PS3: NHL10 Kevätliiga

  • 84 972
  • 1 850
LIIGA ON TÄYNNÄ!

Nimi: Jatkoaika kevat I
Lyhenne: jas
Salasana: spring

Syysteemi:
- 30 jenggiä
- 16 playoffeihin
- 5 min erät
- kakskertain sarja
- Playoffit paras seitsemästä
- "Joukkueiden pelimäärien kehitystä seurataan ja jos alkaa laahata jäljessä, ensin varoitus, sitten pihalle" - Dhearted

Joukkueet (jatkoaika/PS3):

1. San Jose Sharks ( Matlock / benzzi )
2. Pittsburgh Penguins ( HLe / HLeht )
3. Vancouver Canuks ( koohoo / koohoosilta )
4. New Jersey Devils ( Odonkor / ekkiv )
5. Chicago Blackhawks ( Orava / Oswaldi_Orava )
6. Washington Capitals ( Spidy#29 / Peteee29 )
7. Detroit Red Wings ( Nässe / Femus80 )
8. Calgary Flames ( Juzsi / Juzsi )
9. Boston Bruins ( Durable / antlaa83 )
10. Montreal Canadiens ( Musta_Kyy / MustaKyy13 )
11. New York Rangers ( Narmo / Narmo123 )
12. Philadelphia Flyers ( hellcop / HELLCOP )
13. Anaheim Ducks ( Lahna / Rektor )
14. Phoenix Coyotes ( Hukkaviiva / Arne69 )
15. Minnesota Wild ( Saube / Saube )
16. Ottawa Senators ( Wod / Fupar )
17. Carolina Hurricanes ( Gr8-8 / llcoolp99 )
18. Tampa Bay Lightning ( Bouwmeester / Kootee78 )
19. Los Angeles Kings ( EinoKeisari / EinoKeisari )
20. Edmonton Oilers ( Dhearted / rankkuri )
21. Buffalo Sabres ( Se7en / Miksa80 )
22. St. Louis Blues ( Snagari / jompppa )
23. Columbus Blue Jackes ( Calcichew / Calcichew69 )
24. Colorado Avalanche ( kamenski / kamenski )
25. Florida Panthers ( Pääylöstimppa / ProoJaska )
26. Atlanta Trashers ( RDivis / PEW_Fin )
27. Toronto Maple Leafs ( rey / KimiK222 )
28. Nashville Predators ( PELL / Kerubi80 )
29. Dallas Stars ( Jaasin / JaaSin )
30. New York Islanders ( JZZ / jussisoro )
 
Viimeksi muokattu:

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Talviliigan playoffit alkaa kohta joten voidaan minun mielestä aloittaa keskustelun seuraavasta liigasta. Joukkueita ei varata vielä, mutta minun mielestä ne jotka ovat olleet top 10 talviliigassa voisivat suosiolla varailla myöhemmässä vaiheessa, tällei liigasta tulee tasaisempi.

Mielestäni viime kertainen varaussysteemi oli hyvä, missä joukkueet oli jaettu pleijarimenestyksen mukaan kolmeen varausryhmää, pleijareiden ulkopuoliset voisi jakaa kahteen, eli tyyliin:


1. Varausvuoro: Runkosarja 24-27: MA 15.2 klo: 17->
2. Varausvuoro: Runkosarja 17-23: TI 16.2 klo: 17 ->
3. Varausvuoro: Pleijareiden ensimmäisellä kierroksella pudonneet: MA 22.2 klo 17->
4. Varausvuoro: Pleijareiden toisella kierroksell pudonneet: ILMOITETAAN MYÖHEMMIN
5. Varausvuoro: 4 parasta ja liigan hyvästä syystä kesken jättäneet: ILMOITETAAN MYÖHEMMIN
6. Varausvuoro: Uudet pelaajat: ILMOITETAAN MYÖHEMMIN
7. Varausvuoro: Liigan perusteettomasti kesken jättäneet: ILMOITETAAN MYÖHEMMIN

Kuka on GM, siitä voidaan vielä keskustella. Saube on ainakin osoittanut hienoja aktiivisuuden merkkejä, että en lähtisi itseäni automaattisesti uudeksi GM:ksi nimeämään. Tosin voin mahdollisesti senkin roolin vastaanottaa, jos alkaa siltä näyttämään.

Tässä omat kommentit vaihtoitihin:

Eli alkuun olin ehdottomasti vaihtoja vastaan, mutta toisaalta ne voisi tuoda tähän peliin hieman lisäväriä. Se toki vaatisi tiettyjen ehtojen noudattamista.

1) Kuka tahansa voi raportoida minkä tahansa vaihdon epäilyttävänä, ja jos sitä enemistöllä pidetään myös kyseenalaisena, vaihto täytyy perua.

2) Vaihdoille trade-deadline, eli esim. kaksi viikkoa liigan alun jälkeen tjsp. Siinä vaiheessa on niin paljon pelejä jäljellä, että tuskin kukaan edes haluaa huippujaan vaihtaa paskoihin.

Vaihdoista voidaan toki äänestää, ja jos vaihdot otetaan äänestyksen jälkeen mukaan, niin liigan GM miettii sitten ehdotusten pohjalta säännöt vaihdoille. Mielestäni yksi tärkeimmistä on juuri tuo tradedeadline, jotta pleijareista tippuvat eivät kavereilleen vaihda huippupelaajia.
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ilmoittaudun uudeksi pelaajaksi, jos vaan mahdollista on päästä mukaan.

Jos trade deadline on järkevässä kohdassa, eli ei jouduta turhaan odottelemaan sitä, niin silloin mielestäni treidit pois kokonaan. Jäähyjä vähän koska ainakin omasta mielestä alivoimalla on turhan helppo tehdä maaleja.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Mukana ollaan ehdottomasti.

Omat mielipiteet vaihtojen suhteen ei ole muuttunut, eli olen niitä vastaan vieläkin. Ennen liigan käynnistymistä vois olla hyvä odottaa NHL trade deadlineen, jotta saatais lopulliset NHL roster updatet kehiin.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen vaihtojen puolesta, sillä se toisi vähän lisää väriä ja mielenkiintoa liigaan, eikä tietyille joukkueille enää välttämättä jäisi niin tyhjä arpa käteen. Mielestäni jo pelkkä palkkakatto toisi sellaisen avun, ettei tarttis enää pahemmin siirtoja sen enempää rajoittaa. Toki mitää lopun pelaajatyhjennyksiä tuskin suvaittaisiin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Itse harkitsen vielä osallistumistani, riippuu paljon sarjan aikatauluista.

Treideihin mielipiteeni on ei. Liikaa ongelmia suhteessa hyötyihin.
 

Matlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, MUFC
Mukana ollaan taas. Treidit tai ei, ihan sama. Formaatti ja systeemit toiminut mun mielestä hyvin. GM on tehtäviensä tasalla, eli jos mielenkiintoa riittää niin miksipä sitä hyvää vaihtamaan.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Jos vaan on mahdollista niin ilmottautuisin uutena pelaajana mukaan liigaan (kaksi edellistä mennyt ohi suun... too slow).

Mitä tulee treideihin, itse olen sillä kannalla että ensimmäiset 2 viikkoa saisi treidailla pelaajia ja sen jälkeen joukkueet lukkoon. 2 ensimmäisessä viikossa kukaan tuskin kerkeää pelaamaan pelejä siihen tahtiin (ja vielä menettämään play-off mahdollisuudet) että voi treidailla kaikki huiput pois.

Ja tuo yllä ehdotettu muun liigan hyväksyntä olisi hyvä lisä. Jos kysessä on selvä "kaveri-kaveri" vaihto (esim. AO vaihdetaan päikseen säkilliseen erkkaria), voisi muut liiganpelaajat vaatia vaihdon mitätöimistä, koska eihän tuollainen ole reilun urheiluhengen mukaista toimintaa? Eihän? :)
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mukana oon, jos sattuis saamaan vähän paremman joukkueen ku viimeks.

Mä oon kans vähän noita vaihtoja vastaan, koska mun mielestä sitä ei kuitenkaan saada valvottua niin hyvin, etteikö siellä joku pystyis puljaamaan itsellensä "liian" kovan joukkueen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ja tuo yllä ehdotettu muun liigan hyväksyntä olisi hyvä lisä. Jos kysessä on selvä "kaveri-kaveri" vaihto (esim. AO vaihdetaan päikseen säkilliseen erkkaria), voisi muut liiganpelaajat vaatia vaihdon mitätöimistä, koska eihän tuollainen ole reilun urheiluhengen mukaista toimintaa? Eihän? :)

En tiedä olisiko palkkakatto mukana liigassa vai ei, mutta jos on niin silloin voisi olla tarpeellista tehdä "hölmö" vaihto, että saa capiin tilaa, että voisi tehdä sen varsinaisen vaihdon, johon pyrkii. Sehän olisi helvetin kivaa, että tälläinen treidi kampataan sen takia, että ensimmäinen vaihto on hieman epätasainen.

Tulisiko hyväksynnästä sitten huutoäänestys ja pelit olisivat siihen asti jäissä, kun yli puolet liigan joukkueista hyväksyy vaihdon?

Kuinka estetään se, että liigaan osallistujat torppaavat omaa etuaan ajatellen toistensa treidit, jos sarja on tasainen? Esimerkiksi Boston on treidaamassa yhtä sentteriään maalintekijään, niin mikä estäisi minua ja muita jotka ovat pisteissä lähellä Bostonia estämästä treidiä, josta Boston selkeästi hyötyisi?
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Ennen liigan käynnistymistä vois olla hyvä odottaa NHL trade deadlineen, jotta saatais lopulliset NHL roster updatet kehiin.

Jos aikataulu venyy deadlinen nurkille, niin sitten näin. Muutoin ei kannata turhaan venyttää liigan aloittamista odotellessa EA:n päivityksiä.

Lainaan nyt itse itseäni, kun menin tuossa äsken keskustelemaan aiheesta vanhaan ketjuun:

Itse äänestäisin vastaan oikestaan vaan jo siitä syystä, että mieluiten pelaan mahdollisimman "aidoilla" joukkueilla.
.
.
.
Toinen pelko liittyy siihen, että tämä palsta ja yv-laatiikko täyttyvät joutavilla osta/myy -tarjouksilla.

Äänestystilanne näyttää tällä hetkellä olevan aika tasainen.

Dhearted on vetänyt nykyisen liigan loistavasti ja palaajien aktiivisuus on samalla helpottanut tuota urakkaa. Saube on myös osoittanut hyvää aktiivisuutta noitten talukoitten ym. suhteen. Molemmat siis varmasti hyviä vaihtoehtoja tämän liigan taakse, jos intoa riittää.
 
Äänestystilanne näyttää tällä hetkellä olevan aika tasainen.

Dhearted on vetänyt nykyisen liigan loistavasti ja palaajien aktiivisuus on samalla helpottanut tuota urakkaa. Saube on myös osoittanut hyvää aktiivisuutta noitten talukoitten ym. suhteen. Molemmat siis varmasti hyviä vaihtoehtoja tämän liigan taakse, jos intoa riittää.

Olen vaihtokauppoja vastaan luettuaan pari viestiä tässä ketjussa. Mahdollisimman alkuperäiset jenggit. Dhearted ja Saube ovat myös hyviä valintoja, joten ääneni menee tolle kaksikolle.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
En tiedä olisiko palkkakatto mukana liigassa vai ei, mutta jos on niin silloin voisi olla tarpeellista tehdä "hölmö" vaihto, että saa capiin tilaa, että voisi tehdä sen varsinaisen vaihdon, johon pyrkii. Sehän olisi helvetin kivaa, että tälläinen treidi kampataan sen takia, että ensimmäinen vaihto on hieman epätasainen.

Tulisiko hyväksynnästä sitten huutoäänestys ja pelit olisivat siihen asti jäissä, kun yli puolet liigan joukkueista hyväksyy vaihdon?

Kuinka estetään se, että liigaan osallistujat torppaavat omaa etuaan ajatellen toistensa treidit, jos sarja on tasainen? Esimerkiksi Boston on treidaamassa yhtä sentteriään maalintekijään, niin mikä estäisi minua ja muita jotka ovat pisteissä lähellä Bostonia estämästä treidiä, josta Boston selkeästi hyötyisi?

Totta, enpä tullut tuota kauheasti ajattelleeksi :D. Sen siitä saa kun ei mieti mitä kirjoittaa. Tosiaan kun noita sinun esiin tuomia pointteja lukee niin väkisinkin tässä rupeaa kallistumaan treidejen kiellon puolelle. Etenkin tuo, että pelit menisivät jäihin kuullostaa niin paljon liigan kestoa pidentävälle vaihtoehdolle. Olettaisin myös, että tähän treadiin tulisin n.500 viestiä koskien pelaajavaihtoja, joka ei myöskään kuulosta kovin houkuttelevalle.
 
Viimeksi muokattu:

Snagari

Jäsen
Mukana ollaan tietysti taas, tällä hetkellä keskittyminen on kyllä armottomasti vielä Talviliigan tulevissa playoffeissa. Oma ääni liigan GeeÄmmän paikasta menee Saubelle, helvetin mukavaa katsella noita taulukoita joissa on pisteet per peli ynnä muut höskät mukana. Muutenkin esimerkillistä aktiivisiitta ollut hänellä, niinkuin on ollut muillakin Talviliigassa, kiitos siitä!

Treidiasiassa sanoin jo mielipiteeni, olen niiden puolella, mutta onhan niissä omat haittansa ja paljon ylimääräistä vekslaamista joten joten... Vähän on vielä 50-60 kumman kannalla olen.

Joukkueiden varaamiseen ottaisin saman järjestelmän, joka oli käytössä Talviliigan alussa, meni mun mielestä ihan mukavasti ne varaukset.

Mukavaa saada uusia pelaajia mukaan, en usko että ihan jokainen Talviliigaan osallistunut jatkaa liigauraansa tähän Kevätliigaan. Voin toki olla väärässäkin.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Uutena pelaajana kiinnostaisi kyllä kovasti, riippuen tietysti aikatauluista, ensi jakso koulussa helpompana niin voisi riittää aikaa enemmän pelailulle.

Ainut mitä ihmettelen on pelien suuri määrä, jos pelataan kaksinkertainen sarja niin matseja tulisi teorissa 58 ilman poisjääntejä, jäätävän paljon? Itse kannaitaisin kahta divisioonaa jossa pelattaisiin 2 kertaa kutakin tiimiä vastaan, jolloin matseja tulisi 28 + lisänä voisi vielä ottaa kierroksen toista divisioonaa vastaan jolloin pelejä tulisi se 42, mikä kuulostaa hieman paremmalta mielestäni. Muistakaa se, että tämä on vain mun mielipide..

Ja vaihdoille ehdoton kyllä!

Eli kuitenkin mukana jos vielä on mahdollisuudet
 
Viimeksi muokattu:

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Uutena pelaajana kiinnostaisi kyllä kovasti, riippuen tietysti aikatauluista, ensi jakso koulussa helpompana niin voisi riittää aikaa enemmän pelailulle.

Ainut mitä ihmettelen on pelien suuri määrä, jos pelataan kaksinkertainen sarja niin matseja tulisi teorissa 58 ilman poisjääntejä, jäätävän paljon? Itse kannaitaisin kahta divisioonaa jossa pelattaisiin 2 kertaa kutakin tiimiä vastaan, jolloin matseja tulisi 28 + lisänä voisi vielä ottaa kierroksen toista divisioonaa vastaan jolloin pelejä tulisi se 42, mikä kuulostaa hieman paremmalta mielestäni. Muistakaa se, että tämä on vain mun mielipide..

Ja vaihdoille ehdoton kyllä!

Jos tuo 58 ottelua tuntuu liian suurelta määrältä, kannattaa jättäytyä suosiolla pois sarjasta. Jos yksi peli kestää säätöineen n.30min, joutuu karkeasti varaamaan yhden tunnin joka ilta kuukauden ajan JA-liigaa varten. Kyllähän tuo siis ihan "työstä" käy. Oma mielipide on ehdottomasti 58 pelin ja kaksinkertaisen sarjan puolesta. En ole edes ihan varma pystyykö kahta divisioonaa ja niiden poffeja edes NHL10 liigassa rakentamaan? Viisaammat varmaankin kertoo.

Niin ja liigan GM on sinänsä aika sama - ihan hyvin talviliigan GMkin on hommansa hoitanut. Toki Sauben taulukoita olis kiva lukea vähän useammin ;)
 
Mukana ollaan, kun ei ole keväällä edes muita liigoja sun muita rasitteena.Treideille ehdottomasti kyllä, saapahan tehdä muutakin kuin katsella Calcichewin pelikutsuja ja täynnä omia jannuja olevaa pistepörssiä. Eiku kyllähän noi treidit on oikeasti mukavia ja niille voi määrätä vaikka jonkun rajan, et saa tehdä kolme treidiä tai jotain.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Hyvin vähän tuolla liigaa luodessa pääsee mihinkään vaikuttamaan: konferensseja ei voi luoda, joten kaikki pelaavat toisiaan vastaan saman määrän otteluita. Myöskään jäähyherkkyyttä ym. sääntöjä ei muistaakseni päässyt viilaamaan. Ja pleijaritkin on pakko pelata tolla ankealla 5mins JA + rankut systeemillä.

Villkkaana käy keskustelu, vaikka edellisen sarjan pleijareitakaan ei päästä varmaan moneen päivään vielä alottamaan :). Ehdotan, että jengivaraukset ja liiga laitetaan käyntiin vasta kun viimeinenkin finaalimatsi on pelattu.

Odonkorille lohkeaa kyllä se rooli, että päivittelee aikanaan tonne avausviestiin jengit ja niiden omistajat. Niitä on vähän nihkeää etsiä sitten keskustelun sivulta x myöhemmin.
 

Snagari

Jäsen
Odonkorille lohkeaa kyllä se rooli, että päivittelee aikanaan tonne avausviestiin jengit ja niiden omistajat. Niitä on vähän nihkeää etsiä sitten keskustelun sivulta x myöhemmin.

Tai kenties DHearted voisi laittaa ne tuohon avausviestin alapuolella olevaan viestiin? Ihan miten vaan, kunhan spekuloin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Joo mukana ollaan myös kevätliigassa oli vaihdot mukana tai ei. Ja jos vaihdot on mukana niin kyllä se olis sitten mielestäni vain se pari-kolme viikkoa treidaus aikaa ja pelkillä koneen ehdoilla. Jos joku haluaa vaihtaa Ovetskinin vaikka Bieksaan niin antaa palaa vaan, itte en ainakaa lähtis mitää idiootti vaihtoja tekemään.

Menee mielestäni nääs aika vaikeaksi että kaikkien pitää tuomita/hyväksyä vaihto täällä palstalla. Tai sitten näitä ns. treidi-poliiseja nimettäisi pari-kolme henkilöä mitkä tekevät keskenään päätökset.
 

Lahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meikäläinen on myös ilman muuta mukana uudessa liigassa. Vaihdoille täältä jyrkkä ei, mutta jos jengi ne päättää hyväksyä, niin niillä mennään.
 

GameDay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chiefs
Olen tässä hieman miettinyt ja olen päättänyt että jättäydyn pois tästä liigasta. Tuon Talviliigan pystyin pelaamaan hyvin, kun oli tuo joululoma tuossa välissä. Sain pelkästään sen viikon aikana puolet peleistä pelattu, loput meni viikonloppuisin. Nyt vain aikataulu näyttää keväälle niin tiukalta, että ei paljon riitä aikaa pelata liigaa. Joten luovutan paikkani jollekkin muulle. Kiitos hyvistä peleistä ja aktiivisista pelikumppaneista Talviliigassa!

P.S Toivottavasti pääsen sitten taas mukaan liigoihin kun on paremmin aikaa.
 

Bouwmeester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Mukana ollaan myös tulevassa kevätliigassa. Olen alustavasti vaihtoja vastaan, mutta tietysti jos enemmistö niitä haluaa, en aio esteenäkään olla:). Olen kuitenkin sitä mieltä, että asiasta pitää äänestys laittaa pystyyn sillä mielipiteitä tuntuu olevan suuntaan jos toiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös