Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
4peliä vähemmän kuin TPS ja Jukurit
3peliä vähemmän kuin K-Espoo ja HPK.
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.
Koska ainakaan itse en ajattele asiaa sarjataulukon kannalta, vaan joukkueen kannalta. Niiden pelaajien kannalta, jotka siellä pelaavat. Ovat nimittäin ihmisiä, joiden henkinen tila vaikuttaa merkittävästi joukkueen suorittamiseen.
Se on mielestäni ihan selvää, että tässä kohtaa tappio ennakkoon heikommalle joukkueelle olisi henkisesti kova paikka. Ei ylittämätön paikka, mutta kova paikka. Jos niin käy, niin toivottavasti se tilanne selätetään nopeasti, mutta vaarana on, että tappio tekee joukkueen syksystä merkittävästi vaikeamman.
On kai sitä nyt jokainen ennenkin nähnyt, kuinka paljon yksittäinen peli voi vaikuttaa joukkueen seuraaviin otteluihin ja mahdollisesti koko kauteen? Pelaajat itse kertoivat viime kauden osalta, että Oulussa joulun jälkeen pelattu matsi, joka kääntyi 0-2 ja 1-3 johtoasemista tappioon, oli henkisesti valtavan vaikea paikka ja todennäköisesti suurin yksittäinen syy siihen erittäin synkkään jaksoon, mikä tammikuussa koettiin.
Varmasti palstaveljet tiedostavat, että en ole piruja seinille maalailevaa sorttia, mutta nostan silti tämän kaltaisia asioita esille, jos oikeasti koen, että seuraava matsi on tärkeä.