Uuvatit jätin mainitsematta koska tuo puolue siirtyy ajasta ikuisuuteen seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. Silloin arvoja jakavaksi ystäväpuolueeksi jää lähinnä persut. Persujenkin tulevaisuutta viitoittaa hyvin pitkälle seuraavat vaalit. En olisi ihmeissäni jos vuonna 2023 vaaleissa heidän tilallaan olisi uusi oikeistopopulistinen puolue.
Hihii, minä olen vieläkin seurannut uuvattien toimintaa. Juu, kulttuuriministeri toheloi Louhimies-kommenteissaan, mutta muuten on mennyt kohtuullisen hyvin. Kohtuullisen, hieman on vastusteltu sote-sotkemista, mutta eikös suomalaiseen, kohta suomaliaiseen poliittiseen kulttuuriin kuulu kompromissikyvykkyys ( vanhemmille jäsenille sanaselitys: jotenkin kannattava lehmän tai hevosenkauppa, puolin ja toisin) .
Kokoomuksen linja ja myös linjattomuus alkaa arveeta sen verran korpeamaan, että taidan protesti-äänestää, en demareita kuitenkaan.
Uuvatit, mikäli kohtuullisen järkeväksi tyypiksi mieltämäni ehdokas lähtee uudelleenvalintaa hakemaan, niin oikeastaan voisin uuden puolueen äänestyshistoriaani kirjata, ei tunnu missään se numero kuusi. Olen kai jonkinlainen tuuliviiri...vittuileva näpäyttäjä.
Liike Nyt! Jännää potentiaalia, olen melkein valmis, jopa innostunut äänestämään, mutta aivan kuin uuvateillakin, minun pitää pystyä luottamaan ehdokkaaseen. Minä itse en suostu lähtemään edes Liike Nytin ehdokkaaksi.
Tällä hetkellä arveen rankingissa Kokoomus on yllättävän heikoilla. Vituttaa muutamakin painotus.