Pokerikeskustelu

  • 899 648
  • 6 377

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Milhouse Nixon kirjoitti:
Yleensä lähden millä tahansa parilla mukaan, kunhan hinta on alle 7% stackistani ja yksi vihu vastassa. 10% voin maksaa, jos vähintään 4 on jo mukana (näitäkin on nähty).

Itse taas en aina lähde mukaan jos edeltäni on lähtenyt jo liian monta mukaan. Tämä siksi että en oikein luota johonkin 222-444 settiin jos kalliin flopin on maksanut joku 5-6 pelaajaa. Isompi setti pelottaa. Jos vaikka kärkipäästä reissaajan laittaa jollekkin monsterikädelle ja muilla on todennäköisesti jotain pareja osalla myös, niin johonkin 28K floppiin ei sitten mielellään lähde allinneja makselemaan. Varsinkin jos mukaan lähtee vielä jotain värinvetäjiä niin tod näk että 222 on vahvin käsi riverillä ei ole kait järin suuri?

En minä tiedä onko tuo oikein pelattu, mutta niin minä vaan pelaan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Finfreerollers.netin kautta 10$ nd bonarin kanssa hansapokerille räiskimään ja olipas hauskaa. Tässä käsi jolla tuplattiin nl10 ja matkaa jatketaan nl20.

Feb 21 18:28:25] : Hand Start.
[Feb 21 18:28:25] : Seat 1 : Vision has $12.43
[Feb 21 18:28:25] : Seat 2 : TAP MAN has $11.94

[Feb 21 18:28:26] : Dealing Hole Cards.
[Feb 21 18:28:26] : Seat 1 : Vision has 9h Tc
[Feb 21 18:28:32] : Vision called $0.10
[Feb 21 18:28:35] : TAP MAN called $0.05

[Feb 21 18:28:36] : Dealing flop.
[Feb 21 18:28:36] : Board cards [4d 4h 9d]
[Feb 21 18:28:40] : TAP MAN bet $0.80
[Feb 21 18:28:47] : Vision called $0.80 and raised $2
[Feb 21 18:28:49] : TAP MAN called $2

[Feb 21 18:28:49] : Dealing turn.
[Feb 21 18:28:49] : Board cards [4d 4h 9d 6c]
[Feb 21 18:28:54] : TAP MAN bet $9.03
[Feb 21 18:29:00] : Vision called $9.03

[Feb 21 18:29:00] : Dealing river.
[Feb 21 18:29:00] : Board cards [4d 4h 9d 6c 7c]
[Feb 21 18:29:03] : TAP MAN bet $0.01 and is All-in
[Feb 21 18:29:05] : Vision called $0.01

[Feb 21 18:29:05] : Showdown!
[Feb 21 18:29:05] : Seat 1 : Vision has 9h Tc
[Feb 21 18:29:07] : Seat 2 : TAP MAN has 2s 9c
[Feb 21 18:29:07] : TAP MAN has Two Pair: 9s and 4s
[Feb 21 18:29:07] : Seat 1 : Stefa666 has 9h Tc
[Feb 21 18:29:07] : Vision has Two Pair: 9s and 4s
[Feb 21 18:29:07] : Vision wins $22.79 with Two Pair: 9s and 4s (10 kicker)

Koitin hieman selventää tuota kättä joten jätin muut vihut yms. pois. Aikamoinen pusku turnilla ei siinä mitään. Vaikka taso olikin nl10 niin olin aivan varma, että kaveri kääntää A4 ja voin jatkaa seuraavan bonarin etsimistä mutta hieman yllätyin, että voitin. Ja ei en todellakaan pelaa ns. omalla rahalla samalla tavalla. Näillä nd-bonareilla on hauska käydä räiskimässä ja mikäli tuplaaminen onnistuu muutaman kerran voinkin alkaa pelaamaan tosissaan. Eikä nickini ole vision.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Yleensä lähden millä tahansa parilla mukaan, kunhan hinta on alle 7% stackistani ja yksi vihu vastassa. 10% voin maksaa, jos vähintään 4 on jo mukana (näitäkin on nähty).

Tarkennettaakoon aloitteleville pelaajille sen verran, että kyse varsinkin kahden pelaajan nähdessä flopin on ns. efektiivisistä stäkeistä, eli vihullakin pitää luonnollisesti olla sitä pätäkkää sopivassa määrin.

Mielestäni tiettyjä vihuja vastaan ei ole järkevää maksaa esim. SB:ltä buttonin korotusta esim. 33:lla. Korotuskin on parempi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
efektimies kirjoitti:
Tuli tuosta mieleen, että mites lähdette preflop mukaan pikkupari kädessä? Eli lentääkö pari pakkaan ennen floppia kuinka herkästi vai pelaatteko kaikki parit?
Riippuu täysin tilanteesta. Shortissa voi melko rauhassa open-reissata millä tahansa parilla. Mutta maksu korotukseen on aika kornia, varsinkin jos joku toinenkin maksaa. Fullissa voi limpata myöhäisestä positiosta, jos on tarpeeksi limppaajia edellä (muistaakseni +EV vaatii 5 limppaajaa).
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Leon kirjoitti:
Riippuu täysin tilanteesta. Shortissa voi melko rauhassa open-reissata millä tahansa parilla. Mutta maksu korotukseen on aika kornia, varsinkin jos joku toinenkin maksaa. Fullissa voi limpata myöhäisestä positiosta, jos on tarpeeksi limppaajia edellä (muistaakseni +EV vaatii 5 limppaajaa).

Suosittelisin kertomaan viestissä että neuvot ovat fixediä varten.

Varmaan 90% ketjun postaajista painavat kuitenkin NL.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noose kirjoitti:
Suosittelisin kertomaan viestissä että neuvot ovat fixediä varten.

Varmaan 90% ketjun postaajista painavat kuitenkin NL.
No eipä alkuperäisessä viestissäkään mainittu halaistua sanaa pelimuodosta ;)
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
V-man kirjoitti:
Itse taas en aina lähde mukaan jos edeltäni on lähtenyt jo liian monta mukaan. Tämä siksi että en oikein luota johonkin 222-444 settiin jos kalliin flopin on maksanut joku 5-6 pelaajaa. Isompi setti pelottaa. Jos vaikka kärkipäästä reissaajan laittaa jollekkin monsterikädelle ja muilla on todennäköisesti jotain pareja osalla myös, niin johonkin 28K floppiin ei sitten mielellään lähde allinneja makselemaan. Varsinkin jos mukaan lähtee vielä jotain värinvetäjiä niin tod näk että 222 on vahvin käsi riverillä ei ole kait järin suuri?

En minä tiedä onko tuo oikein pelattu, mutta niin minä vaan pelaan.

Alkaa menemään liian weakiksi jos pelkää pelata bottom-settiä multi-way potissa. Set over set on kuitenkin niin harvinainen tapaus, että silloin kuuluukin hävitä rahansa.

Oletetaan jako, jossa on neljä osapuolta: AK of hearts, QQ, JJ, ja sinun 22. Pääset yllättäen halvalla flopille jossa komeilee 278, kaksi herttaa. Kaikki lyövät rahat keskelle. Olet 62%~ suosikki voittamaan koko potin. Tämä siinäkin tapauksessa, että kaikki mahdolliset hertat ovat vielä pakassa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Johnee kirjoitti:
Alkaa menemään liian weakiksi jos pelkää pelata bottom-settiä multi-way potissa. Set over set on kuitenkin niin harvinainen tapaus, että silloin kuuluukin hävitä rahansa.

Oletetaan jako, jossa on neljä osapuolta: AK of hearts, QQ, JJ, ja sinun 22. Pääset yllättäen halvalla flopille jossa komeilee 278, kaksi herttaa. Kaikki lyövät rahat keskelle. Olet 62%~ suosikki voittamaan koko potin. Tämä siinäkin tapauksessa, että kaikki mahdolliset hertat ovat vielä pakassa.

Toki olisi liian weak peliä jos nuin pelaisi aina. Tarkoitin vain, että joskus harvoin tulee kipattua tuollainen pikkusetti, jos riidit näyttää täysin siltä että joku iskee isommalla setillä.

Tutkittuani todennäköisyyksiä taidan jatkossa callia entistäkin helpommin pikkusetillä. Vaikka flopilta lähtisi mukaan kärkirattaat, ylipari ja värin vetäjä, niin sitä olisi melkein 40% mahkut voittaa. Ehkäpä se ainut paikka kipata setti flopilta on silloin kun melkein kaikki ovat mukana ja floppi on yhtä maata ja useampi vetää edeltä allin.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tänään pelannut kolme 6$ fulli sittaria ja jokaisessa toiseksi. Miten voikin joku olla niin huoni HU pelissä. Tuntuu että vastustajat vie ihan 6-0. No ehkä senkin joskus oppii, tai sitten ei.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
efektimies kirjoitti:
Miten voikin joku olla niin huoni HU pelissä.

Jos vihu ei kovasti paina, niin SB:stä vähintään limppaat 100%, kyllä myös 23o ja kaiken muunkin roskan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
efektimies kirjoitti:
Tänään pelannut kolme 6$ fulli sittaria ja jokaisessa toiseksi. Miten voikin joku olla niin huoni HU pelissä. Tuntuu että vastustajat vie ihan 6-0. No ehkä senkin joskus oppii, tai sitten ei.
Tottakai tässäkin vaikuttaa aloituskäsi, MUTTA vähintään yhtä tarkeää on pelata vastustajaa. "Joka reissaa, se voittaa" pätee HU tilanteissa vielä paremmin kuin täydessä pöydässä. Kokeile pelata agressiivisia reissuja preflop, lisää flopilla, osui tai ei.. jos kaveri makselee niin ehkä vähän tiukentaa omaa peliä. Jos kaveri foldaa reissut niin jatkat vain agressiivisella linjalla. Tähän on vaikea antaa mitään yleispätevää sääntöä, mutta vastustajien pelityylin tarkkailu SNG:n aikana on tosi tärkeää HU ajatellen.
 

Morgoth

Jäsen
efektimies kirjoitti:
Tänään pelannut kolme 6$ fulli sittaria ja jokaisessa toiseksi. Miten voikin joku olla niin huoni HU pelissä.

Millainen lähtöasetelma noissa tilanteissa on ollut? Chipit suurinpiirtein tasan vai toiselle selvästi enemmän?

Pelaa vastustajaa, äläkä korttejasi. Aggressivisuus noissa palkitaan, mutta onhan noissa tuurilla iso osansa jos blindit ovat jo todella korkeat stäkkeihin nähden.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Morgoth kirjoitti:
Millainen lähtöasetelma noissa tilanteissa on ollut? Chipit suurinpiirtein tasan vai toiselle selvästi enemmän?


Yleensä vihu on ollut jonkin verran suuremmalla stäkillä noissa. Blindit on noissa yleensä jo sen verran suuret, että ilmeisesti pitää vaan pelata aggressiivisemmin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hauptmann kirjoitti:
Voittaja Minh räiskikin sitten heads upissa ja vähän muutenkin kädellä kuin kädellä all in. Ihmettelen, että miten tällainen kaveri pelaa joka ilta satojen tuhansien dollarien käteispelejä.

Mitä olen Mihnin peliä nähnyt niin ei se nyt tuolla tavalla yleensä tietenkään pelaa. Ainakin High Stakesissa hän pelasi erittäin hyvin ja aika tiukkaa.

Tommosta pelleilyähän nuo turnaukset monesti on. Paras ei todellakaan voita enkä siksi itse pidäkkään turnauksista ollenkaan. Onneksi monet katsovat nuita WPT lähetyksiä subilta ja lähtevät sitten fiiliksissä netin raharinkeihin vähän pelailemaan pokeria.

ps. Tiedän kyllä että turnauksissakin parhaat turnauspelaajat pärjäävät parhaiten, mutta piti vaan haukkua lämpimikseen turnauksia kun olen itse enemmän rinkimiehiä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
King of the Hill

Ongamen verkossa on alkanut pyörimään King of the hill -niminen sittarikarsintaturnaus. Kyse on siis monivaiheisesta sittarista, josta koko homman voittaja kuittaa 2,5k$. Kakkonen ja kolmonenkin saavat vielä mukavat summat. Turnaus alkaa feederistä, josta saa lippuja varsinaisiin karsintoihin. Karsintoja on kolme, step 1, 2 ja 3. Step 3:sta edetään finaaliin, jossa ratkojaan voittajat. Stepeissä kaksi parasta saa lipun seuraavalle tasolle + pikku rahapalkinnon, ja kolmas saman tason uusintalipun. Feedereitä on eri tasoisia, eli halvempia & vähemmän lippuja ja kalliimpia & enemmän lippuja, tai sitten voi jopa oikaista suoraan step 3:een. Huh, toivottavasti tästä nyt saa jotain selvää.

Kaltaiselleni sittarien ystävälle KOTH on mukava tuttavuus. Olen manaillut sitä, kuinka isommat voitot ovat multeissa, mutta aika ei oikein riitä niiden pelaamiseen, eikä turnauspelaaminen ole vielä täysin hallussa. Mutta nyt sittareista voi siis saada ihan multin tasoiset voitot, joten pakkohan tätä on kokeilla.

Homma toimii normaaliin sng-tyyliin non-stoppina, vaikka hetken sai tänään step 1:n alkamista odotella. Ensimmäinen feeder eilen ei vielä tärpännyt, vaan piti ottaa toinen. Halvoissa feedereissä kylläkin ahdisti turborakenne, josta en välitä. Nyt step 1 on siis hoidettuna, ja olen jo kuitannut osallistumismaksun rahabonuksesta. Turbofeederissä tasosta ei oikein ottanut selvää, mutta äsken päättyneessä step 1:ssä oli aika heikkoja pelaajia. Melko helpolla pystyi lipun kuittaamaan. Finaaliin olisi mukava päästä kokeilemaan. Saa nähdä, ottaako tällainen uutuus tulta. Mites muut, oletteko kokeilleet Ongamella tai muualla?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
V-man kirjoitti:
Mitä olen Mihnin peliä nähnyt niin ei se nyt tuolla tavalla yleensä tietenkään pelaa. Ainakin High Stakesissa hän pelasi erittäin hyvin ja aika tiukkaa.

Tommosta pelleilyähän nuo turnaukset monesti on. Paras ei todellakaan voita enkä siksi itse pidäkkään turnauksista ollenkaan. Onneksi monet katsovat nuita WPT lähetyksiä subilta ja lähtevät sitten fiiliksissä netin raharinkeihin vähän pelailemaan pokeria.

ps. Tiedän kyllä että turnauksissakin parhaat turnauspelaajat pärjäävät parhaiten, mutta piti vaan haukkua lämpimikseen turnauksia kun olen itse enemmän rinkimiehiä.

Telkassa näytetään pahimmat virhejaot, joissa ratkaisut tapahtuu. Lisäksi pöydissä on yleensä blindit korkealla ja antet pöydässä, jotenka paine tehdä ratkaisuja on kova. Uskoisin että se peli olisi ihan erinäköistä, jos olisi paikan päällä seuraamassa joka jaon näkemättä käsikortteja. Omasta mielestäni on perseestä, että hoolit näytetään, katsoisin mieluummin turnausta telkasta ilman niiden tietämistä, olisi paljon jännempää, nyt lähinnä katellaan tuleeko ohiveto vai ei.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pienen pöydän mielenkiintoista peliä

Äsken rahapöydässä: Kädessä QQ UTG:ssä, korotan 4*bb ja UTG+1 tuplaa sen (8*bb), bb callaa ja sitten itse rereissaan potillisella. Molemmat tulee katsomaan.

Floppi: 268 sateenkaari, bb sököttää, lyön potin. Vihu katsoo ja bb foldaa.
Turn: 10 lyön potin, vihu korottaa, korotan menemällä all-in. Vihu tulee mukaan, näyttää Q-6o
River:6 ja potti vihulle, jepjep, näin täällä tänään.
 

arkh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
efektimies kirjoitti:
Pistetään TÄMÄ nyt tännekkin. Kannattaa oikeasti pitää huolta saittien ja salasanoista ja tietoturvasta muutenkin.

Näin on. Juuri aloin Partylle reloadibonusta tallettelemaan, kun huomasin että omalta Moneybookers-tilitä oli 970 dollaria lähteny vietnamilaiseen sähköpostiosoitteeseen. Tietokoneelta ei löytynyt mitään spywarea, mutta sama salasana on ollut muuallakin käytössä. Saapa nähdä miten Moneybookers asian hoitaa. Palveluehtoja lukemalla ei ainakaan hyvältä näytä:

Moneybookers kirjoitti:
Every person who identifies him/herself by entering the correct login email and password is assumed by Moneybookers to be the rightful account holder/Customer and all transactions where the login email and password have been entered correctly will be regarded as valid.

Eipä näköjään kannata makuutella rahojaan missään muualla kuin omalla pankkitilillä. Mukava tapa palata taas maan pinnalle perjantain 750 taalan turnausvoiton jälkeen...
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paffilla mielenkiintoinen 5§:n turboturnaus menossa (alkoi 16.40 suomen aikaa). Turnauksen otsikossa ei ole mainintaa siitä, että turnaus on rebuy -turnaus. Rebuy aikaa on annettu normaalin turboturnauksen 18 minuutin sijaan kokonainen tunti. Blindit nyt 1000/2000 ja rebuy aikaa vielä jäljellä 20 min (aloitusstäkki 1500) . Blindien nousu 3 minuutin välein. Ekan tunnin aikana myös mahdollisuus add-oniin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Setillä omaan ansaan kolmasti putkeen

Elikkä nyt hiukan tarvitsen mielipiteitä/vinkkejä. Olen nyt kolmessa turnauksessa lähtenyt laulukuoroon samalla kaavalla:

1. Kädessä kunnon pari (KK tai QQ)
2. Keskipositiolla, korotus 3-5xbb, edellä ollut 0-1 limppaajaa
3. Turnaus kahdesti aivan alussa (sittareita) ja yksi 45:n pelaajan finaalipöytä
4. Maksuja 2-3, ne kerrat kun kolme maksajaa BB mukana, muuten flopin jälkeen ekat puheet
5. Flopattu joka kerta setti ylimpänä ja pöydässä myös yksi broadway sen lisäksi, ei selkeitä vetolfloppeja (rainbow ja max. 2 korttia suoralla)
6. Olen chekannut vuorollani ja odotellut flopille korotuksia, koska olettanut muille kunnon käsiä kun reissu maksettu preflop, pitäisi löytyä ainakin yksi keskipari A/K-kikkerillä
7. Pelkkiä sökötyksiä ja ilmainen turn, joka avaa lisää vetomahdollisuuksia (kaksi samaa väriä pöydässä, guttareita)
8. Olen korottanut omalla vuorollani turnilla 1/2 pottia - 2/3 pottia, tavoitteena antaa vetokäsille huonot kertoimet, muttei blokata niitä kokonaan pois
9. Joka saakelin kerta yksi maksaa ja sieltä on tullut vetoon sopiva kortti, jonka jälkeen olen sököttänyt ja saanut sen jälkeen 1:2-1:3 kertoimille maksettavan, minkä olen maksanut lukien kaverille bluffin joka 3. kerta
10. Sen jälkeen on jäljellä pieni stakki, ja yllättäen coinflipit ovat menneet poskelleen sen jälkeen.

Omasta mielestäni tässä kusee se, että turnauksessa on ihan hyvä ottaa varmat pois, elikkä kun en saanut flopilta actionia, pitäisi turnilla laittaa vetokädet hyllylle. Riverillä olen sitten hankalassa tilanteessa, koska kunnon korotuksella on EV-, pieni korotus tuo vastakorotuksen tai foldin, ja sökötys taasen tuo joku aidon korotuksen, bluffin tai sökötyksen ohimenneellä vedolla. Jotenkin tuntuu, että lisäkertoimet ovat pahasti vastaan ja pitäisi tosiaankin läpisökötetyn flopin jälkeen korottaa kunnolla, parhaassa tapauksessa joku luulee sitä bluffiksi ja lähtee mukaan. Joudun noissa kokoajan vaikeiden päätösten eteen, ja mieluummin nauttisin vaikka jo flopin jälkeen ihan ok summasta kuin arpoisin riverillä bluffaataanko vai ei naapurin toimesta.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Major Julli kirjoitti:
...pari bad beatia....

Jos tämä ei ollut pelkkä valitusvirsi, niin pari asiaa voisit ottaa huomioon:

1) Olet korottanut ennen floppia, lyö flopilla. Aina siellä on porukkaa jotka ajattelevat sen olevan pelkkä CB.

2) Puoli pottia turnilla on liian vähän, 3/4-pottia tai potti olisi parempi.

3) En usko että pelaat niin korkealla että joku maksaa puoli pottia ilmalla turnissa bluffatakseen sinut ulos kolmannen värikortin ilmestyessä. Ainakaan kun olet antanut ilmaiseksi vetää turnille asti.
 

Morgoth

Jäsen
Major Julli kirjoitti:
6. Olen chekannut vuorollani ja odotellut flopille korotuksia, koska olettanut muille kunnon käsiä kun reissu maksettu preflop, pitäisi löytyä ainakin yksi keskipari A/K-kikkerillä

Mikset lyö c-bettiä? Olet kuitenkin reissanut preflop, niin osa kuitenkin voi pitää tuota vain pelkkänä c-bettinä ja saat pottia isommaksi. Mä mieluusti lyön setillä, vaikka joskus kaikki foldaa, mutta välttämättä niissä tapauksessa potista ei muutenkaan saisi isoa.

Jos pelaat noin, niin turnilla voisi löydä enemmän (potti?) ja vielä kun checkkaat riverin, niin pelaatkin itsesi aina aika vaikeaan tilanteeseen ja huokuttelet sitä vihua bluffaamaan sua ja sitten saat arpoa, että osuisiko se vai ei.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen aina suunnilleen tosissani sanonut, että jos saisin päättää, niin jääkiekossa järjestettäisiin myös syksyllä MM-kisat, siksi mielettömiä rahasampoja ne ovat.

Tässä meidän kirotussa lajissa siihen päätettiin mennä:

The inaugural WSOP Europe is scheduled to debut in London September 6-16, 2007.

Major Julli kirjoitti:
Elikkä nyt hiukan tarvitsen mielipiteitä/vinkkejä.

Hanki käsiisi Ciaffonen Pot-Limit & No-Limit Poker, niin alkaa settien pelaaminen sujua. Tässäkin ketjussa asiasta väännettiin joskus todella kauan sitten, haulla kai niitäkin voi lukea. Mutta noin sinänsä, lyö enemmän ja useammin.

Koko kirja on rautaista asiaa toki, eikä pelkästään tuo kohta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vahvistuta tuli omalle uskomukselle, siitä mikä on systemaattisena virheenä, elikkä olen yrittänyt rakentaa setilllä pottia alakautta kokoajan, ja näin pelannut itseni jatkuvasti siihen "voitat vähän, häviät paljon"-kurimukseen. Pelaamalla suoraviivaisemmin jatkopanostuksella saisin todennäköisesti pienen potin taistelutta tai bonuksena jonkun kakkoskädellä katsomaan. Ja ennenkaikkea tekisin itse helppoja ratkaisuja ja vastustaja niitä vaikeita.

Olen hiukan vierastanut koko potin lyömistä, koska tehdässäni sen kädellä pitäisi sama tehdä periaatteessa myös roskilla, ja se taas laskee rajusti turnibluffin odotusarvoa. Olen koittanut heiluttaa sen takia korotuksia välillä 1/2-2/3, jotenka sen jälkeen pitäisi joko nostaa bluffin tasoa, tai sitten laajentaa haitaria. Tässä tapauksessa tietysti on ihan selvä, että lyö potillisen, mutta se tarkoittaa myös sitä, että jatkossa bluffien odotusarvo heikkenee.

Mitä tulee siihen, että pelkääkö two-barrel bluffia, niin oletan että pöydässä ollaan valmiita samanlaisiin moveihin kuin itse. Sittareissa ja turnauksissa kumminkin bluffataan useammin kuin rahapöydissä, koska sijoitus ratkaisee, ei kasan koko. Olen noissa pikkusittareissakin (max 5$) voitolla, vaikka näitä settejä onkin viimeaikoina mennyt käteen. Taidan kuitenkaan syyllistyä jonkinlaiseen yliajattelu ongelmaan, elikkä Sklanskyn mukaan ajattelen tasoilla 2-3 pöydissä, joissa vihu pyörii 0-1 tasoilla. Olen lukenut alan kirjallisuutta viime aikoina, ja varsinkin Sklanskyn NL teoria ja käytäntö on antanut ehkä liikaakin tasoja peliin, kuvittelen pelaavani NL100:taa, vaikka oikeasti istun NL10/25 pöydissä.

Se mitä tulee tuohon riveriin, niin jos kuitenkin joutuu potillisenkin lyönnin jälkeen arpomaan kaverin värin/suoran mahdollisuutta, voisi olla myöskin aivan käyttökelpoinen liike korottaa pieni korotus sökötyksen sijaan, se ainakin pistää suurimman osan riverilla bluffaajista kuriin, ja saattaa tuoda maksun kakkoskädeltä. Jos sitten tulee kunnon koro, niin kortit pakkaan. Välistä voi sitten saleilla tehdä saman, ja toivoa sitä kunnon koroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös