Vähän tähän viitaten puhuin siitä pakkovoitosta. Ei vaan yksinkertasesti voida antaa liikaa etumatkaa muille heti alkukaudesta ja varsinkaan näiden bottom-4 jengien kustannuksella. Eli kyllä se on voitto otettava tavalla tai toisella. Kukaan meistä ei halua taas loppukaudesta päätyä laskeskelemaan piste-keskiarvoja jos voitetaan tai hävitään sille ja sille.No mut hei! Exceli sanoo, että olis kyllä tärkeä voitto. Nimittäin voitolla JYP olisi 84p tahdissa ja mikäli häviää, niin JYP on 48 pisteen tahdissa!!1! Eli JYP on viime kauden SaiPa jos lauantaina hävitään! Ei oo 3 pisteen eikä 6 pisteen ottelu, vaan 36 pisteen matsi!
No mut hei! Exceli sanoo, että olis kyllä tärkeä voitto. Nimittäin voitolla JYP olisi 84p tahdissa ja mikäli häviää, niin JYP on 48 pisteen tahdissa!!1! Eli JYP on viime kauden SaiPa jos lauantaina hävitään! Ei oo 3 pisteen eikä 6 pisteen ottelu, vaan 36 pisteen matsi!
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.No mut hei! Exceli sanoo, että olis kyllä tärkeä voitto. Nimittäin voitolla JYP olisi 84p tahdissa ja mikäli häviää, niin JYP on 48 pisteen tahdissa!!1! Eli JYP on viime kauden SaiPa jos lauantaina hävitään! Ei oo 3 pisteen eikä 6 pisteen ottelu, vaan 36 pisteen matsi!
”Against all odds”, kuten ne tapaavat tuolla lännemmässä sanoa.Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.
Syy ja seuraus. Simple as that.Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.
Kiitos, mulla olikin paniikkinappula jo varastoituna, mutta pitää nostaa se taas sohvapöydälle lauantaina.No mut hei! Exceli sanoo, että olis kyllä tärkeä voitto. Nimittäin voitolla JYP olisi 84p tahdissa ja mikäli häviää, niin JYP on 48 pisteen tahdissa!!1! Eli JYP on viime kauden SaiPa jos lauantaina hävitään! Ei oo 3 pisteen eikä 6 pisteen ottelu, vaan 36 pisteen matsi!
Korjaus: "noin 1600 peliä paikanpäällä katsoneena"Kiitos, mulla olikin paniikkinappula jo varastoituna, mutta pitää nostaa se taas sohvapöydälle lauantaina.
Jos ensimmäisen erän jälkeen JYP ei ole dominoinut matsia ja peli ei ole 3-0, alkaa käsi nykiä. Voin sanoa, että noin 1600 peliä katsoneena minä kyllä tiedän näistä ehkä eniten.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.
Korjaus: "noin 1600 peliä paikanpäällä katsoneena"
Tietenkään yksi matsi ei tässä vaiheessa kautta vielä ole kirjaimellisesti pakkovoitto, mutta kyllä lauantain matsi on nyt niin lähellä pakkovoittoa kuin tässä vaiheessa voi olla. Vastassa on ennakkoon heikompi vastus ja joukkueella on toistaiseksi yksi voitto neljästä pelistä - ja sekin voitto tuli hyvin nihkeän pelin päätteeksi. On joukkueelle henkisesti valtavan kova paikka, jos lauantaina jäädään ilman voittoa.Vähän tähän viitaten puhuin siitä pakkovoitosta. Ei vaan yksinkertasesti voida antaa liikaa etumatkaa muille heti alkukaudesta ja varsinkaan näiden bottom-4 jengien kustannuksella. Eli kyllä se on voitto otettava tavalla tai toisella. Kukaan meistä ei halua taas loppukaudesta päätyä laskeskelemaan piste-keskiarvoja jos voitetaan tai hävitään sille ja sille.
Niin mutta siis enhän minä mikään Seppänen syntyessään ole.Korjaus: "noin 1600 peliä paikanpäällä katsoneena"
HahaNiin mutta siis enhän minä mikään Seppänen syntyessään ole.
Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
4peliä vähemmän kuin TPS ja Jukurit
3peliä vähemmän kuin K-Espoo ja HPK.
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.
Koska ainakaan itse en ajattele asiaa sarjataulukon kannalta, vaan joukkueen kannalta. Niiden pelaajien kannalta, jotka siellä pelaavat. Ovat nimittäin ihmisiä, joiden henkinen tila vaikuttaa merkittävästi joukkueen suorittamiseen.Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.
Ja Jyp ei ole kärsinyt läheskään niin paljon loukkaantumisista kuin TPS esim. joka on pelannut useampia otteluita ilman 2 tähtihyökkääjäänsä.Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
Meninkö miinaan vai eikös JYPiltä ole uupunut Schnarr jo pari peliä ja Jormakka kaikki runkosarjamatsit?Ja Jyp ei ole kärsinyt läheskään niin paljon loukkaantumisista kuin TPS esim. joka on pelannut useampia otteluita ilman 2 tähtihyökkääjäänsä.
Tämä ei voi olla muuta kuin miina, eihän?Ja Jyp ei ole kärsinyt läheskään niin paljon loukkaantumisista kuin TPS esim. joka on pelannut useampia otteluita ilman 2 tähtihyökkääjäänsä.
Ja Tepsiltä on uupunut Marjala ja Palmu kaikki liigapelit tällä kaudella, paitsi eilen Marjala pelasi ekan pelinsä, eli 6 peliä ilman Marjalaa ja 7 peliä ilman Palmua, kun Jyp on pelannut ilman Jormakkaa 4 peliä ja 2 peliä ilman Schnarria.Meninkö miinaan vai eikös JYPiltä ole uupunut Schnarr jo pari peliä ja Jormakka kaikki runkosarjamatsit?
JYPiltä puuttui myös Lassila ja Puustinen kahdesta ensimmäisestä pelistä. Ja on todennäköistä, että Schnarrin ja Jormakan poissaolot jatkuvat.Ja Tepsiltä on uupunut Marjala ja Palmu kaikki liigapelit tällä kaudella, paitsi eilen Marjala pelasi ekan pelinsä, eli 6 peliä ilman Marjalaa ja 7 peliä ilman Palmua, kun Jyp on pelannut ilman Jormakkaa 4 peliä ja 2 peliä ilman Schnarria.
Joo onhan tepsilläkin muitakin sairaslistalla, lähinnä Schnarri ja Jormakka täällä olevissa keskusteluissa nousee enemmän esille, ja toin esiin tuon eron että kun pelitahdit ovat olleet alkukaudesta erilaiset, niin on merkitystä myös sillä monestako ottelusta niitä kärkiäijiä puuttuu. Palmu todennäköisesti on marraskuun loppuun asti pois, en tiedä onko vielä edes käynyt puukon alla jos onkin, niin toipumisaika on pitkä, nilkka sillä taisi mennä vikassa harkkapelissä ympäri.JYPiltä puuttui myös Lassila ja Puustinen kahdesta ensimmäisestä pelistä. Ja on todennäköistä, että Schnarrin ja Jormakan poissaolot jatkuvat.
Jos JYPin osalta nuo poissaolot jatkuvat, niin ei JYPin tilanne ole yhtään parempi, kun mennään tästä eteenpäin. Väittäisin, että pelkästään Schnarr on JYPille tärkeämpi kuin yksikään TPS:n pelaaja on sille joukkueelle.Joo onhan tepsilläkin muitakin sairaslistalla, lähinnä Schnarri ja Jormakka täällä olevissa keskusteluissa nousee enemmän esille, ja toin esiin tuon eron että kun pelitahdit ovat olleet alkukaudesta erilaiset, niin on merkitystä myös sillä monestako ottelusta niitä kärkiäijiä puuttuu. Palmu todennäköisesti on marraskuun loppuun asti pois, en tiedä onko vielä edes käynyt puukon alla jos onkin, niin toipumisaika on pitkä, nilkka sillä taisi mennä vikassa harkkapelissä ympäri.