Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 334 025
  • 1 378

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin mistä syystä?

Itseäni ihmetytti tuossa vuoropuhelussa ainoastaan se, ettet ymmärtänyt noinkin päivänselvää asiaa. Et asu liittymän alueella = Ei ole mahdollista saada sinulle liittymää, missä se ongelma oli?

No miksihän minua häirittiin soittamalla minulle vaikka en ole ko. verkon alueella? Olisikin aivan eri asia jos olisin itse soittanut Elisalle tai jättänyt soittopyynnön. Tämä soitto tuli kuitenkin ihan Elisan aloitteesta. Pyytämättä ja odottamatta vai miten nää nyt tuleekaan...

FreezingHell kirjoitti:
Käsittääkseni tässä ketjussa keskustellaan puhelinmyynnistä, ei TV- tai lehtimainonnasta, tai sitten olen käsittänyt aiheen väärin.

Juuri näin. Paljon olen nähnyt TV-, lehti- ja nettimainontaa jossa ymmärrän että tarjous ei koske minua. Koskaan ennen minulle ei ole soitettu puhelimitse ja tarjottu tarjousta joka ei koskekaan minua. Pidetään tämä ketju puhelinmyynnissä



Old TJ
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
No miksihän minua häirittiin soittamalla minulle vaikka en ole ko. verkon alueella? Olisikin aivan eri asia jos olisin itse soittanut Elisalle tai jättänyt soittopyynnön. Tämä soitto tuli kuitenkin ihan Elisan aloitteesta. Pyytämättä ja odottamatta vai miten nää nyt tuleekaan...

Ilmeisesti verkon alueella asuvia ei ole etukäteen pystytty seulomaan, ja siksi puhelut ovat enemmän hakuammuntaa.

Jos taas puhelu sinua häiritsi, miksi alunperin suostuit tarjoukseen, ja mikset lopettanut puhelua heti, kun kävi selväksi ettet ole target-groupia?
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soittaja: No en mä voi... Siis ei mulla ole niitä tässä nyt.

Minä: Siis sä et tiedä esimiehesi nimeä etkä sen puhelinnumeroa.

Soittaja: En... en.

Melkoista penailua, muotta tuo esimiesjuttu on ihan ymmärrettävää. Tuollaisissa yrityksissä, joissa hoidetaan useamman yrityksen asiakaspalvelua/myyntiä, ei voi mitenkään tietää kaikkien esimiehien nimiä. Itsellänikin oli noin 60 esimiestä riippuen firmasta minkä työntekijänä esiinnyin.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilmeisesti verkon alueella asuvia ei ole etukäteen pystytty seulomaan, ja siksi puhelut ovat enemmän hakuammuntaa.

Jos taas puhelu sinua häiritsi, miksi alunperin suostuit tarjoukseen, ja mikset lopettanut puhelua heti, kun kävi selväksi ettet ole target-groupia?

Missään vaiheessa puhelua minulta ei kysytty osoitetta. Mistähän soittajalle yhtäkkiä kesken puhelun kirkastuikin ajatus etten asu Elisan verkon alueella? Jokaisen osaavan myyjän pitäisi osata seuloa tällainen varsinkin kun kaikki numeroni ovat julkisia osoitteita myöten. Vaikka Enirosta olisi voinut ihan ilmaiseksi osoitteeni ja numeroni tarkastaa.

Ja minä olin todellakin kiinnostunut tarjouksesta ja sen ilmaisinkin soittajalle. Vasta sen jälkeen minulle kerrottiin ettei tarjous koske minua. Eikö tämä käynyt ilmi viestistäni?

Old TJ
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Melkoista penailua, muotta tuo esimiesjuttu on ihan ymmärrettävää. Tuollaisissa yrityksissä, joissa hoidetaan useamman yrityksen asiakaspalvelua/myyntiä, ei voi mitenkään tietää kaikkien esimiehien nimiä. Itsellänikin oli noin 60 esimiestä riippuen firmasta minkä työntekijänä esiinnyin.

No joo. Tuon kysyminen oli jo vitutuskäyrän tuomaa ja omalta osaltani provosointia, mutta alkoi tosiaan jo keittää tuossa kohden tuo puhelu.

Old TJ
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Missään vaiheessa puhelua minulta ei kysytty osoitetta. Mistähän soittajalle yhtäkkiä kesken puhelun kirkastuikin ajatus etten asu Elisan verkon alueella? Jokaisen osaavan myyjän pitäisi osata seuloa tällainen varsinkin kun kaikki numeroni ovat julkisia osoitteita myöten. Vaikka Enirosta olisi voinut ihan ilmaiseksi osoitteeni ja numeroni tarkastaa.

Saattoi käydä muista vastauksista ilmi, ettet asu kontaktialueelle, johon kyseinen liittymä olisi mahdollista laittaa. Tai sitten kyseessä on voinut olla joku muu kömmähdys.

Myyjät eivät seulo, eivät taitavat, eivätkä osaamattomat, vaan soittelevat soittolistojen mukaan. Eniroiden etc. kautta tarkistaminen kävisi paitsi aivan liian kannattamattomaksi taloudelliselta kannalta, myös liian hitaaksi.

Old TJ kirjoitti:
Ja minä olin todellakin kiinnostunut tarjouksesta ja sen ilmaisinkin soittajalle. Vasta sen jälkeen minulle kerrottiin ettei tarjous koske minua. Eikö tämä käynyt ilmi viestistäni?

Kävi selväksi. Eli miten tämä asia sinua häiritsi, jos kerran olit kiinnostunut?
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Miten niin ei voi saada? Et vain kuulu kohderyhmään.

En minäkään alaikäisenä saanut soittaa 0700-alkuisiin numeroihin vaikka niitä mainostettiin, saati hakea kaupasta kaljakoppaa.
Vieläkään en ole tervetullut Naisten joogatunneille tai jääkiekkosarjoihin, vaikka kuinka lehdessä olisi rekrymainontaa.

Vastaan vielä tähän. TV-mainonta voisi kuitenkin olla vaikka sellaista, varsinkin on kaupunkikohtaista suurimmalta osin, että sitä mitä sieltä tulee ei tarvitse lähteä arvuuttelemaan, eikö? Toki sinähän nyt tiedät kaiken ja vertaat laajakaistaa kaljakoriin, jossa tulee vastaan selkeästi laki... mutta senhän sinä jo tiesitkin, kunhan vähän turenkia joukkoon, vai? "ei koske Porin talousaluetta", olisi ollut ihan vitun jees silloin ainakin. Mutta kuten sanoin, niin eipähän ole tarvinnut asiasta enää huolehtia.

Itse asiaan, eli puhelinmyyntiin. Silloin homma luonaa, jos linjan takana ei ole mikään tyrkyttäjä, mutta kun homma karkaa käsistä, eli aletaan niin hehkuttaa sitä tarjousta, niin alkaa ärsyttämään. Jos tarjotaan 12 numeroa jotakin lehteä, joka ei kiinosta, niin sitten vedetään sata muuta vaihtoehtoa. Ja vittu sitten nämä, jotka myyvät ikäihmisille , jotka jo ovat puoliksi kuutamolla, hyvällä omallatunnolla. Ihan vihjeeksi vaan, että asian pystyy yleensä jo puhelimessa tajuamaan jos vastaaja elää mielessään jossain 50-luvulla.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lainaamasi kohta ei käsitellyt puhelinmyyntiä, vaan televisio-mainoksia. Sen verran voi toki vaivautua, että lukisi ensin kohdan, jota päättää lainata.
Kyllä, hienosti havaittu. Pointti sen sijaan olikin siinä, että näitä kahta mainonnan tyyppiä ei voi mitenkään verrata toisiinsa, kuten sinä teit. Massamainokset ei vaadi kohteelta reagointia, toisin kuin puhelinmainonta, jos siihen vahingossa vastaa. Suoramainonnan etuna pidetään sitä, että se voidaan kohdistaa tarkasti. Kaikki eivät näytä sitäkään osaavan.

KO. tapauksessa Old TJ:lle tehtiin tarjous, jonka pitäisi sitoa kuvatun kaltaisessa henkilökohtaisessa tilanteessa. Se että tarjousta ei olisi pitänyt tehdä ei varmaankaan ole soittohenkilön vika. Mutta sen sijaan osoittaa, taas omalta pieneltä osaltaan, miten perseestä puhelinmyynti on. Sen takia vituttaakin, kun joku täysjärkinenkin ihminen suostuu näihin kusetuksiin. "Jee, sain puolen vuoden Tuulilasit ilmaiseksi ja oli vielä mukava tyttönenkin."
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Ketään ei varmastikaan yllätä että Koljat Candlelight on tehnyt puhelinmyyjän hommia, kuten edelliseltä sivulta ilmenee.. On ne veijareita.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Kyllä, hienosti havaittu. Pointti sen sijaan olikin siinä, että näitä kahta mainonnan tyyppiä ei voi mitenkään verrata toisiinsa, kuten sinä teit. Massamainokset ei vaadi kohteelta reagointia, toisin kuin puhelinmainonta, jos siihen vahingossa vastaa. Suoramainonnan etuna pidetään sitä, että se voidaan kohdistaa tarkasti. Kaikki eivät näytä sitäkään osaavan.

KO. tapauksessa Old TJ:lle tehtiin tarjous, jonka pitäisi sitoa kuvatun kaltaisessa henkilökohtaisessa tilanteessa. Se että tarjousta ei olisi pitänyt tehdä ei varmaankaan ole soittohenkilön vika. Mutta sen sijaan osoittaa, taas omalta pieneltä osaltaan, miten perseestä puhelinmyynti on. Sen takia vituttaakin, kun joku täysjärkinenkin ihminen suostuu näihin kusetuksiin. "Jee, sain puolen vuoden Tuulilasit ilmaiseksi ja oli vielä mukava tyttönenkin."

Joo, mutta edelleenkin kyse on siitä, että puhuin televisio ja lehtimainoksista, masamanin esimerkkiin liittyen. En sanallakaan sivunnut suoramainontaa.

masamanille, en tiedä millainen mainos oli kyseessä, saattaa olla, että mainos oli epäselvä. Myös se on mahdollista, että ymmärsit mainoksen väärin, en voi lähteä sanomaan.

Ja lopuksi Habs16 viestiin, tarkoittaako se, että on aikaisemmin tehnyt kyseisiä hommia, niin on kyvykäs näkemään kolikoiden molemmat puolet? Eikö normitallaajalla ole oivalluskykyä tarpeeksi, vai mikä oli pointtisi?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
No miksihän minua häirittiin soittamalla minulle vaikka en ole ko. verkon alueella? Olisikin aivan eri asia jos olisin itse soittanut Elisalle tai jättänyt soittopyynnön. Tämä soitto tuli kuitenkin ihan Elisan aloitteesta. Pyytämättä ja odottamatta vai miten nää nyt tuleekaan...

Niin, aikapaljonhan Elisat, PlusTV:t, lehtitalot yms. pyörittävät näitä tarjousrallejaan näiden Mediapexien ja muiden kurkkupurkkifirmojen kautta..

Siellä sitten porukka soittelee papereista lukien numeroita läpi, mutta jos jotain kysyttävää tulee itse tuotteesta niin sitten menee sormi suuhun kun sitä ei lapussa luekkaan..

Monesti on itsellenikin soiteltu taas viime aikoina, osa on ihan asiansa osaavia kavereita, kertovat selkeästi homman nimen ja lopettavat paasauksen kun kieltäytyy kohteliaasti. Eniten vituttaa asiansa osaamattomat tyypit tai ne ketkä jäävät jankkaamaan asiaansa..
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, mutta edelleenkin kyse on siitä, että puhuin televisio ja lehtimainoksista, masamanin esimerkkiin liittyen. En sanallakaan sivunnut suoramainontaa.
Jumaleissön, sitähän joutuu jopa myöntämään erheensä. En huomannut toiselta sivulta, että masaman on ottanut toisen casen käsittelyyn.

Se ihmetyttää kyllä edelleen, miten suoramainonnan entinen/nykyinen ammattilainen ei näe mitenkään ongelmallisena sitä, että suoramainostaja ei osaa kohdistaa mainontaansa oikein nykyiselle asiakkaalleen.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Ja lopuksi Habs16 viestiin, tarkoittaako se, että on aikaisemmin tehnyt kyseisiä hommia, niin on kyvykäs näkemään kolikoiden molemmat puolet? Eikö normitallaajalla ole oivalluskykyä tarpeeksi, vai mikä oli pointtisi?

Nimenomaan sinä et tunnu näkevän tällä kertaa tippaakaan asiakkaan puolta. Ainoastaan myyjätytön, jonka syytä edellinen tapahtuma ei ole. Ei kukaan käsittääkseni ole nimenomaan "soittajaa" syyttänyt vaan soittajan firmaa. Ja koska Elisa on tehnyt käsittääkseni jonkinlaisen diilin tuon firman kanssa, niin siksi en ihmettele jos Elisan liittymät menivät vaihtoon.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saattoi käydä muista vastauksista ilmi, ettet asu kontaktialueelle, johon kyseinen liittymä olisi mahdollista laittaa.

Tuossa ensimmäisessä viestissäni kerroin keskustelun kulun. Mistä "muista vastauksista" kävi ilmi etten asu kontaktialueella?

Koljat Canldelight kirjoitti:
Kävi selväksi. Eli miten tämä asia sinua häiritsi, jos kerran olit kiinnostunut?

Tämä pitänee vääntää rautalangasta. Minua häiritsee seuraavanlainen tapahtuma:

1: Puhelinmyyjä soittaa minulle ilman että olen ollut missään yhteydessä palvelun tarjoajaan minkään tarjouspyynnön tai muun yhteyspyynnön muodossa.

2: Puhelinmyyjä esittää minulle tarjouksen, josta ilmoitan olevani kiinnostunut.

3: Kun olen ilmoittanut olevani kiinnostunut puhelinmyyjän tarjouksesta hän ilmoittaa ettei tarjous koskekaan minua.

Eli kyllä minä ainakin koen häiritsemiseksi sen, että pyytämättämäni minulle soitetaan myyntipuhelu, jossa minulle tarjotaan tuotetta jota minulle ei ollakaan valmiita myymään.

Jotta en jäisi varoitusten ja pelikieltojen listalle niin jätän tämän asian vääntämisen omalta osaltani tähän. Joillekin vaan ei viestiä saa perille. Ainakaan RL-, CC-, MS-, SB-A-, MN-, CO-, GL-, ST-,HG-, BG-faneille.... <sori>

Nimenomaan sinä et tunnu näkevän tällä kertaa tippaakaan asiakkaan puolta. Ainoastaan myyjätytön, jonka syytä edellinen tapahtuma ei ole. Ei kukaan käsittääkseni ole nimenomaan "soittajaa" syyttänyt vaan soittajan firmaa. Ja koska Elisa on tehnyt käsittääkseni jonkinlaisen diilin tuon firman kanssa, niin siksi en ihmettele jos Elisan liittymät menivät vaihtoon.

Just näin. Ei mitään pahaa sille soittajalle, mutta Elisa kusee.

Blues - Kärpät 0-1 tällä hetkellä. Torilla tavataan. Toivottavasti.

Old TJ
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Se ihmetyttää kyllä edelleen, miten suoramainonnan entinen/nykyinen ammattilainen ei näe mitenkään ongelmallisena sitä, että suoramainostaja ei osaa kohdistaa mainontaansa oikein nykyiselle asiakkaalleen.

Vastaan sinulle ja Habsille samalla, kun samaa aihepiiriä asiat käsittelivät.
Eli suoramainostaja ei itse pysty vaikuttamaan soittolistoihinsa normitapauksissa, ja koska tapauksen taustoja en sen suuremmin tiedä, otaksun, ettei palvelua tarjonnut yhtiökään ole pystynyt asiaa selvittämään.

Ja Old TJ.lle, häiritseekö sinua ihan oikeasti lyhyt puhelu? Sanan häiritseminen-varsinaisessa merkityksessä? Oma elämä ei ainakaan koskaan ole niin hektistä ollut, että hetkellä jolloin minulla on aikaa puhua, lyhyt keskustelu jotenkin häiritsisi päiväni kulkua. Jopa mukava hetki rupatella, mikäli joutavaa aikaa. Mikäli ei, niin kohtelias kieltäytyminen ja puhelu päätökseen. Ei se ole mitään aivokirurgiaa.
 

Tuamas

Jäsen
Itse tuossa muutama vuosi sitten näin Porissa töllöstä mainoksen, että Elisan laajakaista nyt 19,90 alkaen. Sitten lampsin siitä kaupunkiin, että pistetääs meikäläisen kämppä nettiin yhteyteen. Käviksellä koukkasin Elisan myyntipisteeseen ja myyjän tullessa paikalle lähdin asiasta hetken höpötettyämme tiedustelemaan ja sanoin, että "ottaisin sellaisen laajakaistasen." "Ok", sanoi hän ja sitten sanoin, että "sen mikä töllöstä näin, eli 19,90 kuukaudessa." "Ei tätä voi, koska ei koske Porin aluetta."

Taman seikan olen huomannut usein, varsinkin Elisalla. Eli mainostetaan jostain syysta "valtakunnallista" kamppista ympari suomen samoilla ehdoilla, vaikka todellisuudessa sita ei saakaan kuin esim. Elisan verkon alueella.
Tama koska nama olisi kuitenkin todella helppo kohdistaa tv:ssakin ja mainostaa vain alueilla jotka kuuluvat Elisan verkon alueeseen.
Jos K-Supermarket pystyy kohdistamaan mainontansa paikkakuntakohtaisesti, niin miksei Elisa? Ma kusun vaan...
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli suoramainostaja ei itse pysty vaikuttamaan soittolistoihinsa normitapauksissa, ja koska tapauksen taustoja en sen suuremmin tiedä, otaksun, ettei palvelua tarjonnut yhtiökään ole pystynyt asiaa selvittämään.

Ja Old TJ.lle, häiritseekö sinua ihan oikeasti lyhyt puhelu? Sanan häiritseminen-varsinaisessa merkityksessä?
Eli tässä kumotaan käytännössä yhtä suoramainonnan oletettua etua. Tässä tilanteessa puhelinmyynti olisi voinut olla hyvä väline tarjoamaan tuotteita asiakkaalle, mutta koska asioita ei osattu hoitaa menetettiin vanhatkin diilit. Miten näin päin vittua asioita voidaan vieläkin tehdä? Miksei Elisa hae listaa asiakkaista, joilla on ne 2megan liittymät ja joiden koti sijaitsee alueella, jolla voidaan 8 megaa tarjota. Sitten kiikutetaan lista alihankkijalle, jos sitä halutaan käyttää. En tiedä mitä itse tarkoitat tässä tapauksessa "suoramainostajalla". Itse olen tarkoittanut Elisaa, koska käytettävät väliportaat ei sinänsä kiinnosta minua, eikä varmaan useampia muitakaan.

Ainakin itseäni häiritsee, sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka elämäni ei kovin hektistä olekaan.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Tänään mulle soitti joku savolainen puhelinmyyjä. Tää oli fiksumpi kuin ne sieltä ruuhka-Suomesta soittelevat. Sanoin heti kärkeen, että anteeksi, mutta minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa tällä hetkellä mihinkään. Tähän tuli vastaus: "Ahaa. Noh ei sitten mitään. Hyvää päivän jatkoa." Yleensä ne urpot rupeavat siinä vielä jankuttamaan, jolloin on pakko tylysti vetää luuri kiinni. Propsit savoon.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse otin Plus-TV:n ja digiboxin, hintaa oli alle 40 euroa. No, tänään sama kaveri soitti ja kysäisi haluaisinko vaihtaa aiemmin sovitun boxin (perusboxi kortinlukijalla) uuteen. Tuli vaihto tehtyä, nyt tulee Samsungin boxi (en muista tuotenumeroa, kävin tosin päivällä sen töissä katsomassa)kahdella virittimellä + 160 gb kovalevyllä. Hintaa boxille tuli 99euroa, tähän lisäksi Plus-TV 2kk ja hintaa tuli yhteensä n.130 euroa.

Ihan hyvä kauppa omasta mielestäni, ei harmittanut yhtään että puhelimeen vastasin!

Juu, olipa todella hyvä kauppa..

Eilen oli tullut tuo kortti näköjään postissa, kävin PLUS-TV:n sivuilla katsomassa että mistäs tuon boxin saan tilattua. No, kävi semmoinen homma ilmi että jos tuon boxin itselleen haluaa, niin pitää tehdä 11 kk:n sopimus.

Kovasti oli vielä puhelimessa puhe siitä 2 kk:sta, moneen kertaan vielä tarkistin asian. Syökää sykkivää, vittu!! Ja toimitusaika oli maximissaan kaksi kuukautta, juu lähemmäs kuukausi..

Huomenna pitää soittaa asiakaspalveluun ja antaa palautetta.

...ja nyt viimeksi otin Plus-TV:n kuukaudeksi kympillä. Enkä sitäkään kyllä kuukautta pidempään jatka.
Kaverini tilasi saman paketin ja hänelle tuli kerralla 32,40 euron lasku. Ja siis tarjottiin ainoastaan 10:n euron avausmaksulla, ei mitään muita kuluja.. Eli siis myyjä unohti kaverilleni sen verran mainita, että teet tässä samantien 2kk:n sopimuksen ja saat 32,40 euron laskun.. Toivottavasti VK:llä kävi paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oma elämä ei ainakaan koskaan ole niin hektistä ollut, että hetkellä jolloin minulla on aikaa puhua, lyhyt keskustelu jotenkin häiritsisi päiväni kulkua. Jopa mukava hetki rupatella, mikäli joutavaa aikaa. Mikäli ei, niin kohtelias kieltäytyminen ja puhelu päätökseen. Ei se ole mitään aivokirurgiaa.
Kuvitellaan, että sinulle soittaisi yllättäen puhelinmyyjä ja tarjoaisi, sanotaan vaikka tilaamasi lehden seuraavaa vuoden mittaista tilausjaksoa ilman uutta maksua. Ikään kuin saisit toisen vuoden sillä samalla rahalla jonka olet jo maksanut vuosi sitten.

Saatat ajatella että onpa mainio ja posketon diili, ja haluat ilman muuta tehdä näillä ehdoilla kaupat. Tässä vaiheessa käykin ilmi, että myyjä ei voikaan myydä lehteä sinulle, ilmeisesti postin jakeluun liittyvistä teknisistä syistä asuinalueellasi. Samalla myyjä toteaa, ettei voi myydä sinulle tällä kertaa oikein muutakaan, joten sori vaan ja kuulemiin.

Eikö yhtään harmittaisi? On toki kadehdittavaa jos sinulla on noin lunki elämänasenne, että voisit ottaa tuollaisenkin puhelun mukavana rupatteluhetkenä.

Old TJ:n kertomassa casessa syypää on puhelinmyynnistä vastaavan yhtiön soittoautomatiikka ja kontaktirekisterit, tai paremminkin näiden parametrointi soittokampanjaa varten. Myyjää on turha syyttää siitä, että automatiikka syöttää myyjälle puheluja kohderyhmään kuulumattomille henkilöille. Kyllä ne pitäisi kyetä ehdottomasti filtteröimään pois etukäteen. Tällaisista virheistä seuraa paha mieli sekä myyjälle että turhaan kontaktoidulle henkilölle. Normaalin asiakkaan reaktio on lopettaa tuollaisen firman palvelujen ostaminen.
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaverini tilasi saman paketin ja hänelle tuli kerralla 32,40 euron lasku. Ja siis tarjottiin ainoastaan 10:n euron avausmaksulla, ei mitään muita kuluja.. Eli siis myyjä unohti kaverilleni sen verran mainita, että teet tässä samantien 2kk:n sopimuksen ja saat 32,40 euron laskun.. Toivottavasti VK:llä kävi paremmin.

Kuinka sitova tuollainen puhelinmyyjän kanssa tehty "sopimus" voi olla? Jos jättää tuon laskun maksamatta niin tuskin sitä karhuamaan aletaan? Ikävä kyllä varmaan aika moni mukisematta maksaa sen kaksi kuukautta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kuinka sitova tuollainen puhelinmyyjän kanssa tehty "sopimus" voi olla? Jos jättää tuon laskun maksamatta niin tuskin sitä karhuamaan aletaan? Ikävä kyllä varmaan aika moni mukisematta maksaa sen kaksi kuukautta.

Eiköhän tuo ole purettavissa samalla tapaa kun kaikki muutkin kaupat, kyllähän kaupan voi perua liikkeestä ostetusta tuotteesta, joten kyllähän se onnistuu nytkin.

En itsekään tuota laskua mikä itselleni tule ala maksamaan, mutta ilmoitan myös kantani asiakaspalveluun, suoranaista kusetustahan tuo viime sivulla kerrottu kauppani oli!!
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kuinka sitova tuollainen puhelinmyyjän kanssa tehty "sopimus" voi olla? Jos jättää tuon laskun maksamatta niin tuskin sitä karhuamaan aletaan? Ikävä kyllä varmaan aika moni mukisematta maksaa sen kaksi kuukautta.

Puhelinmyyjä on toimeksiantajansa edustaja joten sopimus on puolin ja toisin sitova. Jos puhelinmyyjä antamat tiedot eivät vastaa tuotetta on kysymyksessä sopimusrikkomus.

En itsekään tuota laskua mikä itselleni tule ala maksamaan, mutta ilmoitan myös kantani asiakaspalveluun, suoranaista kusetustahan tuo viime sivulla kerrottu kauppani oli!!

KSL 2:2

"Markkinoinnissa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja."

Olisikohan puhelinmyynti etäkauppaa nettityyliin missä on aina parin viikon palautusoikeus syystä riippumatta? Tietoa ei ole, tuli vain mieleen.

On. KSL 6:4 §:stä löytyy määritelmä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös