Itse jouduin suostumaan kissan hankinnalle vuosi sitten kesällä, kun emäntä välttämättä halusi ottaa tuttavaperheestä pienen kissan pennun. Aluksi olin suuresti vastaan, että tollasta ei sitten meille tule, mutta tulipa kuitenkin. Yhden ehdon sain kuitenkin annettua, sen nimeksi tulisi sitten Raipe. Tämä onkin nyt jo vuoden aikana osoittanut, että se on yhtä rauhallinen kuin esikuvansakin.
Puoli vuotta myöhemmin kuitenkin oli Raipelle saatava leikkikaveri, koska se vaikutti erittäin masentuneelta ja tylsyyden puuskissaan saattoi ohikulkumatkalla raapia tms. Siis päätimme hankkia hänelle leikkikaverin. Ylienerginen, mutta erittäin arka terroristi Pirre liittyi perheeseemme. Hän ei sitten säästellytkään huonekaluja ja asuntoa. Kukkamullat saivat kyytiä ja kaikki kaukosäädintä pienemmät oli kaluttava puhki tai syötävä.
Joka öiset hippaleikit alkoivat heidän sopeuduttuaan toisiinsa ja ainahan se oli pari kertaa yössä minut herätettävä hyppimällä tai tappelemalla päälläni. Huonekaluista sohvat ovat onneksi sellaista materiaalia, joka kestää kissan kynsimiset yms, mutta tapetit ja kaikki raapimiseen soveltuvat kohteet ovat kyllä saaneet kyytiä. Suuremmilta vahingoilta olemme kuitenkin välttyneet. Pahanteossa he ovat päivittäin ja huomattuani jonkin tapauksen, aina itse tuholainen tulee nurkan takaa muina miehinä/tyttöinä ja katsoo että "emmää mitään oo tehny, mitäs sää ny tollai kiukkusesti kattot". On ne aika veijareita.
Kissan isännäksi tultuani en voisi kuvitellakaan luopuvani heistä, mutta kuitenkin unohdin hetkeksi tuuletusikkunan auki ja tämä terroristille läheistä sukua oleva Pirre oli ilmeisesti kärpästä jahdatessaan roikkunut hyönteisverkosta ja sen pettäessä tippunut toisesta kerroksesta alas. Tämä onkin ollut nyt jo viikon kateissa ja hieman alkaa loppua usko paluusta. Läheisessä puskassa on (vaikka keskustassa onkin) kettuja ja supikoiria sekä yksi toinen julmetun iso kissa. Jos arvoisat porilaiset palstatoverit liikkuvatkin Aittaluodon alueella niin olisin enemmän kuin kiitollinen mahdollisista havainnoista pienestä sekalaisen värisestä eli savupiipusta tippuneen näköisestä, leikatusta (leikkaushaava mahassa) kissasta.