Määrittele heikompi peli. 7 ottelua, 2 tappiota. Mikä siinä pelissä on heikkoa?
Käsittääkseni juuri tarkoitin, että KalPa pystyi EILEN voittamaan heikommallakin/huonommallakin pelillä. Tarkoitin vain tätä yhtä ottelua. KalPan pelaaminen oli minun mielestäni Blues-pelissä heikompaa kuin kolmessa edellisessä ottelussa. Kaksi ensimmäistä erää KalPa oli jopa todella huono. Harvinaista tälle kaudelle. Mielestäni on hyvä, että joukkue voittaa, vaikka ei esitä parastaan. Siksi annoin posia. Sinä käänsit sen negativiseksi lausunnoksi.
KalPan liike oli heikkoa ja ennen kaikkea fokus ei ollut olennaisessa. Tämä näkyi mm. siinä, että joukkue ei saanut aikaiseksi alkukaudelta tuttuja nopeita hyökkäyksiä. Riistot keskialueella puuttuivat kokonaan, kun liike ei riittänyt katkoa peliä. Karvauspeli epäonnistui, kun välimatkat kasvoivat. Vastaavasti myös helpot syötöt jäivät jalkoihin tai menivät hieman ohi hitaissa lähdöissä omasta päästä. Peli puuroitui ja hidastui. KalPa ei edes päässyt hyökkäämään kahdessa ensimmäisessä erässä.
Kolmannessa erässä KalPan peli parani. Joukkue alkoi liikkua enemmän ja ylipäätään keskittyi huolellisemmin. Tämä näkyi mm. syöttöjen laadussa. Ne syötöt, mitkä ykköserässä tuli taakse, osui kolmannessa lapaan. Samaan aikaan Blues alkoi luopua turhaan kiekosta, minkä myötä KalPa sai pelin hallinnan. Tietyllä tapaa Bleg antoi momentumin KalPalle, minkä joukkue käytti hyväkseen.
Tosin Jyväskylässä on tietysti kaikki paremmin.
Tästä en tiedä. Näin eilen vain kuopiolaisen ja espoolaisen jääkiekkojoukkueiden ottelun, en jyväskyläläisiä otteluita lainkaan, joten en voi kommentoida.
Tuossa Ruutu+ palvelussa on sellainen puoli, että pystyy (itse henkilökohtaisesti) muodostamaan käsityksen pelin kulusta jälkeenpäin katsomalla ottelun "nauhalta". Tarkotukselliset määreet "keskinkertainen" ja "heikompi" ovat ainakin tälle jokusen sataa peliä nähneelle jonkun omituisen tarkoituksen hakemista.
Minun Ruutu.fi-kokemukseni ovat huomattavasti rajatummat. Olen nähnyt vain 5 ottelua KalPalta tällä kaudella Ruudun kautta, joten jokusen sataa olen sinua jäljessä. Minun mielestä KalPa pelasi alkukauden tasoon nähden eilen heikosti. Positiivista oli se, että heikompikin esitys riitti voittoon.
Mitään omituista tarkoitusta viestissäni ei ollut. Aivan vilpittömästi kehuin KalPan voittoa. Minusta hienoa ja hyvän joukkueen merkki, että voitto irtoaa heikomallakin esityksellä. Kausi 2008-2009 on hyvä esimerkki, joukkue pelasi illasta toiseen erinomaista kiekkoa, mutta tulos oli harvoin hyvä. Nyt eilen peliesitys jätti paljon toivomisen varaa, mutta se tärkein, voitto tuli. Väärin voitettu, parhaiten voitettu.
En ymmärrä mikä viestissäni nyt ärsytti. Aivan vilpittömästi olin, ja olen yhä, sitä mieltä, että positiivista KalPan kannalta, että joukkue voittaa myös heikompana iltana. Niitä heikkoja iltoja, kun väkisin mahtuu 60 ottelun runkosarjaan.
Ehkä tässä on hyvä vihdoin ja viimein "tehdä Danat".