Positiivisuusketju

  • 1 403 785
  • 9 972

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mut hei! Exceli sanoo, että olis kyllä tärkeä voitto. Nimittäin voitolla JYP olisi 84p tahdissa ja mikäli häviää, niin JYP on 48 pisteen tahdissa!!1! Eli JYP on viime kauden SaiPa jos lauantaina hävitään! Ei oo 3 pisteen eikä 6 pisteen ottelu, vaan 36 pisteen matsi!
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.
 

Baldrick

Jäsen
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.
”Against all odds”, kuten ne tapaavat tuolla lännemmässä sanoa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.
Syy ja seuraus. Simple as that.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
No mut hei! Exceli sanoo, että olis kyllä tärkeä voitto. Nimittäin voitolla JYP olisi 84p tahdissa ja mikäli häviää, niin JYP on 48 pisteen tahdissa!!1! Eli JYP on viime kauden SaiPa jos lauantaina hävitään! Ei oo 3 pisteen eikä 6 pisteen ottelu, vaan 36 pisteen matsi!
Kiitos, mulla olikin paniikkinappula jo varastoituna, mutta pitää nostaa se taas sohvapöydälle lauantaina.

Jos ensimmäisen erän jälkeen JYP ei ole dominoinut matsia ja peli ei ole 3-0, alkaa käsi nykiä. Voin sanoa, että noin 1600 peliä katsoneena minä kyllä tiedän näistä ehkä eniten.
 

Shakesbeers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Boston Bruins ja NhlÄn suomalaiset.
Kiitos, mulla olikin paniikkinappula jo varastoituna, mutta pitää nostaa se taas sohvapöydälle lauantaina.

Jos ensimmäisen erän jälkeen JYP ei ole dominoinut matsia ja peli ei ole 3-0, alkaa käsi nykiä. Voin sanoa, että noin 1600 peliä katsoneena minä kyllä tiedän näistä ehkä eniten.
Korjaus: "noin 1600 peliä paikanpäällä katsoneena"
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaudella 22-23 JYP näytti huikean venymisen: vaikka hävisikin viidennen, kuoleman ottelunsa HPK:lle ja jäi tuolloin neljään sarjapisteeseen, ylsi kuitenkin keväällä kunniakkaalle 13. sijalle! Niin se välillä onni potkii.

Huh, nyt voi loppuviikon suhteen hengähtää. Helpottava tieto
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän tähän viitaten puhuin siitä pakkovoitosta. Ei vaan yksinkertasesti voida antaa liikaa etumatkaa muille heti alkukaudesta ja varsinkaan näiden bottom-4 jengien kustannuksella. Eli kyllä se on voitto otettava tavalla tai toisella. Kukaan meistä ei halua taas loppukaudesta päätyä laskeskelemaan piste-keskiarvoja jos voitetaan tai hävitään sille ja sille.
Tietenkään yksi matsi ei tässä vaiheessa kautta vielä ole kirjaimellisesti pakkovoitto, mutta kyllä lauantain matsi on nyt niin lähellä pakkovoittoa kuin tässä vaiheessa voi olla. Vastassa on ennakkoon heikompi vastus ja joukkueella on toistaiseksi yksi voitto neljästä pelistä - ja sekin voitto tuli hyvin nihkeän pelin päätteeksi. On joukkueelle henkisesti valtavan kova paikka, jos lauantaina jäädään ilman voittoa.

Murskavoittoa ei ole pakko tulla, eli mikä tahansa "rutiinivoitto" kelpaa myös, mutta pisteet tarvitaan.

Nyt ei olla vielä suossa oikeastaan ollenkaan, mutta seuraavan pelin tappion jälkeen siellä oltaisiin. Tietynlainen käännekohta tämä matsi voi herkästi olla - joko positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
4peliä vähemmän kuin TPS ja Jukurit
3peliä vähemmän kuin K-Espoo ja HPK.
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
4peliä vähemmän kuin TPS ja Jukurit
3peliä vähemmän kuin K-Espoo ja HPK.
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.

Eikös tämä nyt vähän vakavammin sanottuna vain perustu viime kausien ajatteluun jossa offseason on fanin parasta aikaa, pre-seasonilla uskotaan huolettomasti ja sama sävel vielä syys-lokakuun ajan itse kaudella.

Sitten siinä lokakuun lopulla jo jopa perustellusti onkin ynnäilty miten pisteiden kehitystä pitäisi tapahtua poffijunaa varten. Ja tähän on uskottu tai "uskottu" aina matemaattisen surullisen loppuun saakka.

Eli siinä mielessä ollaan aikataulussa, mutta sillä poikkeuksella että jotkut hoksaavat niiden nytkin hankittujen pisteiden näkyvän myös lopullisessa runkosarjan taulukossa.

Joukkueeseen, pelitavan kehittymiseen ja Harvian saunatonttuihin uskon minäkin tässä kohtaa täysin. Usko on uskoa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
4peliä vähemmän kuin TPS ja Jukurit
3peliä vähemmän kuin K-Espoo ja HPK.
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.
Koska ainakaan itse en ajattele asiaa sarjataulukon kannalta, vaan joukkueen kannalta. Niiden pelaajien kannalta, jotka siellä pelaavat. Ovat nimittäin ihmisiä, joiden henkinen tila vaikuttaa merkittävästi joukkueen suorittamiseen.

Se on mielestäni ihan selvää, että tässä kohtaa tappio ennakkoon heikommalle joukkueelle olisi henkisesti kova paikka. Ei ylittämätön paikka, mutta kova paikka. Jos niin käy, niin toivottavasti se tilanne selätetään nopeasti, mutta vaarana on, että tappio tekee joukkueen syksystä merkittävästi vaikeamman.

On kai sitä nyt jokainen ennenkin nähnyt, kuinka paljon yksittäinen peli voi vaikuttaa joukkueen seuraaviin otteluihin ja mahdollisesti koko kauteen? Pelaajat itse kertoivat viime kauden osalta, että Oulussa joulun jälkeen pelattu matsi, joka kääntyi 0-2 ja 1-3 johtoasemista tappioon, oli henkisesti valtavan vaikea paikka ja todennäköisesti suurin yksittäinen syy siihen erittäin synkkään jaksoon, mikä tammikuussa koettiin.

Varmasti palstaveljet tiedostavat, että en ole piruja seinille maalailevaa sorttia, mutta nostan silti tämän kaltaisia asioita esille, jos oikeasti koen, että seuraava matsi on tärkeä.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Minä en nyt ihan pääse kärryille että miten me nyt oltaisi suossa jos lauantaina tulee takkiin. Olen varmaan liian optimistinen tämän joukkueen kanssa mutta kun lauantaihin lähdetään niin ollaan pelattu sarjataulukossa lähellä oleviin verraten
4peliä vähemmän kuin TPS ja Jukurit
3peliä vähemmän kuin K-Espoo ja HPK.
Ihan vaan ottamalla joku piste sieltä täältä rästipeleistä pysyy kyllä kyydissä.
Ja Jyp ei ole kärsinyt läheskään niin paljon loukkaantumisista kuin TPS esim. joka on pelannut useampia otteluita ilman 2 tähtihyökkääjäänsä.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Meninkö miinaan vai eikös JYPiltä ole uupunut Schnarr jo pari peliä ja Jormakka kaikki runkosarjamatsit?
Ja Tepsiltä on uupunut Marjala ja Palmu kaikki liigapelit tällä kaudella, paitsi eilen Marjala pelasi ekan pelinsä, eli 6 peliä ilman Marjalaa ja 7 peliä ilman Palmua, kun Jyp on pelannut ilman Jormakkaa 4 peliä ja 2 peliä ilman Schnarria.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja Tepsiltä on uupunut Marjala ja Palmu kaikki liigapelit tällä kaudella, paitsi eilen Marjala pelasi ekan pelinsä, eli 6 peliä ilman Marjalaa ja 7 peliä ilman Palmua, kun Jyp on pelannut ilman Jormakkaa 4 peliä ja 2 peliä ilman Schnarria.
JYPiltä puuttui myös Lassila ja Puustinen kahdesta ensimmäisestä pelistä. Ja on todennäköistä, että Schnarrin ja Jormakan poissaolot jatkuvat.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
JYPiltä puuttui myös Lassila ja Puustinen kahdesta ensimmäisestä pelistä. Ja on todennäköistä, että Schnarrin ja Jormakan poissaolot jatkuvat.
Joo onhan tepsilläkin muitakin sairaslistalla, lähinnä Schnarri ja Jormakka täällä olevissa keskusteluissa nousee enemmän esille, ja toin esiin tuon eron että kun pelitahdit ovat olleet alkukaudesta erilaiset, niin on merkitystä myös sillä monestako ottelusta niitä kärkiäijiä puuttuu. Palmu todennäköisesti on marraskuun loppuun asti pois, en tiedä onko vielä edes käynyt puukon alla jos onkin, niin toipumisaika on pitkä, nilkka sillä taisi mennä vikassa harkkapelissä ympäri.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo onhan tepsilläkin muitakin sairaslistalla, lähinnä Schnarri ja Jormakka täällä olevissa keskusteluissa nousee enemmän esille, ja toin esiin tuon eron että kun pelitahdit ovat olleet alkukaudesta erilaiset, niin on merkitystä myös sillä monestako ottelusta niitä kärkiäijiä puuttuu. Palmu todennäköisesti on marraskuun loppuun asti pois, en tiedä onko vielä edes käynyt puukon alla jos onkin, niin toipumisaika on pitkä, nilkka sillä taisi mennä vikassa harkkapelissä ympäri.
Jos JYPin osalta nuo poissaolot jatkuvat, niin ei JYPin tilanne ole yhtään parempi, kun mennään tästä eteenpäin. Väittäisin, että pelkästään Schnarr on JYPille tärkeämpi kuin yksikään TPS:n pelaaja on sille joukkueelle.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ja Tepsiltä on uupunut Marjala ja Palmu kaikki liigapelit tällä kaudella, paitsi eilen Marjala pelasi ekan pelinsä, eli 6 peliä ilman Marjalaa ja 7 peliä ilman Palmua, kun Jyp on pelannut ilman Jormakkaa 4 peliä ja 2 peliä ilman Schnarria.
Niin ei tämä mikään kisa ole, mutta siis eihän JYP ole pelannut kuin 4 matsia runkosarjassa niin pelimäärät eivät sinänsä hirveästi kerro. Jormakka on todennäköisesti (toivotaan ettei) pidempään poissa ja Schnarristakaan ei taida olla paremmin tietoa.

Ja kuten @Nelfor totesi, JYPiltä puuttui Lassila, kun Schnarr pelasi. Schnarr on todennäköisesti liigan top 3-senttereitä, ja olisi minkä tahansa joukkueen vahvuudesta poissa ollessaan iso menetys - ja ehkäpä enemmän kuin monen muun joukkueen niin JYPin kannalta todella merkityksellinen poissaolo.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hekotelkaa vaan Exceleille taas saatana! @ToBey :lla @koukku :lla on hyvin validi pointti. Ei sitä välttämättä tarvitse ekaa kymmentä peliä vetää piste per peli keskiarvolla. Tosin sekin saattaa riittää 12 sakkiin.

On huomattavasti helpompi tavoitella parempia sijoituksia, kun välillä voittaa. Kysykää vaikka Lahdesta, joiden ainoat pisteet ovat toistaiseksi meiltä. Senkin toki voi kysyä, miten sieltä alkukauden pohjamudista noustaan finaaliin. Tai JYPiltä, miten parilla päätöksellä tiputaan kärkikuusikosta sijalle 13. Todennäköisiä polkuja? Ei välttämättä.

Ei tässä pakkovoittoja ole. Ihan hyvin voidaan hävitä ekat 30 peliä. Hymiö.

Muutenhan tämä meno noudattaa ihan täysin vuosikelloa, kun ollaan vaiheessa "Alkukausi on nihkeä, kun on uusi valmennus ja kaikkea. Ei mitään hätää."

En minä oikeasti itsekään huolissani ole, mutta pointti @ToBey :llä on ihan hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös