Presidentinvaalit 2006

  • 304 151
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cube

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Missä Karpela on muuten huonompi kuin edelliset kulttuuriministerit kun tiedät ettei hän oikein mitään työssään osaakaan?
En toki tiedäkään, ettei hän mitään osaisi, enkä sitä väitäkään. Kyseessä oli vastapaino hypoteettiselle olettamuksellesi siitä, että Karpela olisi hoitanut tehtäväsä hyvin.

En ole myöskään Karpelan toimintaan kovin tarkasti perehtynyt, se on pakko myöntää. Jos kuitenkin omaa kantaani häneen mietitään, niin mielestäni hän on useassa kohtaa osoittanut hyvin puutteellista asiantuntemusta kulttuurin saralla ja tuntuu ehkä jämähtäneen hieman vanhoihin ajatusmalleihinkin. Eikä se Amma-meininkikään minua oikein talvisin lämmitä, vaikka en tuota lahkoilua kovin paheksuttavana asiana pidemmän päälle pidäkään.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Panzerfaust kirjoitti:
Hautalalta vuotaa varmasti lähes kaikki äänet Haloselle, mutta Soinilaisten tukea

Eivät kaikki Hautalan äänet sentään Haloselle vuoda.

Hautala oli näissä vaaleissa eniten minua miellyttänyt ehdokas, mutta toisella kierroksella Niinistö tulee saamaan ääneni. En kuitenkaan usko sillä olevan suurta merkitystä, sillä Tavjan kannanus porvarinaisten keskuudessa on niin suuri, että se tulee vaalit ratkaisemaan.
 

juudas

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Sale oli erittäin itsevarma(ilman ylimielisyyttä), päättäväinen, mutta samalla rento, vilpitön ja sympaattinen omiensa tilausuudessaan töllössä. Samalla otteella jatkaminen yleisissä vaalitilaisuuksissa toisi saletisti lisää naisääniä(myös vanhempia).

Täysin samaa mieltä. On esiintynyt kovasti edukseen. Aiemmin jo kirjoitin, että Sauli on yllättänyt nimenomaan esiintymisellä. Eli meni toisin kuin odotin. Odotin vähän jöröä töksähtelevää esiintymistä hyvällä asiapohjalla. Asiapohja on pettänyt enemmän kuin esiintyminen.
 

Cube

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Sale oli erittäin itsevarma(ilman ylimielisyyttä), päättäväinen, mutta samalla rento, vilpitön ja sympaattinen omiensa tilausuudessaan töllössä. Samalla otteella jatkaminen yleisissä vaalitilaisuuksissa toisi saletisti lisää naisääniä(myös vanhempia).
Minun mielestäni Niinistö oli puolestaan vähän eksyksissä, eikä oikein tuntunut tietävän mitä sanoa. Tarttui vaan satunnaisesti yleisöstä tulleisiin huutoihin niin kuin mikäkin stand-up-koomikko. Ilman huumoria tosin.

En sano tätä leimatakseni Niinistöä millään lailla. On aika sama minulle, miten presidenttiehdokkaat näissä tilaisuuksissa esiintyvät. Jäi kuitenkin sellainen kuva, että Sauli oli vähän omasta menestyksestään(?) häkeltynyt. Ei tainnut itsekään oikeasti uskoa siihen, että tämä päivä menee hänen osaltaan niin putkeen.
 

Filosofem

Jäsen
Maple Leaf kirjoitti:
Heidi Hautalan leimaaminen "vanhaksi taistolaiseksi" kertoo ainakin sen, ettei moisen väitteen esittäjä tunne Suomen poliittisesta lähihistoriasta edes perusasioita.

Just joo. Lopputulos on kuitenkin sama, analysoit minun tietämyksiäni miten sitten haluatkaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
The Original Jags kirjoitti:
En kuitenkaan usko sillä olevan suurta merkitystä, sillä Tavjan kannanus porvarinaisten keskuudessa on niin suuri, että se tulee vaalit ratkaisemaan.

Sale heittääkin nyt charmivaihteen päälle. Sopiva sekoitus herrasmiestä ja pomottajaa, niin naiset lähtee koppiin touhuamaan oikealla asialla.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
juudas kirjoitti:
Asiapohja on pettänyt enemmän kuin esiintyminen.
Missä mielessä?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Filosofem kirjoitti:
Just joo. Lopputulos on kuitenkin sama, analysoit minun tietämyksiäni miten sitten haluatkaan.

Jos väität vakavissasi Hautalan olevan "entinen taistolainen", ei tuon väitteen osoittamassa "tietämyksessä" ole viljalti analysoitavaa: roskapuhe on roskapuhetta sen kummemmin pöyhimättäkin.
 

Filosofem

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
Sale oli erittäin itsevarma(ilman ylimielisyyttä), päättäväinen, mutta samalla rento, vilpitön ja sympaattinen omiensa tilausuudessaan töllössä. Samalla otteella jatkaminen yleisissä vaalitilaisuuksissa toisi saletisti lisää naisääniä(myös vanhempia).

Kyllähän Niinistö tekee kaikkensa vakuuttaakseen kansan paremmuudestaan. En vain usko, että tuokaan käyttäytyminen kerää tarpeeksi naisääniä, vai mitä Sinko? Jos Sauli olisikin nyt Sanna, niin hänellä olisi paljon paremmat mahdollisuudet.
 

juudas

Jäsen
MS kirjoitti:
Missä mielessä?

Sanoin että enemmän kuin esiintyminen. En sano, että kukaan ehdokas valehtelisi (jolloin voisi yksilöidä asioita), mutta esim. ulkopolitiikasta puhuttaessa Niinistö tuntui jäävän Halosen ja Vanhasen jalkoihin, mitä pidän luonnollisena, sillä hänellä ei ole vastaavaa kokemusta eikä varsinkaan vastaavaa toimessaolevaa taustatukea.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Filosofem kirjoitti:
En vain usko, että tuokaan käyttäytyminen kerää tarpeeksi naisääniä, vai mitä Sinko?

Älä sano vielä. Ainakin yksi Hautalaa äänestänyt nainen lupasi äsken(töllöstä näkyvän Salen oman tilaisuuden aikana) minulle äänestävänsä Salea kakkosella, joten tästä se lähtee.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
juudas kirjoitti:
Sanoin että enemmän kuin esiintyminen. En sano, että kukaan ehdokas valehtelisi (jolloin voisi yksilöidä asioita), mutta esim. ulkopolitiikasta puhuttaessa Niinistö tuntui jäävän Halosen ja Vanhasen jalkoihin, mitä pidän luonnollisena, sillä hänellä ei ole vastaavaa kokemusta eikä varsinkaan vastaavaa toimessaolevaa taustatukea.
Anna esimmerkki ulkopolitiikasta.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Filosofem kirjoitti:
Kyllähän Niinistö tekee kaikkensa vakuuttaakseen kansan paremmuudestaan. En vain usko, että tuokaan käyttäytyminen kerää tarpeeksi naisääniä, vai mitä Sinko? Jos Sauli olisikin nyt Sanna, niin hänellä olisi paljon paremmat mahdollisuudet.

Onko tuo mielestäsi oikein? Saako/pitääkö sukupuolen vaikuttaa noin radikaalisti äänestyskäyttäytymiseen? Minusta on ainakin hullua, jos äänestetään sukupuolen perusteella.

Tuo ylläoleva ottamatta kantaa ollenkaan, kumpi ompi parempi. Teot ja asiat ratkaiskoon.

-duud-
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Panzerfaust kirjoitti:
Älä sano vielä. Ainakin yksi Hautalaa äänestänyt nainen lupasi äsken(töllöstä näkyvän Salen oman tilaisuuden aikana) minulle äänestävänsä Salea kakkosella, joten tästä se lähtee.
Ja täältä päin tulee kahdelta ekakierroksella Hautalaa äänestäneeltä kakkoskierroksen äänet Niinistölle. Toinen ääni jopa naiselta. Tästä se todellakin lähtee!
 

Filosofem

Jäsen
duud kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi oikein? Saako/pitääkö sukupuolen vaikuttaa noin radikaalisti äänestyskäyttäytymiseen? Minusta on ainakin hullua, jos äänestetään sukupuolen perusteella.

Hulluahan se juuri onkin. En tiedä muista, mutta ainakin itselleni on tullut vaikutelma, että naisten pitäisi äänestää Halosta juuri sen tähden, että hän on nainen. Ainakin joku hänen vaalimainoksistaan oli hyvin paljolti tähän tyyliin tehty (näin sen muistaakseni Iltalehdessä).
 

Cube

Jäsen
MS kirjoitti:
Anna esimmerkki ulkopolitiikasta.
Laitoin tähän ketjuun aiemmin otannan Saulin Nato-kannasta (vaalikoneesta poimittu). Voisitko selittää minulle sen, jos se on tosiaan niin selvä kuin täällä annetaan ymmärtää? Halosenkin Nato-kanta on minulle selkeämpi, vaikka sekin toki aika kryptinen.

En usko, että kummankaan ehdokkaan kannattaa kamalasti lähteä Nato-kortilla leikkimään. Eiköhän se vaieta kuoliaaksi ihan yhteisymmärryksessä.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Filosofem kirjoitti:
En tiedä muista, mutta ainakin itselleni on tullut vaikutelma, että naisten pitäisi äänestää Halosta juuri sen tähden, että hän on nainen. Ainakin joku hänen vaalimainoksistaan oli hyvin paljolti tähän tyyliin tehty (näin sen muistaakseni Iltalehdessä).
Halosta olisi pitänyt äänestää tukiryhmän mukaan sen takia, että veronmaksajat säästyvät toiselta kierrokselta eli yhteiskunta säästää rahaa.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
MS kirjoitti:
Halosta olisi pitänyt äänestää tukiryhmän mukaan sen takia, että veronmaksajat säästyvät toiselta kierrokselta eli yhteiskunta säästää rahaa.
Ja kuinkahan paljon yhteiskunta säästää rahaa sillä - itse asiassa tienaa - kun Halosen poliittiset virkamiesnimitykset Liikasesta lähtien ovat historiaa?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Cube kirjoitti:
Laitoin tähän ketjuun aiemmin otannan Saulin Nato-kannasta (vaalikoneesta poimittu). Voisitko selittää minulle sen, jos se on tosiaan niin selvä kuin täällä annetaan ymmärtää?
Eurooppalaiseen Natoon kyllä.

Cube kirjoitti:
Halosenkin Nato-kanta on minulle selkeämpi, vaikka sekin toki aika kryptinen.
Pitäisikö Halosen mukaan Suomen liittyä natoon vai ei?

Cube kirjoitti:
En usko, että kummankaan ehdokkaan kannattaa kamalasti lähteä Nato-kortilla leikkimään. Eiköhän se vaieta kuoliaaksi ihan yhteisymmärryksessä.
Miksi?
 

juudas

Jäsen
Barnaby kirjoitti:
Ja kuinkahan paljon yhteiskunta säästää rahaa sillä - itse asiassa tienaa - kun Halosen poliittiset virkamiesnimitykset Liikasesta lähtien ova historiaa?

Aivan kuin tätä harrastettaisiin vain SDP:ssa. Eiköhän tässä maassa puoluekirjalla oteta huomattavasti enemmän virkoja keskustankin piirissä ja kokoomus ottaa osansa siinä missä muutkin. Älä nyt aivan vieraannu todellisuudesta.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Barnaby kirjoitti:
Ja kuinkahan paljon yhteiskunta säästää rahaa sillä - itse asiassa tienaa - kun Halosen poliittiset virkamiesnimitykset Liikasesta lähtien ovat historiaa?
Minun mielestäni on oikein, jos presidentti vahvistaa enemmistön hyväksymän ehdokkaan virkaan. Minusta siinä vaiheessa presidentti voi valita, jos ei ole täysin yksimielistä ehdokasta virkaan.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
juudas kirjoitti:
Aivan kuin tätä harrastettaisiin vain SDP:ssa. Eiköhän tässä maassa puoluekirjalla oteta huomattavasti enemmän virkoja keskustankin piirissä ja kokoomus ottaa osansa siinä missä muutkin. Älä nyt aivan vieraannu todellisuudesta.
Toki harrastetaan, itse lopettaisin koko menettelyn tyystin. Liikasen nimitys on kuitenkin raskainta sarjaa mitä löytyy, ja jonka esilleotosta Täti Aurinkoinen kiusaantui taas kerran, kun otettiin esille nimitetyn pätevyys. Ja sama kiusaantunut litania siitä naispuolisesta nimityksestään. Kuka tosissaan kaipaa tuollaista kiukkupussia maan johtoon?
 

Ali Voima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Niinistö on mielestäni erittäin hyvä mannekiini Suomelle. Halosen ulkopoliittiset saavutukset eivät oikein avaudu minulle, voisiko joku koota ne yhteen. Jotain kaverin kyvyistä kertoo se, että on euroopan investointipankin kakkosmies. Niinistön CV on erittäin vakuuttavaa luettavaa varsinkin kansainvälisten luottamustehtävien osalta.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Filosofem kirjoitti:
Hulluahan se juuri onkin. En tiedä muista, mutta ainakin itselleni on tullut vaikutelma, että naisten pitäisi äänestää Halosta juuri sen tähden, että hän on nainen. Ainakin joku hänen vaalimainoksistaan oli hyvin paljolti tähän tyyliin tehty (näin sen muistaakseni Iltalehdessä).

En tosiaankaan ole mitenkään naisia vastaa, mutta sukupuoli äänestysperusteena on aika heikolla pohjalla. Ei kai tässäkin asiassa ala puskea päälle nykyinen kiintiöajattelu, joka on monessa yrityksessäkin menossa? Ei minulla päteviä naisia vastaan mitään ole, mutta pätevin ja paras ehdokas joka tilanteessa voittakoon.

-duud-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös