Meikäläistä ei haittais vaikka koitettas hyökkäystäkin vähän monipuolistaa enemmällä syöttelyllä. Lisäis kummasti pelifiilistä, kun hyökkäyksissäkin olis jotakin kuvion tynkää. Puhumattakaan siitä, että voisin itekki kehittyä semmosta peliä pelatessa. Oppis kaikki hakemaan syöttöä oikeista paikoista, kun tietää, että syöttö tulee tilaisuuden tullen. Ja samalla oppii lukemaan muiden kavereiden peliä, että tietää minne jakaa kiekko seuraavaksi.
Huomannu monesti sen, että varsinki 5v5/6v6 peleissä sieltä tulee vastaan joukkueita, joilla kiekko liikkuu hyökkäysalueella vaivattomasti. Päädystä viivaan, takaisin, levityksiä toiselle laidalle ym. Ja maalinteko ei näillä perustu pariin variaatioon, vaan sieltä tulee koko tuutin laidalta. Semmosta peliä on kiva kattella, tai olis, jos ei olis vastaanottavana osapuolena.
Näitä jengejä vastaan ollaan enemmän tai vähemmän helisemässä, kun kiekonhallintaprosentit on luokkaa 70/30. Sitten, kun saadaan se kiekko napattua pois ja lähdettyä hyökkäykseen, se päättyy useimmiten johonkin harhasyöttöön, tai yhteen onnistuneeseen syöttöön ja ranteella yläkulmaan -yritykseen. Mukaan mahtuu tietysti välillä hienojakin kombinaatioita, mutta toivoisin, että sitä olisi paljon enemmän. Mun mielestä ainakin on kivempi pelata ja kattoa semmosta peliä, mikä perustuu kiekon hallintaan ja syöttelyyn eikä siihen, että ajetaan suoraan b-pisteiden väliin ja koitetaan saada se maali ja nakkaamalla ekan tilaisuuden tullen ranteella maalille.
Ei se väärin ole yrittää tehdä maalia, mutta peli kestää kuitenkin 3 erää niin on siinä aikaa tehdä muutakin, kuin nopeita ratkaisuja.
En tiedä nyt, päteekö tämä vain, kun itse olen pelailemassa, mutta tämmöstä nyt tuli vaan mieleen..