PS3: NHL10 Kevätliiga

  • 86 696
  • 1 850

Bouwmeester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Tampa Bay vetäytyy pääsiäisen viettoon hyvillä mielin tiukalla 4-2 kotivoitolla ProoJaskan Floridasta. Ensimmäinen voitto kyseisestä pelimiehestä, tälläkin kertaa olin ajoittain hätää kärsimässä. Hirveän paljon ei ehdi kiekkoa puolustuksessa leipoa tai mailannosto/tökkiminen vie kiekon lavasta. Ylivoimilla tehtiin ainakin 3-4 ottelun maaleista.

Katsoin sarjataulukkoa ja pirun tiukkaa tuolla viivan tuntumassa. Eilen illalla kirvelevä viimehetken tappio 4-3 Miksan Buffalolle, tällä voitolla nousin pisteissä taas Buffalon edelle. Tiukkaa on taistelu viimeisistä pleijaripaikoista.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huhhuh, pelasin juuri ikimuistoisimman otteluni NHL10:ssä! Aivan huikea fiilis!

Washington-Pittsburgh 5-4rl.

Washington aloittaa vahvasti ja siirtyy avauserässä 2-0-johtoon Knublen ja Laichin maaleilla. Toisessa erässä Pittsburgh piristyy ja saa luotua maalipaikkoja. Tehottomuus kuitenkin vaivaa eikä kavennusta synny. Erän viimeiset 15 sekuntia hoen mielessäni, että "älä päästä enää maalia", mutta niin vain Ovetshkin murtautuu kulmasta maalille ja muuttaa tilanteeksi 3-0 ajassa 39:58! Tässä vaiheessa ohjain seinään ja perus-synkistelyt että "näinkö tässä taas käy".

Periksi ei kuitenkaan anneta. Ajassa 47:46 Ponikarovsky aloittaa Pittsburghin kirin upeasta onetimerista. 3-1. Kello näyttää 50:18 kun Staal lisää entisestään toivoa Pens-leirissä, jälleen onetimerista. 3-2. Heti aloituksesta on paikka tasoitukseen, mutta Varlamov torjuu. Vastahyökkäyksestä Belanger tekee 4-2 ja kiri tyssää siihen. Vai tyssääkö?

Aivan erän loppuun Pittsburgh saa ylivoiman, ja Kunitz tuo vähän toivoa Pittsburghille kaventamalla tilanteeksi 4-3 ajassa 58:49. Vielä on aikaa! Tämän jälkeen Washington pitää varmasti kiekkoa Pensin alueella, mutta kuin varkain joku pakki saa sen vielä itselleen. Kellossa on 18 sekuntia, ja nyt lähtee viimeinen hyökkäys. Pens-pelaaja tuo kiekon alueelle, syöttää sen siniviivaa lipuen Kunitzille joka laukoo.... MAALI!! Ajassa 59:47! Pittsburgh on noussut KOLMEN MAALIN TAKAA VIIMEISESSÄ ERÄSSÄ TASOIHIN! Paljon parjattu Pens-hyökkäys on tehnyt neljä maalia viimeisessä erässä!

Tuhkimotarina ei saa arvoistansa loppua, sillä Capitals veivaa rankkareissa voiton.

---

Vähän kyllä itseäni kaivelee että jatkoilla voittava joukkue saa täydet pisteet. Nytkin Capitals pupelsi 3-0-johtonsa liigan pohjasakan joukkuetta vastaan, joka yleensä tekee 0-2 maalia ottelussa. Itse olen onnistunut napsimaan hyvin pisteitä kärkipään joukkueilta (8 tappiota jatkoilla), mutta nämä joukkueet pääsevät kuin koira veräjästä sählyveivaamalla voiton rankkareilla. Olisi mukavaa sekoittaa vähän kärkitaistelua, mutta nyt Pittsburghin hyvä taistelu ja kärkijoukkueiden pupellus ei näy yhtään missään.
 
Viimeksi muokattu:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin hyvillä fiiliksillä olen tuosta edellisestä ottelusta että voisin pelata vielä lisää. :) COL, OTT, NYR, LOS, CAR, PHI, SJ, näitä vastaan en vielä ole pelannut.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipas äsken hauskat ottelut Narmon Rangersia vastaan, vaikka hävisinkin 2-0 ja 2-1.

Narmo pyörii, pyörii ja näpertelee mun alueella, no minä seison maalin edessä viiden miehen puolustusmuurissa, johon jokainen Narmon laukaus myös osuu. Melkoista pikkunättiä peliä mutta todella tehotonta.

Tarvittavat kaksi maalia sillä toki kaivettiin molemmissa peleissä, mutta se on todella vähän 17 minuutin hyökkäysalueaikoihin nähden. Ja tässä kohtaa tuo 17 minuuttia on nimenomaan sellaisen pikkunäppärän siirtelyn tulosta, mikä mulle vastahyökkäysjoukkueena sopii. :D
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Joo oli kyllä toi ottelu Hlen:n Pingviinejä vastaan aika jäätävää perseilyä. Lopussa siis. Eka erä ihan älytöntä pyöritystä, josta olis voinut tehä useammankin maalin. 2 maalia aikaiseks kuitenkin saatiin. Toka erä tasasempi, mutta Ovie heittää yhen loppuun ja peli alkaa olee ratkastu. Tai näin ainakin luultiin kopissa tauolla. Vika erä aivan paniikissa kun vastustaja iskeekin maalia maalin perään. Ja tasoihin sieltä tultiin. Ei ollu kyllä Semyonkaan maalissa kovin vakuuttava lopussa. Vika maali siniviivalta esim.

Ja joo noi rankkarit on kyllä aika turhia, vaikka nyt voitto tulikin niiden ansiosta. Ite en ainakaan osaa sillä veskarilla torjua ollenkaan! Ja vetämässä löytyy kiekko rystylle ja kattoon-harhautus ainoana vaihtoehtona. No välillä toimii, välil ei..
 

Narmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harri Yrttiaho
Olipas äsken hauskat ottelut Narmon Rangersia vastaan, vaikka hävisinkin 2-0 ja 2-1.

Narmo pyörii, pyörii ja näpertelee mun alueella, no minä seison maalin edessä viiden miehen puolustusmuurissa, johon jokainen Narmon laukaus myös osuu. Melkoista pikkunättiä peliä mutta todella tehotonta.

Tarvittavat kaksi maalia sillä toki kaivettiin molemmissa peleissä, mutta se on todella vähän 17 minuutin hyökkäysalueaikoihin nähden. Ja tässä kohtaa tuo 17 minuuttia on nimenomaan sellaisen pikkunäppärän siirtelyn tulosta, mikä mulle vastahyökkäysjoukkueena sopii. :D

Noinhan ne pääpiirteiltään meni. Eipä tossa kovaa hätää ollut missään vaiheessa kun ei Lundqvistille tullut viittä laukausta enempää vaikka lasketaan pelit yhteen.

Tehokasta kyllä mua vastaan oli tällä kertaa seisoa tossa maalin eessä ja antaa koneen pelata, mutta liekkö se kaikista optimaalisin taktiikka kun Penguinsilla pelaat :D.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tehokasta kyllä mua vastaan oli tällä kertaa seisoa tossa maalin eessä ja antaa koneen pelata, mutta liekkö se kaikista optimaalisin taktiikka kun Penguinsilla pelaat :D.

En ymmärrä logiikkaa. Nimenomaan Penguinsillahan tuo on järkevämpää kuin huonommilla joukkueilla, koska tietokone pelaa virtuaalipelaajilla paremmin.

Minä en sovita pelitapaani virtuaalipelaajien mukaan vaan pelaan ihan omaa peliäni. Mulle sopii ihan hyvin vastahyökkäyksiin perustuva taktiikka, lähellä oli etten olisi sinultakin napsinut pisteitä.

Mainittakoon vielä että en ole muita vastaan pelannut noin ultrapassiivisesti. Rangersia vastaan se vain näytti toimivan, vaikka ei pisteinä realisoitunutkaan.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Dallas on linjalla yhdeksältä. Laittakaa haasteita phi, sj tai chi...
 

Narmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harri Yrttiaho
En ymmärrä logiikkaa. Nimenomaan Penguinsillahan tuo on järkevämpää kuin huonommilla joukkueilla, koska tietokone pelaa virtuaalipelaajilla paremmin.

Minä en sovita pelitapaani virtuaalipelaajien mukaan vaan pelaan ihan omaa peliäni. Mulle sopii ihan hyvin vastahyökkäyksiin perustuva taktiikka, lähellä oli etten olisi sinultakin napsinut pisteitä.

Mainittakoon vielä että en ole muita vastaan pelannut noin ultrapassiivisesti. Rangersia vastaan se vain näytti toimivan, vaikka ei pisteinä realisoitunutkaan.

Niin sitä ajattelin vaan, että jää aikamoinen hyökkäysarsenaali käyttämättä jos seisoo koko pelin oman maalin edessä eikä kertaakaan pääse edes vastustajan alueelle, saati sitten laukomaan.

Tämä ei siis vittuilua, ihan vain kehitysehdotus omasta näkökulmasta tarkasteltuna.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin sitä ajattelin vaan, että jää aikamoinen hyökkäysarsenaali käyttämättä jos seisoo koko pelin oman maalin edessä eikä kertaakaan pääse edes vastustajan alueelle, saati sitten laukomaan.

Tämä ei siis vittuilua, ihan vain kehitysehdotus omasta näkökulmasta tarkasteltuna.

No totta tuokin osin. Sain kuitenkin muutaman paikan sinuakin vastaan laittaa pelin tasoihin. Ja kuten kirjoitin niin yleensä en ihan noin passiivisesti pelaa. Toisin sanoen vetoja ja hyökkäysalueaikaa on enemmän.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Sori B-eagle, kun en jäänyt pelaileen toista. Oon pikku kaljoissa ja tajusin ekan erän puolivälissä, ettei olis kannattanu ees peliä ottaa. Ei tuu mistään mitään. Nyt lähen kaupungille.

Ja H-Lehtille tiedoksi, että yksi viesti riittää. En ala kesken peliä käyttämään niitä muutamaa keskeytystäni sulle vastaamiseen. Eiköhän me tässä pääsiäisen aikana päästä pelaamaan.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Detroit tulee linjoille tässä illan mittaan, viim. klo 23 joten linjoille sieltä!!
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Detroit tulee linjoille tässä illan mittaan, viim. klo 23 joten linjoille sieltä!!

Samat sanat joukkueille COL, OTT, LOS, CAR, PHI, SJ. Uskomatonta että kukaan näistä (paitsi hellcop tuossa ylempänä) ei ole vastannut huuteluihini tällä palstalla, eikä heitä pleikkarillakaan näkynyt kun äsken kävin katsomassa.

Olen nimittäin lähdössä viikon kuluttua reissuun niin pitäisi sitä ennen saada pelit pois alta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sori B-eagle, kun en jäänyt pelaileen toista. Oon pikku kaljoissa ja tajusin ekan erän puolivälissä, ettei olis kannattanu ees peliä ottaa. Ei tuu mistään mitään.

Onneksi Toronto teki sen taas ihan itse. Mukavaa iltaa... Eikä hätää siitä pelistä.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Onneksi Toronto teki sen taas ihan itse. Mukavaa iltaa... Eikä hätää siitä pelistä.

Joo, sain taas perinteisen vikan erän spurtin, tasoihin ja ohi. Mua vaan alkaa vituttaan toi mun "taktiikka", joka toistuu melkein joka pelissä, että eka päästetään kaveri 2-4 maalin johtoon ja sit vikassa erässä tullaan lähelle ja ehkä tasoihin. Olis suht paljon helpompaa pelata, jos ite esim tekis joskus ne ekat maalit. En vaan osaa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Carolina ois nyt aamujäillä.

Hyvät pelit oli Carolinaa vastaan, kiitos niistä. Ja mikä mukavinta, Pittsburgh kartutti pistetiliään kolmella pisteellä ja kauden seitsemäs voitto on tosiasia!

Pittsburgh - Carolina 0-1rl.

Tutulla kaavalla mentiin, Pittsburgh pelaa oman alueen tarkasti ja pakottaa Carolinan kaukovetoihin, jotka Fleury hoitaa rutiinilla. Peli hyvin hallussa ja rankkareille asti mentiin, jossa toki Pittsburgh ei saa mitään aikaa ja Carolina vie bonuspisteen. Jatkojen saldo on nyt Pittsburghin osalta 1 voitto, 9 tappiota!

Carolina - Pittsburgh 1-2

Nyt Carolina pääsee tekemään heti alussa 1-0-johtomaalin, Pittsburghin puolustuksen ainoasta hassista tässä otteluparissa. Carolinan 2vs.1-hyökkäyksessä epäonnistutaan syötön blokkaamisessa ja joudutaan lähtemään takaa-ajomatkalle.

Samoissa lukemissa mennään aina kolmannen erän puoliväliin asti, kunnes alkaa tapahtua. Ensin Pittsburgh pääsee 1vs.1-tilanteeseen, suora laukaus ylänurkkaan ja 1-1. Heti seuraavassa vaihdossa Pittsburgh pääsee jälleen vastahyökkäykseen, viivalta tulinen veto joka siivotaan maalinedustalta sisään. Pittsburgh johtaa 2-1! Viimeiset 8 minuuttia sitten sumputetaan varmasti ja korjataan kauden seitsemäs voitto kotiin!

Pittsburghin Kreikka2004-puolustus toimi hyvin Carolinaa vastaan, vain yksi päästetty maali kahdessa ottelussa.

Saanen ilmoittaa, että minulla on tässä liigassa jo 25 pistettä, kun viime liigassa niitä tuli vain 19, ja minulla on vielä 10 ottelua pelaamatta! Eteenpäin on menty, ja tästä on hyvä hakea divarin kautta vauhtia ja vielä joku päivä nousta itse liigassakin pudotuspeleihin. Siihen uskotaan!
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Joo, kiitokset peleistä.

Tuskasta oli edelleen toi maalinteko mulle. Tokassa pelissä 1-0 johto tuntui jotekin hämäävän turvalliselta, kun maalipaikkoja ei tullut omaan päätyyn kovinkaan tiheään. Eihän ton shokin jälkeen sitten saanut ollenkaan konetta käyntiin. Aika heikolta näyttää täälläkin pleijaripaikan kanssa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Detroit vois tulla linjoilla pelaa muutaman matsin jos peliseuraa löytyy, eli uupuu matsit seuraavilta:

Boston, Florida, Carolina, Islanders ja San Jose.

EDIT: Carolinan kanssa todella tärkeät matsit saatiin sovittua. CAR sijalla 19. ja DET on 23. Pisteissä on eroa tasan 4 pistettä mutta CAR on hieman matseissa jäljes. Niin ja Detroitin 5 ottelun tappioputki meni toissapäivänä poikki, katsotaan saanko napsittua lisää voittoja.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös