Äh, unohtui näköjään listasta. Eli alaselkää teen tiistaina ja lauantaina, tiistaisin voimaliikkeitä, lauantaisin sitten staattisia.hansonbrother kirjoitti:Ruutiveijari, lisää alaselälle joku liike, esim julle tai maastaveto.
Ossi kirjoitti:Kertokaapas, mitä kaikkea mahdollista pystyy tekemään (ja mihin tällä on tarkoitus vaikuttaa), kun käytössä ovat pari ylätaljaa ja alatalja. Punnerrustaljakin löytyy, mutta sen käyttö on melko triviaalia. Taljoille löytyy mutkatankoa, kahvaa, tuplakahvaa ja köysi. Laitteisiin on kiinnitetty pari A4:sta, joissa on kuvattuna muutama liike, mutta hyvät vinkit kelpaavat aina.
Toistaiseksi tuttuja liikkeitä ovat ylätalja eteen ja taakse, ojentajat ja alataljalla rinnalleveto.
Ei ole ristitaljaa ja sekös risoo. Ovatten vain laittaneet yhden paksun tolpan ympärille kaikkiaan viisi taljaa. Yksi soututalja (en yleensä käytä, käytän mieluummin ergoa), normaali alatalja korkeussäädöllä, toinen ylätalja penkillä ja jalkatuella, toinen ilman. Ja se punnerrustalja korkeussäädöllä. Ja mulla on jo luonnostaan aika leveä selkä ;)Elton kirjoitti:Tuolla välineistöllä sulla on muutaman vuoden päästä Tampereen levein selkä! Vähintään!
Jos ylätaljoja on kaksin kappalein, niin onko kyseessä ristitalja? Häh?
Kyllä noillakin saa jonkinlaisen treeniohjelman muodostettua, mut jos se ristitalja löytyy ni olis paljon enemmän variaatioita.
Kerro nyt hyvä mies löytyykö sitä ristitaljaa vai ei? Jumalauta!
Daespoo kirjoitti:Siksi huvittaa kaikki ostos-tv skeida jossa kusetetaan katsojia niin härskisti että pahaa tekee.
Shejbal kirjoitti:Itse en viitti saleilla käydä, kun käy vituttamaan siellä ne muut ihmiset. Paskat siellä mitään reeniohjelmia pysty vetämään kun joku saatanan aasi vallottaa just sen tellingin mihin olet itse menossa. Ja siitä pitäisi vielä maksaa.
Hyvä pointti.Daespoo kirjoitti:Kannattaisi varmaan pikkasen säätää tota, 3. päivänä teet samoja lihaksia todella rankasti, esim. ojentajat huutaa leipää aivan faktana. Tee vaikka 1. päivänä jalat ja ojentajat, 2. päivänä selkä + olkapäät + vatsa ja 3. päivänä rinta ja hauberit.
Toihan on hyvä merkki, tietää ainakin tehneensä jotain. Näin helteellä kannattaa juoda vettä ja vaikkapa popsia magnesium-tabletteja. Helpottaa oloa eikä kramppaile paikat.Roomie kirjoitti:Hyvä pointti.
Eilen oli juuri ensimmäinen jalkapäivä ja tänään kävely tuntuu vaikealta. Hyvästä venyttelystä huolimatta pääsivät reidet kipeytymään. Taisivat hieman krampatakkin salilla. Ilmeisesti kramppeja estää kehossamme magnesium ja hellepäivinä tulee aika tehokkaasti huuhdeltua kaikki "suolat" kehosta pois. Pitäisi hörppiä vissyä välillä.
Shejbal kirjoitti:Itse en viitti saleilla käydä, kun käy vituttamaan siellä ne muut ihmiset. Paskat siellä mitään reeniohjelmia pysty vetämään kun joku saatanan aasi vallottaa just sen tellingin mihin olet itse menossa. Ja siitä pitäisi vielä maksaa.
Daespoo kirjoitti:Siksi huvittaa kaikki ostos-tv skeida jossa kusetetaan katsojia niin härskisti että pahaa tekee.
Mulla se on myös samaa luokkaa se ylimääräinen punnus vatsoja tehdessä. Ehkä se siitä lenkkeillessä pienenee.Routainen Sydän kirjoitti:Teen yleensä vatsat 5kg puntin kanssa, jota kuitenkin tässä on erittäin hankala selittää...
DrAvalanche kirjoitti:Meikäläisellä tuntuu silloin ärsyttävästi siltä, että liike ottaa enemmän jalkoihin (etureisiin) kuin vatsaan. Tekniikkaongelma?
Daespoo kirjoitti:No tuo tulee meikäläiselläkin helposti esille joten teen vatsoja sillä perinteisellä tavalla eli menen selälleni pehmusteelle makaamaan, nostan jalat ylös 90 asteen kulmassa siten että polvesta alaspäin oleva osa on vaakasuorassa ja reidet pystysuorassa, jalkaterät ristiin, kädet ohimoille ja sitten vaan pelkästään vatsoja jännittämällä koko liikkeen ajan puristan yläkropan mahdollisimman lähelle polvia. Tässä kannattaa pitää siis koko ajan jännitys vatsoissa päällä, ei kannata todellaakn 'lösähtää' alas ja alkaa jännittää uudestaan vaan päästää rauhallisesti ja hallitusti alas, ei kuitenkaan niin alas että pää osuu pehmusteeseen.
Noita ei tartte vetää kuin about 50 kpl putkeen ja lihakset huutaa hoosiannaa. Pari-kolme sarjaa noita riittää per kerta, ehkä 2-3 krt viikossa.
DrAvalanche kirjoitti:Jeh, juuri näitä tykkään itsekin tehdä. Useimmiten vielä nimenomaan 50:n sarjoina.
Eivätkös ne lihakset, joihin tämä liike vaikuttaa, ole juuri nämä ns. syvät vatsalihakset? Ainakin ne tuntuvat aivan eri paikassa kuin tavalliset istumaannousut.
Daespoo kirjoitti:Ei varsinaisesti, syvät vatsalihakset (näillä on eri nimiä, mm. sisävatsalihakset) on erittäin vaikeesti treenattavissa, lähinnä jollain hengitysharjoituksilla näitä pystyy treenaamaan yhtään.
Jos reenipuoli on kunnossa niin tosiaan ongelmat ovat ravinto- tai lepopuolella. Tai molemmissa. Omakohtaisesti olen huomannut, että kovallakaan reenillä ei saa mitään aikaan, jos lihakset eivät saa riittävästi ravintoa. Nyt myös tämä puoli tulee jatkossa olemaan kunnossa meikäläisen tapauksessa.Le Banner kirjoitti:Oletteko muuten koskaan miettineet kun jotkut käyvät vuosia salilla ja kroppa on samanlainen aina?? Kuinka helvetissä se on mahdollista?
Eikö ne perkele nuku/syö koskaan?
Roomie kirjoitti:Nimimerkillä: Rahka on pahaa ja raejuustoa tulee korvista
Mahtavat olla kalliita moiset vaahdot?roni3 kirjoitti:Rahkasta löytyy onneksi eri vaihtoehtoja mm rahkavaahto (saa rasvattomanakin) eri makuina. Raejuusto uppoaa ainakin minulle paremmin, kun se päälle kaataa jotain hyvää salaattikastiketta.