Positiivisuusketju

  • 1 343 038
  • 9 676

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
3 pistettä. Siinä se päivän positiivinen. Voihan tuota kolmannen erän heräämistäkin mehustella. Jos vastassa olisi ollut hyvä joukkue, niin se olisi tappanut pelin viimeistään toisessa erässä.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos JYP! Ihana nousu kolmannessa surkean kakkoserän jälkeen! Tällainen voitto varmasti kasvattaa asennetta ja uskoa omaan tekemiseen. Jälleen kerran nähtiin myös, kuinka ratkaiseva huippumaalivahti on tulokselle. Jos meillä olisi ollut keskinkertainen moke, niin tämä olisi hävitty.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
3 pistettä. Siinä se päivän positiivinen. Voihan tuota kolmannen erän heräämistäkin mehustella. Jos vastassa olisi ollut hyvä joukkue, niin se olisi tappanut pelin viimeistään toisessa erässä.
Oli vastassa paras joukkue liigasta, siis vieraskentällä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Stråkan laukaisuprosentti on jäätävä: 7 laukausta, 3 maalia (42,9 %).
Sinusta on tulossa minua pahempi tilastoniilo. Vain Excel puuttuu!

Lisäksi posia kolmas erä ja kolme pistettä. Myös ekalla erätauolla bändin tahtiin rokannut kaveri saa isot posit!
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinusta on tulossa minua pahempi tilastoniilo. Vain Excel puuttuu!

Lisäksi posia kolmas erä ja kolme pistettä. Myös ekalla erätauolla bändin tahtiin rokannut kaveri saa isot posit!
Älä nyt. Kyllä mä olen tykännyt aina tuijottaa tilastoja ja varsinkin kaivaa esiin kaikenmoisia kuriositeetteja. Mutta tilastoista ennustamisesta mä en tykkää. Uudenvuoden tinat, tarot-kortit ja Iltalehden horoskooppi voi kertoa tulevasta jotakin, mutta jääkiekkotilastot ei kerro huomisesta yhtään mitään. Mutta @Hiki-Penalle peukkua hyvästä huumorista. :)
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä nyt. Kyllä mä olen tykännyt aina tuijottaa tilastoja ja varsinkin kaivaa esiin kaikenmoisia kuriositeetteja. Mutta tilastoista ennustamisesta mä en tykkää. Uudenvuoden tinat ja tarot-kortit voi kertoa tulevasta jotakin, mutta jääkiekkotilastot ei kerro huomisesta yhtään mitään. Mutta @Hiki-Pena lle peukkua hyvästä huumorista. :)
Erittäin hyvä kuitti! Tinat toimi pirun hyvin, kunnes ne kiellettiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onneksi se ei ole tilastojen vika, jos jengi ei ymmärrä todennäköisyyksien päälle
Näinpä tai sitä, että parhaimmatkin ennusteet on lopulta vain ennusteita eikä absoluuttinen tae mistään.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinpä tai sitä, että parhaimmatkin ennusteet on lopulta vain ennusteita eikä absoluuttinen tae mistään.
Helppo esimerkki, vaikken tiedä kannattaako tuulimyllyjä vastaan taistella: jos Liigan pudotuspeleissä päädyt ottelusarjassa tilanteeseen 0-3 otteluvoitoissa, niin ennuste huomiselle on aika heikko sillä SM-liigan pudotuspelien historiassa on noustu vain kerran aiemmin moisesta tappioasemasta ottelusarjan voittoon. Eli ei absoluuttinen tae tuhosta, mutta aika vahva indikaattori tulevasta. Samat perusteet sopii @Hiki-Pena piste-keskiarvo laskentoihin, mutta iso osa ei näytä tajuavan mitä ja mistä ne kertoo! Hyvä Pena!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Helppo esimerkki, vaikken tiedä kannattaako tuulimyllyjä vastaan taistella: jos Liigan pudotuspeleissä päädyt ottelusarjassa tilanteeseen 0-3 otteluvoitoissa, niin ennuste huomiselle on aika heikko sillä SM-liigan pudotuspelien historiassa on noustu vain kerran aiemmin moisesta tappioasemasta ottelusarjan voittoon.

Kyllä esimerkkisi on on oikeastaan huono, ellei luokaton, koska yhtä harvoin, kuin 0 -3 tilanteesta on noustu, siihen päädytty tasaisella pomppu sinne tänne, mutta tasavahvoin esityksin. Mihinkään ei siis hups päädytä, vaan asioilla on looginen seuraus, jonka näkee ilman exellejäkin. Tietenkin, tuohon limboon joutuneen joukkueen kannattajien täytyy toivoa ihmettä ja että valmennuksella on jouku pelillinen koukku jolla muuttaa tulemaa, vaan sehän olisi käytetty jo ennen tilannetta 0 - 3 , eikös vain.

Sitten kun puhutaan sarjasta, jossa on varioita x määrä, tilanne on ihan toinen, joskus exel ennustaa oikein, joskus ei tiedä paskaakaan. Ihan niin kuin tämän päivän pelissä nämä maali odottamat, joista on sukeutunut myös uskonnon omainen hurmos, mitä jäi käteen? maaliodottama pelissä ja pelin jälkeen korreloivat niin huonosti, että sitä voi verrata kouluajan historian kokeeseen, jossa aikaa menoilta ei löytynyt edes kirjan avaamiseen ja jotain piti säveltää.

Yhtään morkkaamatta exel miehiä ja vaikka ne minulle vähän näyttäytyvätkin kummelihahmoilta, niillä on myös pointti joka kannattaa merkille panna, tulos on monesti ihan jotakin muuta, kuin ennusteet. Siksi, vaikka tämä voitto oli tärkeä, ihan niin kuin jokainen on, se ei ratkaissut mitään oikeassa sarjakamppailussa, vaikka exel osastoon jonkun himpun odotuksia kasasikin. JYP ei edelleenkään ole saavuttanut mitään ja sille on varmaan exelissä ennusteita, mutta niiden ja toteutuman suhteen en pidätä hengitystä ovatko samat.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Veini pelasi tänään taas pisteet JYPille. Täytyy kyllä rehellisyyden nimissä sanoa, että KooKoo syyllistyi aikamoiseen tuhlailuun. Pari kertaa Veinikin oli pelattu jo tilanteesta ulos, mutta ei se aina maistu. Aika hyvän analyysin Jukka antoi Severistä, kun erikseen kysyttiin. Jos kaveri ottaa tässä ajassa kehitysaskelia tuohon malliin, niin mihin peli kehittyisi, jos optiovuodet lunastettaisiin ja saisi kehittyä edelleenkin.

Kolmannessa erässä koko joukkue paransi tekemistä niin, että tulos kääntyi. Siitä posia kaikille. Ja mikäs sen mukavampaa kuin nosta rinnalle ja ohi.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä esimerkkisi on on oikeastaan huono, ellei luokaton, koska yhtä harvoin, kuin 0 -3 tilanteesta on noustu, siihen päädytty tasaisella pomppu sinne tänne, mutta tasavahvoin esityksin. Mihinkään ei siis hups päädytä, vaan asioilla on looginen seuraus, jonka näkee ilman exellejäkin.
Tämä alku jo paljastaa ettet ymmärrä tilastoja ja datamassaa, joten jätän tämän tähän
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Teemu Suhosen heräämistä on ollut kiva katsella, eteenpäin mennään peli peliltä ja tänäänkin makea tasoitusosuma tuo 2-2 - maali, suht tarkka veto maalin perukoille yhdistettynä tuohon Salosen ja Stråkan maskipelaamiseen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ne pomput sinne tänne ja ottelusarjojen kehitykset ovat jo siinä datamassassa mukana lopputuloksien muodossa

Sori vaan, näin ymmärtämättömän toppahousuista, ei ne olleet siinä lähtötilanteessa, mutta siinä lähtötilanteessa avoin silmä näkee asioita ennen exeleitä, mihin isketään, tuottaako. Jatkossa, muuttuuko mikään vai ei. Kuka tuohon mitään exeleitä tarvii? Silmät on päässä, senkun katsoo. Niitä exeleitä seuraamalla saattaa päästä paremmin jyvälle siitä, kuka petti ja miksi petti, mutta ei ne mitään oikeasti ennusta.
'
Silti, en minä tilastojen kautta seuraamista mitenkään dumaa, jokainen tavallaan, minulle peli kaukalossa on exel, joka ei koskaan,( esim. tänään) Ole eksakti, koska muuttujat ei ole tosia, mutta on paras mitä minä empiirisesti tiedän ja tänäänkin sitten ihan kuutamolla, jos kahden erän perusteella arvioita olisin luonut, vaan oli exelit tai ei, sitä yritän sanoa, ettei mikään sano totuutta ilman paksun leidin laulua, eikä silmä tai exelit sitä koskaan ennusta.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
+ oon alkanut tykkäämään Platzerin menosta ihan kympillä
+ Eetu Peltola alkaa väläytellä silkkisiä käsiään mitä itse katsoin hänen pelatessaan ekoja pelejä JYPissä muutama vuosi sitten, osaa myös omassa päässä todella rauhassa katsoa mihin laittaa kiekon vaikka aina ratkaisu ei täysin oikea ole. Ei hätäile, parantanut viime kaudesta aivan sikana pelaamista ja kuuluu mun mielestä ehdottomasti kokoonpanoon ja haluan nähdä hänet ylivoimalla
+ Severi on pelkkää seksiä
+ Jerry saa asioita aikaan vaikkei jalka ole ihan raikkaimmillaan
+ Veini eli ns. Miklik-Olkinuora ilmiö!
+ voitetaan huonolllakin pelillä ja tehdään tyhjiin maali
+ helvetisti muutakin posia, mutta reenijumi päällä kuten JYPillä
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpäs tuli vanhalle koutsille hyvä fiilinki ja ihan entiset omat 'old school' -koulutusmenetelmät mieleen kun Rautakorpi penkitti Tevesin tuon karmean oman maalin takaa annetun avaussyötön jälkeen joka johti KooKoon toiseen maaliin. Kyseinen herra ei nimittäin pelannut tuon syötön jälkeen enää pätkääkään tässä pelissä! Eikä ollut eka kerta tällainen avaussyöttö, puhumattakaan riskien ottamisista hyökkäyssiniviivapelaamisessa.
Kun Teves tuli vaihtoaitioon niin JR oli heti kenttätauluun piirtämässä ja tiukkaan sävyyn kovalla äänellä kertomassa miten tuo tilanne olisi pitänyt pelata. En muista ainakaan RD:n valmennuskausien jälkeen että JYP-valmennus olisi näin konkreettisesti ja aktiivisesti toiminut.
On hämmästyttävää kun vielä nykypäivänä, jopa tällä miesten liigatasolla, näkee tämmöisiä puolustajilta omasta päädystä lähteviä tuhoontuomittuja avaussyöttöjä oman maalin eteen keskikaistalle vaikka jo E-junioreista lähtien opetetaan niitä välttämään! Nytkin olisi Tevesillä ollut aikaa avata muualle.
Minulla on mielituntuma että nuoremmat koutsit vähemmän käyttää pelinaikana näitä penkityksiä.
 

Santtu76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuli oltua hallilla hieman pikkujoulu tunnelmissa, eli melko tiivis tunnelma päällä katsomassa peliä.
Kaksi ensimmäistä erää näytti että ei kyllä kotijoukkuetta kiinnostanut. Varsinkin ykköskenttä oli luvalla sanoen huono.
Kolmannen erän ensimmäisten minuuttien jälkeen sanoin työkaverille että JYP vie tämän ja niin tehtiin. Aivan huikea parannus viimeiseen erään, jossa kyllä taisteltiin kunnolla.
Tänään jatkuu, kyllä tätä mielellään katsoo ja peliä jopa odottaa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
+ oon alkanut tykkäämään Platzerin menosta ihan kympillä
+ Eetu Peltola alkaa väläytellä silkkisiä käsiään mitä itse katsoin hänen pelatessaan ekoja pelejä JYPissä muutama vuosi sitten, osaa myös omassa päässä todella rauhassa katsoa mihin laittaa kiekon vaikka aina ratkaisu ei täysin oikea ole. Ei hätäile, parantanut viime kaudesta aivan sikana pelaamista ja kuuluu mun mielestä ehdottomasti kokoonpanoon ja haluan nähdä hänet ylivoimalla
+ Severi on pelkkää seksiä
+ Jerry saa asioita aikaan vaikkei jalka ole ihan raikkaimmillaan
+ Veini eli ns. Miklik-Olkinuora ilmiö!
+ voitetaan huonolllakin pelillä ja tehdään tyhjiin maali
+ helvetisti muutakin posia, mutta reenijumi päällä kuten JYPillä
Kuten olen joskus aiemminkin sanonut, Peltola näyttää jäällä nuorelta Välivaaralta. Yhä enemmän olen sitä mieltä, että sellaisen Välivaaramaisen uran tämä kaveri tulee myös pelaamaan. Ehkä Viitasen parhaita, ellei paras haku koskaan pitkällä sopparilla ja ainakin täysin oman tutkani alta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös