Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
koska puolet väestöstä on keskivertoa tyhmempiä ja ilmeisesti myös lukutaidottomia.
Tämä on erinomainen läppä, sille peukku. Jos ei nimittäin ymmärrä, millaisen matemaattisen itsestäänselvyyden vilpertti lauseeseensa istutti, on lukutaidoton.
Back to Topic: minulla ei ole varsinaista poliittista ideologiaa. Olen ratkaisukeskeisen poliitikan kannalla arvokeskeisen sijaan. Tottakai tietyt arvot vaikuttavat taustalla, sitä ei voi kiistää. Arvostan esimerkiksi kristillisten päämääriä siinä kohtaa, jossa he pyrkivät suojelemaan jo olemassa olevia perheitä. Toisaalta en arvosta heidän hirttäytymistään uusien perhemuotojen syntymisen vastustamiseen. Arvoni ovat siis hyvin perhekeskeisiä. Uskon, että perheiden laaja hyvinvointi johtaisi vakaampaan yhteiskuntaan ja heijastuisi erityisesti kansanterveyteen. Mitä se käytännössä tarkoittaa, niin haluaisin rakenteita jotka pakottaisivat ihmisiä nykyistä suurempaan harkintaan niin uusien parisuhdetyyppisten yhteistalouksien rakentamisessa kuin purkamisessakin. Ja haluaisin myös puolisoille yhteisverotuksen.
Minua lämmittää Juha Sipilän tapa tehdä politiikkaa. Kaikista asioista ei tarvitse tehdä periaate- tai arvovaltakysymyksiä. Poliittista peliä ei tarvitse pelata vakiintuneiden sääntöjen mukaan. Myös oppositio voi antaa tunnustusta hallitukselle ja tehdä yhteistyötä. Toivoa sille menestystä, sillä hallituksen menestys on koko kansan etu.
Olen jonkinlainen kohtuulliskonservatiivisliberaali humanisti. Useimmiten olen äänestänyt Keskustaa, mutta satunnaisesti (esim. edellisissä kunta- ja pressanvaaleissa) myös Kokoomusta. Aina olen kuitenkin äänestänyt.