Portsari – aikamme kerjäläinen

  • 84 871
  • 364

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Potnapekka kirjoitti:
Kun nää väinö tunnut tietävän kaiken voitko kertoa minulle miten otat pyssyn pois ja estät pääsyn ravintolaan herralta jolla on päällä amfetamiini psykoosi ja pari ihmishenkeä ennestään omallatunnolla.Siinä saa neuvotella ja paljon.. Ja meneppä lyömään sitä kuten väinön ohjeet kuuluu.
Minä pistän ainakin oven lukkoon ja soitan poliisin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Potnapekka kirjoitti:
. UOTE]
.
.

Suosittelen sulle väinöseni että hommaat itelle järjestyksenvalvojan kortin ja kokeilet sitä hommaa jonkin aikaa niin sulle muodostus

.

Nyt taitaa tulla yllätys, olen hoitanut kyseisiä hommia aika isossa rokki-paikassa, kaupungin vähiten poliisi hälytyksiä asiakasmäärät olivat ihan kohtuullisen suuret, viikonloppuisin sellaista 400 henkeä ilta, hoidimme sen talon sisältä käsin, tuttuja ovat myös huumehörhöt ja entiset väkivalta rikolliset, (murhaajat). Aika oli kolme vuotta, niin että uskoisin jonkulaisen käsityksen asioista olevan, muuten käytimme judokoita portsareina he osaavat tälläisissä tilanteissa hoitaa hommat kotiin. Esim Kaivohuoneella Helsingissä oli suht pieni porstari joka kutsuttiin paikalle jos tälläisia tilanteita oli, bulfonkkeri miehet katsoivat sivusta kuinka nätisti ja huomaamatta mies poistettiin salista, se on oikeanlaista voimankäyttöä.
Neuvottele ja neuvottele on oikea asenne, niin kuin jo alkuun totesin, muu kommentti oli lähinnä vitsi jota halutaan kovasti lainata, jonka tiesin jo etukäteen.

Sukulaiseni on muuten erittäin tunnettu porsari Oulussa, kävi kylässä ja kuuntelin ja hymyilin. Komea kaulaketju muuten.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Se koira älähtää jne... Tämä fiilis tulee ketjua lukiessa.

On olemassa monenlaisia portsareita. Jokainen on omanlaisensa ja totta on, että kaikki heistä eivät ammattiin sovellu. Minä olen ratkaissut ongelman siten, etten käy sellaisissa paikoissa, joissa ovella seisoo mykkä gorilla.
Kun taas niissä paikoissa, joissa käyn, saan loistavaa palvelua. Ja vieläpä luontevasti.

Parhaat poket, joihin olen törmännyt ovat ehdottomasti Tampereella Klubilla. Hienoja äijiä. Ikinä ei ole käsirysyä eikä muitakaan ongelmia tullut, vaikka sielläkin jos jonkinlaista hiipparia käy.
 
Hyviä muistoja ovihommista on esimerkiksi:Eräs tyttö oli hukannu lompakkonsa illan aikana ja tuli kertoon siitä meille.Lähin hakemaan lompakkoa ravintolan tiloista ei meinannu löytyä millään.Kunnes päähäni juolahti käydä kattoon vessat eräs fiksusti pukeutunut misteri oli kravatti vinossa tyhjentämässä typyn lompakkoa.Kysyin saaha katsoa sitä jolloin paljastui lompakko tytöltä hävinneeksi.

Otin miehen naulakkoon puhutteluun ja kollega kävi hakeen oikean omistajan paikalle. Äijä alkoi lässyttään että lompakko on hänen vaimonsa muttei tienny hänen nimeään kun kysyttiin.
Tyttö sai lompakkonsa takaisin ja vielä kysyi mieheltä että asia on sillä kuitattu että pyytäisi anteeksi.
Hemmo ei suostunut ensin millään jolloin puutuimme asiaan ja kehotimme pyytään anteeksi.
Jonka jälkeen mies pyysi tytöltä nöyrästi anteeksi ja pahoitteli tapahtunutta.
Tyttö kiitteli kovasti että oli saanut omaisuutensa takaisin ja hymy korvilla totesi että ethän sinä ole yhtään sellainen kuin sinusta puhutaan.
Lähtiessään ravintolasta halasi ja antoi pusun poskelle.

Nämä on niitä hienoja hetkiä kun tuntee tehneensä työnsä hyvin ja oli kiva pistää illalla ravintelin ovi kiinni kun sai edes yhden ihmisen tehtyä onnelliseksi sen illan aikana.
Lompakko varkaan mielestä siinä firmassa on varmaan maailaman vittumaisimmat poket. Aina ei voi voittaa..

Tämä tarina on lainattu eräästä toisesta ketjusta joka myös on kultanen.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Kallesta vielä, ja sopii kai tähänkin ketjuun..

Pari vuotta olen nyt käynyt kallessa aika ahkeraan ja kaksi asiaa on jäänyt mieleen.
1. Ikinä en ole nähnyt pokea kallen "sisäpuolella" seikkailemassa.
2. Ikinä en myöskään ole nähnyt ainuttakaan tappelua tai rähinää kyseisessä baarissa.

Tappeluita tosin en kyllä myöskään ole nähnyt yhdessäkään stadin baarissa, jossa olen käynyt. Ihmeellistä. Menkääpäs pohjanmaalle. Siellä ei muuta tehdäkään, kuin tapellaan ja rähjätään. Pinnat kirkkaasti tästä stadiin.

K
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kaiser Soze kirjoitti:
Tappeluita tosin en kyllä myöskään ole nähnyt yhdessäkään stadin baarissa, jossa olen käynyt. Ihmeellistä. Menkääpäs pohjanmaalle. Siellä ei muuta tehdäkään, kuin tapellaan ja rähjätään. Pinnat kirkkaasti tästä stadiin.

Epäilen että käyt "väärissä paikoissa". Ihan samalla lailla täällä rähistään kuin muuallakin kun eksyy pois ytimestä tai sen lähettyviltä. Suosittelen esim Itiksen Bohemiaa, sen lisäksi että alepankassa istahtaa naamallesi alta kolmen minuutin saat melkoisella varmuudella sitä ennen ainakin kerran käpälästä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
kausi kirjoitti:
Epäilen että käyt "väärissä paikoissa".


Tämähän on ihan totta. Eikä sillä, että noita rähinöitä olisi ikävä, mutta on vaan pistänyt silmään..

Näin mä muuten yhden tappelun mikadon edessä täs pari viikonloppua sitten. Finski ja ryssä ottivat matsia tuulimyllytappelullla. Tulos 1-0 finskille, kunnes joku imelä hinuri vaappui herkuleksesta paikalle ja soitti poliisit. Ääliö pilas meitin hauskuuden kokonaan..

Minnes muuten maksulliset ovat siitä kadulta kadonneet? Ei näkynyt enää ketään, tai sitten kello oli jo liian paljon..

K
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
ifota kirjoitti:
Tohon on pakko tarttua. En ole ikinä asiaa ennen ajatellut, mutta oot kyllä täysin oikeassa. Narikka on ilmainen, palvelu hyvää ja nopeaa, eikä ikinä mitään ongelmia. Lisäksi varsinkin se lyhyt jannu näyttää niin helvetin vakuuttavalta ettei sen tarvitse edes tehdä mitään ja melkein kenen vaan tunteet rauhoittuvat. Ihan kuin olisin kuullut, että mies on virka-aikana joku itsepuolustuskouluttaja tjsp. Jätän aina tipin, jos on taskussa rahaa (1,85€).
Aivan täysin samoilla linjoilla. Mm. myäs Henkassa sekä London pubissa on loistavia ovimiehiä. Näissä paikoissa paikan maine perustuu aikalailla näihin herroihin, Keneltäkään en ole pahemmin kuullut negatiivista palautetta näistä "hyttysmyrkkyihin sonnustautuneista kerjäläisistä".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Mitä ne kesällä tekee ?

Tulipa mieleeni aurinkoisten ilmojen saavuttua kysymys portsarien tarpeellisuudesta rahastaa viattomia kesä olusilla kävijöitä. Tuntuu aivan älyttömältä antaa tälle seisovalle miehelle rahaa lähtiessään tai tullesaan sellaiseen paikkaan. Ymmärrän järjestyksen valvonnan tarpeellisuuden, Tallinnassa sen hoitaa esimerkiksi Falc, ja ravintolan pitää tälläisestä palvelusta maksaa ja turvata rauha, mutta miksi hitossa asiakkaan pitäisi siitä antaa jollekin tuntemattomalle henkilölle joka etupäässä ei tee mitään muuta kuin sanoo terve.. en ymmärrä ? Löisi hinnan oluen sisään joka järjestyksen valvontaan kuluu ! Menisivät lihakasat ottamaan hormooneilleen aurinkoa.

veini

Ps. Hei hei mikä unohtui ....ja käsi hiipiiii...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sv veinikretski kirjoitti:
Löisi hinnan oluen sisään joka järjestyksen valvontaan kuluu ! Menisivät lihakasat ottamaan hormooneilleen aurinkoa.

veini
Tätä olen jo ihmetellyt pidemmän aikaa. Meillekin tulee töihin välillä palautetta jossa toivotaan että narikan hinta olisi leivottu sisään hintoihin. Minä en vaan pysty ymmärtämään tälläisten ihmisten logiikkaa. Onko se nyt jollain lailla parempi maksaa oluesta, safkasta ja viinistä kaikista vähän enemmän, kuin että jos antaisi siinä ovella tullessa sen 1,50-2€ portsarille. Sillä pikkurahalla maksat siitä että sinun turvallisuudestasi ravintolassa pidetään huolta ja mahdollisia vaatteitasi ja muita tavaroitasi vartioidaan.

Minäkään en ymmärrä miksi kesällä pitäisi maksaa narikkaa, jos ei takkia jätä. Meillä ei portsari myöskään rahaa ota, jos ei takkia ole jättää. Reilu peli, portsarit vaan tienaavat kesällä vähän vähemmän. Ja hinnat pysyvät silti samana kesät talvet.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Footless kirjoitti:
Tätä olen jo ihmetellyt pidemmän aikaa. Meillekin tulee töihin välillä palautetta jossa toivotaan että narikan hinta olisi leivottu sisään hintoihin. Minä en vaan pysty ymmärtämään tälläisten ihmisten logiikkaa. Onko se nyt jollain lailla parempi maksaa oluesta, safkasta ja viinistä kaikista vähän enemmän, kuin että jos antaisi siinä ovella tullessa sen 1,50-2€ portsarille. Sillä pikkurahalla maksat siitä että sinun turvallisuudestasi ravintolassa pidetään huolta ja mahdollisia vaatteitasi ja muita tavaroitasi vartioidaan.

Minäkään en ymmärrä miksi kesällä pitäisi maksaa narikkaa, jos ei takkia jätä. Meillä ei portsari myöskään rahaa ota, jos ei takkia ole jättää. Reilu peli, portsarit vaan tienaavat kesällä vähän vähemmän. Ja hinnat pysyvät silti samana kesät talvet.

Usein sinua on vastassa hormoni hirviö jota et haluaisi nähdä koska olet menossa ainoastaan olusille et suinkaan ryöstämään pankkia, fiilikset lähtevät alas päin nähdessäsi sellaisen otuksen käsi ojossa sinua tervehtimässä. Usein tällä lihakasalla on myöskin kavereitaan ympärillä' naureskelemassa jollekin aivan typerille jutuille, mitä olen sivu korvalla kuunnellut näissä hommissa vuosia.

Kun ajatellaan vaikkapa henkivartioita, heidän hommansa olla huomaamaton ja tehokas, paikalla kun tarvitaan ja muuten näkymätön. Nämä kaverit taas ovat ottaneet sellaisen roolin hyvin usein että luulevat olevansa paikkakunnan "vapauden patsas" ja suurin nähtävyys.

veini
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Aika vetää tämä ketju jälleen ylös. Sen verran on alkanut viime aikoina tämä ammattikunta taas vituttamaan että. Miten on mahdollista että poke evää kaverilta pääsyn ravintolaan henkilökohtaisten kaunojen takia? Liikaa valtaa ilmeisesti. Vituttaa kun ei voi mennä yhteen baarin koskaan jos tämä mulkku on siinä ovella seisomassa, nyt se on kieltänyt jo toistakin pokea päästämästä kaveria sisään. Ihan vain vittuuttaan. Ja kaiken lisäksi alkanut vittuilemaan kaverin muijallekin. Mistä näitä sikiää? Lähes kaikki portsarit ovat jotain ei poliisikouluun päässeitä ex-vartioita. Minun mielestäni aika nolo ammatti ja paska palkka. Mikä tämäkin juttu on että niille hormoonihiirille pitäisi antaa rahaa paskasta palvelusta? Jotkut tätä harrastaa, miksi? Eikö ole hieman kallista touhua tälläinen nuoleskelu?

Sen verran kuitenkin myös hyvää sanottavaa että ainakin Porin PK:n poket ovat todella asiallista väkeä. Tosin lähes kaikki ovatkin 35+.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylässä noita paskoja vasta onkin...itse en ole päässyt selvänä sisälle, koska kirjoitin ovella viestiä samaan aikaan, kun tämä herra pyysi papereita (kello oli kahdeksan). Kun ilmoitin että ootas hetki, kun lähetän tämän niin vastaus oli että olisi parempi mennä pois. Kysyin että miksi ja vastaus oli taas että kunto ei riitä. En jaksanut väitellä ihmeemmin ja lähdin naureskellen pois.

Edit.
Niin ja sisään menneet suht humalaiset kaverit tulivat sitten siihen sössöttämään että ei tuo ole mitään juonu ym. Taisi siihenkin sanoa että kaikki ei voi juoda yhtä paljon tai jotain. Lähdettiin sitten kaikki pois samalla ja itse taisin lähteä kotiin.

Kuulinpa myöhemmin tämän saman sankarin heittäneen jonkun kenttiin samasta syystä paitsi että tämä kaltoinkohdeltu oli nostanut asiasta isomman metelin kuin meikäläinen. Muutenkin kuulee kaverin tyttöystävän kautta noita juttuja paskoista pokeista. Tämä tyttö on siis pelinhoitajana. Kerran eräs "toimintakyvytön" tyttö oli mennyt pihalle tupakalle ja kysynyt pokelta että laskeeko tämä sisään. Poket olivat luvanneet laskea.

No kun tyttö palasi, niin poket alkoivat arpomaan muistavatko tyttöä ja päätyivät siihen että jos tyttö näyttää tissinsä he saattavat muistaa. No tyttö näytti pariin otteeseen tissinssä ja pääsi sisään.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ainahan on sanottu, että jos poke käyttäytyy mielivaltaisesti tai on epäkohtelias/törkeä tms. niin oikea reitti on ottaa yhteyttä ravintolan johtoon - mieluiten seuraavana arkipäivänä. Jos ihmiset toimisivat näin niin epäilemättä ravintoloiden/baarien tms. omistajat alkaisivat kiinnittää huomiota siihen ketä siellä ovella seisoo - epäpäteville kenkää. Ei kukaan omistaja ole niin typerä ettei asiaan puututa jos tietyistä pokeista alkaa tulla jatkuvasti valituksia, etenkin tämä koskee yksityisiä baarien pitäjiä jotka tuskin haluavat huonoa mainosta ja törkeästi käyttäytyvä poke = huono mainos.

Ikävä kyllä suomalaiset ovat vaan liian kilttejä antamaan tällaista palautetta, netissä, kaupunkilehtien tekstaripalstoilla tms. paikoissa asiasta kyllä kitistään mutta tietoa ei välitetä henkilölle joka asiasta päättää. Pakko tunnustaa, olen itsekin aiemmin syyllistynyt tähän eli jättänyt valittamatta surkeista pokeista tms., mutta tässä pari kertaa olen lähestynyt ravintolan johtoa saadessani huonoa (todella huonoa itseasiassa) palvelua.

vlad.
 

scholl

Jäsen
Mistä näitä sikiää? Lähes kaikki portsarit ovat jotain ei poliisikouluun päässeitä ex-vartioita.

Pitää muistaa, että eivät he tuolta näyttäisi, jos olisivat normaaleja ihmisiä. Eikä heillä on jonkinlainen rikollis-/tappamisgeeni. Lisäksi olen miettinyt sitä, että saattavat olla eri rotua kuin me muut. Vähän niinkuin koiraroduissakin on erilaisia tyyppejä.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että pitäähän karjalla paimen olla. Ja paimenen rooli on tehdä päätöksiä karjan puolesta.

Jos tämä asettelu ei miellytä, voi aina käydä paikoissa, joissa karja on riittävän viisasta laiduntaakseen ilman valvontaa. Tämä tosin edellyttää hyvää käytöstä ja pientä esiselvitystä laidunpaikoista. Nämä paikat eivät löydy massoja seuraamalla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että pitäähän karjalla paimen olla. Ja paimenen rooli on tehdä päätöksiä karjan puolesta.

Niinpä...nyt on vaan niin, että karja käyttäytyy lähes poikkeuksetta samalla kaavalla mutta paimenet eivät. Jos ovella seisoo omassa egossa kylpevä ei pelisilmää omaava nuori paimen niin soppa on valmis.

70 ja 80- luvulla ovilla päivysti lähes viiskymppiset hintelät kaverit ja homma toimi loistavasti. Käyttäytyminen ja pelisilmä toimi vitun hyvin eikä häiriköintiä ollut useinkaan. Nyt ovilla päivystää 120 kiloiset kaljut partahullut, joilla ei näkemystä ole paskankaan vertaa. Ensimmäisenä ollaan poistamassa asiakasta kun niin joku vitun superhypervartija on kursseilla neuvonut. Tästä saa myös kivoja kiksejä.

Turha sanoa, että asiakaskunta on muuttunut...yhtä vitun paljon tapetaan porukkaa baarien eteen tänään kuin vuonna 1975.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mulla ei ole kyllä kuin positiivista sanottavaa ainakin tämän kaupungin pokeista. Hyvin tullaan juttuun kaikkien kanssa ja jokusen tunnenkin. Ja osa on ollut myös omissa tapahtumissani ovimiestehtävissä ja asiallisesti on homma pelannut ja ovat olleet jopa kykeneväisiä ottamaan vastaan ohjeistusta illan kulusta ja siitä porukasta, jotka ovat paikalle tulossa.

Mutta niinhän se usein menee, että itse eka peeloillaan ja sitten kun lennetään ulos ja ei päästä enää seuraavana iltana sisään, niin sitten huudetaan natsisikaa ja hormonihiirtä. Itsekin olen nuorempana lentänyt baarista pihalle ja aina oli oma säätäminen syynä. Mutta sitä en minäkään väitä, etteikö tähän(kin) ammattikuntaan eksyisi kavereita joille sopivampi paikka olisi toimia vaikka poijuna ulkomerellä.

Vanhalle Lenille kommentoisin, että varmasti ainakin asiakaskunnan päihdetottumukset ovat tässä 30 vuoden aikana muuttuneet sekavampaan suuntaan, vai väitätkö, että ihmiset eivät nyt ole sen enempää kuutamolla kuin ennenkään?

Pitää muistaa, että eivät he tuolta näyttäisi, jos olisivat normaaleja ihmisiä. Eikä heillä on jonkinlainen rikollis-/tappamisgeeni.

Kyllä. Tästä se johtuu. Ihan sama tappamisgeeni kuin vartijoilla, sotilailla ja poliiseillakin.

T: Tappajan (evp sot.mest.) poika. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Ei varsinaisesti liity portsareihin, mutta baarimikkoon joka samalla hoiti ulosheittäjän tehtäviä Aussie Barissa. Liikkeellä olimme minä, velipoika ja yhteinen tuttavamme ranskasta. Tietysti paikalliset naisihmiset olivat housut märkinä ulkomaan elävän läsnäolosta ja osoittivat hänelle jakamatonta huomiotaan. Samaan aikaan kuitenkin kaikkien epäonneksi mainittu baarimikko yritti skorata kaikilta vähänkin paremman näköisiltä asiakkailta ja huomattuaan ranskan pojan tässä hommassa huomattavasti etevämmäksi, alkoi vittuilemaan hänelle kovaäänisen kautta. Turha lienee mainitakaan että baarimikko oli vajaa kaksimetrinen kuivankesän orava joka näytti naamaltaan mongoloidilta. Tietysti aikansa epäonnistuneesti akkoja pokaillessaan, kaverin egoon ilmeisesti koski niin pahasti että oli pakko heittää ranskis pois baarista sillä verukkeella että "he was disturbing the female customers." Pari minuuttia tämän jälkeen velipoika heitettiin ulos kun ilkesi kysyä syytä kaverin ulostamiseen ja pari minuuttia tämän jälkeen minut poistettiin kun kysyin syytä velipojan ulosheittoon. Luonnollisesti lähtiessäni paikanpäältä pois, kyseinen baarin kuningasrotta huuteli vittuiluhuutoja baarin kovaäänisen kautta. Eipä ole tarvinnut tässä ravitsemuslaitoksessa käydä sen jälkeen.

Edit: ja btw, jo meidän baarissa ollessamme tämä baaritiskin valtias heitti "hauskaa" herjaa kaveristamme, mainiten häntä mm. "desparate pussyhawk" tittelillä.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Valitettavasti tässäkin ammattikunnassa on niitä henkilöitä, joilla on aivan väärä kuva, mitä portsarin homma oikeasti on eli asiakaspalvelua eikä suinkaan asiakkaiden provoamista puhumattakaan tarkoituksenomaisesta ulosheittämisestä syyttä suotta.
Onneksi todella fiksuja ja pitkän linjan portsareitakin löytyy paljon eri yökerhojen ja raflojen ovilta munkin kotikaupungista, jotka ovat sisäistäneet työnkuvansa ja tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät.
Pahimpia taitavat tosiaan olla nämä uudehkot portsarit, joiden päätarkoitus on päästä heti voimakeinoja käyttämään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vanhalle Lenille kommentoisin, että varmasti ainakin asiakaskunnan päihdetottumukset ovat tässä 30 vuoden aikana muuttuneet sekavampaan suuntaan, vai väitätkö, että ihmiset eivät nyt ole sen enempää kuutamolla kuin ennenkään?

Väitän, että viina on se kaikista pahin päänsekoittaja edelleen, joka on myös se ravinotloiden suurin ongelma.

Huumeasiakkaan kanssa moni ei ole edes joutunut toimimaan. Sen kyllä huomaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mulla ei ole kyllä kuin positiivista sanottavaa ainakin tämän kaupungin pokeista.

Lienet Saimaan Pallon kotikaupungista? Täytyy kyllä tunnustaa, että muutaman poken tunnen jotenkuten - yhden (en tiedä joko entisen) hyvinkin koska oltiin samaan aikaan töissä toisaalla, mutta pokena hän nyt oli aika... hmmm... erikoinen tapaus - kuten myös työpaikassa jossa olimme samaan aikaan. Aihetta olisi ollut useampaankin valitukseen asiattomasta käytöksestä, provamisesta ja vittuilusta asiakkaille (ei väliä oliko kännissä tai selvänä) etc. Sehän nyt on surkuhupaisaa (ja asiakkaiden kannalta ikävää) kun osa näistä pokeista mieltää tehtävänsä siten, että heillä nyt on myös oikeus tehdä seksistisiä ehdotuksia naisille - etenkin jos kyseessä on ryhmä (nuorempia) naisia*. Ihan vaan, jos nyt kuvittelisin itseni naiseksi niin enpä nyt kovinkaan riemastuisi siitä jos illanviettopaikkaan mennessämme ensitöikseen törmäisimme ovella pokeen, joka alkaisi tehdä kaksimielisiä ehdotuksia. Ei minua kiinnosta kauppaankaan mennessä kuunnella lihatiskin takaa myyjän flirttailua - kaikkein vähiten jos kyseessä on hormonein pumpattu kammotus.

Tietty pokellakin liene oikeus päättää ketä päästävät sisään kunhan ei syyllistytä syrjintään tms. mutta olihan se humoristista kun kaverini käännytettiin ovelta ties kuinka monta kertaa, vesiselvänä, kun naama ei miellyttänyt erään poken naamaa. Seuraus -> vaihdoimme raflaa.

Erään, nyt jo kuopatun paikan, pokeista suurin osa oli sellaisia ettei heillä olisi ollut mitään asiaa asiakaspalvelutehtäviin ja siitä portsarinhommassakin on kuitenkin kyse. Ja kyllä, esim. L:rannasta löytyi hyviäkin pokeja niin keskustan paikoista kuin myös syrjempää, ja heille toisaalta hyvin mielellään jätti tipin ja lausui kiitokset poislähtiessä.

vlad.

*: Voihan se tietty olla sitenkin, että jonkun elämän tähtihetki on se kun poke ryhtyy pokailemaan raflan ovella ja sen jälkeen ollaan valmiit tekemään mitä tahansa palveluksia. Aika säälittävää minusta kuitenkin - siis poken toiminta. Toisaalta jos poke on reilu 30+ ja neiti noin parikymppinen niin eihän tämä neiti välttämättä aina tiedä/tiedosta mihin kelkkaan on hyppäämässä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vlad,

oikeammin olen Kotkasta. Olisi pitänyt tuoda se jo aiemmassa viestissä esille.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Itse annan AINA portsarille ja taksikuskille tippiä, kun olen liikenteessä. Sellaiset 4-5 Euroa vaan tosin... mutta jos palvelu on ollut ystävällistä ja ammattimaista niin mikä ettei. Se ei kenenkään budjettia kaada. Ei se yöhomma ja kännissä olevien apinoiden paimentaminen mitään helppoa hommaa ole. Arvostan kaikkia hommia.

Tottakai kusipäihin on joskus tullut törmättyä, mutta kyllä ne "huonot ensivibat" yleensä johtuvat kännisestä idiootista (eli siitä asiakkaasta). Se on hämmästyttävää, miten paljon helpompaa elämä on, kun muistaa hyvät käytöstavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös