Pokerikeskustelu

  • 899 651
  • 6 377

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
edit: Tai siis ei mene jakeluun, kun A8o on ihan pelattava käsi loppupositiosta 100BB:n stäkeillä rahapöydässä, niin miksi esim. 25BB:n pinolla ei tuolla saisi lähteä sopivassa paikassa korottamaan.

Ei A8o kyllä minusta kovinkaan pelattava käsi ole täydellä stäkillä rahapöydässä mistään positiosta.
 

Morgoth

Jäsen
Ei A8o kyllä minusta kovinkaan pelattava käsi ole täydellä stäkillä rahapöydässä mistään positiosta.

En isosta potista pelaisi A8o:lla, mutta kyllä se COsta tai buttonilta on ihan pelattavissa mielestäni rahapyödässä, jos kaikki ovat ennen sua foldanneet ja on riidit että edessä olevat limppaajat on jollain paskoilla liikenteessä. Tosin pelaako vai ei noilla lapuilla riippuu ehkä paljon enemmän itse tilanteesta ja millaisia pelaajia on potissa kuin itse A8o:n käden hyvyydestä.

Katselin omia pokertrackerin statseja ja huomasin, että nuo kaikki ovat pienet Axo kädet ovat -EV käsiä, kun taas lähes kaikki suittarit ässät ovat
+EV itselläni. Taisi löytyä pikkuinen leak omassa pelissä ja taidan foldata jatkossa ahkerammin noita :) Sehän noissa on, että pitäisi saada rattaat ennen kuin tuntisi olonsa varmaksi noillä käsillä. Jos osut siihen pikkuseen kortti ja saat parin, niin harvoinpa sitä silloinkaan voi kovin luottavainen olla, vaikka useinhan ainakin jonnekin NL50 asti jotkut tuntuvat jopa olevan valmiita menevät katki A8o:lla, jos saavat 8n kiinni ja muu floppi on jotain paskaa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Katselin omia pokertrackerin statseja ja huomasin, että nuo kaikki ovat pienet Axo kädet ovat -EV käsiä, kun taas lähes kaikki suittarit ässät ovat +EV itselläni. Taisi löytyä pikkuinen leak omassa pelissä ja taidan foldata jatkossa ahkerammin noita :) Sehän noissa on, että pitäisi saada rattaat ennen kuin tuntisi olonsa varmaksi noillä käsillä. Jos osut siihen pikkuseen kortti ja saat parin, niin harvoinpa sitä silloinkaan voi kovin luottavainen olla, vaikka useinhan ainakin jonnekin NL50 asti jotkut tuntuvat jopa olevan valmiita menevät katki A8o:lla, jos saavat 8n kiinni ja muu floppi on jotain paskaa.

Kaikki hanskat eivät voi olla EV+ trackerissa, kiinnittäisin enempi huomiota siihen, että häviääkö jollain hanskoilla, joita pelaa usein isosti. Itselläni tilastojeni mukaan ongelmakäsiä on AQo, A9s, QJs,JTs,77 ja 66. Elikkä pelikelpoisia käsiä, joilla liian usein sitten jäänyt ison potin maksavaksi osapuoleksi.

Sen sijaan roskilla pitäisikin olla tappiolla jonkun verran, koska maksat orbitistä 1,5BB ja näin ollen jokainen käsi maksaa 0,15BB 10-max fullissa ja 6-max shortissa 0,25BB (tässä BB=big blind, ei big bet).

Olen itse esim. puhtaalla roskalla tappiolla 0,1BB per käsi, elikkä pelannut kuitenkin paremmin kuin tulos jonka olisin saanut foldaamalla joka kerta.
 

Morgoth

Jäsen
Lupasin laittaa tuon yhden videon, joka otin viime viikolla. Laitetaan nyt linkki, koska voipi kiinnostaa ainakin sittarissa mukana olleita.

Mitään selotusta ei ole ja kesto on noin 33 minuuttia eli alusta loppuun. Enemmän tai vähemmän fisuttelua ja itseni kannalta oli ratkaiseva käsi tuo 95s sekoilu, joka nyt päättyi vähän onnekkastikin mun kannalta, vaikka suosikki olinkin kalkkujen mennessä keskellä, vaikka itse en todellakaan sitä odottanut, luulin että jäin kiinni typerästä pelistäni :)

http://files.filefront.com//;8411322;;/
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ei A8o kyllä minusta kovinkaan pelattava käsi ole täydellä stäkillä rahapöydässä mistään positiosta.

A8o on ihan hyvä käsi avata CO:lta, monet pitävät rajana myös A7o:ta. Itse kyllä korottelen mieluummin vaikka 53s:llä kuin A7o:lla varsinkin kun on syvät stäkit. Toisaalta A-roska -kädet voi pelata myös näin.

Kaikki hanskat eivät voi olla EV+ trackerissa, kiinnittäisin enempi huomiota siihen, että häviääkö jollain hanskoilla, joita pelaa usein isosti. Itselläni tilastojeni mukaan ongelmakäsiä on AQo, A9s, QJs,JTs,77 ja 66. Elikkä pelikelpoisia käsiä, joilla liian usein sitten jäänyt ison potin maksavaksi osapuoleksi.

Nuohan ovat kaikki selkeitä voittavia käsiä, joten taitaa olla käsien määrä kannassa aivan liian pieni.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Nuohan ovat kaikki selkeitä voittavia käsiä, joten taitaa olla käsien määrä kannassa aivan liian pieni.

Niinhän se onkin, kyseessä on itse vääntämäni excel, johon olen nyt tallentanut jonkun 5k-kättä, mikä ei riitä millään tilastolliseen todistukseen, pitäsi kait olla lähemmäs kymmenenkertainen määrä. Sen lisäksi huomasin tarkemmin katsoen, että muutamassa isossa tappiokädessä oli tullut Sklansky-stäkättyä vihu, reaalielämässä potti vaan oli mennyt toisinpäin. Toki katsoessani suittarikonnektorien pelaamista, huomasin selvää pudotusta odotustuotosta kautta linjan, jotenka niiden pelaamista täytyy miettiä tarkemmin. Värinvetäjän syndroomaa, elikkä maksetaan ylioptimistisesti vedolla, ja kun veto täyttyy ei saada valueta.

Jos vielä mennään tähän käsinalyysiin, niin olen itse koittanut kiinnittää huomiota seuraaviin asioihin:

- kädet joilla pelaa usein, broadwayt, parit ja suittarikonnektorit useammin kuin muut, elikkä vastaako perussuositusta/teoriaa
- ne kädet edellä mainituista, joilla tulee turskaa
- Premium-käsien voitollisuus, pitäisi olla reilusti yli keskiarvon
- semikäsien voitollisuus, esim. itselläni on tuossa kannassa suurin kuoppa vs. optimipeli juuri näillä käsillä (kokonaisuutena 26,61 big bet/100, semipelit Axs, suittaritkonnektorit ja konnektorit -3,28 big bet/100)
- heikkojen ja roskakäsien voitollisuus, pitäisi olla break-even tietämillä
- Peli eri positioista, napilta pitäisi voittaa kaikilla käsillä, SB:ssä saa hävitä 0,5 big blindiä per käsi ja BB:ltä yhden big blindin.

Olen jakanut kädet kahdella eri hierarkialla, elikkä yksinkertaisempi jako UR,UL ja UF, sen lisäksi on tarkempijako joissa ryhminä esim parit, Axs, suittarikonnektorit etc ... Sen lisäksi tarkastelen positiota jaolla nappi, SB, BB tai muu. Tietokannan luen dumppina makrolla Ongamen clientista.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Et voi hävitä BB:ltä ja SB:ltä noin paljon. Tai siis tuon verran häviät, jos foldaat aina SB:n ja BB:n.

Tuo siis ehdottomana alarajana, voittavan pelaajan pitää toki voittaa noiltakin positioilta. Enempi tuolla on merkitystä sitten, kun tarkastellaan yksittäisiä käsiä eri positioilta, esim jos 72o pelataan sen reaaliarvon mukaan, eikä suosittuna ison hanskan bluffina.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Olipas mahtava alotus High Stakes Pokerin nelostuotantokaudelle. 2 7 kikkailuja on aina hieno katsoa. Suosittelen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olipas mahtava alotus High Stakes Pokerin nelostuotantokaudelle. 2 7 kikkailuja on aina hieno katsoa. Suosittelen.

Ja tälle HSP s4 keskustelulle löytyy ihan omakin ketju.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja jos joku tulee tähän ketjuun varoittamatta spoilaamaan HSP 4. tuotantokautta, niin langetan hänen päälleen 3kk kestävän downswingin ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen.

Yksityisviestillä saa laittaa tietoa, että mistä nuita HSP 4. kauden jaksoja löytyy?

edit: Kiitoksia yksityisviesteistä.
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Itselläni tilastojeni mukaan ongelmakäsiä on AQo, A9s, QJs,JTs,77 ja 66. Elikkä pelikelpoisia käsiä, joilla liian usein sitten jäänyt ison potin maksavaksi osapuoleksi.

Noissa käynyt vain huono tuuri tai otos on liian pieni, että siihen mahtuu vain nuo 'tappioliset kädet'? Itse kyllä huomasin omasta trackeristä ihan pelivirheitäkin, erityisesti KQ, KJ, KT käsillä, että ne pelaan ihan liian voimakkaasti väärissä tilanteissa.

Mulla on näköjään AA pitänyt jopa 92 % kerroista, että enpä voi valittaa ainakaan että "ässät eivät koskaan kestä". Tosin kivulian hävitty potti on tietysti juuri ässillä, kun olin ottamassa shottia isommalla tasolla niin eikö juuri siellä isolla tasolla iske perinteinen pre-flop all-in ohiveto AA vs. pienempi paria ja pienemmälle parille tietysti setti... Olen huomannut, että noissa noissa tilanteissa olen huomannut tilttaavani turhan herkästi ja yleensä alan monttuttaa huolella eli kun on pelannut hyvin pienemmällä tasolla ja käy ottamassa shottia ja tulee joku vittumainen ohiveto niin oma peli hajoaa yleensä aina. Sen jälkeen peli menee pienelläkin tasolla ihan typeräksi räiskimiseksi kunnes sen tajuaa lopettaa ja pitää taukoa kunnes malttaa taas pelata.
 

jihde

Jäsen
Tämä varmasti on sarjassamme aloittelijan huomioita, mutta pakko todeta silti. Olen huomannut, että melkein aina kun kuoppaa syntyyn ja esim. 2-4 biniä häviää ohivetojen tai tyhmien pelisuorituksien jälkeen tulee pidettyä pieni tauko, sanotaanko vaikka reilu tunti. Tämän jälkeen tullaan pöytään takaisin päättäväisellä asenteella (huom. ei tiltissä!) ja pelit alkavat taas sujua kovinkin mallikkaasti. Joskus päästään voitolle/tasoihin, mutta silti tuo montutuksen jälkeinen (pienikin) nopea nousu lisää itseluottamusta ja mikä tärkeää, vähentää ketutusta. Yleensä nuo pahimmat montut tulevat kohdalle pitkien voitollisten jaksojen jälkeen kun tulee pelattua liian varovaisesti ja parin epäonnistumisen jälkeen peli meinaa hajota totaalisesti. Pelaamisessa ja oman pelin kehityksessä ollut etenkin apuna Poker Tracker, jonka avulla saa ne isoimmat virheet hiljalleen omasta tekemisestä pois. Ei muuta, jatkakaa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kertokaa tyhmälle, että miten noi poker trackerit ym toimivat ja paljonko maksavat? Oon kaiken lisäksi vielä laiska enkä jaksa selata koko keskustelua läpi, mistä varmaan tuo tieto löytyisi. On meinaa ruvennut vituttamaan noi riverillä tulleet tappiot, eli olisi kiva tietää mitä teen väärin ja varmaankin aika useasti, kun on toi pokeritili keventynyt viime aikoina kohtuu kivasti.
 

dagaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartlepool United, Boston Bruins
Kertokaa tyhmälle, että miten noi poker trackerit ym toimivat ja paljonko maksavat? Oon kaiken lisäksi vielä laiska enkä jaksa selata koko keskustelua läpi, mistä varmaan tuo tieto löytyisi. On meinaa ruvennut vituttamaan noi riverillä tulleet tappiot, eli olisi kiva tietää mitä teen väärin ja varmaankin aika useasti, kun on toi pokeritili keventynyt viime aikoina kohtuu kivasti.

Suosittelen pokerofficea. Sen saa helposti ilmaiseksi bonushuoraamalla. Itsellä meni muutama tunti kun tein tarpeelliset temput PokerEmpirella.

http://www.pokeroffice.com/
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Suosittelen pokerofficea. Sen saa helposti ilmaiseksi bonushuoraamalla. Itsellä meni muutama tunti kun tein tarpeelliset temput PokerEmpirella.

http://www.pokeroffice.com/

Niin.. ja sitten maksat ensivuonna täyden lisenssihinnan taas jos haluat käyttää sitä vuoden jälkeenkin...
En silti moiti ohjelmaa, tosi hyvä ja monipuolinen ja riittävän helppo käyttää. Oma peli on kyllä parantunut.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Niin.. ja sitten maksat ensivuonna täyden lisenssihinnan taas jos haluat käyttää sitä vuoden jälkeenkin...
En silti moiti ohjelmaa, tosi hyvä ja monipuolinen ja riittävän helppo käyttää. Oma peli on kyllä parantunut.

Onko pokertrackerissä kertalisenssi? Siis, että jos ostan niin voin käyttää sitä aina ja ikuisesti. Entä jos vaihdan konetta niin joudunko asentamaan ohjelman uudestaan?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko pokertrackerissä kertalisenssi? Siis, että jos ostan niin voin käyttää sitä aina ja ikuisesti. Entä jos vaihdan konetta niin joudunko asentamaan ohjelman uudestaan?

En suoraan sanoen tiedä, mutta epäilen että on. Eli siis kerran maksettu on sillä selvä. Käytin molempia ohjelmia jonkin aikaa, PT on monipuolisempi mutta selkeästi hankalampi käyttää, eikä yhtä selkeä lukeakaan tilastoja. PO on sitten selkeä, helppo, mutta ei yhtä laaja. Molemmista saa muistaakseni demo versiot ladata niiden kotisivuilta, kannattaa testata. PO:ssa muistaakseni joku x määrä käsiä mitä sai testata, olisiko ollut 500 tai 1000.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko pokertrackerissä kertalisenssi? Siis, että jos ostan niin voin käyttää sitä aina ja ikuisesti. Entä jos vaihdan konetta niin joudunko asentamaan ohjelman uudestaan?

On, voit ja ainakin minulle on jakanut muutamaan kertaan uuden, kun olen pelleillyt Windowsin kanssa.
 

Morgoth

Jäsen
Suosittelen pokerofficea. Sen saa helposti ilmaiseksi bonushuoraamalla. Itsellä meni muutama tunti kun tein tarpeelliset temput PokerEmpirella. http://www.pokeroffice.com/

Makuasia kummasta pitää enemmän. Kannattaa testata ja valita mieltymyksensä mukaan. Kannattaa huomata, että pokertrackeriin joutuu hankkimaan erillisen ohjelman (esim. PAHUD), jos haluaa livestatit pelaajista näkyviin samassa, kun pelaa. Officeen tuo on koodattu
mukaan. Trackeriin saa sitten myös erilaisia ulkopuolisia ohjelmia esim. pokergrapher jolla saa piirettyä hienoja käppyröitä jne. Pokertracker on ehkä hieman monipuolisempi. Trackeriin löytyy sitten versiot tarvittaessa myös Omahaan ja 7card studiin. Office ei tue kuin Holdemia. Itse käytin ensin Officea, mutta jotenkin kyllästyin siihen ja olen pitänyt trackerista enemmän, mutta hyviä softia molemmat ja makuasia kummasta pitää enemmän.

Lisäksi molempiin kannattaa ehdottomasti asentaa oma erillinen tietokanta. Officessa se on MySQL kuin trackerin pitää hommata Postgres. Noi tietokanta softat on ilmasia.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Barcelon EPT:n final table kohta alkamassa ja tällähetkellä chipleadissä Suomen Mika Paasonen. Tästä löytyy reaaliaikainen tulosseuranta ja jos joku haluaa tuota katsoa streamina niin sekin onnistuu tästä.

Edit. Laitetaan vielä sellainen info että Voitto Rintala oli tuossa samassa turneessa 13. ja kuittasi 33k€. Myös Mika Puro oli rahoilla. Final Table alkaa kun 8 pelaajaa on jäljellä. Tällä hetkellä pelaajia 9.
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ihan hyvin Paasonen veti, n.300ke on ihan hyvä saavutus. :) Varsinkin, kun tulee verottomana...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös