Pokerikeskustelu

  • 897 403
  • 6 377

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit

En saanut noiden ohjeiden mukaan toimimaan PT:tä. Tosin en ole rekisteröinyt vielä ohjelmaa ja eikös siinä ole se tuhat hanskaa, joilla voi kokeilla?

En saanut tuotua käsihistorioita Full tiltistä ohjelmaan. Tai siis, kyllä ohjelma siirtää fulltiltistä historiatiedot ohjelman omaan hakemistopaikkaan, mutta tilastot eivät tule näkyviin. Outoa?

Mun tietokonetaidot on niin olemattomat, että tota ulkopuolista tietokantaa en osannut asentaa. Mutta olisi mukava testata ohjelmaa ennen, kun pyydän kamua asentamaan tietokantoja sun muuta.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En saanut tuotua käsihistorioita Full tiltistä ohjelmaan. Tai siis, kyllä ohjelma siirtää fulltiltistä historiatiedot ohjelman omaan hakemistopaikkaan, mutta tilastot eivät tule näkyviin. Outoa?

Vasemmalta ylhäältä File-Ring Game Player Statistics ja sieltä oma alias ja pitäisi ruveta näkymään. Mikäli yhtään arvasin edes lähelle.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Vasemmalta ylhäältä File-Ring Game Player Statistics ja sieltä oma alias ja pitäisi ruveta näkymään. Mikäli yhtään arvasin edes lähelle.

Näin mä tein, mutta kun listalla ei näy yhtään pelaajaa, vaikka hanskahistoriat ovat "kopioituneena" oikeaan paikkaan. Tein ne jipot sieltä Auto-Import hand histories välilehden alta.

Edit: onko tossa pokertrackerissä jotain blindirajoja jolla ohjelma toimii ja jolla ei?
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin mä tein, mutta kun listalla ei näy yhtään pelaajaa, vaikka hanskahistoriat ovat "kopioituneena" oikeaan paikkaan. Tein ne jipot sieltä Auto-Import hand histories välilehden alta.

Edit: onko tossa pokertrackerissä jotain blindirajoja jolla ohjelma toimii ja jolla ei?

Oletko valinnut Preferences välilehden alta Session Dates ja kaikki päivät? Sieltä löytyy kanssa paikka josta voit valita mitkä blinditasot pelatuista näkyvät statseissa.

Kokeile File - Maintance Database Names ja tarkista onko db jota käytät valittu defaultiksi.

Mikäli kiinnostaa niin voin laittaa yv:llä linkin josta saat sekä trackerin, että officen ilmaiseksi.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
SM-liiga rigged?

Iiro Lehtonen kirjoitti:
Kukaan ei kuitenkaan voi kieltää, etteikö hankinnoissa olisi valtava potentiaali. Löytääkö Ässät kädestään neljä ässää, vai onko kortit heitettävä sivuun jo ennen riveriä?

Näin kolumnissa. Ässät ilmeisesti huijaa, kun pocketissa on neljä korttia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Näin kolumnissa. Ässät ilmeisesti huijaa, kun pocketissa on neljä korttia.

Jos kyseessä on omaha mies? Tosin siinä tapauksessa ei neljällä ässällä paljon kannattaisi keulia.
Tietenkin jos kädessä on neljä pataässää, niin sitten saitti on rigged.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei pitäisi pelata silloin kun ei vaan jaksa kiinnostaa. Joskus nuiden bonareiden takia tulee vääntäydyttyä "hankkimaan vähän pointseja", vaikka ei oikeastaan nappaisi yhtään pelata. 2 biniä meni taas aivan uskomattoman paskoihin bluffeihin ja muuhun huiskimiseen. Onneksi en yrittänyt päästä omilleen vaan iskin clinun kiinni samantien. Vaan on tuossakin taas joksikin aikaa paikkailtavaa. Voi helkkari vieköön!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei pitäisi pelata silloin kun ei vaan jaksa kiinnostaa. Joskus nuiden bonareiden takia tulee vääntäydyttyä "hankkimaan vähän pointseja", vaikka ei oikeastaan nappaisi yhtään pelata..

Itsellä vähän samantapainen ongelma noiden bonusten kanssa. Tunnetusti FL on huomattavasti nopeampi tapa kerätä niitä mutta olen siinä aivan täysi paisti. En ymmärrä miksi mutta kuoppa jonka teen FL pelaamalla ei oikein edes kata mahdollisen bonuksen nopeampaa valmistumista. Silti pitää aina kokeilla, jos tänään vaikka onnistuisi normaalien pelien ohessa.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Apua?!

Minulla on tälläinen ongelma pokertrackerin kanssa. En saa tuotua Full Tiltin hanskahistorioita ohjelmaan vaan ohjelma antaa tämänlaisen virheilmoituksen:

Unable to get the game level/limit...$0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 12:05:16 ET - 2007/09/05

Onko jollain ollut samanlainen ongelma ja voisi auttaa minua? Sain asennettua PostgreSQL tietokannan edellisen sivun ohjeiden mukaisesti.

Edit: Ongelma löyty. Se oli maa-asetuksissa.
 
Viimeksi muokattu:

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pokerit menee miten menee, välillä vähän huonommin ja välillä vähän paremmin.

Jos jotain kiinnostaa suht maukkaat diilit niin privaa vaan tulemaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hitto vaan oon kyllä kunnon fisu noissa käteispeleissä. Voitan noista kahden ja kuuden hengen sittareista ihan hyvin. Sit tulee välillä sellainen olo et käynpäs pelaamassa käteispelien puolella ja kuinka ollakkaan, äkkiä on hävitty juuri voitetut rahat. Joku niissä vain on et juuri ikinä ei natsaa. Nyt oon älynny pysyä viikon pelkästään sittareissa niin nyt on kolmin kertaistunut pelikassa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hitto vaan oon kyllä kunnon fisu noissa käteispeleissä. Voitan noista kahden ja kuuden hengen sittareista ihan hyvin. Sit tulee välillä sellainen olo et käynpäs pelaamassa käteispelien puolella ja kuinka ollakkaan, äkkiä on hävitty juuri voitetut rahat. Joku niissä vain on et juuri ikinä ei natsaa. Nyt oon älynny pysyä viikon pelkästään sittareissa niin nyt on kolmin kertaistunut pelikassa.

Itselläni on tilanne edelleen vähän toisinpäin, vaikkakin ihan huvin vuoksi olen viime päivinä tahkonnut muutamia (8kpl) shorttisittareita vitosen sisäänostolla yli 100% tuotolla.

Itse olen miettinyt tuota ongelmaa oikeastaan siitä näkökulmasta, että pelini on liian löysää sittareihin - liian helposti menetän mariginaalisessa tilanteessa liian paljon merkkejä, kun reload ei olekaan mahdollinen - sen jälkeen sitten pelaaminen onkin vain puskupaikan odottamista. Lisäksi rahapöydissä saa riverillä bluffaamalla mariginaalisella kädellä olevat vihut omasta mielestäni helpommin ulos pelistä. Jos tämän kääntäisi toisinpäin - pelaako mahdollisesti liian tiukkaa rahapöydässä?
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Kyylään FT:llä fullipöydissä. Varianssi alas ja voi vetää nokoset samalla. Ei tartte buttoniltakaan pölliä roskalla. Sen kun kyylää ja kyylää ja kyylää...

Ässä suitedilla limpataan mistä tahansa. JES!
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivä mennyt päin persettä, lopulta 125$ turskaa (NL50). Eniten syö että juuri tuon kokoisessa potissa olin täysin oikeassa, mutta kaveri veti ohi. Kun ilmoitin että "nice catch", niin olinkin kuulemma itse se paisti.

Korotin UTG:sta potin TT:llä, kaveri maksaa BB:ltä.

Floppi 284 rainbow, löin 3$ 3.75$ pottiin. Kaveri korottaa 11$:sta, löin 23$:een. Puski sitten 38$ lisää pottiin, ja maksoin. Kaverilla Ac8c, ja riveriltä se ässä sitten käpälään.

Mulle oli melko selvää että ei siellä isompaa paria ole, kylkeen olisi tultu jo ennen floppia. Eli olisihan sillä setti voinut olla, mutta siihen ne kovemmat kädet jää.

Muuten tämä päivä oli aika täydellinen pannukakku, tein yhden melko kipeän (lue:typerän) bluffin johon paloi reilu 100BB. Lisäksi onnistuin saamaan 99:llä kaikki sisään preflopissa. Vastassa oli maniac jonka olin juuri putsannut, ja reloadin jälkeen kaveri paukutti useamman käden putkeen jotain 5-8$ avauksia. 99:llä sitten lähdin leikkiin ja katselin showdownissa QQ:ta, owned.

Sama kaveri veti myös vajaan stackin kun halusi kaikki sisään flopilla suoran vedolla AA:ta vastaan. Onnetar palkitsi osumalla turnissa.

Tarkemmin ajateltuna pitäisi olla onnellinen, listaa kun katsoo niin huomaa että jättämällä omat hölmöilyt pois on pokeri varmaan UB:lla tuottavaa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo o. Binin verran turpaan esim. KK - JJ pf ai, KK - KQo pf ai, KK - KAo pf ai, flopattu setti - ylipari, flopilta KK - KQo ai, ompusta flopilta 222JJ - JJJAx. On tämä välillä niin saatanan hieno laji ettei mitään rajaa eikä koskaan ole ollut näin synkkää päivää. Ihme kyllä en ole tiltannut koska aina olen ollut suosikki rahojen mennessä keskelle ja tasoja voi aina tiputtaa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Oli full NL10:ssä seuraavanlainen tilanne. Reissasin AKs:llä limppereitä vastaan ja yksi maksoi 5BB:tä. Floppi AK5r. Löin positiosta potin ja 120BB:n vihu maksoi. Turn 9 ja vihu lyö potin. Ihan solidilta kaverilta vaikutti, joten A9s ja A5s eivät tulleet mieleen. Bayesin perusteella 3 vs. 12 permutaatiota. Ei kun, eikös A suittareille ole vain 4 permutaatiota eli 3 vs 4. Noh, kippasin joka tapauksessa.

Sitten samanlainen tilanne, paitsi vihulla 50BB:tä. Floppi AT5 pataa ja itsellä AKo pata kickerinä. Vihu lyö OOP reilun potin ja pistän sen all-in. Eihän tuota nyt millään kehdannut kipata. Vihulla 55 ja vie potin, huvittavasti turnilla A ja riverillä pata.

Päivän hauskin tilanne oli, kun KJs limppaamalla tuotti KKJ flopin. Checkailtiin läpi ja turn 8. Yhtäkkiä yksi vihu herää. Please be eights, please be eights ja kasithan ne siellä.

Ihan huvikseni pelailen kilpailuviettiäni tyydyttääkseni, kun minesweeperiä ei jaksa koko ajan takoa. Luin pari kuukautta sitten Sklanskyn artikkelin 2+2 newsletterissä, jossa pauhasi myös NL:ssä olevan aina se yksi ja oikea tapa pelata tietty tilanne. Tuota pointtia on ihan hyvä pitää mielessä, kun pelleilee pöydissä. Minesweeperistä taas olen oppinut sen, että pokerissa ei kannata kiirehtiä turhaan päätösten kanssa. Nopeudesta ei saa mitään palkintoa ja virheiden mahdollisuus kasvaa konkreettisesti.

Partylle ei ole enää mitään asiaa, kun rakettavat kaikista flopeista, toisin kuin Full Tiltillä, jossa ainakin mikroissa käsittääkseni alle 6bb:n potit ovat rakevapaita. Ja onhan toi 27% rakebackikin parempi kuin ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Partylle ei ole enää mitään asiaa, kun rakettavat kaikista flopeista, toisin kuin Full Tiltillä, jossa ainakin mikroissa käsittääkseni alle 6bb:n potit ovat rakevapaita. Ja onhan toi 27% rakebackikin parempi kuin ei mitään.

Meni viimeinenkin syy pelata Partylla kun päättivät tehdä bonuksistaan ihan kipeitä suorittaa. Empire sentään tarjoaa yhä samaan verkkoon loistavia bonuksia. Viimeksi taisi olla x10 raked hands. Kaikki raket lasketaan, joten suoritin bonuksen hermolomana 0.05/0.10 LHE:ssä pelaten 12 pöytää hetken aikaa.

Itse pelaan UB:lla taas vaihteeksi kun siellä on 28% rakebackin lisäksi bonuksia suorittamatta. UB:n bonuksethan ovat ihan perseestä, mutta RB:hen pieni lisä. Pelit ovat myös sairaimpia mitä näillä tasoilla olen nähnyt. Joissain pöydissä tuntuu että joka toinen potti on 3- tai 4bet preflopissa. Aggrea enemmän kuin ajatusta, pari päivää sitten juuri yksi kaveri pisti n. 200BB pottiin tyytyväisenä TPGK:lla turnissa. Mulla oli suora, mutta kaveri vieläpä itse pääsi puskemaan raiseni yli turnilla. Tosin varianssi ei taida olla lapsille sopivaa tasoa.
 

Tuamas

Jäsen
Nyt olen löytänyt sopivan tason, saitin ja pelityypin jota pelata. Kyllä tässä sitten hakiessa menikin toista vuotta ja jokunen dollari.

Eli itse olen siirtynyt täysin pelaamaan 9 hengen sittareita 33+3, 55+3 ja 110+9 tasoilla ja olen onnistunut kasvattamaan rollin viisinkertaiseksi puolentoista viikon tahkoamisella.

Tätä aikaisemmin pelailin turnauksia ja käteispelejä, mutta en saanut kärsivällisyyttä ja pelityyliä muokattua niin paljoa ettei olisi tullut älyttömästi turskaa varsinkin käteispöydissä. Lisäksi kun motivaatio ei riitä turnauksissa mukana roikkumiseen, niin lähes joka kerta tulee lähtö ennen rahasijoja. Toki silloin joskus harvoin kun sattuu natsaamaa, saavutetut sijatkin ovat kohtuullisen hyviä.

Eli itse suosittelen lämpimästi aktiivista kokeilua eri kokoisilla pöydillä ja erilaisilla pelimuodoilla, jotta löytyy se omalle tyylille sopiva peli. Ennemmin kuin väkisin alkaa grindaamaan pienissä käteispöydissä kyllästyen lopulta koko hommaan.
 

Morgoth

Jäsen
...hakiessa menikin toista vuotta....rollin viisinkertaiseksi puolentoista viikon tahkoamisella.

Mitenköhän nyt tähän tulokseen tulit? Kaksi vuotta ei löydy sopivaa paikkaa ja sitten jollakin saitilla menee sittarit putkeen 1,5 viikon ajan, niin sitten onkin löytynyt se oikea saitti (tämän vaikutusta en oikein ymmärtänyt koskaan, vaikka pelaajien laadussa on nyt ehkä jotain pientä saitti kohtaista eroa...) ja pelimuoto?

Ei nyt kannattaisi ehkä lyhyiden up- tai downswingien perusteella tehdä turhan pikaisia johtopäätöksiä. Vitun kuolematon fiilishän siitä tulee, kun rahaa virtaa ja rollin moninkertaistuu hetkessä tai vastaavasti sitä on viiltämässä ranteita auki, kun rahaa vain palaa eikä mikään suju....

Lisäksi jos onnistui viisinkertaistamaan rollisi niin alussa ei ainakaan bankroll management tainut olla ihan riskittömällä pohjalla, kun aloit noita roiskimaan? Nyt vaan nostat tasoa taas ylöspäin, jotta saat taas nopeasti viisinkertaistettua rollisi, niin etköhän aika pian mene katki tolla menolla ja pitääkin taas etsiä uusi saitti, kun tääkin oli ihan paska ja rigged saitti...
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
Oli full NL10:ssä seuraavanlainen tilanne....Bayesin perusteella...[/quote]

Krhm... emmä kyllä osaisi kärkirattaita foldata NL10ssä tossa. Voisi olla fiksuakin, mutta jotenkin nyt tuntuu että tuossa annat vähän turhaa krediittiä tolle kaverille. Jos on setti vastassa niin voivoi, mutta kyllä nuo voivat maksaa ties millä paskalla..
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
33+3, 55+3 ja 110+9 tasoilla ja olen onnistunut kasvattamaan rollin viisinkertaiseksi puolentoista viikon tahkoamisella.

Saisiko kysyä monta prosenttia pelikassasta menee yhteen sittariin ?

Tuollainen kasvu onnistunee vain kahdella eri tavalla. Pelaa pitkiä sesioita esim. 8 pöytää kerralla, helvetin hyvällä menestyksellä. Tai uhkapelityylillä. Eli reilusti yli 10% likoon kerralla.
 

Tuamas

Jäsen
Saisiko kysyä monta prosenttia pelikassasta menee yhteen sittariin ?

Tuollainen kasvu onnistunee vain kahdella eri tavalla. Pelaa pitkiä sesioita esim. 8 pöytää kerralla, helvetin hyvällä menestyksellä. Tai uhkapelityylillä. Eli reilusti yli 10% likoon kerralla.

Olen pyrkinyt siihen, että kerralla olisi kiinni aivan maksimissaan 5 % rollista, normaalisti 1-3 %.

Ja tosiaan onnellakin on tottakai ollut merkitystä ja varmasti otos on vielä aivan liian pieni (vajaa sata sng:tä). Mutta halusin vain avautua kun on homma pelannut. Palaan asiaan kun rolli on valunut nolliin ja innostus on taas lopahtanut totaalisesti.

Saitilla ei varmasti ole kuin psykologinen merkitys, sekä tietysti aina on mukavampi pelata saitilla josta löytyy sopivankokoisia pelejä 24/7.
 

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voitin joku viikko sitten nettiturnauksesta paikan PAF:n risteilylle 22.9 Silja Festivalilla (PAF Poker.se Live; tarkemmat tiedot löytyvät PAF:n sivuilta). Paketin arvo on 500USD ja turnauksen palkintopotti on >50 k€.
Valitettavasti en pääsekään itse tuohon turnaukseen, mutta olen selvittänyt asian PAF:n kanssa ja voin luovuttaa paikkani jollekin toiselle pelaajalle. Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä yv:llä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös