Terve, vaimo...En pysty myöntämään olevani väärässä ja tiukanpaikan tullen vaihdan puheenaihetta. Ja jos puheenaiheenvaihto ei auta, niin sitten alan mököttämään kunnes asia unohtuu. Mutta väärässä en perkele ole ikinä!
Terve, vaimo...
Missä keskustelussa tämä? Yöllä tulee seurattua kisoja ja samalla maistuu hyvät naurut. Ne toki löytyy melkein mistä vaan keskustelusta, jossa Kisis laukoo totuuksiaan.Vastaus on samaa tasoa kuin MV-ketjussa väitteidensä tueksi kehotti itse matkustamaan Venäjälle tarkistamaan hänen väitteidensä todenperäisyyttä. Sitten kun useampi Venäjällä vieraillut kertoi oman näkemyksen niin jätkä hävisi kuin pieru Saharaan.
Missä keskustelussa tämä? Yöllä tulee seurattua kisoja ja samalla maistuu hyvät naurut. Ne toki löytyy melkein mistä vaan keskustelusta, jossa Kisis laukoo totuuksiaan.
Tuli toki seurattua, mutta jäi valitettavan vaisuksi viihdearvoltaan. Täytyy katsella tuo mv-ketju kunhan saa natiaiset nukkumaan.Niin tuollahan ne on MV-lehti ketjussa. Viimeisten viestien joukossa. Oma suosikkini on tällä hetkellä kuitenkin tämä poliisille valehtelu keissi. @Kisapuisto Luuli trollanneensa onnistuneesti vain huomatakseen että ne olikin omat kivekset jota tuli moukaroitua. Sen löytää tuolta Poliisien kriisiketjusta.
Moottoripyöränkuljettajan erityisvarusteet: tummansininen nahasta tai vaaleansinisestä suojakankaasta valmistettu ajopuku, mustat ajosaappaat, ajokäsineet ja valkoinen suojakypärä.
Moottorikelkkaa käytettäessä: tummansininen ajopuku, ajokengät ja -käsineet, suojalasit sekä suojakypärä. Tarvittaessa voi varusteina olla lämmin väliasu ja päänsuojus.
Tottakai voin, käsi ylös virheen merkiksi, olin väärässä.@Vesuri @BlackWolf
Miten on. Pystyttekö nyt myöntämään. Kieltämättä tuo rimpuilu on ollut varsin viihdyttävää.
Tottakai voin, käsi ylös virheen merkiksi, olin väärässä.
...Suomen lain mukaan 17-vuotiaat eivät ole lapsia.
fiksuhkona kirjoittajana oletin, että muutkin palstalaiset ovat myös vähintään niin vartti- tai semifiksuja, että ymmärtävät asiayhteydestä, että kun puhutaan lasten hyväksikäytöstä, niin määritelmänä on hyvä käyttää juuri lasten hyväksikäytöstä määriteltävää rajaa vaikken asiaa eksplisiittisesti ilmaissutkaan. Tämä vaikka lapsilisää ei 17 vuotta täyttäneet saakaan.
Yksi nimimerkki kirjoitti suurpiirteisesti ja toinen pääsi pätemään. Mitään uutta keskustelussa ei esiin tullut ja Fiksut ymmärsivät pointin muutenkin.
Edelleen olen sitä mieltä, että lukijat jotka eivät tuosta ensimmäisestä pointtia ymmärtäneet ovat tyhmiä. Muotoiluni oli kieltämättä varsin suurpiirteinen ja termi epätarkka, mutta asiayhteys selvä. Turhana pätemisenähän minä siihen puuttumista pidin ja pidän. Jos näin iso ja tärkeä asia muille on, niin suon heille oikeassaolemisen riemun. So fucking what.Edelleen, vika on siinä, että tyhmät lukijat eivät ymmärrä, että kirjoitettu lause "Suomen lain mukaan 17-vuotiaat eivät ole lapsia." tarkoittaakin sitä, että ns. suojaikärajan puitteissa 17-vuotiaan kanssa voi (yleensä) olla seksuaalisessa kanssakäymisessä ilman, että siitä joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Lopeta nyt hyvä mies(oletettu) tuo venkoilu asian ympärillä ja myönnä olleesi väärässä. Tai myönnä ainakin suoraan se, että tarkoitit yhtä asiaa, mutta kirjoitit toisin kuin mitä tarkoitit kirjoittaa.
Tärkeää oli myös Danalle inttää olevansa oikeassa. Jos olisi vain vastannut BigRedCatin ekaan viestiin, että "Niin minä siis tarkoitin suojaikärajaa. Pahoittelut väärän termin käytöstä. Suomen lain mukaan tosiaan alle 18-vuotiaat ovat lapsia.", niin koko homma olisi ollut ohi ja tärkeään aiheeseen olisi voitu samantien palata.Ko. ketju käsittelee lasten seksuaalista hyväksikäyttöä. On tärkeää inttää, että Dana oli väärässä - nyt jo toisessa ketjussa.
Muotoilusi oli paska ja käyttämäsi termi oikeastaan valheellinen, joten eipä se selittämällä muuksi muutu.Muotoiluni oli kieltämättä varsin suurpiirteinen ja termi epätarkka, mutta asiayhteys selvä.
Ensimmäisessä vastauksessanihan minä nimenomaan postasin linkin suojaikärajaa käsittelevän wiki-sivuun. Jotenkin ajattelin että siltä pohjalta olisi varsin ilmeistä, että sitä tarkoitin ilman sen isompaa rautalangan vääntämistä. Minusta tuo ikäraja oli ja edelleenkin on se oleellisin asia keskustaessa seksin harjoittamisesta lapsien kanssa joiden kanssa kyse ei ole lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, eikä se että käytetäänkö laissa juuri tässä kohtaa teistä termiä lapsi, nuori vai alaikäinen.Tärkeää oli myös Danalle inttää olevansa oikeassa. Jos olisi vain vastannut BigRedCatin ekaan viestiin, että "Niin minä siis tarkoitin suojaikärajaa. Pahoittelut väärän termin käytöstä. Suomen lain mukaan tosiaan alle 18-vuotiaat ovat lapsia.", niin koko homma olisi ollut ohi ja tärkeään aiheeseen olisi voitu samantien palata.
Ensimmäisessä vastauksessanihan minä nimenomaan postasin linkin suojaikärajaa käsittelevän wiki-sivuun. Jotenkin ajattelin että siltä pohjalta olisi varsin ilmeistä, että sitä tarkoitin ilman sen isompaa rautalangan vääntämistä. Minusta tuo ikäraja oli ja edelleenkin on se oleellisin asia keskustaessa seksin harjoittamisesta lapsien kanssa joiden kanssa kyse ei ole lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, eikä se että käytetäänkö laissa juuri tässä kohtaa teistä termiä lapsi, nuori vai alaikäinen.
Edelleen se sama kuin jonka ketjuun jo kertaalleen kerroin. Vastasin viestiin jossa puhuttiin 17-vuotiaiden avioliitoista lasten hyväksikäytön kontekstissa.Oulun vyyhdessä kaikki uhrit ovat poliisin tietojen mukaan 12-15 -vuotiaita ja epäillyt aikuisia. Mikä siis on pointtisi?
Tämä "palstakohu" kertoo lähinnä yhden asian jatkoajan keskusteluista. Varsinkin noissa maahanmuuttoa liippaavissa keskusteluissa "maahanmuuttokriittiset" keskustelijat heittelevät jatkuvalla syötöllä kaikenlaista höpöä, urbaanilegendaa, suoraa valehtelua, kaikki rajat ylittävää epäloogista ja itsensä kumoavaa sontaa. Jos tästä huomauttaa, on huomauttaja automaattisesti vihervasemmistolainen raiskauksia puolusteleva fillarihomokasvissyöjäkommunisti. Sitten jos joku asiakirjoittaja kirjoittaa yhden huonosti muotoillun lauseen, joka asiayhteydestään irroitettuna näyttää virheelliseltä, mutta jonka normaaliälyinen ihminen kyllä asiayhteydessään ymmärtää, niin tätä yhtä lausetta sitten ruoditaan kymmenissä viesteissä, lukuisten kirjoittajien voimin ja vieläpä useassa ketjussa anteeksipyyntöjä ja oikaisuja vaatien. Kuinka te kehtaatte? Ja kyllähän te kehtaatte!Nostetaans tämmöinen ketju tänne ylös, niin ei sotketa sinänsä asian vieressä olevaa kirjoittelua... @dana77 ja @BigRedCat pientä keskustelua Oulun seksuaalirikosvyyhti -ketjussa kävivät.
Saattoi se noiden joka kymmenes (tai ainakin 1/25) Irakilainen mies raiskaa jossain vaiheessa -väitteiden myötä itsellänikin mielessä käydä, että varsin pahasti tein kun sillä tavalla väärää tietoa levitin.Varsinkin noissa maahanmuuttoa liippaavissa keskusteluissa "maahanmuuttokriittiset" keskustelijat heittelevät jatkuvalla syötöllä kaikenlaista höpöä, urbaanilegendaa, suoraa valehtelua, kaikki rajat ylittävää epäloogista ja itsensä kumoavaa sontaa.