Haluaisin aloittaa kuntosalilla käynnin, kun lihaskunto on ihan helvetin paskalla tasolla. Ihan "sukuvika" myös tuo, että ei luonnostaan mm. pyöräilemällä tai muuten saa edes pohjelihaksista normi käsivartta paksumpia (heh, tikkujalka aika olen ollut). Kestävyyskuntoa kyllä on ja sen 2-4 kertaa viikossa 30-130min lenkkejä juoksen, mikä milloinkin hyvältä tuntuu. Hitaasti, mutta hölkätä jaksan tuon reilun tunnin ilman, että seuraavana päivänä pahalta tuntuu. Nyt kun talvi on tulossa, niin pitäisi alkaa joskus salillakin käymään - talvella ei niin usein jaksa käydä juoksemassa, vaikka siihenkin on sopivat varusteet.
Pari kertaa olen tuon salilla käynnin yrittänyt aloittaa, mutta koskaan ei ole tuntunut "omalta jutulta". Itse siellä pienillä painoilla punasena joissain vanhassa t-paidassa, ja muut (niin, muka kaikki muut ;) naiset on siellä täydessä meikissä ja katsovat nenänvartta pitkin. Ei hemmetti, pitäs varmaan löytää joku sali jossa on vähän vähemmän pissiksiä. Siis porukalla on suunnilleen paita ja juomapullo samaa sävyä aina.
Toinen ongelma on se, että mulla on kaikki nivelet hiukan ylitaipuvia... ranteet pyörii, olkapäätkin taipuu periaatteessa liikaa taakse ja siksi ei meinaa saada edes alotettua noita liikkeitä (hyvin vaikea selittää). Fysioterapeutilta asti olen saanut sellaisen diagnoosin, että esim. selässä on ylitaipuva kohta taaksepäin(!) ja tämän takia esim. normi vatsalihasliikkeet ovat lähes mahdottomia.
Niin, siis mitään onhelmia ei selän kanssa ole ollut onneksi, mutta jotenkin sitä miettii että miten noita laitteita pitäisi käyttää, ettei itseään riko... ainakaan edellisellä salilla ei ohjaaja oikein osannut neuvoa.