Edelleen uskon, että yrität olla jonkinlainen kehittynyt trolli, joka yrittää vain ärsyttää muita. Pitkän aikaa tässä olin jo ihastellut asiallisia viestejäsi, joissa oli järkeä vaikka muille jakaa, mutta nyt yhtäkkiä on tullut sellainen käännös, että en tiedä mitä ajatella.
Pessimisti saa olla ja etenkin realismi on aina tarpeen, mutta yltiöpäinen pessimistisyys ei hyödytä ketään.
Minä en ole muuttanut vaatimustasoa mihinkään. Olen jo monta kautta putkeen "vaatinut" JYPiltä välieräpaikkaa - ja niin vaadin nytkin. Mielestäni JYPillä on kasassa hienosti rakennettu laadukas joukkue, joka pelaa tällä hetkellä hyvin ja on näyttänyt muutamaan otteeseen mihin parhaimmillaan pystyy.JYPiin pitää suhtautua tällä hetkellä aiempiin kausiin nähden täysin erilaisella vaatimustasolla ja sen vuoksi olen ihan aidosti iloinen yksittäisistä ja pienistä asioista. Niin joukkueen kuin yksilöiden osalta. En kuitenkaan mahda mitään että isompaa kuvaa pohtiessa alkaa nakertamaan ja läikkymään. Ehkä vielä jossain vaiheessa hyväksyn vallitsevan tilanteen.
Aijaa?Niin eihän tuota Aho/Dufva kiekkoa kukaan täällä edes nähnyt vajaa kuukausi sitten. Nyt kun on voittoja tullut kotona kaikista peleistä niin aletaan näkemään kaikenlaista. .
"Nyt hetken old-school JYP-riistokiekkoa!!! Nostalgiaa..."
"Eilen JYP pelasi Sportia vastaan kolmannessa erässä puhdasta RD pystysuunnan riistokiekkoa. JYP voitti tuon erän 3-0."
"JYP vaihtoi taas riistokiekkoon kolmannessa erässä ja hyökkäys alkoi taas näyttää siltä miltä se näyttää parinvuoden takaisissa Youtube-pätkissä. Hitto minä pidän tuosta lätkästä".
Niin, ota tästä nyt sitten selvää mitä mieltä olet.Jos JYP organisaationa päätti pitää välikauden niin eikö olisi ollut järkevintä mennä ns. vanhoilla höyryillä nojautuen vanhaan pelitapaan eikä vetää tälläistä oman toimivan peli-identiteetin tappamisprojektia jos tosiaan odotetaan jotain Karri Kiveä tippuvan taivaasta ensi syksyksi?
Kuten olen sanonut aiemmin - tämä kaikki tuntuu niin tarpeettomalta.
Tuo oli viittaus aikaisempaan kesällä tekemääni postaukseen jonka voit lukea tästä. Kyseenalaistin siinä koko ajatuksen Virtasesta välikauden valmentajana ja pelillistä uudistamista. En pelkästään tätä kautta. Tuossa ketjussa oli henki ettei Virtanen ollutkaan se iso uudistaja vaan placeholder ennenkuin varsinainen jeesus saapuu valmentajaksi.Niin, ota tästä nyt sitten selvää mitä mieltä olet.
Juu, ehkä vetelin mutkat turhan suoriksi, kyllähän sinä kirjoitit, että olet nähnyt, mutta mielestäni se on erikoinen tulkinta, koska itse näen JYP:n pelaavan eri tavalla mitä aikaisemmin. Itse ainakin miellän pelikirjaksi sen mitä tapahtuu kokonaisvaltaisesti kentällä ja jos jo itsessään hyökkäyksiinlähdöt ja kiekollinen peli on erilaista mitä Ahon aikaan, niin silloin puhutaan mielestäni eri pelikirjoista. Ahon Blues (yllättäen) pelaa enemmän sellaista peliä mitä JYP pelasi Ahon aikaan(tosin hieman kai sielläkin on koitettu muuttaa pelitapaa), eikä minun mielestäni Bluesin ja JYP:n pelaaminen ole kovinkaan samankaltaista tämän kauden osalta.Tuo oli viittaus aikaisempaan kesällä tekemääni postaukseen jonka voit lukea tästä. Kyseenalaistin siinä koko ajatuksen Virtasesta välikauden valmentajana ja pelillistä uudistamista. En pelkästään tätä kautta. Tuossa ketjussa oli henki ettei Virtanen ollutkaan se iso uudistaja vaan placeholder ennenkuin varsinainen jeesus saapuu valmentajaksi.
Olen puhunut tämän kauden aikana että olen nähnyt elementtejä vanhasta jotka ovat - yllätys yllätys - toimineet. Minusta Virtanen ei ole tarpeeksi meritoitunut valmentaja että hänen pelikirjallisia ajatuksiaan tulisi ajaa sisään JYPin toimivan konseptin, vaan hänen tulisi lisätä korkeintaan omat mausteensa JYPin pelilliseen identitettiin.
En ole tyytyväinen siihen miten JYP pelaa kokonaisuutena (epätasaisuus) mutta olen tyytyväinen että osittain ollaan palattu rakastamaani pelitapaan. Kuten huomasit omista lainauksistani niin puhuin "hyvistä eristä". Jääkiekkossa on vähintään kolme erää.
Olen ollut tässä varsin johdonmukainen.
Mutta koska väistit kysymyksen, niin vastaappa nyt minulle nyt:
Onko kukaan nähnyt Aho/Dufva kiekkoa vajaa kuukausi sitten?
A) On nähnyt
B) Ei ole nähnyt
Jep, jaan kyllä huolesi ja oma ennusteeni on saman suuntainen. Tällä hetkellä faktat ovat positiivisella mallilla: pisteitä tulee ja peli sujuu kohtalaisesti, välillä jopa hyvin. Tänään on taas uusi mahdollisuus hukata positiivisuus tai vahvistaa sitä. En yhtään osaa veikata, kummin käy.JYP tuskin tulee tällä pistetahdilla koko kautta suorittamaan ja olisin tuohon toki(my bad, sori) voinut lisätä oman spekulointini että 1,5ppg tismalleen kuulostaa realistiselta pistetahdilta runkosarjan lopuksi. Kauden edetessä alkaa varmasti tietyillä nuorilla pojilla(varsinkin pakeilla) painamaan kun kuitenkin pelataan ensimmäistä liigasesonkia isolla vastuulla ja tietyillä odotuksilla. Ekikään tuskin jaksaa enää olla tasaisen vahva pisteiden mättäjä koko kautta ja tuo tulee verottamaan myös. Eli itse prosessoin tätä asiaa siltä kantilta että tuleeko seuraavan 45 ottelun aikana enemmän voittoja kuin tappioita. Tälle pohjana on tämä ensimmäisen neljänneksen voitto-tappio-moodi minkä positiivinen puoli on ollut juurikin Ekin raikkaus/tehokkuus sekä nuorten poikien toistaiseksi riittänyt taso.
Muista hyvin Dufvan ja Ahon ajat, jolloin omiin meni korkeintaan kaksi maalia, laidat ryskyivät ja vastustaja oli köntsät housussa aina ottelun alussa Hippoksella. Muistan hurrikaaniprässin.
...
Eli kumpi tuo on? A vai B?Juu, ehkä vetelin mutkat turhan suoriksi, kyllähän sinä kirjoitit, että olet nähnyt, mutta mielestäni se on erikoinen tulkinta, koska itse näen JYP:n pelaavan eri tavalla mitä aikaisemmin. Itse ainakin miellän pelikirjaksi sen mitä tapahtuu kokonaisvaltaisesti kentällä ja jos jo itsessään hyökkäyksiinlähdöt ja kiekollinen peli on erilaista mitä Ahon aikaan, niin silloin puhutaan mielestäni eri pelikirjoista. Ahon Blues (yllättäen) pelaa enemmän sellaista peliä mitä JYP pelasi Ahon aikaan(tosin hieman kai sielläkin on koitettu muuttaa pelitapaa), eikä minun mielestäni Bluesin ja JYP:n pelaaminen ole kovinkaan samankaltaista tämän kauden osalta.
Toki myös pelaajatyypit ovat hieman vaihtuneet Ahon JYP:n ajasta kun verrataan tämän kauden JYPiin. Kyllähän Ahon aikana pelityyli pitkälti perustui siihen, että kiekko heitettiin päätyyn ja mentiin perään tai sitten Vatanen toi kiekon vastustajan alueelle.
Mitähän Jypille on tapahtunut, kun näitä maaleja tulee liukuhihnalta? Aikaisemmin otettiin Mourinhomaisia kliinisiä muutaman maalin voittoja. Hyvä että peli kulkee tällä hetkellä mutta eiköhän niitä vaikeampiakin kausia ole tulossa.
Tällä hetkellä alakerrassa pullottaa sen verran, että taidan lähteä tästä oikean käden käsivarsitreeniin.
Löfmanissa pisti jo viime kaudella silmään tuo kuinka vähän ukko tekee virheitä ja on jatkuvasti ns. pelin sisällä. Nyt kun joukkueen hyökkäyspeli toimii paremmin kuin viime kaudella, niin plussaa tulee niin kuin k-kaupassa.JYPillä kaksoisjohto plus/miinus-tilastossa kun Tuppurainen ja Hännikäinen ovat keränneet +11 ja +10. Top kymppiin mahtuvat myös Kemiläinen ja Löfman, joista jälkimmäinen on toistaiseksi ollut jäällä vain kerran vastustajan iskiessä tasakentällisin. Melkoinen suoritus!
Löfmanissa pisti jo viime kaudella silmään tuo kuinka vähän ukko tekee virheitä ja on jatkuvasti ns. pelin sisällä. Nyt kun joukkueen hyökkäyspeli toimii paremmin kuin viime kaudella, niin plussaa tulee niin kuin k-kaupassa.
Paljon ilon aiheita tällä hetkellä, niin kaukalossa, kuin sen ulkopuolella. Pelillisesti luonnollisesti on parantamisen varaa, mutta ero viime kauteen on huikea. Nyt Jypin pelissä on sellaisia elementtejä, joilla voi oikeasti menestyä tässä sarjassa. Viime kausi oli turhan rankka, mutta ehkäpä juuri siksi iloa irtoaa nyt pienemmistäkin positiivisista yksityiskohdista.
Ilmeisesti olen aiemmin ymmärtänyt väärin, sillä luulin jo käsittäneeni millainen keskustelija olet ja millä tavoin JYPistä ajattelet. Nyt huomaan, että en ole oikeasti käsittänyt mitään, eli en kertakaikkiaan ymmärrä ajatusmaailmaasi. Noh, eihän tuo niin vakavaa ole. Pääasia on, että JYP on meille molemmille hyvin tärkeä (jos olen tästäkin väärässä, niin sitten en ymmärrä enää mistään mitään).
Minä en ole muuttanut vaatimustasoa mihinkään. Olen jo monta kautta putkeen "vaatinut" JYPiltä välieräpaikkaa - ja niin vaadin nytkin. Mielestäni JYPillä on kasassa hienosti rakennettu laadukas joukkue, joka pelaa tällä hetkellä hyvin ja on näyttänyt muutamaan otteeseen mihin parhaimmillaan pystyy.
Veli ZayWest, älä toki tulkitse minun juttujani yli. Missään vaiheessa en ole kyseenalaistanut mielenterveyttäsi. Sanasta miestä, mutta sanatarkasti tai huumorilla. Valitsit ensimmäisen vaihtoehdon joten sitoudu siihen.
Zay Westin vihanhallinta
ei kestä täyttä 60 minuuttista. Kirjoitukset ovat saaneet sävyn, joka viittaa jääkiekon ulkopuolisiin ongelmiin.
Ei tällä kertaa muuta.
Tämän päivän peli oli hyvää, vaikka tappio tulikin. Pari selkeää yksittäisen pelaajan virhettä aiheutti vastustajalle kaksi maalia, mutta näitä sattuu. Kokonaisuutena Jyp on pelannut hyvää kiekkoa viimeiset viisi peliä ja toivottavasti jatkaa samalla tasolla.
Johtuu ihan siitä, että en voi ymmärtää miten ihminen pystyy suhtautumaan aidosti asioihin sinun tavallasi. Normaalisti kun sinun tekstiesi tapaisia juttuja lukee, niin kyseessä on trolli, eikä tosissaan oleva henkilö.Toki olen ensisijaisesti tykännyt sinun trolli-viittauksesta sekä Sanaisen Arkun mielenterveysongelmaisen kehusta. Olette hienoja tapauksia! Tunnette allekirjoittaneen paremmin kuin hän itse.
Johtuu ihan siitä, että en voi ymmärtää miten ihminen pystyy suhtautumaan aidosti asioihin sinun tavallasi. Normaalisti kun sinun tekstiesi tapaisia juttuja lukee, niin kyseessä on trolli, eikä tosissaan oleva henkilö.
Ei millään pahalla siis. Kaikki johtuu vain siitä että en ymmärrä sinua lainkaan.