mutta siihen se jää. Tämmöiset jutut vain pitää pohjustaa kunnolla. Pitää olla joku Roberto Perunankylväjä joka torjui venäläisten valloitusyritykset vuonna 1600, verivaloja torilla tehneet ritarilkillat, joiden teloituksen jälkeen Kaurialassa kuulee kummitusten huutoja vieläkin...jotain todellisia tarinoita ja tarttumapintaa. Vaikkei joka pelin alussa historialuentoa tarvitakaan, pitää sen olla siellä taustalla. Isosti.[/B].
Pointtini oli nimenomaan se, että kyllä tuo ritariteema on minun mielestäni varsin riittävä teema hämeenlinnalaiseen kiekkoiluun kun ottaa huomioon, miten hyvin muiden seurojen logot liittyy näiden kotikaupunkeihin. Ei oikestaan tule äkkiseltään mieleen seuroja, joiden logoilla olisi jotain tekemistä tai edes etäistä yhteyttä ko. kaupungin saati sen historian kanssa. Vai onko esim. Oulussa jotenkin erityisen suuri kärppäkanta tai ollut sitä esim. 1600-luvulla. No, em. tapauksessa on varmasti ensin tullut seuran nimi, josta teema on siirretty luonnollisesti logoon.

Joka tapauksessa edes se, että kaupungilla ja logolla on jokin yhteys ko. joukkueen kaupunkiin on suhteellisen harvinaista ja näin ollen ihmettelen, miksi se ei mielestäsi ollut riittävä Kerhon tapauksessa, vaan vaatisit jotakin todella syvällisiä juttuja historian kirjoista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Vaikkei joka pelin alussa historialuentoa tarvitakaan, pitää sen olla siellä taustalla. Isosti.

Ei oikestaan tule äkkiseltään mieleen seuroja, joiden
logoilla olisi jotain tekemistä tai edes etäistä yhteyttä ko. kaupungin saati sen historian kanssa. Vai onko esim. Oulussa jotenkin erityisen suuri kärppäkanta tai ollut sitä esim. 1600-luvulla. No, em. tapauksessa on varmasti ensin tullut seuran nimi, josta teema on siirretty luonnollisesti logoon.
Niin no, esimerkiksi Oulun Kärppien nimen ja logon historia on suorastaan korni. Kärppien nimihän (ja sitä kautta logo) on perua siitä, kun oululaiset tarvitsivat seuraansa v. 1946 perustaessaan jääpallon säännöt, jotka saatiin lopulta Porin Kärpiltä, jonka logo oli sääntöpapereissa. Siitä sitten nokkelat pohjoispohjanmaalaiset nappasivat seuralleen nimen ja logon. ...ja tämä tarina on tosi.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
00-01 3341
01-02 3759
02-03 3818
03-04 3497
04-05 3542
05-06 3555
06-07 3556
07-08 3282
08-09 3780
09-10 3607
10-11 3466
11-12 3480
12-13 3907

Yllä Kerhon yleisömääräkeskiarvot 2000-luvulla. HPK on kirkkaasti yleisöennätysvauhdissa. Edellinen ennätys on kaudelta 2002-2003, jolloin Kerho "kaikkien aikojen joukkueella" kulki voitosta voittoon ja voitti runkosarjan kaikkien aikojen piste-ennätyksellä. Tämä tilasto kertoo kahdesta asiasta.

1) Hämeenlinna on edelleen kiekkokaupunki

Tästä merkkejä oli nähtävissä jo viime kaudella A-junioreiden pleijareissa. Samalla, kuin HPK:n tilasta tihkui todella huolestuttavia uutisia, hämeenlinnalaiset näyttivät tukensa hienosti pelanneelle A-juniorijoukkueelle. Tuntui siltä, kuin samalla yleisö olisi ilmaissut tilauksensa huipulla pelaavalle HPK:lle. Olen monesti ihmetellyt tuota Suomessa ennennäkemätöntä viime keväistä ilmiötä, enkä usko, että se selittyi pelkällä A-junioreiden menestyksellä - vaan taustalla oli tuen ilmaisu koko seuralle.

2) Seurajohto on onnistunut loistavasti markkinoinnissa

Kaikista parasta markkinointia on ollut taisteleva joukkue sekä yleisemmin positiivisen pöhinän palauttaminen seuraan. Jälkimmäiseen liittyy kuitenkin vahvasti myös pieneltä tuntuvat kehittämistoimenpiteet ottelutapahtuman ympärillä: mediakuution käyttö, Petron höpinät, äänentoisto ja muut jutut. Kaikki tämä yhdessä - seura, joukkue, ottelutapahtuma, kannattajat - muodostavat "Oranssin alueen" - yhteisöllisyyden, joka tuntui jo olevan katoamassa. Olen aina ollut hyvin skeptinen amerikkalaistyyppistä oheishöttöä kohtaan, mutta nyt on löydetty oikealta tuntuva mix, jossa on vähän showta, mutta ei liikaa vaatimattomille hämäläisille. Kaiken tämän ansiosta hallilla on positiivinen ilmapiiri, joka on omiaan houkuttelemaan lisää ihmisiä oranssille aluelle pysyvämminkin.

Quo vadis, HPK? Vastaan itse, että vahvasti oikeaan suuntaan ja nopeammalla vauhdilla kuin uskalsin odottaa.

Valitettavan vähän olen itse tällä kaudella päässyt paikalle. Aion ryhdistäytyä loppukautta kohden.

Olisi hienoa, jos joukkue palkitsisi hienosti elpyneen yhteisön mahdollisimman monella playoffmatsilla.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Quo vadis, HPK? Vastaan itse, että vahvasti oikeaan suuntaan ja nopeammalla vauhdilla kuin uskalsin odottaa.

Markkinointipuolelle hommattiin ammattilainen, lupauksista pidetty kiinni ja tuntuu että kaikki järjestyy. Tuotteen myyminen on yksinkertaista, kunhan muistaa tehdä työnsä. Viime kauden lopulla tehtiin jo tärkeät strategiset päämäärät ja niistä on pidetty kiinni. Ennen tätä kautta johto kokosi jengin ja nousi aitioon katsomaan ja odottamaan jos joku tulisi katsomaan lätkää. Rindellin aikakausi oli "räpelletään tässä nyt ja koitetaan pärjätä" ja eihän se myyvä ollut. Nyt luvattiin taistelevaa kiekkoa ja sitä ollaan saatu, eli asiakkaat on saanut sen mitä luvattu. Kaikki oheistoiminta on silkkaa plussaa. Olen katsellut facebookista jossa mainostettiin pelipaitoja, joku sanoi että "Spangin paita nimmarilla olisi kyllä jees", niin sieltä vastattiin että "HOIDETAAN". Tuli heti hemmetin hyvä mieli ja muutama sieltä tilasi paidan nimmarilla heti, muuten olisi varmasti jäänyt miettimmään että kannaattako tilata vai ei! Pieni asia, mutta niin perkeleen tärkeä ja heti kaupat tuli. Jossain oli viime kauden fanituotemyynnit, niin Kerho oli surkein niistä SM-liigassa. Uskon että siellä on fanituotemyyntikin jo tuplattu viime kauteen nähden.

Kuinka muuten Hämeenlinnassa, näkyykö siellä Kerhon tuotteita, pipoja sun muita paljon? Mutta muuten hyvään suuntaan ollaan menossa. Videoita lisää pelaajista nettisivuille, niitä olen kaivannut aika paljon. Lisäksi kun nettisivuilla on pelaajablogeja, niin miksei Riiva tai Lelukin tulisi kertomaan että kuinka on mennyt. Näin muuten ei etäkannattajalle ole valittamista.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Kuinka muuten Hämeenlinnassa, näkyykö siellä Kerhon tuotteita, pipoja sun muita paljon? Mutta muuten hyvään suuntaan ollaan menossa. Videoita lisää pelaajista nettisivuille, niitä olen kaivannut aika paljon. Lisäksi kun nettisivuilla on pelaajablogeja, niin miksei Riiva tai Lelukin tulisi kertomaan että kuinka on mennyt. Näin muuten ei etäkannattajalle ole valittamista.

Kyllä, kun kaupungilla kävelee, niin on kyllä välillä silmiin pistävää kuinka usein vastaan kävele joku jolla on Kerhon pipo, kaulahuivi, takki tai huppari. Itse ainakin olen tämän huomannut, en tiedä onko kenenkään muun silmiin pistänyt.
 

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuinka muuten Hämeenlinnassa, näkyykö siellä Kerhon tuotteita, pipoja sun muita paljon?
Kyllä lippistä ja pipoa näkyy mielestäni jopa aika paljon, suhteellisesti enemmän jopa kuin esimerkiksi Helsingissä, jossa fanituotteet hukkuvat kaupungin väenpaljouteen. Ja toki myös lähikaupungeissa. Tai sitten siihen kiinnittää enemmän huomiota kuin Helsingissä, kun kyseessä on se oma väri.

Mutta se mikä on totta, että fanituotemyynti on ollut lapsenkengissä. Liian harvalla on fanipaita, ja myönnettävä on, ettei myöskään minulla ole. Toki hankintalistalla, kun rahatilanne sallii. Mutta Hämeenlinna ei missään nimessä ole se oranssi meri, jota on muutamaan otteeseen seuran ja sponsoreiden avulla pyritty luomaan. Helsingin jäähalleissa vieraillessa, (etenkin HIFK:n puolella), hallilla olevista ihmisistä karkeasti puolet pukeutuu punanuttuun. Hämeenlinnassa ehkä joka kymmennes oranssiin.

En tiedä onko tähän tapahtunut muutosta, mutta toivottavasti myös aitoja, mainoksellisia, pelipaitoja on saatavilla helpommin nykyään. Vaikka mainoksia nyt sinällään vastustetaankin, kuuluvat ne siihen Kerhon paitaan. Aito on aito, ja enemmän omannäköinen. HIFK ei taida muunlaisia myydäkkään kuin mainoksineen painettuja, ja vaikka ovatkin kalliimpia, kysyntää on.

Ja noista nimmareista plussaa, pojat vois vaikka talkoilla vedellä kaikkiin omiin fanipaitoihinsa nimet henkilökohtaisesti, ei niitä niin massiivisesti kuitenkaan mene...
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Markkinointipuolelle hommattiin ammattilainen, lupauksista pidetty kiinni ja tuntuu että kaikki järjestyy.

Totta. Sinne palkattiin markkinoinnin ammattilainen, joka lisäksi on aidosti kerholainen. Jälkimmäinen on tärkeää tässä bisneksessä: ei auta, vaikka olisi mikä markkinointijeesus, jos ei ymmärrä yhteisöä. Tämä on nähty mm. Turussa.

Lisäisin vielä, että tapahtuman laadun parantaminen ja yhteisöllisyyden kehittäminen on tässä touhussa seuran ja yleisön vuorovaikutusta. Seura luo puitteet, mutta loput jää kuitenkin yleisölle. Siihen huutoon on tähän mennessä vastattu ja G-kulmalla on ollut ja on vastaisuudessakin tässä suuri rooli.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
HPK, menet todellakin oikeaan suuntaan:

- Joukkue on edes kohtalaisen kiinnostava ja menestyvä, plussaa yleisö Hämeenlinnassa osaa antaa omista kasvateista. Toivottavasti tämän kauden linja niissä säilyy!

- "Brändi" alkaa hukkavuosien jälkeen tulla esiin. Kaukalossa taisteleva ja taitava, kentän ulkopuolella avoin, yhteisöllinen ja yhdistävä. Oranssi alue- ja Kovalla tunteella sloganit ovat olleet onnistuneita vedoksia, vaikka vielä pari kautta sitten tuo Kovalla tunteella oli meidän Jatkislaistenkin vitsi.

- Ottelutapahtuma on ottanut kyllä toistakymmentä askelta eteen ja äkkiä mietittynä yhden taakse. Mm. uusittu äänentoisto (vielä saisi olla asteen kovemmalla!), Petron juontaminen, erilaiset tapahtumat yms. ovat olleet uutta ja hienoa! Tosin miinusta täytyy jakaa siitä Kerho-huudatuksesta joka tulee mediakuution kautta, sekä pieni miinus että edelleen siellä on paljon omasta mielestä "ei mukaanatempaavia" biisejä soittolistalla.

Tällä hetkellä Kerho on raikas, kiinnostava ja "rehellinen". Juuri näin asian pitääkin mennä ja silloin tuollainen 3900 henkilön katsojakeskiarvo on mahdollista. Tärkeintä olisi ettei tehdä sitä samaa virhettä mikä 2006-mestaruuden jälkeen. Ei saa lopettaa työntekoa ja kehittymistä!

Lisäisin vielä, että tapahtuman laadun parantaminen ja yhteisöllisyyden kehittäminen on tässä touhussa seuran ja yleisön vuorovaikutusta. Seura luo puitteet, mutta loput jää kuitenkin yleisölle. Siihen huutoon on tähän mennessä vastattu ja G-kulmalla on ollut ja on vastaisuudessakin tässä suuri rooli.
Sivuaa "Fani"toimintaketjua tämä asia ehkä hieman, mutta tässä on kyllä pointti. Ainakin me Kulmalaiset ollaan saatu kyllä oikein hienoa palvelua seuran puolelta, juuri näin sen pitääkin mennä! Tosin tällä hetkellä on vielä pieni pattitilanne, tapahtumasta vastaavat koittavat mediakuutiolta tulevilla Kerho-huudatuksilla saada yleisön mukaan kannustamaan, vaikka juuri niin se ei saa mennä. Kannustaminen täytyy lähteä itsestä. G-kulma on toistaiseksi sen verran pieni, että vielä ei saada juurikaan aktivoitua hallia mukaan siihen samaan kannustukseen, mutta toivottavasti vuoden - parin päästä me saamme otettua muun hallin mukaan erilaisiin vuorohuutoihin ja jopa ehkä taputtamaan chanttien tahdissa... Se tosin vaatii sen, että huudot ja chantit raikuvat kunnon volumella koko halliin ja siihen taas sitten vaaditaan sitä, että saadaan lisää kannattajia Kulmaan!
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Videoita lisää pelaajista nettisivuille, niitä olen kaivannut aika paljon. Lisäksi kun nettisivuilla on pelaajablogeja, niin miksei Riiva tai Lelukin tulisi kertomaan että kuinka on mennyt. Näin muuten ei etäkannattajalle ole valittamista.

HPK on toteuttamassa tätä video hanketta ensi vuoden puolella. Elikkä youtube-väylälle tulee pelaajien haastatteluja ja samoin tulee tuonne G-kulman omalle youtube-väylälle. G-kulman väylälle tulee jo ehkä kesän aikana videoita kesätreeneistä sekä haastatteluja jos saadaan kaikki asiat siihen mennessä kondikseen. Nuo G-kulman tekemät haastattelut tulevat nimikkeellä Fanicorner.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tosin tällä hetkellä on vielä pieni pattitilanne, tapahtumasta vastaavat koittavat mediakuutiolta tulevilla Kerho-huudatuksilla saada yleisön mukaan kannustamaan, vaikka juuri niin se ei saa mennä. Kannustaminen täytyy lähteä itsestä.

NHL:n USA:n puoleisilla eteläisillä paikkakunnilla tuommoiset huudatukset toimivat, kun huomattavan suuri osa yleisöstä ymmärtää heikosti lajia ja kyttää joka tapauksessa suuremman osan ajasta mediakuutiota kuin itse matsia. USA:n pohjoisilla paikkakunnilla, Kanadassa ja juuri esimerkiksi Suomessa itse peli ja sitä ymmärtävät kannattajat ovat keskiössä tunnelman luojana ja tuommoinen keinotekoinen huudatus (joistakin "kiss cam" -jutuista nyt puhumattakaan) jää ontoksi ja suoraan sanottuna korniksi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämän ketjun otsake on tällä päivämäärällä ajankohtaisempi kuin pitkiin aikoihin, ehkä ajankohtaisempi kuin kertaakaan HPK:n nykyisellä liigataipaleella.

Kirjoittelin aiemmin Raution potkuspekulaatioista ao. ketjuihin näin:
Liigassa on 13 seuraa, joiden osalta tällainen ketju olisi vastaavassa tilanteessa ajankohtainen jo tänä iltana. HPK ei valitettavasti lukeudu niihin.
Surullista, niin kovin surullista. Tässä kuitenkin totuuden nimissä lista kaikista niistä, jotka tosissaan uskoivat Raution saavan HPK:sta kenkää: .
Muistaako kukaan, millä julkisuuteen perusteltiin se, että Raution kanssa tehtiin suoraan kaksivuotinen (sic!) sopimus? On nimittäin todella omituista, ettei seurajohto oppinut Alatalon ja Rindellin tapauksista sen vertaa, että olisi solminut nyt edes täyden arpanoviisivalmentajan kanssa ensialkuun pelkästään vuoden mittaisen pahvin. Varsinkin, kun eräänkin valmentajan kanssa kesällä 2001 Hämeenlinnassa tehty, alkujaan 1+1-vuotinen sopimus osoittautui lopulta suorastaan historialliseksi menestystarinaksi.
"Aikamoisista lampaanperseistä" ja niiden antamisesta puheen ollen sama organisaatiojohto otti ja tekaisi kesällä täydelle noviisikoutsille suoran kaksivuotisen sopimuksen jo valmiiksi äärimmäisen vaikeassa taloudellisessa tilanteessa. Riskin realisoituminen kestikin sitten kokonaisen kvartaalin...
...ja näin siinä kävi:
HPK:n hallituksen sisältä kuulunut ikävää viestiä. Rautiota ei yksinkertaisesti ole varaa heittää ulos, vaan hänet on pakko pitää mukana ainakin jossakin roolissa. Koska kassa on tyhjä, siis aivan tyhjä. Ja sopimusta vielä 2 vuotta jäljellä. Mutta katsotaan nyt mihin päätyvät.
En ammu viestintuojaa, mutta äimistelen vain, että oikein IKÄVÄÄ VIESTIÄ? Sama kuusihenkinen konklaavi teki Hietasen johdolla kesäkuussa päätöksen täyden arpavalmentajan palkkaamisesta suoralla kaksivuotisella sopimuksella ja huomaa "yllättäen" nyt, kokonaista neljä kuukautta myöhemmin, että kassa on tyhjä, minkä vuoksi kaveria on pakko roikuttaa mukana "jossakin roolissa" sopimuskauden loppuun asti. Eiköhän siis pidetä Kaira jatkossakin istumassa Hämeenlinnan kaupungin aitiossa HPK:n kunnallisista yhteistoimintasuhteista vastaavana johtajana tms. Ei vittu: priceless-kamaa!

En yksinkertaisesti voi käsittää, miten tällainen on mahdollista HPK:ssa, joka on profiloitunut Lintumäen ajoista alkaen huolellisesti ja pääosin ammattitaitoisesti johdetuksi, viimeisen päälle tarkan markan organisaatioksi, joka on puristanut niukoista resursseista ilmiömäisen paljon irti. Vielä uskomattomammaksi tilanteen tekee se, että nykyisessä taloustilanteessa toiminnan reunaehtoja tulisi miettiä jopa kaksin verroin tarkemmin kuin aiemmin, mutta ei: sen sijaan, kun "kassa on tyhjä", tehdään kylmästi kaksivuotinen arpasopimus aikuisten sarjoissa täysin kokemattoman päävalmentajan kanssa ja hirttäydytään siihen. Hiljaiseksi vetää: oma mittani on ainakin nyt täynnä.

HPK:n ottelut boikotissa 9.10.2013 alkaen.

PS. Squit näkyy kirjoittaneen näin huhtikuussa 2012:
Vielä täytyy nostaa sekin esiin, kun jossain noissa jutuissa Riiva kehui, että strategiaa on hiottu koko vuosi ja se tullaan esittelemään kesällä. Vallan mainiota. Juuri sitä mitä ollaan toivottu.
Onko näkynyt?
 
Viimeksi muokattu:

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Hpk:ssa valmistellaan OY:ksi muuntumista. Ilmeisemmin siten että enemmistö jää RY:lle, että päätösvalta säilyisi.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Hpk:ssa valmistellaan OY:ksi muuntumista. Ilmeisemmin siten että enemmistö jää RY:lle, että päätösvalta säilyisi.

Tästä oli muistaakseni kesälläkin jo juttua paikallisessa lehdessä. Ilmeisesti tätä Sunny Car Center porukkaa havitellaan mukaan tähän Oy tsydeemiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös