Positiivisuusketju

  • 1 340 861
  • 9 671

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Viiden edellisen pelin aikana ollaan päästetty vähiten maaleja ja kymmenen edellisen pelin aikana kolmanneksi vähiten. Joskus kun tuntui menevän aivan kaikki ja vielä vähän enemmän…
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Alkaa jo hype nousemaan siihen 3.12 Tampereen peliin. Pari viikkoa sitten joutui psyykkaamaan itseään että ei haittaa vaikka häviää. Nyt sieltä on voitto jopa odotettavissa.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Nyt meillä on pitkästä aikaa maalilla kaveri joka on voittava maalivahti! Veini!

Joukkue on kuin uudesti syntynyt ja prosessi jatkukoon nyt!

Apina ei paina joukkueen selässä enää ja tiedetään että myös voittoputki on mahdollinen.

Tuhkimotarinoita on ollut ennenkin. Olisiko tämä sellainen?

Psykologisesti tärkeää, että ollaan taas mukana 10 sakissa. Helpottaa takuulla tuskaa. Kaikki on sitten mahdollista.

Kiitos Jyppi!
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Jos oikein laskin, niin ollaan playoff-viivan päällä. Eikä tästä ole montaakaan viikkoa kun jotkut fanit jo sanoi että kausi menetetty kun playoff-keskiarvo riitä. Tulkaas nyt nämä herrat itse kertoon tämä juttu.

Tämä on jokasyksyinen spektaakkeli jos/kun ei peli kulje. Piste-ero on jotain ~10-15 pinnaa suoraan po-paikkaan ja kausi julistetaan Excel-niilojen toimesta menetetyksi. Koska ne muutkin saa pisteitä koko loppukauden. What?!
Pelaajien ulosmyyntiä arvotaan marraskuussa. Sitten tulee esim. tällainen pariviikkoinen ja homma näyttää vähän erilaiselta. 12 pistettä eroa esimerkiksi ei ole välttämättä mitään edes joulutauolla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos oikein laskin, niin ollaan playoff-viivan päällä. Eikä tästä ole montaakaan viikkoa kun jotkut fanit jo sanoi että kausi menetetty kun playoff-keskiarvo riitä. Tulkaas nyt nämä herrat itse kertoon tämä juttu.
Tuhannesti tämä. Kuinka monta vuotta pitää lätkää seurata, että ymmärretään miten nopeasti tilanteet voivat muuttua ja millä tavoin niitä tilastoja kannattaa katsoa?

Tuntuu siltä, että monien kohdalla tunteet vievät ja järki vikisee. Tämä ei toki lopulta ole mitenkään väärin ja arvostan sitä, että JYP saa aikaan tunteita. Niin pitääkin.

Itse pyrin lähinnä siihen, että hyvissä hetkissä elän täysillä tunteella mukana, mutta huonoilla hetkillä yritän järjen kanssa tasoittaa tilannetta. Ponnistelua se vaatii, mutta suosittelen kaikille.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tuus ny itte @peterra kertomaan, että suunnilleen ainoa, joka jaksoi uskoa tähän prosessiin oli Tapparan kannattaja.

Ja joo, marraskuu ja pelejä jäljellä 35 ottelua, mutta pelikin on Veinin jälkeen alkanut näyttämään siltä, että luottoa voittamiseen löytyy ensisijaisesti kaukalosta mutta myös sohvaperunoista.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos oikein laskin, niin ollaan playoff-viivan päällä. Eikä tästä ole montaakaan viikkoa kun jotkut fanit jo sanoi että kausi menetetty kun playoff-keskiarvo riitä. Tulkaas nyt nämä herrat itse kertoon tämä juttu.
Tuun huomenna kyllä taas lukujen kanssa kertomaan kaikenlaista. Vaan laitapa käsi sydämelle, uskoitko viime keskiviikkoiltana neljän puhtaan voiton putkeen?

Jos en väärin muista, niin usein olen muistanut nostaa skenaariot, millä päästään kisaan mukaan.

Nautitaan nyt, mutta voin luvata, ettei tämä nykyinen keskiarvo riitä. Voin myös sanoa, että eiköhän se tuosta nouse näillä otteilla.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuhannesti tämä. Kuinka monta vuotta pitää lätkää seurata, että ymmärretään miten nopeasti tilanteet voivat muuttua ja millä tavoin niitä tilastoja kannattaa katsoa?

Tuntuu siltä, että monien kohdalla tunteet vievät ja järki vikisee. Tämä ei toki lopulta ole mitenkään väärin ja arvostan sitä, että JYP saa aikaan tunteita. Niin pitääkin.

Itse pyrin lähinnä siihen, että hyvissä hetkissä elän täysillä tunteella mukana, mutta huonoilla hetkillä yritän järjen kanssa tasoittaa tilannetta. Ponnistelua se vaatii, mutta suosittelen kaikille.
Sulla on selkeesti ainoa oikea tapa tilastoja katsoa ja urheiluun suhtautua?

Minusta neljä kierrosta sitten oli ihan aito huoli monella kaudesta siihen saakka saavutettujen tulosten osalta. Jännä, ettei tietyt nimimerkit täällä silloin keulineet ja vittuilleet niille, jotka historiaa omalla tavallaan katsovat.

Se, että JYP tekee komeaa nousua on todella hienoa. Se, että joku väittää tämän olevan ihan tavallista, voi alkaa lyömään faktoja pöytään omien väitteiden tueksi.

Sitten taas se, että lähdetään kyseenalaistamaan eri tavalla urheilua lähestyvien ajatukset ja lyttäämään ne (ks. lainauksen ensimmäinen kappale) on mielestäni melko huonoa keskustelua.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Keskikastissa, ei hullumpaa. Jos otteensa säilyttävät ja jalostavat pelitapaa, etenkin laukaisuvoimaa ja harhautuskuvioita, niin hyvä tulee ja pitkälle mennään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sulla on selkeesti ainoa oikea tapa tilastoja katsoa ja urheiluun suhtautua?

Minusta neljä kierrosta sitten oli ihan aito huoli monella kaudesta siihen saakka saavutettujen tulosten osalta. Jännä, ettei tietyt nimimerkit täällä silloin keulineet ja vittuilleet niille, jotka historiaa omalla tavallaan katsovat.

Se, että JYP tekee komeaa nousua on todella hienoa. Se, että joku väittää tämän olevan ihan tavallista, voi alkaa lyömään faktoja pöytään omien väitteiden tueksi.

Sitten taas se, että lähdetään kyseenalaistamaan eri tavalla urheilua lähestyvien ajatukset ja lyttäämään ne (ks. lainauksen ensimmäinen kappale) on mielestäni melko huonoa keskustelua.
No nyt olen hämmennys.

En mielestäni hyökännyt kenenkään kimppuun, vaan ihan kerroin omasta ihmetyksestäni ja siitä miten itse pyrin ottamaan kaiken irti urheilun seuraamisesta. En mielestäni missään kohtaa sanonut, että minun tapani on ainoa oikea, mutta se toimii omalla kohdalla hyvin ja siksi suosittelen samaa muillekin. Olen myös tehnyt tämän asian kanssa paljon töitä, koska en ole aina osannut käsitellä asioita kovin hyvin ja urheilun seuraamisesta on saattanut tulla suorastaan rasite koko elämälle.

Mutta kuten tuossa viestissäni sanoin, niin tärkeintä on, että urheilu herättää tunteita. Ilmaisin myös sitä, että ei ole väärin, vaikka tunteet ottavatkin vallan. Se kuuluu asiaan.

Kyllä itsekin välillä reagoin liian kovaa jatkiksessa käytävään keskusteluun, mutta niin tuntuvat tekevän monet muutkin. Vaikka joku kirjoittaa ihmettelevänsä eri tavalla asioihin suhtautuvia tai ajattelevia, niin se ei tarkoita, että kyse olisi toisten lyttäämisestä tai vittuilusta. Kyllä meitä mahtuu moneen junaan.

Pyydän silti anteeksi, jos olen aiheuttanut pahaa mieltä viesteilläni. Se ei todellakaan ole ollut tarkoituksena. Arvostan sinuakin @Hiki-Pena todella korkealle ja yleensä on tuntunut siltä, että meidän huumorintaju kohtaa varsin hyvin. Vaikka välillä menisi ajatukset ristiin ja otettaisiin vähän yhteen, niin ei se isossa kuvassa haittaa mitään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikkelin puolityhjästä amisdiscosta haettiin helpot 3 pistettä. Ääni on hukassa, pari askia mynthoneita saatu tuhottua pariin iltaan ja meininki on tapissa.

Mutta näistä lähtökohdista kelpaa lähteä viikon päästä Tampereelle. CMOON!
 

Baldrick

Jäsen
Välillä oli omakin usko hieman koetuksella, kun täällä koitin prosessiin luottamisen perään huudella ja kertailin, että Rautakorven joukkueilla on aina hitaat syksyt. Hyvä, että nyt näyttää homma lupaavalta. Siinä kyllä olin väärässä, että en kyllä odottanut Veinin tuovan merkittävää muutosta, vaan uskoin voittojen löytyvän hiljaksiin nousujohteisesti prosessin mukaan.

Sanotaan jo muuten tässä vaiheessa, että eikös Rautakorven joukkueissa usein toinen vaisu treenijumijakso vuoden vaihteessa ole tullut?
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maistuu sillai ns. ihan vitun hyvältä tällä hetkellä. Huhhuh, kyllä kelpaa. Usko ei lopu ja peleissä käydään tuloksista huolimatta, mutta pakko myöntää, että tuossa jossain kohtaa rupesi turhauttamaan ihan urakalla nuo häviöt. Posiin ihan koko joukkue, ei tarvitse edes alkaa yksittäisiä mainitsemaan.

Nyt nautitaan ja ens viikolla mennään taas!! Turku ja Tampere, välissä yks matsi kotona. Ihan kaikki ainekset yhdeksään pisteeseen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuus ny itte @peterra kertomaan, että suunnilleen ainoa, joka jaksoi uskoa tähän prosessiin oli Tapparan kannattaja.

JYP on omalla tavallaan viaton maalaistyttö jonka sielussa raivoaa kaiken pyyhkivä hurrikaani. Ei se sattumaa ole että löytyy esimerkiksi HIFKin faneja jotka jostain syystä pahoina stadin kundeina syttyvät JYPistä.

Onkin vain luonnollista että löytyy yksi Tapparankin fani joka näkee jotain kaunista kun me muut olemme olleet pitkään sokeita.

Rautakorpi ja Nieminen tästä kauneudesta puhuivat silmät säihkyen jo heidän julkistuksen yhteydessä. JR puhui vertauskuvin prosessi-retoriikalla ja Nieminen vastaavasti traktorikiekon palauttamisella.

Aikamoista.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Vanhapuuma @opelix en tiedä, olenko minä nyt mitenkään erityisen kovasti uskonut JYPiin, mutta vanhasta muistista minä uskon Rautakorven toimintamalleihin.

Varmaan kyllästymiseen asti jo kesällä toistellut, että Rautakorpi ei monenkaan mielestä ole ehkä se taktisesti monipuolisin ja osaavin valmentaja - eikä hän oikeastaan ole myöskään mikään ilmapiirivalmentaja. Mutta se, mitä hän varmuudella on - äärimmäisen vaativa itselleen ja muille. Vaatimustaso ei tipu joukkueissa, vaikka vastoinkäymisiä tulisi. Yleensä oppimisprosessit hänen joukkueissaan ovat pitkiä ja kulkevat sieltä vaikeuksien kautta voittoon. Jos vaikeuksia ei muuten ole niin välillä tuntuu, että Rautakorpi järjestelee niitä itse. Urheilullisuus on kaikki kaikessa - itse en ole epäillyt hetkeäkään sitä, ettei JYPissä Rautakorven johdolla olisi korkeat treenivaatimukset + vaatimukset joukkueelle.

Jos vertaa Tappara-kausiin niin JYPissä selvästi oli vielä nihkeämpää alkukaudella. Nopeasti voisi päätellä, että ainakin Vehviläinen on ollut se ratkaiseva asia tähän nykyiseen voittoputkeen. Toisaalta se kertoo myös siitä, että puolustuksen perusprinsiipit ovat olleet kohdallaan, koska pelkästään uusi maalivahti ei automaattisesti muuta homman suuntaa. En ole ehtinyt edelleenkään kovin syvällisesti seurata JYPiä, mutta ne harvat kerrat, kun olen seurannut niin on ollut vaikeaa nähdä pelissä mitään kovin fundamentaalista vikaa pl. kiekollinen hitaus toisinaan, joka on oppimisprosessissa aika normaalia kuitenkin. Maalivahtipeli ei ikävä kyllä Laurikaisen johdolla riittänyt - tai itse maalivahtipeli olisi kaiketi riittänyt, mutta hän päästi useissa peleissä JYPin kannalta kriittisiä maaleja todella huonoon hetkeen.

Enpä vieläkään usko, että kauden vaikeudet ovat tässä, mutta Rautakorpi ei anna ikinä löysää treeneissä itselleen tai kellekään muulle. Uskon, että Liigasta löytyy nytkin 7-8 joukkuetta, jotka ovat antaneet enemmän löysää ja se alkaa näkyä juuri joulukuu-tammikuu taitteessa, mitkä joukkueet ovat uhranneet treenaamista tulokselle ja kuinka paljon. Tämä voi olla se pätkä, joka nostaa JYPiä ylöspäin. Toinen on sitten se, että tällä hetkellä Liiga on niin tasainen pisteiden osalta, että alkukauden vaikeudet palvelevat JYPiä suhteessa muihin.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Ensimmäiset 20 peliä ennen taukoa toivat 20 pistettä. 5 peliä tauon jälkeen 12 pistettä, ja niihinkin mahtuu yksi 0 pisteen peli. Kyllä se paljon parjattu prosessi vaan alkaa hörähdellä käyntiin vanhan mutta sitkeän Valtran tavoin. Veini oli puuttuva palanen, voittava maalivahti joka helpottaa puolustuspeliä sekä alivoimaa ja toivottavasti myös Edin pelaamista. Ja onhan se komeaa että maalivahtiosasto on pelkästään omaa tuotantoa!
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Prosessilla ei ole kauheasti tekemistä Veinin kanssa. Veini pelasti setien prosessinkin.

Ei muuten olla enää eniten maaleja päästänyt joukkue, kun ilves latoi 8 Saipan verkkoon.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Prosessilla ei ole kauheasti tekemistä Veinin kanssa. Veini pelasti setien prosessinkin.

Ei muuten olla enää eniten maaleja päästänyt joukkue, kun ilves latoi 8 Saipan verkkoon.
Kyllähän mikä tahansa prosessi tarvitsee maalivahdin, joka antaa mahdollisuuden voittaa ja antaa puolustajille tiettyä rauhaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Prosessilla ei ole kauheasti tekemistä Veinin kanssa. Veini pelasti setien prosessinkin.

Riippuu vähän, mistä suunnasta asiaa haluaa katsoa.
Maalivahti on nykyjääkiekossa niin valtavan iso osa joukkuetta, ettei niitä oikein voi katsoa erilläänkään. Vähän sääli Laurikaisen kannalta, ettei homma nyt ottanut toimiakseen, mutta hyvän maalivahdin eteen joukkue vaan järjestyy paljon paremmin. Valmennus on tiennyt varmaan kuitenkin osana valmennusprosessia, millaista palasta juuri nyt kaivataan, joten Veini on siinä näkökulmassa kyllä osa prosessia.
 
Viimeksi muokattu:

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Katselin tuossa sarjataulukkoa Liigan sivuilla ja ihmettelin, että eihän siellä ole JYPiä ollenkaan. Sitten tajusin nostaa katseni vähän ylemmäs.

Niin pitkään kynnetty, että lihasmuistiin piirtynyt vain taulukon alapää. Nyt tilanne on uusi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös