Presidentinvaalit 2006

  • 303 830
  • 4 281
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
TuTo
Cube kirjoitti:
Just just. Uskotko aina kaiken mitä internetin keskustelupalstoilta luet vai onko viha Halosta kohtaan sokaisevaa (ja tyhmentävää) sorttia?

Ei saatana. Ja vasemmisto kerää (tässäkin ketjussa) syytökset heikosta medialukutaidosta. No, nauru pidentää ikää jne..

Osuit napakymppiin. Halosviha sokaisee ja tyhmentää mm. Veijaria pahasti, ja sen takia hän laskee tämänkin palstan tasoa typeryyksillään. Hänen kaltaisilleen "keskustelijoille" on ihan oma saitti, sen nimi on suomi24. Siellä voi lukea ja suoltaa itse vaikka mitä typerää, ja aina joku reppana innostuu kehumaan loistavaa avausta.

No, pian tämä jankkaus loppuu. Korkeintaan 2,5 viikkoa jäljellä, sitten voidaan väitellä jostakin muusta kuin keksityistä solvauksista presidentin kohdalla. Mutta nurkan takanahan vaanivat jo eduskuntavaalit 2007, eiköhän sekin innosta turpakäräjille.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Ainakin alkuun MTV3:n presidentinvaaliohjelma vaikuttanut ihan hyvältä. Kerrankin asiakysymykset olleet kiinnostavia.
 

Kaivanto

Jäsen
MS kirjoitti:
Ainakin alkuun MTV3:n presidentinvaaliohjelma vaikuttanut ihan hyvältä.

Tosin tuon mylvinnällään keskustelua häiritsevän yleisön funktio on mun käsityskykyni ulottumattomissa. Siis jos tässä ei mitään yhteiskuntasatiiria yritetä tehdä.
 

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asiani ei kyllä liity itse vaaleihin mitenkään, mutta saipahan hyvät naurut tuossa äsken, kun kolmosen vaaliohjelmassa tuli mainostauko. Olin juuri tullut kanavalle, ja luullessani mainosten alkavan ajattelin kurkistaa SM-liigan ottelujen tilanteet, mutta mainoksetpa eivät vielä alkaneetkaan. Parempi niin. Harvoin huvittaa näin paljon.

Harmi, etten saanut tallennettua.

- Welton
 

juudas

Jäsen
Minäkin asiasta sivuun:

Mikä on tämä vimma "allekirjoittaa" nimimerkillä? Eikö sitä näe tuosta vasemmasta reunasta? Onko se hassua?

juudas
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
juudas kirjoitti:
Minäkin asiasta sivuun:

Mikä on tämä vimma "allekirjoittaa" nimimerkillä? Eikö sitä näe tuosta vasemmasta reunasta? Onko se hassua?

Tokkopa kyseessä mikään "vimma" on kun ei siihen "syyllisty" kuin jokunen harva kirjoittaja täällä Jatkoajassa - allekirjoittanut mukaan luettuna.

Minulle syynä on yksiselitteisesti se kun kirjoittamani viesti on tavallaan kuin kirje joka sitten allekirjoitetaan omalla "nimellä". Tämä tapa on ollut minulla jo vaikka kuinka kauan ja kyseessä on eräällä tapaa "kohteliaisuus" ja tapa juontaa eräältä pienen piirin keskustelupalstalta jota ei kylläkään enää ole edes olemassa.

vlad.
 

Veijari

Jäsen
Cube kirjoitti:
Just just. Uskotko aina kaiken mitä internetin keskustelupalstoilta luet vai onko viha Halosta kohtaan sokaisevaa (ja tyhmentävää) sorttia?

Ei saatana. Ja vasemmisto kerää (tässäkin ketjussa) syytökset heikosta medialukutaidosta. No, nauru pidentää ikää jne..

Taas väärä olettamus. Tähän kohtaan lisäisin, että keskustelupalstalta en asiaa ole lukenut vaan ihan elävässä elämässä kuultua... Ei se sitä tietenkään muuta etteikö se voisi olla palturia koko juttu.

Hyvää yötä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - hakukoneiden teknologia parantunut

Veijari kirjoitti:
Taas väärä olettamus. Tähän kohtaan lisäisin, että keskustelupalstalta en asiaa ole lukenut vaan ihan elävässä elämässä kuultua.
Jaa?

Kirjoitit tänään 11.1 klo 15:19 näin:

"Ei tämä ole mikään salaisuus. Varsin monella keskustelufoorumilla voit törmätä näihin samoihin lauseisiin, joten siitä vain googlettamaan."

Ymmärrän, että esimerkiksi ammattikoulun tupakkapaikkaa voidaan tietenkin pitää "keskustelufoorumina" ja siten tuo lauseesi ei välttämättä viittaa internetin keskustelupalstoihin.

Mutta kerrotko, että miten sinun ja Maken elävän elämän keskusteluja googletetaan?
 

Veijari

Jäsen
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Osuit napakymppiin. Halosviha sokaisee ja tyhmentää mm. Veijaria pahasti, ja sen takia hän laskee tämänkin palstan tasoa typeryyksillään. Hänen kaltaisilleen "keskustelijoille" on ihan oma saitti, sen nimi on suomi24. Siellä voi lukea ja suoltaa itse vaikka mitä typerää, ja aina joku reppana innostuu kehumaan loistavaa avausta.

No onneksi sinä olet kompensoimassa älylläsi forumin ÄO:ää ylemmäs.

En tiedä suomi24:n tasosta, kun en siellä päin pyöri mutta suuri kiitos vinkistä.

Mulle on ihan sama mikä foorumin älyllinen taso on... tämä on kuitenkin vain ajan vietettä minulle, ei osa elämääni. Pahoitteluni.
 

Veijari

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Jaa?

Kirjoitit tänään 11.1 klo 15:19 näin:

"Ei tämä ole mikään salaisuus. Varsin monella keskustelufoorumilla voit törmätä näihin samoihin lauseisiin, joten siitä vain googlettamaan."

Ymmärrän, että esimerkiksi ammattikoulun tupakkapaikkaa voidaan tietenkin pitää "keskustelufoorumina" ja siten tuo lauseesi ei välttämättä viittaa internetin keskustelupalstoihin.

Mutta kerrotko, että miten sinun ja Maken elävän elämän keskusteluja googletetaan?


Ei vaan kuulin meidän ala-asteen välitunnilla tästä halosen vappupuheesta huhun, menin googlettamaan sanoilla "halosen vappupuhe" ja kas kummaa... osumia löytyi juuri keskustelufoorumille. Vieläkö jotain epäselvää?
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Veijari kirjoitti:
Ei vaan kuulin meidän ala-asteen välitunnilla tästä halosen vappupuheesta huhun, menin googlettamaan sanoilla "halosen vappupuhe" ja kas kummaa... osumia löytyi juuri keskustelufoorumille. Vieläkö jotain epäselvää?

Ahaa, olet ala-asteella. No, se selittää jonkin verran. Ei minun ÄO:ni varmaankaan yhtään mitään palstaa nosta, mutta en kuitenkaan viitsi keinolla millä hyvänäsä mollata ja halveerata sellaisia ehdokkaita, joita en itse kannata. Kyllähän vaikkapa Vanhasen seikkailuista Kaarinassa voisi vääntää vaikka mitä keksittyjä tarinoita, mutta ei kuulu tyyliini.

Matista puheen ollen, onpa hän vaisu illan panelissa.
 

Cube

Jäsen
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Matista puheen ollen, onpa hän vaisu illan panelissa.
Tyttöystäväni tuossa aiemmin tokaisi, että Vanhasella olisi kurkkutulehdus, mikä varmaan selittäisi paljon? En sen suurempia jatkokyselyitä esittänyt, joten en tosin tiedä mistä oli tämän kuullut.

Ja Jari Sarasvuo? Voi vittu, Maikkari sut on nähty.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Cube kirjoitti:
Ja Jari Sarasvuo? Voi vittu, Maikkari sut on nähty.
Lenkille olin juuri lähdössä enkä nähnyt. Mitä "viisasta" Jari oikein sanoi tai kysyi jos joku ystävällinen voisi avustaa tässä.. ?

edit: YLE:n sdp-linjasta taas uusi todiste. Eilinen gallup (toinen kierros tulossa) ohitettiin teksti-tv:ssä ynnä muut jutulla, tämän päivän mtv3-gallup Halonen 55% tykitetty ykkösuutiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TuTo
Milhouse Nixon kirjoitti:
Lenkille olin juuri lähdössä enkä nähnyt. Mitä "viisasta" Jari oikein sanoi tai kysyi jos joku ystävällinen voisi avustaa tässä.. ?

Sarasvuo sai lauseen verran aikaa, ja käytti sen tietenkin mollatakseen Halosta. Käsi ylös kaikki jotka ovat yllättyneitä.
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Cube kirjoitti:
Tyttöystäväni tuossa aiemmin tokaisi, että Vanhasella olisi kurkkutulehdus, mikä varmaan selittäisi paljon? En sen suurempia jatkokyselyitä esittänyt, joten en tosin tiedä mistä oli tämän kuullut.

Ja Jari Sarasvuo? Voi vittu, Maikkari sut on nähty.

Jep, tais olla eilinen Nelosen vaalitentti, jossa totesivat Vanhasen saaneen viikonlopun pohjoisen turneelta tuliaisiksi kurkunpään tulehduksen.

Kyllä itseäni on tänään aika tavalla ärsyttänyt Halosen tietynlainen ylimielinen asenne. Ja miksei se pidä takin nappia kiinni, pysyis noi vatsalihasten peitteet paremmin piilossa..
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Nyt tuleekin sitten kruunu kaikille tähänastisille vaalilähetyksille, kun Sarasvuo pääsee ruotimaan presidenttiehdokkaitten esiintymistä. Kuinkahan monta uutta termiä tänään kuulemme.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen kummempiin ehdokasanalyyseihin tässä vaiheessa ryhtymättä, kuka muu on sitä mieltä, että Sauli Niinistön ääni osuu aika lailla yksi yhteen Kummelista tutun ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantaisen kanssa?

Niinistöllä on kyllä huomattavasti enemmän asiaa sanottavanaan kuin Parantaisella yleensä, mutta äänensävy näillä kahdella päättäjällä on kyllä hyvinkin identtinen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Fanduli kirjoitti:
Kyllä itseäni on tänään aika tavalla ärsyttänyt Halosen tietynlainen ylimielinen asenne. Ja miksei se pidä takin nappia kiinni, pysyis noi vatsalihasten peitteet paremmin piilossa..

Itselleni paistoi aivan sama silmään, siinä mielessä Sarasvuon sinänsä huvittavalla kommentilla oli vähän pointtiakin. Halosesta todella sai sellaisen vaikutelman että kokee olevansa muiden ehdokkaiden yläpuolella. Ainakin tuntuu hermostuvan melkoisen helposti.
 

Cube

Jäsen
Fanduli kirjoitti:
Ja miksei se pidä takin nappia kiinni, pysyis noi vatsalihasten peitteet paremmin piilossa..
Tähän kommenttiin takertuen haluaisin tuoda esille sitä, että on mielestäni aika ikävää miten (täälläkin) Tarja Halosen ulkonäköä on kritisoitu. Ja oikeastaan vain Halosen ulkonäköä. Ei tuosta porukasta kuitenkaan kukaan varsinainen komeljanttari ole ja joku Timo Soinikin on suoraan sanoen täysi turilas. Onko vain niin, että muiden ehdokkaiden vastustajissa on enemmän tyyliä vai mistä on kysymys?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Cube kirjoitti:
Tähän kommenttiin takertuen haluaisin tuoda esille sitä, että on mielestäni aika ikävää miten (täälläkin) Tarja Halosen ulkonäköä on kritisoitu.
Vaikka olisikin "oikein" olla eri mieltä, niin mielikuviamme toisistamme muokkaa väkisinkin myös ulkoinen olemus. Se on osa toisen luomaa imagoa, persoonallisuutta ja sillä voi olla tiedostamattakin kielteinen - tai myönteinen - vaikutus. Harvapa esimerkiksi kertoo valinneensa puolisoaan ulkonäön perusteella, mutta kysypä heti perään että olisiko alkuperäinenkään keskusteluyhteys löytynyt jos vastapuoli olisi muistuttanut enemmän merikrottia kuin Tauno Paloa. Niin, pinnallisten asioiden kautta niihin syvällisiin. Pinnallisuudet kun ovat kaikesta pinnallisuudestaan huolimatta silti pysyvä osa elämää ja muodostamaamme maailmankuvaa.

Onhan se minunkin myönnettävä, etten välttämättä pysty suhtautumaan samalla vakavuudella kahteen yhtäläisen älykkääseen asiaan jos toista esittää selvästikin henkilö joka ei ole huolehtinut ulkonäöstään, fyysisestä olemuksestaan ja pahimmassa tapauksessa jopa hygieniastaan. Kornia myöntää, mutta näinhän se siltikin menee. Ja kaikille asiaa pohtiville tiedoksi; ei, en ole mikään Mister Finland toki itsekään.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ihan turhaa oli ottaa tuohon lähetykseen mitään kommenttia jälkipelijoukolta, olisivat vain jättäneet kaikki jälkipelit tuohon pian alkavaan lähetykseen. Halosen reaktio oli melko hämmästynyt tuohon Sarasvuon hyökkäykseen. Kuinka syystä, en osaa sanoa, koska todella aloin sen verran myöhään seuraamaan.

Ja todettakoon, että itse en kuitenkaan aio Halosta äänestää.

Arto Lahti herättää kyllä sääliä. Tuntuu olevan lähes peloissaan kameroiden edessä, eikä ulosantikaan kovin hyvää ole. Komee rusetti kuitenkin jälleen.

Olikos tämä jo viimeinen tentti vai vieläkö on jotain luvassa? Paitsi tuo pian alkava jälkipelilähetys.
 

Viljuri

Jäsen
No, istuessa lienee syytä pitää ainakin pikkutakin nappeja auki, jos ei ole jossain todella juhlallisessa tilaisuudessa.

En tosin tiedä miten naisilla, enkä muutenkaan ole mikään itseoppinut Arja Samulin.

Mainostoimistoista sen verran, että on kyllä mielenkiintoinen tämä Halosen virallinen vaalimainos, joka on niin sinivalkoinen, että heikompia hirvittää. Tarttumatta nyt tähän mainokseen muutoin, niin on melkoisen huvittava on se j:n piste, joka on jätetty punaiseksi.

Melkoisen suggestiivinen viesti, ja varmasti ihan mainostoimiston keksimä. En toki tiedä huvittavuudesta.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Cube kirjoitti:
Tähän kommenttiin takertuen haluaisin tuoda esille sitä, että on mielestäni aika ikävää miten (täälläkin) Tarja Halosen ulkonäköä on kritisoitu. Ja oikeastaan vain Halosen ulkonäköä. Ei tuosta porukasta kuitenkaan kukaan varsinainen komeljanttari ole ja joku Timo Soinikin on suoraan sanoen täysi turilas. Onko vain niin, että muiden ehdokkaiden vastustajissa on enemmän tyyliä vai mistä on kysymys?

Taitaa johtua pitkälti siitä että istuvaan presidenttiin ja vaalien ylivoimaiseen ennakkosuosikkiin kiinnittävät kaikki varsin paljon huomiota. Tämän takia Haloseen liittyviä asioita kommentoidaan varmasti herkemmin kuin esim. pikkupuolueiden presidenttiehdokkaisiin liittyviä juttuja.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että ns. pienpuolueiden ehdokkaat ovat pärjänneet vaalitenteissä paljon "kolmea suurta" paremmin. Johtuu tietenkin varmasti osaltaan siitä, ettei heidän tarvitse asemansa puolesta miettiä yhtä tarkasti mitä voivat julkisesti sanoa ja mitä eivät.
 

Kaivanto

Jäsen
Ghost kirjoitti:
Arto Lahti herättää kyllä sääliä. Tuntuu olevan lähes peloissaan kameroiden edessä, eikä ulosantikaan kovin hyvää ole. Komee rusetti kuitenkin jälleen.

Täysi kummelihahmo, rusetti kruunaa. "Tiedemiehenä minä...niin, minähän olen tiedemies...arvaan, että toimittaja viittasi kysymyksellään rooliini tiedemiehenä...tiedemiehenä en voi sulkea astrologiaa vaihtoehtona pois, vaan otan huomioon kaikkia näkökulmia tukevat aineistot..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös