Hienoa, miten niin moni tänne palstoille kirjoitteleva on paljastanut ne oikeat kasvonsa, suhteessa Jokereiden KHL-reissuun.
"Minä olen oikein ajatteleva, ja kerron kaikille miksi olen oikeassa. Vietän elämässäni ison määrän aikaa vain todistaakseni, miksi mielipiteeni on parempi kuin toisten."
Eikä siinä mitään. On äärimmäisen inhimillinen reaktio nähdä ympäröivässä maailmassa itseä kiinnostavat asita. Esimerkiksi jos olet miettinyt hankkivasi kaikista maailman autoista juuri BMW:tä (täällä viimeaikaisessa keskustelussa mukana ollut automerkki), näet liikenteessä juuri BMW-merkkisiä autoja, Bemareiden lisäksi näkee liikenteessä erityisen selvästi juuri sen kokoluokan autoja muilta merkeiltä, joita on harkinnut ostavansa.
Siinä vaiheessa se menee persoonallisuushäiriöiden piiriin, kun yksilön tehdyt tulkinnat omasta ympäristöstä ei vastaa todellisuutta, tai kun suurin osa ihmisistä tulkitsee todellisuuden toisin kuin tämä väärin-tulkitsija. Tietämättä taustoja, on täysin mahdotonta tietää esimerkiksi jatkoajan kirjoittelija
@-Ville- ,
@Cobol, elämästä tarpeeksi taustoja, onko heillä jokin persoonallisuuden häiriö, enkä sellaiseen hurskasteluun halua itsekään syyllistyä.
Mutta ihan omiinkin kokemuksiini perustuu se kokemani tunne, jossa annetun vallan tunne vie niin pahasti mukanaan, että tulee siitä riippuvaiseksi. Jokainen joka on ollut joukkueensa kapteeni, se ratkaiseva tekijä voittamisen ja häviämisen hetkellä tietää mistä puhun, kun tulee tunne, että minä olen se kaiken ratkaiseva tekijä tässä kaiken takana. Se vie niin mukanaan, se kaikki ansaittu voiman tunne, ja ihailu, että tulee sokeaksi, "olen voittamaton".
Ja mikä huonointa, psyyke suojelee itseään kaikin keinoin. "Enhän minä voi olla väärässä, voin todistaa sen monella tavalla, esimerkiksi näin ja näin!". Se suurin ongelma on juuri tässä, että se itse uskoo kaiken minkä julistaa oikeaksi.