Vahvistuta tuli omalle uskomukselle, siitä mikä on systemaattisena virheenä, elikkä olen yrittänyt rakentaa setilllä pottia alakautta kokoajan, ja näin pelannut itseni jatkuvasti siihen "voitat vähän, häviät paljon"-kurimukseen. Pelaamalla suoraviivaisemmin jatkopanostuksella saisin todennäköisesti pienen potin taistelutta tai bonuksena jonkun kakkoskädellä katsomaan. Ja ennenkaikkea tekisin itse helppoja ratkaisuja ja vastustaja niitä vaikeita.
Olen hiukan vierastanut koko potin lyömistä, koska tehdässäni sen kädellä pitäisi sama tehdä periaatteessa myös roskilla, ja se taas laskee rajusti turnibluffin odotusarvoa. Olen koittanut heiluttaa sen takia korotuksia välillä 1/2-2/3, jotenka sen jälkeen pitäisi joko nostaa bluffin tasoa, tai sitten laajentaa haitaria. Tässä tapauksessa tietysti on ihan selvä, että lyö potillisen, mutta se tarkoittaa myös sitä, että jatkossa bluffien odotusarvo heikkenee.
Mitä tulee siihen, että pelkääkö two-barrel bluffia, niin oletan että pöydässä ollaan valmiita samanlaisiin moveihin kuin itse. Sittareissa ja turnauksissa kumminkin bluffataan useammin kuin rahapöydissä, koska sijoitus ratkaisee, ei kasan koko. Olen noissa pikkusittareissakin (max 5$) voitolla, vaikka näitä settejä onkin viimeaikoina mennyt käteen. Taidan kuitenkaan syyllistyä jonkinlaiseen yliajattelu ongelmaan, elikkä Sklanskyn mukaan ajattelen tasoilla 2-3 pöydissä, joissa vihu pyörii 0-1 tasoilla. Olen lukenut alan kirjallisuutta viime aikoina, ja varsinkin Sklanskyn NL teoria ja käytäntö on antanut ehkä liikaakin tasoja peliin, kuvittelen pelaavani NL100:taa, vaikka oikeasti istun NL10/25 pöydissä.
Se mitä tulee tuohon riveriin, niin jos kuitenkin joutuu potillisenkin lyönnin jälkeen arpomaan kaverin värin/suoran mahdollisuutta, voisi olla myöskin aivan käyttökelpoinen liike korottaa pieni korotus sökötyksen sijaan, se ainakin pistää suurimman osan riverilla bluffaajista kuriin, ja saattaa tuoda maksun kakkoskädeltä. Jos sitten tulee kunnon koro, niin kortit pakkaan. Välistä voi sitten saleilla tehdä saman, ja toivoa sitä kunnon koroa.