Projekti: Kissa

  • 341 158
  • 1 622

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Koskaan en ole kissaani pessyt, enkä usko, että pesenkään.

Krhm. Niin.

Omakin kissani osaa itse pestä itsensä, joten en näe mitään syytä heittää kollia veteen. Turkkikin on kunnossa.

Asiasta toiseen, millähän ilveellä saisin kissan lopettamaan ovikarmeissa kiipeilemisen? Aina, kun erehdyt kissan kanssa vähän leikkimään, niin hetihän se villiintyy ja kiipeää karmeja pitkin katon rajaan. On aika rajun näköiset jäljet noissa.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se nyt on sanomattakin selvää, että asunnossani ei ole mattoja. En ymmärrä, kuinka voisikaan olla, kun lattialta on vuosien varrelta saanut putsata oksennusta, kusta ja paskaa. Matosta ne eivät lähtisi koskaan kunnolla irti.
Matoista olen itsekin yhtä lukuunottamatta luopunut. En tosin yllä mainitusta syystä, vaikka sen oksennuksen putsaaminen matosta ei järin mukavaa eikä helppoa ole (muut eritteet ovat onneksi päätyneet hiekkalaatikkoon). Mutta kaksi takaa-ajotouhuista tykkäävää kissaa, liukas laminaattilattia ja matot olivat yhdistelmä, jonka seurauksena matot saivat lähteä. Aina kasassa jossain nurkassa.

Mitä tulee tuohon kissojen pesuun, niin en ole minäkään koskaan kumpaakaan kattia pessyt. Sisäkissoja kun ovat, niin eiköhän niiden omatoimihygienia riitä ja toisaalta sekä oman henkisen/fyysisen hyvinvoinnin säilyttämisen kantilta en edes näe yritystä erityisen mielekkäänä.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kissojeni pitkäkarvaisuus pakottaa kyllä välillä jeesaamaan puhdistusoperaatioissa, erityisesti silloin kun jommalla kummalla on iskenyt kovan luokan ripuli, jolloin joko peräpään turkki on tahriintunut tai sitten takapäähän on tarttunut möhnäinen köntti, jota kissa on yrittänyt pyyhkiä laahaamalla persustaan pitkin lattiaa, pöydän pintoja, asiapapereita yms. vasten. Joskus tämän on huomannut esim. töistä kotiin tultaessa, jolloin lattiaa halkovat ruskeat vauhtiraidat ovat jo ehtineet kuivua sen verran, että niitä saa tosissaan irroitella ja harjata irti.
...
Se nyt on sanomattakin selvää, että asunnossani ei ole mattoja.

Paskaperseen hilaaminen mainittu:) eli tämä on yksi syy, miksi kissa pestään edes harvakseltaan (tai sitten pyyhitään perse märällä rievulla, talouspaperilla jne.). Meillä matot ovat pysyneet lattialla, mutta mattopesula on saanut vakioasiakkaat. Kesällä voi sitten mennä itse mattopyykille.

Kun nyt kyselyn alkuun päästiin: onko maailmassa yhtään kissaa, joka sietää vessassaan ovea? Täällä ei yksikään kolmesta suostunut asioimaan laatikossa ennen luukun poistoa, eivätkä kavereiden yms. kissat liioin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Kun nyt kyselyn alkuun päästiin: onko maailmassa yhtään kissaa, joka sietää vessassaan ovea?
- - -

Ei.

Eikä kissoja tarvitse pestä. Ymmärrän kyllä, jos katilla on ruikuli ja se on pitkäkarvainen mallia norjalainen metsäkissa (jollainen itsellänikin on ollut), mutta nyt lähes 10 vuotta on ollut kaksi sisäkattia, joita ei ole tarvinnut pestä. Enkä pese. Viikonlopun perussiivouskeikan jälkeen taas kädet ja kroppa muuten vaan naarmuilla, kun kollipennun mielestä siivous on kivaa ja mielenkiintoista.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Eikä kissoja tarvitse pestä.

tää on roturiippuvainen asia, mutta ennen kaikkea leikkaamattomuus esim kollilla voi aiheuttaa pesutarpeen. Leikattuja kissoja ei meillä ole pesty koskaan, ellei ole sitten jotain vahinkoa tapahtunut, josta kissa ei itse selviä(esim: tippuu johonkin likaveteen, pese kissa, ettei nuole myrkkyjä kehoonsa). Mutta leikkaamaton kolli on sitten eriasia. Kollilla esim hännänjuuri saattaa rasvottu pahasti, ja tästä aiheutuu iho ja karvaongelmia kun kolli itse yrittää niitä putsata.

Näyttelykollia pestiin parikertaa vuodessa kun sillä oli viä pallit. ”Helläpesu” nimisellä eläinshampoolla tuo onnistui. Ja eihän se kissa siitä pidä, mutta kaksin ja kissalle lörpötellen tuo aika kivuttomasti onnistui… tosin rotu ei vettä pelkää ja kaikki kahlaavat innokkaasti enivei…
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Meidän projektia pestään 2-4 kertaa vuodessa, vaikka hän onkin leikattu kolli. Ei se itse prosessia pidä kovin pahana, vesipiskoista ei tykkää, mutta pahin on ohi sitten kun saa kissan kasteltua. Ei pyri edes karkuun eikä missään nimessä raavi, on vaan elämääkin kurjemman näköinen.

Mun mielestä se jopa nauttii olostaan enemmän suihkun jälkeen, siinä samalla lähtee kiloittain irtokarvaa ja puhdistaa ihokin. Varsinkin föönaus + kevyt harjaus kuivausvaiheessa on sen mieleen, saattaa jopa vahingossa kehrätäkin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Aikaisemmin itse pesin meidän norskin näyttelyitä varten (muutama päivä ennen näyttelyä), mutta kerran en jaksanut edellisten päivien kiireen vuoksi sitä tehdä - tuloksena tuomari kehui maasta taivaisiin, kuinka hyvälaatuinen ja hienosti näyttelykuntoon laitettu turkki kissalla oli. Pesun jälkeen taas oli monesti "hieman turhan silkkisen oloinen turkki" ollut kommenttina. Sen jälkeen en ole kuin kevyesti harjannut kissan ennen näyttelyitä, turkkia ja sen näyttelykuntoon laittamista on siltikin vain kehuttu.

Nyt meillä on toinenkin samanrotuinen pentu, joka pitäisi muutaman viikon päästä viedä ensimmäistä kertaa näyttelyyn, minkä vuoksi varmaan pesen kuitenkin molemmat kissat - katsotaan sitten tuomiota uudelleen. Ja siis Messukeskuksen Pet Expon yhteydessä olevassa näyttelyssä olen sekä la että su paikalla kahden norjalaisen metsäkissan kanssa (tai su vain pennun kanssa, la molemmat mukana).
 

12961

Jäsen
Kun nyt kyselyn alkuun päästiin: onko maailmassa yhtään kissaa, joka sietää vessassaan ovea? Täällä ei yksikään kolmesta suostunut asioimaan laatikossa ennen luukun poistoa, eivätkä kavereiden yms. kissat liioin.

Meidän kolli sietää kyllä vessassaan ovea, mutta laatikossa ei edes kantta.

Laitoin siis kissanluukun sen vessan oveen, johon hiekkalaatikko on sijoitettu. Vessan ovea voi siis pitää aina kiinni, ja katti pääsee siitä huolimatta kulkemaan laatikolleen. Ilmanvaihtokone hoitaa hajuhaitat melko hyvin.

Mikäli tuolle tarjoaa kannellista/likaista laatikkoa, seuraava kusipaikka on melko varmasti meidän sänky, juuri siihen keskelle. Tajuaakohan vittuilevansa?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Paskaperseen hilaaminen mainittu:) eli tämä on yksi syy, miksi kissa pestään edes harvakseltaan (tai sitten pyyhitään perse märällä rievulla, talouspaperilla jne.). Meillä matot ovat pysyneet lattialla, mutta mattopesula on saanut vakioasiakkaat. Kesällä voi sitten mennä itse mattopyykille.

Kun nyt kyselyn alkuun päästiin: onko maailmassa yhtään kissaa, joka sietää vessassaan ovea? Täällä ei yksikään kolmesta suostunut asioimaan laatikossa ennen luukun poistoa, eivätkä kavereiden yms. kissat liioin.
Kyllä tuo meidän 14-vuotias neito, joka oli ikänsä käyttänyt avolaatikkoa, oppi suljetun laatikon ja fläppioven saloihin. Aluksi laitettiin ovi siten, että pysyi aina auki, eikä laatikossa käynti tuottanut mitään ongelmia. Sitten parin viikon totuttelun jälkeen laitettiin ovi normiasentoon. Päivän se vinkuili, kun ei jaksanut/osannut avata ovea itselleen (oli kuitenkin osannut tulla laatikosta pois, kun olin aiemmin sulkenut oven katin ollessa sisällä). Lopulta vaimoni kyllästyi ja otti kissan käsiinsä ja työnsi sen ovesta sisään. Ja sen jälkeen on ymmärtänyt kulkea itse ovesta sisään :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mikäli tuolle tarjoaa kannellista/likaista laatikkoa, seuraava kusipaikka on melko varmasti meidän sänky, juuri siihen keskelle. Tajuaakohan vittuilevansa?

Tajuaa. Kissat ovat paitsi riittävän tietoisia olentoja, myös riittävän kyvykkäitä ilmaisemaan itseään ja tuntemuksiaan suorasukaisillakin keinoilla. Joka kissalla on oma tapansa, mutta kun kissaa kovasti pännii, niin pieni kusaisu sopivaan kohteeseen on monen katin valitsema metodi.

Nuorempana vanhempi kissani oli kerran niin tuohduksissaan, että ruikkasi suoraan päälleni kun nukuin sängyssä. Tätä se ei ole toiste tehnyt. Luultavasti ongelmana oli mustasukkaisuus - kissani ei ollut alun perin minun vaan silloisen avovaimoni kissa, ja olin tuolloin "vieras mies talossa", joka tuli yhtäkkiä asumaan samaan asuntoon ja viemään huomiota kissalta. Myöhemmin tilanne kääntyi päälaelleen sikäli, että sydämettömäksi ihmispedoksi paljastunut ex-avovaimoni oli valmis kissansa murhaamaan jos en sitä ottaisi eron koitettua mukaani, ja minähän tietysti otin kissan (tai kissat). Nykyisin minä olen kissani paras ystävä ja saan lähes joka yö nauttia siitä, kun katti puskee viereen hurisemaan ja nukkumaan samalle sängylle. Usein myös tietokoneen käyttö sujuu siten, että kissa kampeaa syliin kehräämään tai asettuu makaamaan monitorin eteen.

Kissani myös ilmaisee kelvottomaksi toteamansa ruoan laadun siten, että se mulkaisee minua, varmistaa huomion ja alkaa kuoputtamaan kupin päälle imaginaarista hiekkaa. Sitten taas mulkaisu. Tämä on selvääkin selvempi toteamus, jolla kissa tarkoittaa "mitäs paskaa sinä yrität oikein syöttää". What is this shit, man? Kysyy kissa. Yleensä tämä tapahtuu toisen kissan raksukupin ääressä, toinen kissani kun syö raksuja ja toinen ei.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en voi käsittää, etten mä ole tajunnut, että kissoillekin on vessoja! Mä olen liikkunut täysin väärissä piireissä. Käyn heti huomenna ostamassa ainakin kaksi kissan bajamajaa. Loppuu toi saatanan hiekan heittely, mikä sotkee kylppärin aika lahjakkaasti.

Halleluja!
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Tajuaa. Kissat ovat paitsi riittävän tietoisia olentoja, myös riittävän kyvykkäitä ilmaisemaan itseään ja tuntemuksiaan suorasukaisillakin keinoilla.

Kissani myös ilmaisee kelvottomaksi toteamansa ruoan laadun siten, että se mulkaisee minua, varmistaa huomion ja alkaa kuoputtamaan kupin päälle imaginaarista hiekkaa. Sitten taas mulkaisu. Tämä on selvääkin selvempi toteamus, jolla kissa tarkoittaa "mitäs paskaa sinä yrität oikein syöttää"

Kissan omatietoisuudesta ja älykkyydestä on varmaan monta mielipidettä. Vähän kuin omista lapsista puhuis, mun lapset on fiksumpia kuin muut.

Meillä 6-vuotias tyttökissa osaa hyvin ilmaista mielipiteitään ja tunteitaan. Jos istun liian myöhään tietokoneen ja pokerin ääressä niin kyllä kissa osaa komentaa nukkumaan ja jos erehdyn kirota päräyttämään niin kyllä alkaa uskomaton nalkutus, kuin vaimo ikään. Aivan oma ääni löytyy jos kissa haluaa vaatekaappiin kiipeilemään, siinä ei ole ehtoja.

Tuo ruokakupin "peittäminen" ja mulkaiset ovat myös hyvin tuttuja, siinä jopa tuntee itsensä huonoksi ihmiseksi koska yrittää kaikenlaista kissalle syöttää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et siis ole nähnyt pöntölleopetus settejä kaupan? Niillä voi opettaa kissan käymään pöntöllä tarpeillaan.

Litter Kwitter - The Original Cat Toilet Training Kit

(linkki yhteen ao tuotteeseen)

No, en ole! Enkä haluakaan nähdä :D! Ei näitä tahvoja enää pöntölle opeteta, toisella ikää 15v. ja risat ja toinenkin jo 10v. Ehkä sitten joskus, jos tulee jotain hippiäisiä taloon. Toisaalta, nämä kollit elävät ikuisesti, että ehkäpä kaksi kissaa on aivan riittävästi yhteen huusholliin.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä tuo meidän 14-vuotias neito, oppi suljetun laatikon ja fläppioven saloihin. Aluksi laitettiin ovi siten, että pysyi aina auki, eikä laatikossa käynti tuottanut mitään ongelmia. Sitten parin viikon totuttelun jälkeen laitettiin ovi normiasentoon. Päivän se vinkuili, kun ei jaksanut/osannut avata ovea itselleen (oli kuitenkin osannut tulla laatikosta pois, kun olin aiemmin sulkenut oven katin ollessa sisällä). Lopulta vaimoni kyllästyi ja otti kissan käsiinsä ja työnsi sen ovesta sisään. Ja sen jälkeen on ymmärtänyt kulkea itse ovesta:)

Totuttelua yritettiin ajan kanssa, mutta sivuunhan tuo pyrki tarpeet tekemään, kun vessassa oli ovi (muuten hyvin harvinaista käytöstä). Ja kyllä kissan sinne ovelliseen huussilootaan sisälle kammettua sai:) mutta tuloksena oli laatikon lähes kaatanut paniikkikohtaus, syöksy ulos eikä puhettakaan, että asiointi olisi onnistunut ennen kuin hirveä heiluriovi oli taas poistettu. End of story.
 

12961

Jäsen
Kissani myös ilmaisee kelvottomaksi toteamansa ruoan laadun siten, että se mulkaisee minua, varmistaa huomion ja alkaa kuoputtamaan kupin päälle imaginaarista hiekkaa. Sitten taas mulkaisu. Tämä on selvääkin selvempi toteamus, jolla kissa tarkoittaa "mitäs paskaa sinä yrität oikein syöttää". What is this shit, man? Kysyy kissa. Yleensä tämä tapahtuu toisen kissan raksukupin ääressä, toinen kissani kun syö raksuja ja toinen ei.

Yleensä paskasta ruuasta seuraa myös melkoisen äänekäs poru. Ihan samalla tavalla hakee huomion, ja katsoo vuoroin ruokaa, vuoroin isäntää/emäntää. Jos ruokaa ei tule, lähtee kissa kuin mielenosoitukseksi pois kupiltaan. Isännän näkyvillä paskaksi haukuttua ruokaa ei toki voi syödä, mutta kuppi on kyllä aina jälkikäteen tyhjentynyt. Ainoa poikkeus on se, että raksut ovat paskaa kokeillusti 3 päivän ajan. Ei vaan vissiin pysty.

Ruuan peittelyä esiintyy meillä joka ikinen kerta kun ruokailu on hoidettu.

Välillä kun tuo tulee jostain kolosta torkuilta, huutaa se jatkuvasti kuin palosireeni. Kun tähän vastaa, katti lopettaa ääntelyn välittömästi ja kipittää ripeästi luokse. Melkoisen seurankipeä kolli meidän Börje on muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Mä en voi käsittää, etten mä ole tajunnut, että kissoillekin on vessoja!

Njoo, tällä hetkellä kämpässä on 3 vessaa ja 2 asukasta. Aika looginen valinta mielestäni, että kissan kusiloota sijoitetaan siihen vessaan, mitä tulee muuten käytettyä vähiten, käytännössä katti on ainoa joka käyttää kyseistä vessaa.
 

Jänkhä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim Ducks
Katti oli pari päivää aivan hiljainen ja makoili vain pöydän alla piilossa. Ei suostunut tulemaan pöydän alta pois, vaikka ruuan avullakin yritin houkutella. Lopulta otin katin väkisin pöydän alta pois ja yritin tutkia, että onko jotain vikana, kun ei koskaan ennen ole noin käyttäytynyt. Huomasin, että katin kylkeen sattui, kun siihen koski, mutta mitään haavaa ei kuitenkaan näkynyt.
Eilen katti sitten palasi normaaliksi, ruoka maistui ja antoi nyt myös koskea kylkeen. Kylki oli kuitenkin vieläkin selvästi kipeä, sillä katti ei pystynyt laittamaan kyljelleen köllöttämään. Myös hyppääminen oli hankalaa ja pöydällekkin hypätessä piti hyppyä valmistella pitkän aikaa ja siltikin oli hyppy jäädä vajaaksi.
Tänään sitten näin katin karvoissa verta ja aloin katsomaan, että mistä sitä on tullut. Löysin katin ihosta reiän, joka oli siinä aikaisemmin kipeässä kyljessä.
Miten tuollaista haavaa tulisi hoitaa? Putsasin sen puhdistusaineella, mutta voiko tuolle juuri muuta tehdä? Mitään laastaria ei varmaankaan voi laittaa kissan iholle?

Onko kukaan muuten muuttanut kissan kanssa? On muutto pian edessä ja mietityttää, että kuinka katti sopeutuu uuteen kotiin.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Löysin katin ihosta reiän, joka oli siinä aikaisemmin kipeässä kyljessä.

Onko kukaan muuten muuttanut kissan kanssa? On muutto pian edessä ja mietityttää, että kuinka katti sopeutuu uuteen kotiin.

Onko teillä ulkomallinen eläin eli onko mahdollista että se on ottanu yhteen koiran tai toisen kissan kanssa? No, nyt jos se syö ja on muutenki normaalimpi, niin eiköhän se siitä itsekseen toimerru.

Me ollaan kerran muutettu kissan kanssa ja ei ollu mitään ongelmaa. Tosin se ei ulkoile vapaana, joten sen "reviiri" on sisätilat + ulkoilunaru.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikako auttaa vaan? Meinaan, että toinen näistä meidän 10kk:n ikäisistä kolleista on kyllä varsinainen hyperliikkuja ja pahantekijä. Verhot kovilla, kaiken nuuskii ja nuolee, jos vain ehtii, yrittää ja saakin hanan keittiöstä avattua välillä, kun tykkää käpälöidä ja roiskutella veden kanssa. Matot tietysti ovat ihan kaikki makkaralla, työntää kirjahyllyn päältä kaiken alas. Monta posliinikulhoa ja kukkavaasia on palasina, kukkiahan ei uskalla enää laittaa ollenkaan, sillä ne ovat hetkessä entisiä. Repii myös silkkikukkia.Murokulhonsa kippaa nurin ja sähköhammasharjan harjasosankin epäilen ainakin kerran päässeen kosketuksiin herran kielen kanssa.Repii kaiken, joka on pahvia, samaten kissanhiekkapussit hajalle.säntäilee ihan sairaasti huoneesta toiseen kuin salama. Tuossa nyt alkuun, mitä tuli mieleen. Onkohan tuolla ADHD?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikähän meidän vuoden ikäisellä tyttökissalla on, kun jokailtainen huvinsa on kiertää ympyrää talossa (huoneesta huoneeseen pääsee siis tekemään lenkkiä)? Tätä voi jatkua esim parikymmentä kierrosta. Ei ole mitenkään närkästyneen tai innostuneen oloinen, kunhan jolkottaa rauhallisesti ympyrää. Toinen kissa katsoo.
Ei ole mitenkään kiimaan sidonnainen juttu minusta. Eikä kisu ole mitenkään erityisen tylsistynytkään, kun leikkikaveri kuitenkin on, vaikka sisäkissa onkin.

Onko se vaan tyhmä?
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eilen katti sitten palasi normaaliksi, ruoka maistui ja antoi nyt myös koskea kylkeen. Kylki oli kuitenkin vieläkin selvästi kipeä, sillä katti ei pystynyt laittamaan kyljelleen köllöttämään. Myös hyppääminen oli hankalaa ja pöydällekkin hypätessä piti hyppyä valmistella pitkän aikaa ja siltikin oli hyppy jäädä vajaaksi.
Tänään sitten näin katin karvoissa verta ja aloin katsomaan, että mistä sitä on tullut. Löysin katin ihosta reiän, joka oli siinä aikaisemmin kipeässä kyljessä.
Miten tuollaista haavaa tulisi hoitaa? Putsasin sen puhdistusaineella, mutta voiko tuolle juuri muuta tehdä? Mitään laastaria ei varmaankaan voi laittaa kissan iholle?


Ei varmaan mitään vakavaa, mutta suosittelen silti, että kävisit näyttämässä eläinlääkärille. Jo siksi, että tulehdusriski on aina olemassa; antavat todennäköisesti antibiootit, jolloin haava myös paranee nopeammin.

Noitarumpu, sun kollilla on vaan murrosikä, ilmeisen... eh, persoonan lisäksi:). Sori vaan, koottu sekoilu jatkunee vielä ainakin jonkin aikaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nää kissojen saamat hepulit on just parasta katsella.

Välillä juostaan niin saatanasti kämppää edestakaisin eikä pysähdytä kuin sekunnin sadasosiksi paikalleen ja taas mennään ihan päättömästi.
Usein nämä loppuvat siihen, että kissa menee paskalle.
 

Jänkhä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim Ducks
Onko teillä ulkomallinen eläin eli onko mahdollista että se on ottanu yhteen koiran tai toisen kissan kanssa?

On, tämä saattaa myös olla melko todennäköistä, sillä naapureillakin on kissoja.

Me ollaan kerran muutettu kissan kanssa ja ei ollu mitään ongelmaa. Tosin se ei ulkoile vapaana, joten sen "reviiri" on sisätilat + ulkoilunaru.

Katti on nyt voinut ulkoilla vapaana, mutta uudessa asunnossa ei voi. Katti käy aika paljon ulkona, kun tarpeensakin siellä tekee. Uudessa asunnossa pitäisi sitten oppia käyttämään hiekkalaatikkoa. Oppiikohan katti tuohon nopeasti?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uudessa asunnossa pitäisi sitten oppia käyttämään hiekkalaatikkoa. Oppiikohan katti tuohon nopeasti?

Kissa oppii kerrasta, kun näyttää sille laatikon paikan. Kyse ei niinkään ole oppimisesta vaan siitä, että pitää olla hyvä paikka. Laatikon nähtyään se miettii tuonnehan minä menen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös