Posilaari

  • 798 787
  • 4 043

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Saku Kinnunen. Sami Kapanen. Artturi Lehkonen. Pekka Tuokkola. Adam Pither.... Yms.
3 voittoa perkkäin. Mennäänkö yhdessä hallille vai vittuillaako täällä?
 

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Kyllähän se nyt ois aika kömpiä hallille. Vaikka sitä Kinnusta seuraamaan. Ja voihan sitä vittui**a hallillakin. Kummasti nuo voitot lisää mielenkiintoa.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Se on varsin positiivista, että pisteitä tulee heikollakin pelillä. Ja ehkä vielä positiivisempaa, että tuo joukkue ei tällä hetkellä niinkään piittaa tyylistä tai tavasta, vaan voittaminen kiinnostaa. Kuopiossa on ollut ihmeellinen käsitys, että pelin pitäisi olla jotain superviihdyttävää. Paskat. Voittavaa sen pitää olla.

RD on joskus viisaasti todennut "Ei tarvitse olla hyvä. Riittää, jos on paras paikalla olevista." Ja se on juuri näin. Toteutui tänäänkin.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Se on varsin positiivista, että pisteitä tulee heikollakin pelillä. Ja ehkä vielä positiivisempaa, että tuo joukkue ei tällä hetkellä niinkään piittaa tyylistä tai tavasta, vaan voittaminen kiinnostaa. Kuopiossa on ollut ihmeellinen käsitys, että pelin pitäisi olla jotain superviihdyttävää. Paskat. Voittavaa sen pitää olla.

RD on joskus viisaasti todennut "Ei tarvitse olla hyvä. Riittää, jos on paras paikalla olevista." Ja se on juuri näin. Toteutui tänäänkin.

Määrittele heikompi peli. 7 ottelua, 2 tappiota. Mikä siinä pelissä on heikkoa? Tosin Jyväskylässä on tietysti kaikki paremmin.

Tuossa Ruutu+ palvelussa on sellainen puoli, että pystyy (itse henkilökohtaisesti) muodostamaan käsityksen pelin kulusta jälkeenpäin katsomalla ottelun "nauhalta". Tarkotukselliset määreet "keskinkertainen" ja "heikompi" ovat ainakin tälle jokusen sataa peliä nähneelle jonkun omituisen tarkoituksen hakemista.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Mä kyllä tykkään tästä nykyisestä KalPan menosta, peliä on suoraviivaistettu ja vastuuta jaetaan kaikille, ei olla lähdetty paniikkiostoksille vaan rohkeasti saanut esim. Kinnunen näytönpaikan ja käyttänyt sen hyvin. Pither on kyllä kanssa sellainen pelaaja josta tykkään, pelaa tilanteet loppuun ja omaa aivan mielettömän nopeuden, hyvä haku toimistolta.

Kolmen pelin voittoputki ja ollaan taas paremmalla puoliskolla sarjataulukossa. Toivottavasti lauantain kotipelissä on vihdoin jo reilummin yleisöä kun näädät tulee vierailulle.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Saku Kinnunen. Sami Kapanen. Artturi Lehkonen. Pekka Tuokkola. Adam Pither.... Yms.
3 voittoa perkkäin. Mennäänkö yhdessä hallille vai vittuillaako täällä?
Masuhrin tykki Luken luistelusta olisi kyllä näkemisen arvoinen. Paljon positiivista eilisestä joukkuepelistä josta vielä pykälän verran erottuivat edukseen luetellut yksilöt.

Seuraavaan matsiin erityisseuraan Foss, kaveri pelaa ykkösessä muttei näy kentällä ollenkaan, mitä se tekee?! Ja tämä siis ehdottoman positiivista!
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Sami Kapanen.
Vanha Sami on palannut; Eilen tuli varsin seurattua eritoten Samin pelaamista ja se Sami joka tuli NHL-jäiltä KalPaan on nyt palannut. Pyyteetön raastamista ja pelaamista molempiin suuntiin, ne viime kaudella taklausten jälkeen mussutukset on jääneet pois ja muutoinkin viime kausien "suun käyminen" on muuttunut taas "jalkojen käymiseksi". Ja kauttaaltaan Samista huokui jotenkin se, että pelaaminen on taas mukavaa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Sami Kapanen.
Vanha Sami on palannut; Eilen tuli varsin seurattua eritoten Samin pelaamista ja se Sami joka tuli NHL-jäiltä KalPaan on nyt palannut. Pyyteetön raastamista ja pelaamista molempiin suuntiin, ne viime kaudella taklausten jälkeen mussutukset on jääneet pois ja muutoinkin viime kausien "suun käyminen" on muuttunut taas "jalkojen käymiseksi". Ja kauttaaltaan Samista huokui jotenkin se, että pelaaminen on taas mukavaa.

One More Year! - tifo lauantaina kehiin?! Pappa on kyllä kovassa tikissä heti alkukaudesta. Toivottavasti pysyy paikat ehjinä niin uskon että tekee kovat tehot tällä kaudella. Mutta pelityylikin on aika raastava joten osumia saattaa tulla.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Sami Kapanen.
Vanha Sami on palannut; Eilen tuli varsin seurattua eritoten Samin pelaamista ja se Sami joka tuli NHL-jäiltä KalPaan on nyt palannut. Pyyteetön raastamista ja pelaamista molempiin suuntiin, ne viime kaudella taklausten jälkeen mussutukset on jääneet pois ja muutoinkin viime kausien "suun käyminen" on muuttunut taas "jalkojen käymiseksi". Ja kauttaaltaan Samista huokui jotenkin se, että pelaaminen on taas mukavaa.
Todellakin samaa mieltä, nyt focus on täysin pelaamisessa ja se näkyy! Auttaisikohan Kermaniakin joku parikymppinen kihlattu?

Mutta tuollaista Samia ollaan kaivattukkin se pari kautta, näkyi kyllä Samin tuuletuksistakin että nyt kulkee ja maistuu.
 

Börje #6

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eilinen peli jäi näkemättä, mutta tilastojen ja raporttien mukaan Papu Laukkanen kuittasi komeasti meikäläisen kommenteille. Näitä toivotaan lisää!

Sami Kapanen.
Vanha Sami on palannut; Eilen tuli varsin seurattua eritoten Samin pelaamista ja se Sami joka tuli NHL-jäiltä KalPaan on nyt palannut. Pyyteetön raastamista ja pelaamista molempiin suuntiin, ne viime kaudella taklausten jälkeen mussutukset on jääneet pois ja muutoinkin viime kausien "suun käyminen" on muuttunut taas "jalkojen käymiseksi". Ja kauttaaltaan Samista huokui jotenkin se, että pelaaminen on taas mukavaa.

One More Year! - tifo lauantaina kehiin?! Pappa on kyllä kovassa tikissä heti alkukaudesta. Toivottavasti pysyy paikat ehjinä niin uskon että tekee kovat tehot tällä kaudella. Mutta pelityylikin on aika raastava joten osumia saattaa tulla.

That's it! Sitä ei voi tyhjentävästi sanoin kuvailla, mikä merkitys tässä kunnossa olevalla Sami Kapasella on tuolle joukkueelle. Kun Sami pystyy rentoon tekemiseen, on tulos murhaavaa niin hyökkäys- kuin puolustussuuntaan.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Määrittele heikompi peli. 7 ottelua, 2 tappiota. Mikä siinä pelissä on heikkoa?

Käsittääkseni juuri tarkoitin, että KalPa pystyi EILEN voittamaan heikommallakin/huonommallakin pelillä. Tarkoitin vain tätä yhtä ottelua. KalPan pelaaminen oli minun mielestäni Blues-pelissä heikompaa kuin kolmessa edellisessä ottelussa. Kaksi ensimmäistä erää KalPa oli jopa todella huono. Harvinaista tälle kaudelle. Mielestäni on hyvä, että joukkue voittaa, vaikka ei esitä parastaan. Siksi annoin posia. Sinä käänsit sen negativiseksi lausunnoksi.

KalPan liike oli heikkoa ja ennen kaikkea fokus ei ollut olennaisessa. Tämä näkyi mm. siinä, että joukkue ei saanut aikaiseksi alkukaudelta tuttuja nopeita hyökkäyksiä. Riistot keskialueella puuttuivat kokonaan, kun liike ei riittänyt katkoa peliä. Karvauspeli epäonnistui, kun välimatkat kasvoivat. Vastaavasti myös helpot syötöt jäivät jalkoihin tai menivät hieman ohi hitaissa lähdöissä omasta päästä. Peli puuroitui ja hidastui. KalPa ei edes päässyt hyökkäämään kahdessa ensimmäisessä erässä.

Kolmannessa erässä KalPan peli parani. Joukkue alkoi liikkua enemmän ja ylipäätään keskittyi huolellisemmin. Tämä näkyi mm. syöttöjen laadussa. Ne syötöt, mitkä ykköserässä tuli taakse, osui kolmannessa lapaan. Samaan aikaan Blues alkoi luopua turhaan kiekosta, minkä myötä KalPa sai pelin hallinnan. Tietyllä tapaa Bleg antoi momentumin KalPalle, minkä joukkue käytti hyväkseen.

Tosin Jyväskylässä on tietysti kaikki paremmin.

Tästä en tiedä. Näin eilen vain kuopiolaisen ja espoolaisen jääkiekkojoukkueiden ottelun, en jyväskyläläisiä otteluita lainkaan, joten en voi kommentoida.

Tuossa Ruutu+ palvelussa on sellainen puoli, että pystyy (itse henkilökohtaisesti) muodostamaan käsityksen pelin kulusta jälkeenpäin katsomalla ottelun "nauhalta". Tarkotukselliset määreet "keskinkertainen" ja "heikompi" ovat ainakin tälle jokusen sataa peliä nähneelle jonkun omituisen tarkoituksen hakemista.

Minun Ruutu.fi-kokemukseni ovat huomattavasti rajatummat. Olen nähnyt vain 5 ottelua KalPalta tällä kaudella Ruudun kautta, joten jokusen sataa olen sinua jäljessä. Minun mielestä KalPa pelasi alkukauden tasoon nähden eilen heikosti. Positiivista oli se, että heikompikin esitys riitti voittoon.

Mitään omituista tarkoitusta viestissäni ei ollut. Aivan vilpittömästi kehuin KalPan voittoa. Minusta hienoa ja hyvän joukkueen merkki, että voitto irtoaa heikomallakin esityksellä. Kausi 2008-2009 on hyvä esimerkki, joukkue pelasi illasta toiseen erinomaista kiekkoa, mutta tulos oli harvoin hyvä. Nyt eilen peliesitys jätti paljon toivomisen varaa, mutta se tärkein, voitto tuli. Väärin voitettu, parhaiten voitettu.

En ymmärrä mikä viestissäni nyt ärsytti. Aivan vilpittömästi olin, ja olen yhä, sitä mieltä, että positiivista KalPan kannalta, että joukkue voittaa myös heikompana iltana. Niitä heikkoja iltoja, kun väkisin mahtuu 60 ottelun runkosarjaan.

Ehkä tässä on hyvä vihdoin ja viimein "tehdä Danat".
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Micco!:lle sen verran, että olin itse eilen paikanpäällä katsomassa, kun KalPa vei voiton. En ole ehkä mikään maailman paras jääkiekkoanalysaattori- tai asiantuntija, mutta sen verran voin sanoa, että hyökkäyksiinlähdöt ja tekopaikat olivat KalPalla paremmat kuin Bluesilla. Samoin alivoima, pari maalintekopaikkaakin saatiin rakennettua! Blues heitti lähinnä dumppia päätyyn, jotka KalPa kumminkin sai haettua ennen.

Sanotaan, että KalPa vei peliä 60 prosenttisesti (100% olisi täyttä hallintaa). En voi verrata aiempiin peleihin, koska tämä oli eka näkemäni peli tällä kaudella (livenä). Tästä on hyvä jatkaa huomenna!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaikka kyllä minäkin ymmärsin, että miksi choose_life tuohon kohtaan puuttui, niin minun puolestani ei täällä kirjoittelun tarvi mennä henkilöiden väliseksi vaikka näkemyseroja onkin. Kaikki kuitenkin joukkuetta, jos ei nyt suoranaisesti kannata (ainakaan siinä merkityksessä kuin itse sanan ymmärrän), niin ainakin sitä seuraa ja sen menestyksestä välittää.

Vaikka ehkä toistankin itseäni, niin minusta tämän palstalla viihtyvyydenkin kannalta on parempi jos levyjä voidaan välillä vaihtaa eikä vain takertua niihin negatiivisiin asioihin. Eiköhän kaikki ole jo kuulleet, että putte oli huonohko viimeistelijä eli ei sen saman asian n+5004. sanomiskerta enää paljoa lisäarvoa keskustelulle tuo.

Olen varmaan senkin aikaisemmin sanonut, että kyllähän minua ohuesti Kalpan tappiot harmittavat. Minun tapani suhtautua niihin ei vain ole, se että tulisin oman pahan oloni purkamaan palstalla. Siitä ei vain minun mielestäni ole hyötyä. Minä otan reilusti aikalisän jääkiekosta ja keskityn vaikka NFL:n katsomiseen. Tästä syystä en ole esim SM-liigan finaaleita katsonut aktiivisesti 2000-luvulla varmaan kertaakaan. Samoin olen täysin kykenevä näkemään esim Sakke Salmisen kulmapelaamisen tai puolustamisen puutteet, mutta en näe erityisen tarpeelliseksi niistä ympäriinsä toitottaa, koska ne näe siitä mitään hyötyä olen. Sitävastoin jos näen, että Kalpan YV:tä voitaisiin parantaa esim painottoman puolen pakkien ajoittaisilla nousuilla takakulmalle tai minulla on ajatuksia markkinoinnin kehittämiseksi, niin kyllä minä niiśtä sanon.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Hienosti on peli kulkenut nyt viime aikoina. En tiedä kenestä johtuen tai huolimatta mutta näissä tilanteissa on kiva olla väärässä.

Toivottavasti lento jatkuu, jatkuu vaan...
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voi kun tajuaisitkin. Olet KalPa-osion ja tämän palstan syöpä.

Onko muuten sattumaa, että Liedeksen liigapelien myötä KalPalla on kolme täppää voittosarakkeessa. Liikekin on näyttänyt riittävän ihan hyvin kun on jättänyt tyhmät ryntäilyt pois ja ei ole pelannut itseään ulos tilanteista.

Myöskään Kasperi Kapanen ei ole pelannut kyseisissä otteluissa :) Vitsit sikseen, hyvin menee!
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
Onko muuten sattumaa, että Liedeksen liigapelien myötä KalPalla on kolme täppää voittosarakkeessa. Liikekin on näyttänyt riittävän ihan hyvin kun on jättänyt tyhmät ryntäilyt pois ja ei ole pelannut itseään ulos tilanteista.

Olin kattomassa ton Blues-KalPa pelin Bluesin vaihtoaition viereisiltä alakatsomon paikoilta ja Liedes oli Fossin lisäksi toinen KalPapelaaja joka selkeästi oli koko ottelun ajan Bluesin pelaajien ihon alla. Jatkuvaa sananvaihtoa ja lämmittämistä joista sitten esim. Liivik otti hyvin lämpöä.

Hienoa, että meillä on tällä kaudella KalPassa myös näitä tämäntyyppisiä pelaajia.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tästäpä tulikin mieleen, viekö maajoukkuepelit tänä vuonna poikia taas pariksi viikoksi pikkujellonapaitaan... Lehkonen,Kapanen, Kinnunen, Riikola?!?!
Eiköhän tuolla koko nelikko pelaa kaksikymppisten kisoissa jos Kasperi pääsee tauon jälkeen samaan vauhtiin kun ennen loukkaantumistaan.
Siinähän onkin sitten joulun ja uudenvuoden tienoilla ainakin neljä peliä josta ovat poissa.
 

HankChief

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Selailin pintapuolisesti Liigan tilastoja (http://www.liiga.fi/tilastot.html) ja muutama positiivinen havainto Kalevan osalta, sikäli kun sivun tilastot ovat luotettavia:

-Tuokkola ykkösenä päästettyjen maalien keskiarvossa ja nollapeleissä
-KalPa ykkösenä alivoimapelissä
-KalPa neljäntenä ylivoimapelissä (Pitherillä liigan eniten yv-osumia)

Erityisesti tuo alin lämmittää karmaisevan alun (SaiPa ja JYP-matsit) ja viime vuosien näyttöjen perusteella. Noiden kahden ekan matsin jälkeen ollaan muistini mukaan saatu kuvio kuntoon ja laukauksia lähes joka yv:llä (okei, varmasti myös poikkeuksia). Tähän kun lisää että av toimii ja maalivahtikin saa koppia, niin kolme pelin kannalta tärkeää elementtiä on aika hyvässä iskussa tällä hetkellä.
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Ei mutta nythän tämä alkaa taas mennä jo liian hyvin. KalPan kamppailu tuskan ja taistelun kautta ultimaattiseen voittoon on vaihtumassa tasaiseen suorittamiseen, jolla napataan kuudes peräkkäinen suora paikka pudotuspeleissä. KalPasta on tulossa syksyn toppi. Ja sitten KALPA SULAA KEVÄÄLLÄ. Melkein vituttaa että jotkut kasperi ja voutilainen ja lamppu pitää kohta änkeä tuohon loistosekoitukseen mukaan. Ei kun hetkinen, kahdeksan peliä pelattu kuudestakymmenestä.

Lainaan nimimerkkiä Herättelijä otteluketjusta:

Sarjataulukossa KalPa nousee sijalle viisi. Silloin jo gloryhunteritkin Niiralanmonttuun kiisi.

Kaunista.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Gloryhunttaamista tai ei, niin kyllähän tuolle joukkueelle edes soisi, että kotona olisi mahdollisimman moni penkki täytettynä seuraavassa matsissa.
 

Mazoo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin, nyt kulkee ja kitkaa merkittävästi alkukierroksia vähemmän. Teenpä siis hieman pidemmän kautta visiitin hallille (hki-kpo-hki) lauantaina. jospa sais edes omalta osalta tota kotiotteluyleisömäärädingdongia pois harteilta.

Suosittelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös