Tommy kirjoitti:Eikös tämä valojen ja äänien säikähtely ole muutenkin enemmän janarieläimen hommia kun kissan?
Meilläkin kissa vaan katsoo ikkunasta ulos mielenkiintoisena.
Mikä on janarieläin?
Tommy kirjoitti:Eikös tämä valojen ja äänien säikähtely ole muutenkin enemmän janarieläimen hommia kun kissan?
Meilläkin kissa vaan katsoo ikkunasta ulos mielenkiintoisena.
Alamummo kirjoitti:Mikä on janarieläin?
Tommy kirjoitti:Wuf wuf!
Alamummo kirjoitti:Meillä molemmat janarit ainakin goisasivat niin että kuorsaus kävi ja viis veisasivat paukkeelle ja valoilmiöille. Ulkonakin käytiin varttia yli puolen yön, eivätkä lotkauttaneet korvaansa mökälle. Tosin käry pani ne vähän aivastelemaan.
Tommy kirjoitti:Niin, mutta sitäpä että eikö tuo pelkääminen ole ylipäätään enemmän koirien kuin kissojen juttuja?
Alamummo kirjoitti:En voi sanoa, kun ei ole kokemusta kisuista.
Tommy kirjoitti:Niin, mutta sitäpä että eikö tuo pelkääminen ole ylipäätään enemmän koirien kuin kissojen juttuja?
BoredOldLady kirjoitti:Ja kuin taikaiskusta taloon saapui hiljaisuus. Tyyppi meni nukkumaan ja nyt se nukkuu suloisena kiltisti, hiiren hiljaa. Kissat on just tällaisia...
Pakko tarttua tähän kiinni, koska minulla ei tällaisten juttujen suhteen ole lainkaan huumorintajua. Jos eläin on perheenjäsen, niin kuin sen jokaisella elukanomistajalla pitäisi olla, ei tällaista kommenttia tulisi heitettyä edes leikillään. Itse en koskaan, ikinä, missään tilanteessa, kissastani luopuisi eikä moinen asia ole mielessäni käynytkään, vaikka oma olioni on pitkän ikänsä aikana keksinyt mitä raivostuttavampia tempauksia.BoredOldLady kirjoitti:Niin suloisia kuin nämäkin kissat osaavat olla, alkaa keittää yhä useammin todenteolla. Asiaan saattaa tietysti vaikuttaa myös se, että perheeseemme kuuluu lapsi, joka säännöllisen epäsäännöllisesti herää näiden järjenjättiläisten toimesta. Eihän noista nyt voi luopuakaan, kun eivät "oikeasti" suuria ongelmia aiheuta, mutta kyllä sekin käy ajoittain mielessä, kun yöunet ovat muutenkin vähissä. Tämän pienemmän kollin äänikin on niin saatanan kimeä ja vastenmielinen, että jo yksin se saa aikaan räjähdyksiä pään sisässä.
Aurora kirjoitti:Pakko tarttua tähän kiinni, koska minulla ei tällaisten juttujen suhteen ole lainkaan huumorintajua. Jos eläin on perheenjäsen, niin kuin sen jokaisella elukanomistajalla pitäisi olla, ei tällaista kommenttia tulisi heitettyä edes leikillään. Itse en koskaan, ikinä, missään tilanteessa, kissastani luopuisi eikä moinen asia ole mielessäni käynytkään, vaikka oma olioni on pitkän ikänsä aikana keksinyt mitä raivostuttavampia tempauksia.
Aurora kirjoitti:Pakko tarttua tähän kiinni, koska minulla ei tällaisten juttujen suhteen ole lainkaan huumorintajua. Jos eläin on perheenjäsen, niin kuin sen jokaisella elukanomistajalla pitäisi olla, ei tällaista kommenttia tulisi heitettyä edes leikillään. Itse en koskaan, ikinä, missään tilanteessa, kissastani luopuisi eikä moinen asia ole mielessäni käynytkään, vaikka oma olioni on pitkän ikänsä aikana keksinyt mitä raivostuttavampia tempauksia.
Olisi pitänyt tietää, että lapsikysymys taas nousee esille. Ei, minulla ei ole omia lapsia, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö osaisi ajatella asiaa siltä kannalta, että niitä ilmeisesti elämälle tarkoituksen antavia lapsia olisi. Perustan mieleipiteeni omiin lapsuuskokemuksiini, jolloin perheessä lapset ja kissat mahtuivat elämään sovussa rinnakkain. Äitini otti muutenkin aikanaan sen asenteen, että asunnosssa voi vaikka imuroida lasten ollessa päiväunilla. Eikä se unta häirinnyt. Mutta en missään nimessä halua ottaa yhtään enempää kantaa lapsikysymykseen, se oli sivuseikka tässä keskustelussa.BoredOldLady kirjoitti: Meillä kissat ovat perheenjäseniä, lapsen veikkoja, mutta kyllä ihminen meidän perheessämme on etusijalla. Ilmeisesti itselläsi ei ole lapsia, koska herne näytti sen verran syvälle menneen.
Myönnän, etä provosoiduin kirjoituksestasi juuri siksi, että sen perusteella sai sen kuvan, että miukaisukin vielä, niin henki lähtee. Varmasti kissasi ovat sinulle tärkeitä, varsinkin kun olet niitä hankkinut pari kappaletta. Oma kiusankappaleeni on niin mustasukkainen asemastaan, että toista ei ole tullut hankittua. Ehkä hyvä niin.BoredOldLady kirjoitti:Olinpas tosiaan kirjoittanut ap. viestini aika karskein sanankääntein, joten ehkäpä sekin karskahti korviisi... lieventävänä asianhaarana mainittakoon, että tilanne oli juuri tuolloin päällä :)
Mielestäni osaan suhtautua suhteellisen järkiperäisesti niin eläimiin kuin lapsiinkin, mutta ehkä sinä tiedät paremmin. Silloin, kun ei ole kysymys elämästä tai kuolemasta, asiat saadaan varmasti järjestymään, jos niin halutaan. Yllättävän hyvin eläinten ja lasten yhdessäolo useimmissa perheissä onnistuu.Alamummo kirjoitti: Lemmikki on totta kai perheenjäsen ja niin se pitääkin olla, mutta siitä huolimatta eläin. Kyllä se loppupeleissä niin on, että ihminen ajaa edelle. Oman lapsen hyvinvointi vaan on ihmiselle kaikki kaikessa. Lemmikinomistaja, joka ei tätä ymmärrä on jo vähän liian pitkällä kissa/koirahöperyydessään.