Presidentinvaalit 2006

  • 304 151
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cube

Jäsen
MS kirjoitti:
Eurooppalaiseen Natoon kyllä.
Mitä tämä tarkoittaa?

MS kirjoitti:
Pitäisikö Halosen mukaan Suomen liittyä natoon vai ei?
Ei tällä hetkellä. Mahdollisuus siihen pitää kuitenkin jättää auki, koska maailma muuttuu ja kuusi vuotta on pitkä aika. Toisaalta ymmärrän kyllä, että on naiivia puhua asiasta tähän sävyyn, kun taitaa kuitenkin olla kohtalaisen selvä, että Suomi Natoon tulee seuraavan kuuden vuoden aikana liittymään. Mielestäni Halosen selvitys asiaan on kuitenkin riittävä ja myös riittävän selvä: Naton kehitystä seurataan ja jos sen kehitys on toivottavaa, niin Suomi tulee siihen myös liittymään.

Kuinka pitkä prosessi tuo Natoon liittyminen muuten on?

MS kirjoitti:
Koska molemmilla on kutakuinkin sama kanta asiaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Jos punasakki yrittää käyttää Natokorttia Salea vastaan ja toimittajat ovat hiljaa, niin Salen pitää kysyä Tavjavta aikooko hän estää tai jarruttaa Natoon liittymistä, "mikäli se ajankohtaiseksi tulee". Sitä Havonen ei voi mennä missään tapauksessa lupaamaan ja näin monet kaikkea ulkomaailmaa pää pensaassa vastustavatkin ymmärtävät, ettei punaisen presidentin äänestämisellä pysty millään tavalla estämään tai jarruttamaan NATO -jäsenyyttä, kun hallitus siihen aikanaan päätyy.
 

Cube

Jäsen
Birkku kirjoitti:
Ei taatusti kaikki naiset, varsinkaan Demarit, mutta niita naisia, jotka äänestävät naista pressaksi, on kuule yllättävän paljon. Olen nimittäin keskustellutkin sellaisten kanssa. Olen myös lukenut lehtien galluppeista tuon kaltaisia mielipiteitä.
Mitä muuten luulet: Miten paljon löytyy niitä miehiä, jotka äänestävät presidenttiä sillä perusteella, että "kyllä siihen hommaan tarvitaan Mies" tms?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Cube kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?
Eurooppalaisvetoista Natoa, joka on huomattavasti tiiviimmin liittynyt EU:n yhteyteen.

Cube kirjoitti:
Ei tällä hetkellä. Mahdollisuus siihen pitää kuitenkin jättää auki, koska maailma muuttuu ja kuusi vuotta on pitkä aika. Toisaalta ymmärrän kyllä, että on naiivia puhua asiasta tähän sävyyn, kun taitaa kuitenkin olla kohtalaisen selvä, että Suomi Natoon tulee seuraavan kuuden vuoden aikana liittymään. Mielestäni Halosen selvitys asiaan on kuitenkin riittävä ja myös riittävän selvä: Naton kehitystä seurataan ja jos sen kehitys on toivottavaa, niin Suomi tulee siihen myös liittymään.

Koska molemmilla on kutakuinkin sama kanta asiaan.
Aikooko Tarja Halonen estää tai jarruttaa Natoon menemistä, jos asia tulee ajankohtaiseksi?
 

Cube

Jäsen
MS kirjoitti:
Aikooko Tarja Halonen estää tai jarruttaa Natoon menemistä, jos asia tulee ajankohtaiseksi?
Riippuu varmaan Halosenkin kohdalla pitkälti siitä, mihin suuntaan Nato kehittyy. Samalla tavoin kuin Niinistönkin kohdalla ilmeisesti. Toivottavasti näihin kysymyksiin saadaan vastaukset tulevien väittelyiden aikana. Ja toivottavasti mahdollisen jäsenyyden tullessa ajankohtaiseksi asiasta järjestetään kansanäänestys, joka myös otetaan vakavasti.

Heh, enhän minä sanonut, että Halosen Nato-kannasta olen täysin perillä - vain, että se on minulle selvempi kuin Niinistön. Oma Nato-kantanikin on kuitenkin yhä kehitteillä, joten minulle tämä kysymys ei ole kaikkein oleellisin.
 

Ali Voima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ISO HALI TEILLE KAIKILLE MÄ MEEN NUKKUUN!

TV: tavja
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Cube kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa?

--klips--


Koska molemmilla on kutakuinkin sama kanta asiaan.


Käsittääkseni sillä eurooppalaisella Natolla on tarkoitettu enimmäkseen sitä, että seurataan asian tiimoilta Euroopan kehitystä tjsp.

Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että molemmilla on kutakuinkin sama kanta asiaan. Tai kutakuinkin yhtä mitäänsanomaton. Aivan pieni vivahde-ero on mielestäni siinä, että Niinistö ylimalkaisesti erittelee sitä, mitä maailmassa/Natossa pitäisi tapahtua, jotta Suomi voisi Naton ovea kolkutella. Halonen on ymmärtääkseni hieman pelkistetymmällä "katsotaan mitä tapahtuu"-linjalla.

Yleisesti pitänee sen verran sanoa, että vaalit ovat olleet minulle pettymys. Kaipaisin vähän kipinää ja sitä kuuluisaa vastakkainasettelua (onko se nyt ohi vai ei?). Tämä Nato-juttu on kaiken huippu: kukaan ei oikeastaan haluaisi lausua siitä mitään (nähtiinhän, mitä Laxille kävi, ilmeisesti riskialtis aihe). Pitääkö siitä nyt sitten väkipakolla jankuttaa?

Lisäksi yleisesti vituttaa nämä tavja- ja natsiporvariläpät, joita maailman turuilla ja keskustelupalstoilla kuulee.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Vekurinen kirjoitti:
Lisäksi yleisesti vituttaa nämä tavja- ja natsiporvariläpät, joita maailman turuilla ja keskustelupalstoilla kuulee.

Sama juttu. Näkyvässä ja maan johtavassa edustustehtävässä räikeästi puhevammainen ihminen ärsyttää varsinkin, jos hän on muutenkin ärsyttävä. Kas kun eivät Pertti Paasiosta tai Kalle Könkkölästä tehneet "koko kansan presidenttiä".
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
juudas kirjoitti:
Taitaa olla aika mennä nukkumaan kun täällä aletaan taas tehdä tilanteen analysoinnin sijaan noloa vaalityötä. Heikkotasoinen parjaaminen on paras tapa pelata vihaamansa ehdokkaan laariin ääniä.

Olen samaa mieltä - valitettavasti tämä ei ole rajoittunut Jatkoaikaan, vaan osa kampanjakoneistosta on "kansa on tyhmää"-retoriikallaan vienyt ääniä enemmän kuin tuonut. Niinistölle henkilönä pinnat siitä, että pärjäsi hienosti; monille kampanjaansa osallistuneille taas ei voi samaa sanoa. Lypsäjä-ämmäksi tituleeraamalla on helppo varmistaa oma kannatus, mutta saada aikaan ns. väyrysilmiö, jossa ulkopuolisia ääniä ei tule. Niinistö selvästi tämän ymmärtää, koska esiintyi korostetun sovinnaisesti vaalilähetyksessä. Kampanjaryhmän Tavja-jutut foorumeilla viljeltyine vappupuhesepityksineen ovat kyllä omiaan pelaamaan vastaehdokkaalle ääniä.

Paras voittakoon, sanon minä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
DAF kirjoitti:
Niinistö selvästi tämän ymmärtää, koska esiintyi korostetun sovinnaisesti vaalilähetyksessä.

Suomessa menettää suosiota loanheitolla. Tämän tietävät kaikki poliitikot ja siksi vaalitentitkin ova täällä yleensä tylsää seurattavaa. Ylimielisyyteen ei ole myöskään varaa, joten molemmat ehdokkaat tulevat esiintymään mahdollisimman asiallisina ja valtiomiestyylisinä. Salella on siihen onneksi luontaiset kyvytkin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tarja Halosen kanta Natoon.

- Ei ole todennäköistä, että ensi kaudellakaan Natoon liitytään. Jos päätös kuitenkin tehdään asianmukaisella tavalla ja siihen on perusteltua syytä, olen osa prosessia.

Lähde: Aamulehti Sunnuntai 15. tammikuuta 2006


Ei liene epäselvää tämä enää.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
koo kirjoitti:
Joo, ja tuon lisäksi Saulia pitäis ihan vähän "stailata".
Hiukset astetta tummemmaksi ja vaatetusta himppasen rennommaksi.
Sininen puku nyt ainakin ensialkuun ja ehdottomasti numeroa isompi kuin tämänpäiväinen liituraita-look.
Eli ei mitään ihmetemppuja mutta vähän modernimpaa niin kyllä siitä vaalivoitto saadaan.

Terveisin koo

Lähetä tuo vinkki nyt ihmeessä Saulin kamppanjasta vastaavalle, ei ne huomaa jos et kerro. Tärkeitä juttuja nuo ovat, kuten tiedät. :)
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Cube kirjoitti:
Riippuu varmaan Halosenkin kohdalla pitkälti siitä, mihin suuntaan Nato kehittyy. Samalla tavoin kuin Niinistönkin kohdalla ilmeisesti. Toivottavasti näihin kysymyksiin saadaan vastaukset tulevien väittelyiden aikana. Ja toivottavasti mahdollisen jäsenyyden tullessa ajankohtaiseksi asiasta järjestetään kansanäänestys, joka myös otetaan vakavasti.

Heh, enhän minä sanonut, että Halosen Nato-kannasta olen täysin perillä - vain, että se on minulle selvempi kuin Niinistön. Oma Nato-kantanikin on kuitenkin yhä kehitteillä, joten minulle tämä kysymys ei ole kaikkein oleellisin.

Et ole ilmeisesti kovinkaan paljon seurannut television vaalikeskusteluja. Niinistöhän on erittäin selvästi sanonut monta kertaa, että mikäli kehitys vain jatkuu tämän suuntaisena, eli että Natoon on muodostumassa eurooppalaisempi osa, niin Suomen täytyy ehdottomasti olla tässä kehityksessä mukana. Mikä tuossa jää epäselväksi?

Sen sijaan Halonen ei ole sanonut mitään omasta kannastaan, on vain sanonut, että tällä hetkellä Suomi ei ole Natoon liittymässä. Oikeastaan viimeisimmässä YLE:n keskustelussa, siinäkin Matti Vanhasen johdolla, alkoi kuitenkin vaivihkaa selviämään tämänhetkisen valtiojohdon Nato-kanta, eli, että ollaan itse asiassa menossa juuri tuohon Niinistön jo pitkään puhumaan suuntaan, eli eurooppalaisempaan Natoon.

Kyllä se on nimen omaan Halosen porukka, jolla on pelättävää sen suhteen, että hänen Nato-vastaisille kannattajilleen selviäisi, että Natoon tässä ollaan menossa joka tapauksessa. Niinistöhän tämän on jo myöntänyt selvästi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Panzerfaust kirjoitti:
Suomessa menettää suosiota loanheitolla.

Vaikka sitä itsekin tuolla Niinistön leirissä hillun, niin onhan esim. nämä Tavja-kirjoitukset ja kirjoittajat todella säälittäviä. Tässä nyt kuitenkin puhutaan aikuisista ihmisistä eikä mistään kakaroista...

Niinistö tekee hyvää kamppanjaa, eikä sitä ole mitään syytä muuttaa toisella kierroksella - keskitytään ns. omaan tekemiseen ja toivotaan, ettei kaikkia Hautalan ääniä ole testamentattu Haloselle.

Ylihuomenna pääsee vetämään sen kolmosen(3) toisen kerran!
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai ihmiset oikeasti usko Niinistön mahdollisuuksiin voittaa Halonen toisella kierroksella? Halonen ei tarvitse kuin 4% enemmän ääniä kuin nyt, niin hän on voittaja. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Niinistön pitäisi saada kaapattua taakseen huomattava määrä ensimmäisellä kierroksella nimenomaan Halosta äänestäneitä, joka taitaa kuitenkin olla sula mahdottomuus. Olettamus perustuu siihen, että Halonen saa aivan varmasti yli neljä prosenttia ääniä lisää siitä porukasta joka nyt äänesti Vanhasta/pienpuolueiden ehdokkaita.

edit: säätöä
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
"Porvariyhteistyö ei tule onnistumaan ja henkilökohtaiset arvot ratkaisevat", jotain tuollaista sopersi ylioppilas Heinäluoma äsken Maikkarilla. Muiden yhteistyö huono, meidän yhteistyö hyvä. Tsiisus, SDP tekee sen ihan itse, äänestysratkaisu kakkoskierroksellakin on näköjään todella helppo. Miten tämä puolue on voinut romahtaa uskottavuudeltaan näin totaalisesti Ahtisaaren ja Lipposen ollessa poissa kuvioista?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näkkäri kirjoitti:
Olettamus perustuu siihen, että Halonen saa aivan varmasti yli neljä prosenttia ääniä lisää siitä porukasta joka nyt äänesti Vanhasta/pienepuolueiden ehdokkaita.

Ei tuo silti täysin mahdoton kuvio ole. Riippuu monista asioista, joihin kumpikin ehdokas vielä voi tuoda uutta (sekä negatiivisessa että positiivisessa mielessä).

Oletan, että enemmistö Hautalan äänestäjistä on Halosen takana, eivät kaikki mutta selvästi yli 50%.
Laxin ja Lahden äänet menevät Saulin laariin. Kalliksen äänetkin luultavasti, sillä en usko Halosen kristillisten arvojen riittävän näiden äänestäjien silmissä.
Soinin äänestäjät ovat melko häilyviä tapauksia nyt. Eu-vastaisuus ja itsenäisyyspuheet viittaisivat siihen suuntaan ettei herraskaisella europankinjohtajalla ole saumoja. Soinin protestiluonne kuitenkin voi viitata siihen, että kannattajansa jäävät kotiin. Veikkaan, että näistäkin äänistä (joita vaivautuu uurnille vähemmän kuin 1. kierroksella) enemmistö kaatuu Halosen kassiin.

Sitten jääkin se varsinainen vaa´ankieli: Vanhasen joukot. Kyllä tämän vaalin ratkaisevat nimenomaan peruskeskustalaiset äänestäjät. Koetaanko siellä hurmoshenkistä oikeistolaisuutta ja kapitalistista "jokainen ihminen on oman onnensa seppä" -fiilistä. Keskustahan ei ole millään muotoa aito porvaripuolue. Se on sananmukaisesti keskellä kyseistä vanhentunutta akselia. Keskellä, eli toinen jalka vasemmiston puolella, mikä näkyy kansallistettujen maataloustukien muotona, perhetukiaisten ym. vahvan valtion ja yhteiskunnan tarjoamien julkisten palvelujen aseman puolustamisena.

Kahden konservatiivin mittelö, eikä juuri mitään olennaisia eroja kampanjan pääteemojen suhteen toistaiseksi. Toivottavasti jompi kumpi kompuroisi.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Pressiboxi kirjoitti:
"Porvariyhteistyö ei tule onnistumaan ja henkilökohtaiset arvot ratkaisevat", jotain tuollaista sopersi ylioppilas Heinäluoma äsken Maikkarilla. Muiden yhteistyö huono, meidän yhteistyö hyvä. Tsiisus, SDP tekee sen ihan itse, äänestysratkaisu kakkoskierroksellakin on näköjään todella helppo. Miten tämä puolue on voinut romahtaa uskottavuudeltaan näin totaalisesti Ahtisaaren ja Lipposen ollessa poissa kuvioista?

Uskomatonta mitä ylimielisyyttä demarileirissä on ja on ollut viime aikoina! Toivottavasti saisivat isän kädestä joskus. Harmi vaan että Halonen on täydellinen Suomalaisen naisen prototyyppi, pukeutuu huonosti, kiukuttelee ja rähisee.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin, yön yli nukuttu.

Demokratian kannalta todella hieno asia, että toiselle kierrokselle tämä meni. Halosella on kirkas johto ja valinta todennäköinen, mutta en silti heittäisi Niinistönä kirvestä kaivoon. Ei ole lainkaan selvää, että kaikki Halosta ensimmäisellä kierroksella äänestäneet tekisivät sen myös toisella. Etenkin katseeni suuntautuu porvarinaisiin. Jos Niinistö saa hyvänä argumentoijana asiansa läpi ja onnistuu vetoamaan mainittuun kohderyhmään, mitä vaan voi tapahtua. Aikaa ei tosin ole paljon, se on myönnettävä.

Toisekseen, Matti Vanhasen eilen antama odotettu lupaus tuestaan Niinistölle on erinomainen asia porvariyhteistyön avaukselle laajemminkin, ei vain näissä vaaleissa. On outoa, että porvarienemmistöisessä maassa sosialistit ovat miehittäneet pääkallopaikkoja suhteettoman suurella prosentilla kannatukseensa nähden. Se kertoo vain oikeiston hajaantuneisuudesta, jonka eheytyminen toivottavasti tästä alkaa. Eli vaikka Niinistö nyt häviäisikin, voi toisella kierroksella olla huomattavasti laajemmat seuraukset.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Näkkäri kirjoitti:
Ei kai ihmiset oikeasti usko Niinistön mahdollisuuksiin voittaa Halonen toisella kierroksella? Halonen ei tarvitse kuin 4% enemmän ääniä kuin nyt, niin hän on voittaja. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Niinistön pitäisi saada kaapattua taakseen huomattava määrä ensimmäisellä kierroksella nimenomaan Halosta äänestäneitä, joka taitaa kuitenkin olla sula mahdottomuus. Olettamus perustuu siihen, että Halonen saa aivan varmasti yli neljä prosenttia ääniä lisää siitä porukasta joka nyt äänesti Vanhasta/pienpuolueiden ehdokkaita.

Minä uskon kyllä, että se on periaatteessa mahdollista - sen sijaan iltapäivälehdet romahtamispuheineen osoittivat tänään taas tasoaan. Halosen kannatus varsinaisena vaalipäivänäkin oli kuitenkin yli 45% ja enemmän kuin kahden seuraavan yhteensä. Soinin äänestäjäkunnasta varmasti iso osa voinee jäädä kotiinkin, siksi suuren äänipotin Soini sai, että protestiääniä joukossa lienee kohtuullisen paljon.

Uutisoinnin tavan luulisi palvelevan kuitenkin lopulta Halosen taustajoukkoja, Halosen kovin vastustaja on kuitenkin oma tukijoukko ja sen passiivisuus. Nyt kun rummutetaan tiukkaa taistoa, omat taustat löytänevät varman voiton retoriikan sijaan uurnille, ja siltä osin äänestäjien määrä kohoaa. Niinistön suora tuki lienee aika lailla hyvin kerääntynyt jo avauskierroksella, siitä osoituksena komea vaalitulos, joka ylittää selvästi taustapuolueen kannatuksen.
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Hyvin Soini sai ääniä,voin olla ylpeä hänelle antamastani äänestä,ensimäisen kerran tunsin että äänestän jonkin tärkeän asian puolesta.Kiitokseni myös muille,jotka antoivat äänensä Soinille.Nyt ei tarvitse enää äänestää.
Niinistöstä en pidä,mutta pitää kehua kyllä Niinistön kampanjaa,teemat "vastakkain asettelun aika on ohi" ja "työväen presidentti" olivat nerokkaita ja samalla myös totta.Jako työläinen--->sdp ja rikas--->kokoomus on perseestä ja kuuluu 1800 luvun ajattelumaailmaan.
Toinen ärsyttävä on käsite "porvari puolueet",keskustan äänestäjissä on niin paljon köyhiä että tuo porvari puolue leima on naurettava,jos verrattaisiin tuloja niin sdp kiilaisi edelle ja olisi sitten porvari puolue.
No niin,nyt voitte äänestää mieleisen presidenttinne:) Keskustan äänestäjät ovat mielenkiintoisessa asemassa,jättääkö äänestämättä vai äänestää.Perinteinen ja oikea keskustalainen näyttää sormea sdp:lle ja punalippu meiningille,mutta saa nähdä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomi-Salama kirjoitti:
Toisekseen, Matti Vanhasen eilen antama odotettu lupaus tuestaan Niinistölle on erinomainen asia porvariyhteistyön avaukselle laajemminkin, ei vain näissä vaaleissa. On outoa, että porvarienemmistöisessä maassa sosialistit ovat miehittäneet pääkallopaikkoja suhteettoman suurella prosentilla kannatukseensa nähden.

Professori Paloheimon tavoin kyselen yhä sen "porvarileirin" perään, johon kepu muka lasketaan mukaan. Kepun ja kokkareiden arvopohja, historia ja kulttuuri ovat niin erilaiset ja etäällä toisistaan, että vaikea on kuvitella aidan kaatuvan käskemällä. Kyse ei missään nimessä ole pelkkä sukupuolikysymys. Kepulaisista miehistäkin melkoinen osa on valmis äänestämään Halosta. Ei siis naiseuden vaan arvopohjan samankaltaisuuden vuoksi.
 

Cube

Jäsen
JimmyMac kirjoitti:
Et ole ilmeisesti kovinkaan paljon seurannut television vaalikeskusteluja. Niinistöhän on erittäin selvästi sanonut monta kertaa, että mikäli kehitys vain jatkuu tämän suuntaisena, eli että Natoon on muodostumassa eurooppalaisempi osa, niin Suomen täytyy ehdottomasti olla tässä kehityksessä mukana. Mikä tuossa jää epäselväksi?
Olen kyllä katsonut lähes kaikki keskustelut, kiitos kysymästä. Pientä vaihtelevuutta tuossa Niinistön kannassa on kuitenkin ollut havaittavissa, mm. vaalikoneessa väittämään Natoon liittymisestä vastaus oli "jokseenkin eri mieltä", ja perustelu "on syytä seurata eurooppalaista kehitystä" tms.. Paha tietää mitä mies tuolla mahtoi todellisuudessa tarkoittaa; itse kuitenkin luen vastauksen jossa sanotaan olevan jostain asiasta jokseenkin eri mieltä sillä tavalla, että vastaaja on jokseenkin vastenhakoinen. Viimeisessä vaalitentissä tuli suoraan kysymykseen kuitenkin vastaukseksi "kyllä", joten vähän "flip-floppaa" ja hakee kantaansa Niinistö selvästi.

Lisäksi (vaikka olen niin kaukana Nato-asiantuntijasta kuin melkeinpä voi olla) olisi mukava kuulla miten järkeviä nämä puheet eurooppalaisesta Natosta ylipäätään oikein ovat. Olen kuitenkin käsittänyt, että tuon firman tapauksessa se on Yhdysvallat joka syytää show'n pyörittämiseen selvästi eniten rahaa ja pitää yllä sen toimintaa. Tämän valossa on vähän outo ajatella, että Naton "annettaisiin" kehittyä yhtään eurooppalaisempaan suuntaan ainakaan seuraavan kolmen vuoden aikana. Kertokaa minulle, jos olen väärässä, koska sitä saatan hyvinkin olla.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
.jarska kirjoitti:
Mutta onko tämä oikea tapa purkaa turhautumista äänestäjiin?
http://koti.mbnet.fi/vcd/tarja_ja_sauli.jpg

Härskisti Halonen kosiskelee keskustalaisia riveihinsä suorassa televisiolähetyksessä salaisin käsimerkein.

Porvariyhteistyö näissä presidentinvaaleissa on Keskustan itsemurha näin eduskuntavaalien alla. Vapaaehtoisesti he luovuttavat suurimman oikeistopuolueen valtikkaa Kokoomuksen haltuun. Viime talvena solmittu porvariyhteistyö oli uhkapeliä, joka nyt napsahtaa omaan nilkkaan. Tällä menolla oppositio kutsuu Keskustaa keväällä 2007.

Kätevästi Vanhanen rakentaa jo takaporttia yhteistyöpuheille. "Tiedän, että ääniä ei voi testamentata. Jokainen suomalainen päättää lopulta itse."

Halonen ja Vanhanen tulevat hyvin toimeen keskenään, kuten vaaliväittelyistäkin voitiin havaita. Toivottavasti keskustalaiset muistavat tämänkin seikan äänestyskopissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yläpesä kirjoitti:
Kalliksen äänetkin luultavasti, sillä en usko Halosen kristillisten arvojen riittävän näiden äänestäjien silmissä.
Kalliksen porukka menee varmaan 50-60. Pelkän pärstän mukaan äänestävät kääntyvät todennäköisesti Niinistön kelkkaan jo sukupuolen vuoksi, toisaalta taas Halonen kerää ainakin osan asiantuntevampien äänestäjien äänistä humaanien kannanottojensa avulla. Sitten on vielä huomioitava sekin, että molempien ehdokkaiden ollessa melko liberaaleja yleisiltä mielipiteiltään, saattaa moni konservatiivinen Kalliksen kannattaja jättää toisen kierroksen kokonaan väliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös