Pystytkö myöntämään olleesi väärässä?

  • 11 071
  • 109

Pystytkö myöntämään olleesi väärässä?

  • Kyllä, suoraselkäisesti ja rehdisti voin tunnustaa, jos olen ollut väärässä.

    Ääniä: 142 75,9%
  • En, on vaikea ellei jopa mahdotonta myöntää muille, että tuli esitettyä virheellinen väittämä.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Osittain. Kiemurtelen ja luikertelen tilanteesta jotenkin sopivasti eroon.

    Ääniä: 30 16,0%
  • Saatan myöntää itselleni olleeni väärässä, mutta ääneen tai kirjoitettuna muille en.

    Ääniä: 5 2,7%
  • Joku muu, mikä.

    Ääniä: 10 5,3%

  • Äänestäjiä
    187

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Paljon helpompaa se on myöntää olleensa väärässä. Ottaa päähän aina selittelijät, enkä itsekkään jaksa selitellä. Tehty mikä tehty.
 

Baldrick

Jäsen
Kuten avausviestissäkin on esimerkki kyvystäni myöntää virhe, löytyy niitä pelkästään tämän kesän ajalta muitakin. Pieni pahoittelu tai anteeksipyyntö tuppaa omasta mielestäni tekemään vähemmän hallaa kuin paikalta katoaminen tai kiemurtelu. On myös hedelmällisempää keskustelulle, sekä ei minun tarvitse olla oikeassa, jos en ole oikeassa. Haluan keskustelun perustuvan faktoihin, en minun paremmuudentunteeseen oikeassaolemisella jos en ole. Ei se toimi oikeassakaan elämässä, onko se hedelmällistä täälläkään? Toki oikeassa elämässä ei aina kannata olla oikeassa, vaikka olisikin oikeassa, mutta se on sitten ihan toinen juttu.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pystyn, mutta se on kyllä tosi ikävää. Mieluummin oon hiljaa ja toivon että asia unohtuu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kaikki vaihtoehdot.
Näin täälläkin...
Tuohon kysymykseen tuskin on kellään ihan selkeää yhtä vastausta, koska suhtautuminen oman virheen myöntämiseen riippuu kovin paljon ympäristötekijöistä: kuka, mitä, missä, milloin, jne... (imho)
Minulle, perfektionistille, väärässä oleminen ja sen myöntäminen on ollut ja on vieläkin aika kirvelevää, mutta onneksi nykyiset ihmissuhteeni sallivat erehtymisen minullekin sen isompaa numeroa siitä tekemättä (kuten kai yleistä läheisten kesken on), jolloin minun on helpompaa myöntää olevani väärässä (sen harvan kerran, v-tt-!)

PS. Vastasin(-ko) mitään...
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Oikeassa elämässä tunnen ja joudun silloin tällöin olemaan tekemisissä muutaman runkkarin kanssa, joille en myöntäisi olevani väärässä, vaikka niin olisi todistettu kaikkien mahdollisten todisteiden ja esimerkkien kautta. Aloitan vaikka tappelun tai luon jonkun muun hämäyksen, jonka avulla pääsen siirtymään tilanteesta eteenpäin ilman väärässäoloni myöntämistä niille, jos en muuta keksi. Muissa tapauksissa voin helposti myöntää, jos olen ollut väärässä.

Internetissä se on ihan se ja sama, onko oikeassa vai väärässä. Ei kai siinä mitään ylitsepääsemätöntä ole, jos pitää sanoa toiselle kasvottomalle otannalle tekstiä, että se on oikeassa ja oma tekstini väärässä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Pohjois-Korea -ketjussa huomasin kuinka vaikeaa erään palstalle kirjoittavan nimimerkin oli myöntää olleensa väärässä. Jäsen @Zalmonella ei voinut tuota suoraan myöntää, vaikka kuinka hänelle osoitettiin, että nyt taisi tulla kirjoitettua muunneltua totuutta. Lopulta kyllä asian ympärillä pyörittiin siten, että olisi muka lähes alun perinkin ollut samaa mieltä muiden kanssa, mutta se tosiasiallinen myöntäminen jäi tekemättä.

Ei ollenkaan ollut. Tämäkin kerrottiin sinulle jo tuolla. Minähän kerroin, että olen monessa viestissä puhunut asiasta toisin kuin mitä ensimmäisissä viesteissä kerroin.

Ja missään muissa viesteissä ei myöskään tätä ole ollut.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
En ole koskaan ollut väärässä, mutta olen valmis heti myöntämään sen jos näin kävisi.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän se virheiden myöntäminen aina kivaa ole, mutta mielestäni kuuluu aika perusasioihin, ihan siinä missä tervehtiminen ja kiittäminen. Toisinaan se on hauskaa, mutta usein aika surullista kun joku jaksaa vielä selvät todisteet nähtyään/kuulutuaan inttää vielä omaa versiotansa.

Homma kuitenkin toimii joskus myös toisinpäin, eli väärässäolijalle vittuilaan aivan turhanpäiten, vaikka tämä pystyisi hyvin perustelemaan aiemman näkemyksensä, esim. että ei voinut tietää jonkin asian muuttuneen tms. Yksinkertaisimmillaan niin, että tälle on annettu asiasta väärää tietoa. Siinä vaiheessa on aika turha lähteä naureskelemaan, että hähhää, olitpa väärässä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Vau, tosiaanko täällä on noin suoraselkäisen ryhdikästä porukkaa? Ajattelin, että kuulun minäkin tuohon kastiin, mutta ehkä on sitten rehellisesti tunnustettava, etten aina ainakaan heti myönnä olleeni väärässä. Joten myönnän, etten myönnä aina heti olevani väärässä. Mihin sakkiin tämä minut laittaa?
 

Nick Neim

Jäsen
Olisi kyllä mahtavaa, jos tämän äänestyksen pystyisi kesken kaiken vaihtamaan julkiseksi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En koe minkäänlaista ongelmaa myöntää olevani väärässä. Mielummin seison korjattuna, kun alan väkisin inttämään vastaan. Tunnen myös tosielämästä näitä henkilöitä, jotka eivät millään pysty myöntämään, että olisi väärässä, vaan vängätään ja kiemurrellaan asia itselleen positiiviseksi.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos tiedän olevani väärässä, niin on paljon helpompi myöntää olevansa väärässä kuin jatkaa tietoisesti väärän asian inttämistä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei ollenkaan ollut. Tämäkin kerrottiin sinulle jo tuolla. Minähän kerroin, että olen monessa viestissä puhunut asiasta toisin kuin mitä ensimmäisissä viesteissä kerroin.

Ja missään muissa viesteissä ei myöskään tätä ole ollut.

Käys nyt @Zalmonella uudelleen lukemassa tuonne Pohjois-Korea -ketjuun kirjoittamani viesti #255 ja mieti, että oletko vastannut ko. viestin lopussa esitettyihin kysymyksiin. Siellä on viestin neljällä viimeisellä rivillä kolme kysymystä, johon olen toivonut sinun vastaavaan. Ilmeisen turhaan, kun sinulta on mahdotonta saada suoriin kysymyksiin selkeitä ja suoria vastauksia.

Jos pystyt vastaamaan esitettyihin kysymyksiin yksinkertaisilla kyllä tai ei -vastauksilla, niin toivon sinun vastaavan. Jos taas et kykene yksiselitteisiin napakoihin vastaksiin, niin unohda koko juttu.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ihan mielenkiinnosta @Zalmonella kysyisin, että minkä vastausvaihtoehdon valitsit?

Ensimmäisen.

Käys nyt @Zalmonella uudelleen lukemassa tuonne Pohjois-Korea -ketjuun kirjoittamani viesti #255 ja mieti, että oletko vastannut ko. viestin lopussa esitettyihin kysymyksiin. Siellä on viestin neljällä viimeisellä rivillä kolme kysymystä, johon olen toivonut sinun vastaavaan. Ilmeisen turhaan, kun sinulta on mahdotonta saada suoriin kysymyksiin selkeitä ja suoria vastauksia.

Jos pystyt vastaamaan esitettyihin kysymyksiin yksinkertaisilla kyllä tai ei -vastauksilla, niin toivon sinun vastaavan. Jos taas et kykene yksiselitteisiin napakoihin vastaksiin, niin unohda koko juttu.


Minä vastasin ihan kaikkeen tuolla. Ongelma onkin siinä, että et saanut sitä vastusta minkä olisit halunnut eli siis yksittäisen viestin jossa vastaus esitellään. Minähän jo tuolla kerroin ettei vastaus ole yhdessä viestissä vaan useammassa jossa kävi ilmi ettei asia ollutkaan niin mitä ensimmäisessä viestissäni kerroin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos pystyt vastaamaan esitettyihin kysymyksiin yksinkertaisilla kyllä tai ei -vastauksilla, niin toivon sinun vastaavan. Jos taas et kykene yksiselitteisiin napakoihin vastaksiin, niin unohda koko juttu.

Minä vastasin ihan kaikkeen tuolla. Ongelma onkin siinä, että et saanut sitä vastusta minkä olisit halunnut eli siis yksittäisen viestin jossa vastaus esitellään. Minähän jo tuolla kerroin ettei vastaus ole yhdessä viestissä vaan useammassa jossa kävi ilmi ettei asia ollutkaan niin mitä ensimmäisessä viestissäni kerroin.

I rest my case.


 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Odotan @Klose16 vastausta tähän ketjuun. Oikein pyydän sitä ja tunnustan olevani väärässä, jos hän antaa suoraselkäisen vastauksen suoraan kysymykseen.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Suomalaista keskustelijaahan kiinnostaakin lähinnä faktat. Sitten kun joku toteaakin faktan olevan väärässä, menee maailmankuva sekaisin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tosi helposti. Varmaan siksi se on niin helppoa, koska olen niin harvoin väärässä, niin ei silleen ala ahdistamaan, että taas pitää jotakin myöntää. Viimeksi olin väärässä 25.4.2015. Kärpät voittikin mestaruuden, vaikka niillä kusi kaikki hankinnat ja pudotuspeleissä maalivahtipelikin tökki jonkin verran. En vieläkään ymmärrä, että miten ne silti voitti mestaruuden. Ei parin Joonaksen pitäisi riittää.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Nostetaans tätä ketjua. Katupartiot-ketjussä jäsen @Zalmonella oli kirjoitti (ainakin ymmärrykseni mukaan), että hän ei ole mistään fakta-asioista poikkeavaa kirjoittanut esim. Pohjois-Korea -ketjussa.

Tämä ensimmäinen lainaus on tänään kirjoitettu Katupartiot-ketjuun:

Olen kertonut jo. Odinien facebookissa asia kerrotaan. Tämänkin kerroin jo hetki sitten, että mistä tuon oikean laidan löytää.

Ja turha vetää mukaan asiaa josta ei ole ollut mitään vääryyksiä.
Itse tosiaan ymmärrän, että alleviivattu väite tuossa yllä tarkoittaa sitä, että alunperinkin kaikki asiasta kirjoitettu on pitänyt täysin paikkansa.

Nämä seuraavat lainaukset (ja monta muuta vastaavaa löytyy) ovat viime kesältä Pohjois-Korea -ketjusta. Alleviivaukset ja boldaukset minun tekemiä.

Mihin "sisäisiin lentoihin"??

Eihän siellä ihmisllä ole varaa edes ruokaan joten miten heillä olisi varaa lennellä lentokoneella.

Jaei oikein auennut, että mitä merkitystä sillä noihin pysähdyksiin, että Pohjoiskkoreassa on lentokenttä kun ei sinne saa lentää kuin Kiinasta ja Kiina sijaitsee naapurissa.

Kyllä siellä taitaa ihan tarkkaa sääbtö olla, että vain Kiinadta saa maahan tulla. Ja SUomalaisilta löytyykin rahaa mutta Pohjois korean kansalta ei löydy sitä alkuunkaan. Varsinkaan lentäminen ei lukeudu heidän harrastuksiin. myöskään tälläisellä lentokentällä ei tehdä mitään koska jos joku sattuu saamaan puhuttua itselleen lentolipun niin eivät pääse maasta pois. Lentokenttiä virkamiehille on sotilaslentokentät.

Ja nuo "lukuisat kaupungit" aiheuttivat lähinnä hilpeyttä. Maassa ei käytännössä ole kuin yksi kaupunki ja loput ovat tuhoon tuomittuja kyliä joissa ei ihmisyys ole huipussaan.

Myöhemmin Z sitten kirjoitteli, että hän on heti alkuun jo myöntänyt olleensa noissa yllä olevissa(kin) väitteissään väärässä, vaikka moista myöntöähän ei mistään löytynyt. Nythän sitten kysymys kuuluu - onko minun ymmärryksessä vikaa vai voiko olla niin, että alkuperäisissä väitteissä faktat eivät olleetkaan ihan kunnossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös