Pystytkö myöntämään olleesi väärässä?

  • 11 071
  • 109

Pystytkö myöntämään olleesi väärässä?

  • Kyllä, suoraselkäisesti ja rehdisti voin tunnustaa, jos olen ollut väärässä.

    Ääniä: 142 75,9%
  • En, on vaikea ellei jopa mahdotonta myöntää muille, että tuli esitettyä virheellinen väittämä.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Osittain. Kiemurtelen ja luikertelen tilanteesta jotenkin sopivasti eroon.

    Ääniä: 30 16,0%
  • Saatan myöntää itselleni olleeni väärässä, mutta ääneen tai kirjoitettuna muille en.

    Ääniä: 5 2,7%
  • Joku muu, mikä.

    Ääniä: 10 5,3%

  • Äänestäjiä
    187

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nostetaans tätä ketjua. Katupartiot-ketjussä jäsen @Zalmonella oli kirjoitti (ainakin ymmärrykseni mukaan), että hän ei ole mistään fakta-asioista poikkeavaa kirjoittanut esim. Pohjois-Korea -ketjussa.

Tämä ensimmäinen lainaus on tänään kirjoitettu Katupartiot-ketjuun:


Itse tosiaan ymmärrän, että alleviivattu väite tuossa yllä tarkoittaa sitä, että alunperinkin kaikki asiasta kirjoitettu on pitänyt täysin paikkansa.

Nämä seuraavat lainaukset (ja monta muuta vastaavaa löytyy) ovat viime kesältä Pohjois-Korea -ketjusta. Alleviivaukset ja boldaukset minun tekemiä.





Myöhemmin Z sitten kirjoitteli, että hän on heti alkuun jo myöntänyt olleensa noissa yllä olevissa(kin) väitteissään väärässä, vaikka moista myöntöähän ei mistään löytynyt. Nythän sitten kysymys kuuluu - onko minun ymmärryksessä vikaa vai voiko olla niin, että alkuperäisissä väitteissä faktat eivät olleetkaan ihan kunnossa?

Antakaa ny kaverille vähän armoa, @Zalmonella on kuitenkin ehtiny jo aamusta määrittää jääkiekossa mitattavan paremmuuden uudestaan. Ei sitä nyt aina välttämättä tuommoisen urakan jälkeen muista kaikkia faktoja tarkastaa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Nostetaans tätä ketjua. Katupartiot-ketjussä jäsen @Zalmonella oli kirjoitti (ainakin ymmärrykseni mukaan), että hän ei ole mistään fakta-asioista poikkeavaa kirjoittanut esim. Pohjois-Korea -ketjussa.

Tämä ensimmäinen lainaus on tänään kirjoitettu Katupartiot-ketjuun:


Itse tosiaan ymmärrän, että alleviivattu väite tuossa yllä tarkoittaa sitä, että alunperinkin kaikki asiasta kirjoitettu on pitänyt täysin paikkansa.

Nämä seuraavat lainaukset (ja monta muuta vastaavaa löytyy) ovat viime kesältä Pohjois-Korea -ketjusta. Alleviivaukset ja boldaukset minun tekemiä.





Myöhemmin Z sitten kirjoitteli, että hän on heti alkuun jo myöntänyt olleensa noissa yllä olevissa(kin) väitteissään väärässä, vaikka moista myöntöähän ei mistään löytynyt. Nythän sitten kysymys kuuluu - onko minun ymmärryksessä vikaa vai voiko olla niin, että alkuperäisissä väitteissä faktat eivät olleetkaan ihan kunnossa?

Tuota, sensijaan, että mustamaalaat täällä niin ottaisin edelleen huomioon sen seikan, että tätä asiaa käytiin 2 eri ketjussa. Ja koska tuolloinkin kerroin, että kyseessä on oma olettamus sillä en ole kyseisessä valtiossa koskaan käynyt niin on ihan vapaata riistaa korjata jos itse tietää asian oikein laidan. Itsehän muistaakseni kumosin tuolloin väitteen siitä, että on vapaasti lennettävissä Venäjältä Koreaan. Syvällisemmän tutkimusken jälkeen asia olikin niin, että diblomaatit voivat lentää Venäjältä Koreaan.

Ja pystyn erittäin hyvin myöntämään sen, että olen väärässä jos olen väärässä. Yleensä vaan käy niin, että viestejäni kommentoidaan provoilla kun ei asialliseen debattiin kyetä.

Mutta koita sinäkin nyt jo päästä elämässäsi eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pystyn helposti myöntämään toisille olleeni väärässä. Silti usein pidän oman, väärän käsitykseni ja toistan virheeni. Tällaista vaihtoehtoa ei äänestyksestä löytynyt.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tuota, sensijaan, että mustamaalaat täällä niin ottaisin edelleen huomioon sen seikan, että tätä asiaa käytiin 2 eri ketjussa. Ja koska tuolloinkin kerroin, että kyseessä on oma olettamus sillä en ole kyseisessä valtiossa koskaan käynyt niin on ihan vapaata riistaa korjata jos itse tietää asian oikein laidan. Itsehän muistaakseni kumosin tuolloin väitteen siitä, että on vapaasti lennettävissä Venäjältä Koreaan. Syvällisemmän tutkimusken jälkeen asia olikin niin, että diblomaatit voivat lentää Venäjältä Koreaan.

Mutta koita sinäkin nyt jo päästä elämässäsi eteenpäin.

Ai nytkö se olikin omaa olettamusta eikä faktaa? Jännää, kuinka asiat muuttuvat kun aikaa kuluu. Kyllä se aiemmin oli jotain muuta kuin olettamus, mitä tuossa ketjussa / noissa ketjuissa kirjoitit ja väitit kirjoittaneesi. Mutta ei mennä siihen enää, jos kerran et halua. Olen myös valmis nostamaan käteni ylös virheen merkiksi, jos osoitat minun olevan muistikuvassani väärässä.

Mutta, nyt tänään väitit Katupartiot-ketjussa, että olet jossain viestissä maininnut kertoneesi, että väittämäsi faktat on odinien facebook-sivuilta. Itse en moista tietoa kirjoittamistasi viesteistä löydä. Voitko yksilöidä viestisi, missä ensimmäisen kerran kirjoitit odinien facebook-sivuista, josta olet heihin liittyviä faktoja tai "faktoja" tarkistanut?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä minä nykyään jo aika usein pystyn myöntämään olevani väärässä. En läheskään aina kuitenkaan.

Toisten väärässä olemisen sen sijaan tunnistan 100:n prosentin tarkkuudella ;)
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ai nytkö se olikin omaa olettamusta eikä faktaa? Jännää, kuinka asiat muuttuvat kun aikaa kuluu. Kyllä se aiemmin oli jotain muuta kuin olettamus, mitä tuossa ketjussa / noissa ketjuissa kirjoitit ja väitit kirjoittaneesi. Mutta ei mennä siihen enää, jos kerran et halua. Olen myös valmis nostamaan käteni ylös virheen merkiksi, jos osoitat minun olevan muistikuvassani väärässä.

Mutta, nyt tänään väitit Katupartiot-ketjussa, että olet jossain viestissä maininnut kertoneesi, että väittämäsi faktat on odinien facebook-sivuilta. Itse en moista tietoa kirjoittamistasi viesteistä löydä. Voitko yksilöidä viestisi, missä ensimmäisen kerran kirjoitit odinien facebook-sivuista, josta olet heihin liittyviä faktoja tai "faktoja" tarkistanut?

kyllä se oli tuolloin jo ihan olettamuksesta kun ensin asetellaan se asia, että mistä milloinkin keskusteltiin. Mutta sovitaan, että sinä olit oikeassa siinä koska en jaksa enään lähteä kaivamaan asioita joita en enään kunnolla muista.

Ja olenko minä siis mielestäsi velvollinen osoittamaan, että missä viestissä osoitin sen minkä sinä haluat nähdä?? Eikös sinun pitäisi se sieltä kaivaa?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ja olenko minä siis mielestäsi velvollinen osoittamaan, että missä viestissä osoitin sen minkä sinä haluat nähdä?? Eikös sinun pitäisi se sieltä kaivaa?
Jos sinä olet sitä mieltä, että olet jonkun asian tehnyt ja muut eivät tuota tekemäksesi väittämää asiaa kykene näkemään vaan asia on pikemminkin päinvastoin - ja sinä siitä huolimatta väität niin tehneesi, niin kyllä se on sinun asia näyttää tuo asia tehdyksi. Jos siis edelleen haluat seistä sen väitteesi takana. Ainahan voit myös todeta, että olitkin alkuperäisessä väitteessä väärässä.

Vähän sama, kuin sinulla olisi esim. verohallinnolle maksettavaksi määrätty lasku eli vero. Väität sen maksaneesi, mutta raha ei näy verohallinnon tilillä. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: joko osoitat verottajalle kuitilla tai vastaavalla, että veron olet oikeasti maksanut tai sitten maksat sen veron (pahimmassa tapuksessa uudelleen). Turha sinne on huudella, että olen maksanut, se on fakta, jos ei ole osoittaa mitään näyttöä väitteensä tueksi.

Vaikea jonkun muun on kenenkään viestistä sellaista kaivaa, mitä siellä ei ole.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Jos sinä olet sitä mieltä, että olet jonkun asian tehnyt ja muut eivät tuota tekemäksesi väittämää asiaa kykene näkemään vaan asia on pikemminkin päinvastoin - ja sinä siitä huolimatta väität niin tehneesi, niin kyllä se on sinun asia näyttää tuo asia tehdyksi. Jos siis edelleen haluat seistä sen väitteesi takana. Ainahan voit myös todeta, että olitkin alkuperäisessä väitteessä väärässä.

Vähän sama, kuin sinulla olisi esim. verohallinnolle maksettavaksi määrätty lasku eli vero. Väität sen maksaneesi, mutta raha ei näy verohallinnon tilillä. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: joko osoitat verottajalle kuitilla tai vastaavalla, että veron olet oikeasti maksanut tai sitten maksat sen veron (pahimmassa tapuksessa uudelleen). Turha sinne on huudella, että olen maksanut, se on fakta, jos ei ole osoittaa mitään näyttöä väitteensä tueksi.

Vaikea jonkun muun on kenenkään viestistä sellaista kaivaa, mitä siellä ei ole.

Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi” | sivu 49 | Jatkoajan keskustelupalsta


Mistä tiedät, että on rekisteröimässä?? Odinien face-sivujen mukaan kyseinen herra ei siihen kuulu joten tuskin YLE ainakaan asiasta paremmin tietää.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi” | sivu 49 | Jatkoajan keskustelupalsta
Mistä tiedät, että on rekisteröimässä?? Odinien face-sivujen mukaan kyseinen herra ei siihen kuulu joten tuskin YLE ainakaan asiasta paremmin tietää.

Hep, täältä käsi ylös virheen merkiksi. Olit oikeassa alla olevassa väitteessäsi ja olit kirjoittanut viestin, jossa kerroit tutkineesi asiaan odinien facebook-sivuilta.

Olen kertonut jo. Odinien facebookissa asia kerrotaan. Tämänkin kerroin jo hetki sitten, että mistä tuon oikean laidan löytää.

Pientä puolustusta tähän kuitenkin heitän (ja samalla vastuutan myös sinua virheestä hieman). En osannut mennä tarpeeksi kauaksi viestihistoriassasi tuossa ketjussa. Yllä olevista alempi lainaus on tänään pääsiäissunnuntaina klo 9.18 kirjoittamastasi viestistä. Alkuperäisen viestisi, jossa maininta face-sivuista, kirjoitit perjantaiaamuna vähän jälkeen kymmenen. Eli voinee sanoa aika tarkkaan kaksi vuorokautta sitten. Tuo aikahaarukka ei heti ensimmäisenä mahdu omassa aikakäsityksessäni määritelmään "jo hetki sitten". Siksi en osannut mennä penkomaan viestejäsi niin kauaksi taaksepäin.

Toki ko. määritelmä on hyvin tulkinnanvarainen ja joissain asiayhteyksissä kaksi vuorokautta on hyvinkin hetki sitten.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
No, väärässä kaikessa ja syyllinen kaiken edessä kaikkeen niin siitä pääsee vain yhteen suuntaan, ylös! : D
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Semmonen piti vielä lisätä noista sons of odineista jotka ei ole omasta mielestään väärässä, että viikinkiepäjumala odin tekee töitä ja maksaa itse simansa eikä juo niitä viikinkien valtakunnan julkisista verovaroista, siinä on ero näihin paikallisiin katu-odineihin : D
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Toisin sanoen et pysty myöntämään olleesi väärässä. Minäkin luulin kerran olleeni väärässä mutta erehdyin.

Mitä höpiset?? Kuten näet niin en ollut.

Hep, täältä käsi ylös virheen merkiksi. Olit oikeassa alla olevassa väitteessäsi ja olit kirjoittanut viestin, jossa kerroit tutkineesi asiaan odinien facebook-sivuilta.



Pientä puolustusta tähän kuitenkin heitän (ja samalla vastuutan myös sinua virheestä hieman). En osannut mennä tarpeeksi kauaksi viestihistoriassasi tuossa ketjussa. Yllä olevista alempi lainaus on tänään pääsiäissunnuntaina klo 9.18 kirjoittamastasi viestistä. Alkuperäisen viestisi, jossa maininta face-sivuista, kirjoitit perjantaiaamuna vähän jälkeen kymmenen. Eli voinee sanoa aika tarkkaan kaksi vuorokautta sitten. Tuo aikahaarukka ei heti ensimmäisenä mahdu omassa aikakäsityksessäni määritelmään "jo hetki sitten". Siksi en osannut mennä penkomaan viestejäsi niin kauaksi taaksepäin.

Toki ko. määritelmä on hyvin tulkinnanvarainen ja joissain asiayhteyksissä kaksi vuorokautta on hyvinkin hetki sitten.

No ,niin tai näin. En itsekkään muistanut tarkkaa päivää milloin tuon kirjoitin joten sovitaan, että molemmat haparoivat...

Semmonen piti vielä lisätä noista sons of odineista jotka ei ole omasta mielestään väärässä, että viikinkiepäjumala odin tekee töitä ja maksaa itse simansa eikä juo niitä viikinkien valtakunnan julkisista verovaroista, siinä on ero näihin paikallisiin katu-odineihin : D

Mistä teit tämän päätelmän??
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pystyn siihen kyllä. Ei aina vain viitsi. Ja toisaalta kun harvoin antaa absoluuttisia lausuntoja mistään niin väärässä oleminen ei ole merkittävä osio.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Melko tunnettu artisti? Ehkä siellä anarkistipiireissä joo, mutta veikkaanpa että ns. normaali suomalainen eli se 99,9 % kansasta ei ole koskaan kuullutkaan ko. hepusta.

Kisapuisto on huikea jannu. En jaksa jatkaa tuossa poliisiketjussa, mutta oletko ikinä myöntänyt olleesi väärässä? Kauhea vänkäys aiheesta josta ei tiedä yhtään mitään ja sitten kun joku jaksaa kaivaa youtubesta linkkejä ja näyttää toteen että paskaa on taas puhuttu niin...

Ei mun ole mikään tarve ruveta tästä väittelemään. Ihmettelen vain sitä, että aika monella menee tunteisiin se, että ko. artisti nyt ei vaan ole mikään tunnettu edes Suomessa. Mutta ihan sama, annetaan olla ja mennään eteenpäin, vai mitä?

Uskoisin että vastaus saattaa myös kiinostaa @Walrus21 @Kulkija @Action Bronson
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kisapuisto on huikea jannu. En jaksa jatkaa tuossa poliisiketjussa, mutta oletko ikinä myöntänyt olleesi väärässä? Kauhea vänkäys aiheesta josta ei tiedä yhtään mitään ja sitten kun joku jaksaa kaivaa youtubesta linkkejä ja näyttää toteen että paskaa on taas puhuttu niin...

Vastaus on samaa tasoa kuin MV-ketjussa väitteidensä tueksi kehotti itse matkustamaan Venäjälle tarkistamaan hänen väitteidensä todenperäisyyttä. Sitten kun useampi Venäjällä vieraillut kertoi oman näkemyksen niin jätkä hävisi kuin pieru Saharaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Oikeassa olijat eivät oikeastaan tiedä mitään mistään vaikka niin aina kuvittelevat. Jos on väärässä, niin voi sentään vielä kehittyä ihmisenä tai kehittää näkemyksiään.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kisapuisto on huikea jannu. En jaksa jatkaa tuossa poliisiketjussa, mutta oletko ikinä myöntänyt olleesi väärässä? Kauhea vänkäys aiheesta josta ei tiedä yhtään mitään ja sitten kun joku jaksaa kaivaa youtubesta linkkejä ja näyttää toteen että paskaa on taas puhuttu

Samaan kastiin menee tämä kuuluisa rattijuopumus-gate. Vaikka miten hänelle näytettiin, jopa tuomioita kyseisestä asiasta, ei hän uskonut ja piti oman mielipiteensä faktana ja muiden humpuukkina.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Samaan kastiin menee tämä kuuluisa rattijuopumus-gate. Vaikka miten hänelle näytettiin, jopa tuomioita kyseisestä asiasta, ei hän uskonut ja piti oman mielipiteensä faktana ja muiden humpuukkina.

Hänelle esitetyt tapaukset olivat aivan eri asioita kuin mistä hän puhui. Kukaan ei ole kyennyt näyttämään, että olsi tieliikennelain vastaista ajaa kännissä suljetulla alueella.

Ettei tule parran pärinää @Kisapuisto
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hänelle esitetyt tapaukset olivat aivan eri asioita kuin mistä hän puhui. Kukaan ei ole kyennyt näyttämään, että olsi tieliikennelain vastaista ajaa kännissä suljetulla alueella.

Ettei tule parran pärinää @Kisapuisto

Katos, täällähän on taas rinkirunkkaus käynnissä. No ei se mitään. Kanervalle sen verran, että sä et vieläkään, monen kuukauden jälkeenkään, edes tiedä että mitä minä olen väittänyt? Tämän takia en ole jaksanut sinulle tai muille ko. asiasta vastailla, kun te ette ymmärrä lukemaanne vaan katsotte ainoastaan sen, kuka on viestin lähettänyt ja saman tien teillä naksahtaa päässä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Yleensä kun luulen olevani väärässä, erehdyn. Mutta ei ole mitään ongelmaa myöntää sitä, jos itse tajuan, että metsään meni.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Katos, täällähän on taas rinkirunkkaus käynnissä. No ei se mitään. Kanervalle sen verran, että sä et vieläkään, monen kuukauden jälkeenkään, edes tiedä että mitä minä olen väittänyt? Tämän takia en ole jaksanut sinulle tai muille ko. asiasta vastailla, kun te ette ymmärrä lukemaanne vaan katsotte ainoastaan sen, kuka on viestin lähettänyt ja saman tien teillä naksahtaa päässä.

Salatut Elämät -ketju:

Olen sen verran paljon tuota tieliikennelakia tutkinut ammatin puolesta, että uskallan väittää, että autoa saa ajaa vaikka viiden promillen kännissä suljetulla ja yksityisellä alueella. Eli vaikka pellolla, joka on aidattu ja aidan portti on kiinni. Tai yksityistiellä, jossa on puomit ettei sinne edes vahingossa kukaan muu pääse. Tai sitten autohallissa, kunhan ovet ovat kiinni. Sama jos olet alaikäinen, noilla alueilla saa ajaa.

Työsuojelulaki tuon toki voi kieltää, mutta en oikein usko että sekään sitä kieltäisi kun tyyppi on yksin töissä ja omistaa koko lafkan. Jos siellä olisi joku toinen töissä, niin sitten varmaan omistajakaan ei saisi olla maistissa työsuojelun nimissä.

Avoimessa maastossa, kyllä. Järven jäällä niin, että muiden pääsyä jäälle ei ole estetty, kyllä. Yleisellä tiellä, kyllä. Yksityisellä tiellä, jota ei ole suljettu niin ettei sinne kukaan pääse, kyllä. Missä tahansa, ei pidä paikkaansa. Jos minä aitaan oman peltoni niin että aita kiertää koko pellon ympäri ja portti pellolle on kiinni, niin kyllä minä saan siellä ajella vaikka kuinka päissäni ilman, että poliisilla on mitään laillista oikeutta siihen puuttua.

Lakimiesketjun kysymys:

Tässä ketjussako vaikka olis sopivaa jatkaa vääntöä, jota nyt käydään salkkarit ketjussa. Jos vaikka joku lakimieskin tulisi kommentoimaan. Eli saako autolla ajaa kännissä suljetulla yksityisalueella, vaikkapa aidatulla pellolla portin ollessa kiinni. Väitän, ettei saa.

Vastaus:

Kyllä saa, täysin suljetulla yksityisalueella. Kuten saa ajaa ilman ajokorttiakin, vaikkapa bussivarikolla siivous- ja tankkaustyöntekijät, joilla saattaa olla pelkkä B-kortti jos sitäkään. Silti ajavat bussia siellä varikolla. Miten se on mahdollista?

En varmaan vaan tosiaan tajua, onneksi en ole yksin asian kanssa. :)

Edit. 1:05 Salatut Elämät - Tunteisiin Anna hanski - YouTube
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös