Pokerikeskustelu

  • 899 567
  • 6 377

N4RR1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo ei tää kyl taito peli oo:
Mulla oli AJ ja kaveri panosti 200 no mä tottakai maksoin,tuli floppi JJA no mä siinä hykertelin aikani ja panostin 200,kaveri nokitti samat no mä maksóin. Sitten tuli turn 9 taas panostin,tällä kertaa 500 kaveri makso.No riveriin tais tulla 4 ja laitoin all-in kaveri makso ja mä hypin innosta niin kauan ko kaveri löi pöytään AA.

Ikinä en oo ollu niin varma et voitan, mut silti hävisin:S:S
 

Morgoth

Jäsen
Seti kirjoitti:
Aivottomat pelaajat ovat rasittavia. Pikku MTT alkuvaihe.

Pikkusittareiden ja MTT alkuvaiheet ovat pääsääntöisesti ihan aivottomia. Porukka vetää vaikka millä paskalla ja joku AAkaan ei ole mikään tie autuuteen niissä, kun floppia on pahimmallaan katsomassa 3-4 pelaajaa ties millä korteilla. Tosin noissa pikkusittareissa on melko takuu varmasti rahoilla, jos onnistuu vetämään tuplat tai triplat alussa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Yksi termistö kysymys lisää, mitä EV+/EV- tarkoittavat pokerissa?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Daespoo kirjoitti:
Yksi termistö kysymys lisää, mitä EV+/EV- tarkoittavat pokerissa?

Positiivinen tai negatiivinen expected value. Eli siis tuotto-odotus positiivinen = EV+ ja negatiivinen EV-
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs mieltä porukka tällaisesta.

Eli pelailin Expektillä 10 hengen sittaria ($5+.050) ja kun jäljellä oli 5 pelaajaa niin kahden pelaajan käytös meni varsin kummalliseksi. Toinen heistä oli chip leader aika isollakin kasalla ja toinen roikkui juuri ja juuri mukana. Eli tämä chip leader panosti ja panosti pre flopiin jatkuvasti suht isoja reissuja ja jos muut olivat foldanneet niin tämä yksi mukanaolija yleensä callasi tämän panostuksen ja flopin jälkeen tämä chip leader aina checkasi ja sitten foldasi kun toinen löi jo ennestään isoon pottiin vain minimikorotuksen. Ja pari kertaa tämä chip leader foldasi omalla vuorollaan ilman checkiä, jos tämä yksi tietty pelaaja oli enää mukana. Expektin softa kun kysyy oletko ihan varma, että haluat kortit kipata, jos kyseessä on ilmainen check.

Kun tämä chip leader oli "hävinnyt" rahojaan tälle toiselle sen verran, että kaksikko oli sijoilla 1. ja 2. niin jos sattuivat toisiaan vastaan kahdestaan niin vain checkailivat koko homman läpi.

Olenko vain vainoharhainen ja tyhmä vai tekikö kaksikko tämän ns. rahanjaon "tahallaan" eli kaverit huutelivat jossain messengerissä toisilleen korttejaan jne. ja siten pelattiin muita ulos mahdollisuuksien mukaan? Itse putosin 4. sijalla enkä jäänyt sitten enää katsomaan miten koko sittari päättyi.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mdawg kirjoitti:
Olenko vain vainoharhainen ja tyhmä vai tekikö kaksikko tämän ns. rahanjaon "tahallaan" eli kaverit huutelivat jossain messengerissä toisilleen korttejaan jne. ja siten pelattiin muita ulos mahdollisuuksien mukaan?

Jos tuollaista epäilee, niin kannattaa aina ehdottomasti laittaa viestiä ylläpitäjälle. Kielletäänhän tuo jokaisen saitin säännöissäkin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mdawg kirjoitti:
Olenko vain vainoharhainen ja tyhmä vai tekikö kaksikko tämän ns. rahanjaon "tahallaan" eli kaverit huutelivat jossain messengerissä toisilleen korttejaan jne. ja siten pelattiin muita ulos mahdollisuuksien mukaan? Itse putosin 4. sijalla enkä jäänyt sitten enää katsomaan miten koko sittari päättyi.

Eiköhän tuo mennyt juuri niinkuin epäilitkin. Aika läpinäkyvästi hoisivat homman, ja jos tuosta viitsisi ilmoittaa ylläpidolle, niin noiden sankareiden pelaaminen kyseisellä saitilla loppuisi kuin seinään.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
N4RR1 kirjoitti:
Joo ei tää kyl taito peli oo:
Mulla oli AJ ja kaveri panosti 200 no mä tottakai maksoin,tuli floppi JJA no mä siinä hykertelin aikani ja panostin 200,kaveri nokitti samat no mä maksóin. Sitten tuli turn 9 taas panostin,tällä kertaa 500 kaveri makso.No riveriin tais tulla 4 ja laitoin all-in kaveri makso ja mä hypin innosta niin kauan ko kaveri löi pöytään AA.

Ikinä en oo ollu niin varma et voitan, mut silti hävisin:S:S

On muuten käynyt minullekin muutaman kerran. Ei nyt aivan samoilla korteilla mutta periaate sama eli vihulla isompi täkäri. Olo on tämän jälkeen kuin sillä pienellä oravalla. Ikinä ei pysty tajuamaan, että toisella voisi olla se parempi pari.

sopuli kirjoitti:
Preflop: Qs Qh ($3, 6 players)
UTG folds, MP calls $2, CO folds, Hero raises to $9, SB folds, BB calls $7, MP calls $7

Flop: 4s 5s 4c ($28, 3 players)
BB checks, MP bets $20, Hero raises to $78, BB folds, MP calls $58

Turn: 4s 5s 4c [6s] ($184, 2 players)
MP bets all in for $138.35, Hero folds

AKs on oma villi veikkaukseni koska maksoi ison reissusi flopilla. Esim. AA olisi varmastikin lyönyt lisää. Kippi olisi tullut tältäkin suunnalta. Noin isoa lyöntiä moni voi pitää potin ryöstämisenä ja maksaa kävellen suoraan miinaan.

Mielialat vaikuttavat täälläkin pelaamiseen mutta välillä liian hyvin menneet pelit aiheuttavat pienehkön asenneongelmat. Kuvittelen hallitsevani pöytää millä tahansa korteilla ja uskon voittavani kaikki ainoastaan sen takia, että minulla on isoin stäkki. Onneksi olen tälläisen ilmiön huomatessani nyttemmin tajunnut vaihtaa pöytää. Sitten esim. muutama hävitty väri isommalleen aiheuttaa liskojen yön kaltaisia pelkotiloja mikäli saan värin. Olen aivan varma, että vihulla on se ässäväri kerrasta toiseen. Tai floppaan saman parin vihun kanssa mutta huonommalla kikkerillä. Ai että tekee hyvää itseluottamukselle.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
sopuli kirjoitti:
Kyl kyl. NL on pelottoman miehen peli. Varsinkin riittämätön rolli on sellainen asia, joka saa minulla tuon häviämään. Itselläni on tuossa takana hieman heikompi jakso, jossa olen vain marginaalisti voitolla. Eilen pelasin tämän käden, ja kyllä vituttaa kun katson myöhemmin. Vihu on pre-flopissa 55/10 ja esittänyt melko persoonallisia otteita.

Instamaksu. Sullahan on vielä outtejakin jos satut jostain syystä olemaan perässä. Haiskahtaa 77/88 tyyppiseltä hanskalta. Perässä olet x4:aa
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päivän satoa:

Lähti ihan lapasesta...

Tapaus 1: Mulla KJ eri maata heti turnauksen ekassa kädessä. Pientä reissua, mukaan lähtee BB ja SB.

Flop 9 10 Q rainbow eli mulla samantien suora. All-in, SB foldaa, BB callaa ja näyttää 2 5 herttaa. Flopissa olisko ollu 10 myös herttaa.

Turn on roskaa...ja herttaa. Tässä vaiheessa aloinkin sitten jo suunnitella päivän muita askareita.

River roskaa...ja tottakai samalla herttaa. Taas vietiin meikäläistä kun märkää rättiä Expektin puolelta.

Tapaus 2: Klassinen KK...turnauksessa aiemmin vähän millä tahansa paskalla korotellut pelaaja tekee sen taas, joten vastaan. Kaveri lyö all-in, minä call ja totta vitussa se AA siellä on.

Floppiin kuitenkin K ja kaveri heittää chattiin "it's not over yet." Samalla turniin pamahtaa se A ja joopajoo, niinpäniin.

Tapaus 3: Pari kättä myöhemmin samassa turnauksessa kun mulla jo chipsit aika vähissä tulee se AA...sama kaveri kuitenkin lyö koko kasansa taas keskelle ja meikä callaa. AA vs. Q3. Floppiin Q, turniin 3 ja se siitä.

Klassisia esimerkkejä ehkä, mutta vittu kun vetää tilttiin tollaset runner-runner värit, joita maksellaan olemattomilla korteilla kun toisella king high-suora.

Saa Expektit riittää nyt vähäks aikaa.
 

Redbull

Jäsen
Äskettäin tuli tintattua ihan kivasti voittoa, omalle kohdalle näitä on sattunut jo muutamia, hyvässä ja pahassa:

KK käteen chipleaderinä alkuvaiheesta, lievä raise (2xBB) -kaksi maksaa.
Floppi vetää hymyn huulille: K 5 5

Bettiä melko reilusti, toinen foldaa, SB:ltä tullut re-raisettaa, maksan.

Riverillä: K 5 5 8, SB, joka oli chipsi-määrissä toisena, maksaa jälleen huomattavasti, Re-raisetan, vihu maksaa.

Turnilla tuli muistaakseni K 5 5 8 6 chekkailen, vihu lyö kaikki sisään, maksan.

Vihu näyttää K 5, mutta kun näytän kurkoparini, lähtee Puolan poika vauhdilla ulos. Kieltämättä hymyilytti kaiken pokerissa Polska-poikiin kohdistuvien antipatioiden sekä tietysti muhkean voiton puolesta.
 

Morgoth

Jäsen
Redbull kirjoitti:
Äskettäin tuli tintattua ihan kivasti voittoa, omalle kohdalle näitä on sattunut jo muutamia, hyvässä ja pahassa:

Jännää.

Itse tein varmaan eräänlaiset pohjat yhdessä 5 € sittarissa. Olin heads-upissa ja mulla chippeja jotain 14000 ja vihulla 2000. Arvatenkin hävisin sen. Hävisin jokaisen all-in tilanteen. Heh, uskomaton kokemus omalla tavallaan, kun peli vaan lähtee täysin käsistä eikä mitään oikein voi tehdä.
 
Olipahan turnaus:

60 pelaajan joukosta olin selvinnyt 10-hengen final-tableen, chipeissä olin kolmantena tässä vaiheessa. Kolmen jaon jälkeen BB:ssä ollessani chipeissä viimeisenä oleva laittaa all-in, minä maksan, kädessä AK, vihulla K3. Floppi oli 3-8-2, turn K ja flop J. Sitten siinä pelataan, onnistun nousemaan chipeissä toiseksi, minulla kädessä QQ, vihulla TT, floppi oli Q-7-T, vihu pistää all-in, minä maksan, turn T ja river oli joku pieni kortti. Ei siinä vielä mitään, mutta viimeinen pelastusyritys, kädessä A8 ja all-in, vihu maksaa kädessään A-4 ja floppi oli 8-4-4, turn ja river olivat jotain kuvakortteja. Se turnaus loppui sitten siihen, kiitos käynnistä ja suksi vittuun.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kuuluisi vitutusketjuun, mutta laitetaan tänne.
Karsinta 150,000 taalan turnauseen. 23 jäljellä ja 12 parastaa saa lipun. Itse chipleader ja floppaan small blindista saletti värin. Vain bb mukana. vedän all in, kaveri maksaa ja saa riverillä täyskäden ja itselle pikkunippu chippejä jäljelle..
no olisi tietysti vain voinut pelata varmaa ja heittää kortit mäkeen ennen floppia (AQs)...
eli pihalle lähdettiin.. thats poker
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Morgoth kirjoitti:
Jännää.

Itse tein varmaan eräänlaiset pohjat yhdessä 5 € sittarissa. Olin heads-upissa ja mulla chippeja jotain 14000 ja vihulla 2000. Arvatenkin hävisin sen. Hävisin jokaisen all-in tilanteen. Heh, uskomaton kokemus omalla tavallaan, kun peli vaan lähtee täysin käsistä eikä mitään oikein voi tehdä.

Tuohan nyt on vielä kohtuullinen tappio. Itsellä pahin on ollut, kun 5$:n 5:n pelaajan sittarissa olin HU:ssa ja mulla oli parhaimmillaan 7450 ja vastustajalla 50. Blindit oli siinä vaiheessa 50/100. Niin vaan hävisin putkeen useamman all-inin ja sitten väliin ihan oikeatakin peliä, kun stackit suunilleen samaa tasoa ja lopuksi turpiin. Vastustajakin ihmetteli chatissa onneaan, vaikka useimmat all-in tilanteet olivatkin melko tasaisia, eikä suurta etua ollut kummallakaan.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
missäs

porukka täällä pelaa, eli millä sivuilla ja minkälaisia kokemuksia on toimivuudesta?

Jos otetaan nyt vaikka tällainen märkäkorva joka ei välttämättä heti haluaisi rahojaan tarjota tuntemattomille:)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
masaman kirjoitti:
porukka täällä pelaa, eli millä sivuilla ja minkälaisia kokemuksia on toimivuudesta?

Jos otetaan nyt vaikka tällainen märkäkorva joka ei välttämättä heti haluaisi rahojaan tarjota tuntemattomille:)

Välillä melkein missä vaan mistä saa jonkinsortin pelattavan bonarin mutta kannattaa lukea täältä ja täältä eri huoneista.
 

Mauska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Morgoth kirjoitti:
Jännää.

Itse tein varmaan eräänlaiset pohjat yhdessä 5 € sittarissa. Olin heads-upissa ja mulla chippeja jotain 14000 ja vihulla 2000. Arvatenkin hävisin sen. Hävisin jokaisen all-in tilanteen. Heh, uskomaton kokemus omalla tavallaan, kun peli vaan lähtee täysin käsistä eikä mitään oikein voi tehdä.

Heh, itselle kävi hieman vastaavasti euron sittarin heads-upissa. Itselläni merkkejä 9400 ja vastustajalla 600. Arvatenkin vastustaja sen vei vieden viitisen all-inia peräjälkeen, jonka jälkeen vastustaja oli siirtynyt tuntuvaan johtoon ja lopulta vei koko roskan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse olen hävinnyt yhden live-turnauksen heads-upin (voittajalle paikka jatkoon turnaussarjan seuraavalle tasolle, kakkoselle lohdutuspalkinto) niin, että itselläni oli 12800 ja vihulla 2200 HU:n alkaessa. Sinäänsä hauskaa, että pelattiin varmaan puolisen tuntia tuota heads-upia, varmaan 20 kertaa pf-all-inissa voittajana oli se, jolla oli vähemmän merkkejä. Kävin itsekin kerran kuilun partaalla, mutta nousin takaisin jne. Livenä pelatessa tuo söi vielä enemmän.
 

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toimiiko muilla PAF? Sivuilla ilmoitetaan, että sittarit ei toimi, mutta minulla ei lataudu koko homma. Konekin tosin jökkinyt paljon viime aikoina joten kiinnostaisi tietää kummassa päässä vika.. Eli toimaako teillä?
 

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Sinäänsä hauskaa, että pelattiin varmaan puolisen tuntia tuota heads-upia, varmaan 20 kertaa pf-all-inissa voittajana oli se, jolla oli vähemmän merkkejä.

RIGGED!!! :) Nuo turnaukset ovat välillä kyllä melko käsittämättömiä runner-runner väreineen ja muine ihmeellisinä ohivetojeen.

Jostain syystä ainakin itseäni vituttaa huomattavasti enemmän turnauksesta putoaminen kuin vaikka yhden buy-in menettäminen rahapyödässä, vaikka olisikin vain joku taalan sittari.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse pelalin eilen pitkästä aikaa Primalla, ja olihan hirveää. Aloitin tietysti heti neljällä pöydällä ja olin aivan **tun sekaisin koko softan kanssa. Ei tietysti aina tullut mieleen, että Primalla korotus ole "raise to" vaan se lisätään aikaisempaan maksuun/panostukseen. Lisäksi reload on aivan hanurista, kun softa ei anna ladata lisää rahaa kun olet pelaamassa kädessä. Tämän seurauksena pelaat usein short stackina seuraavan/seuraavat kädet, jos häviät.

Loppujen lopuksi onnistuin checkaamaan muutaman kerran kun piti betsara, foldaamaan yhdet nutsit turnilla kaverin menessä all-in, stäkkäsin toisen pelaajan setillä, mutta stack ainoastaan 40BB, kun reload on niin hankala. Illan päätti hieno käsi, jossa UTG reissutti pre-flop, minä buttonilta all-in AA:lla (hieno table image minulla:) ja UTG maksaa JJ:llä. River vei nekin, ja oli aika mennä nukkumaan. Onneksi on sign-in bonus...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Turnauksista ja niiden erikoisuuksista kun oli juttua, niin laitampa erikoisimman kokemukseni turnauksesta.
Tämä nyt löytyy tuolta viestiketjun alkupuoleltakin, mutta tuskin on rikollista laittaa tarinaa uudestaan.

Hitto pelasin äsken kyllä erikoisimman turnauksen ikinä.
Alkuun meni ihan ok. Sitten QQ:lla all in, jonka hävisin, ja minulle jäi 60 pelimerkkiä.
Lopulta olin kuitenkin turnauksessa kakkonen, ja pitkän aikaa jopa chipleader.
Aika uskomaton nousu omalta kohdaltani.


Hirveitä muistikuvia ei siitä ole millekkä kädelle hävisin tuon all-innin tai mitenkä nousu tapahtui, mutta sen muistan että useampaan kertaan tuli all-in tilanteissa naureskeltua omaa tuuria.
Ainoa kauneusvirhe tuossa on, etten voittanut kyseistä turnausta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Itse pelalin eilen pitkästä aikaa Primalla, ja olihan hirveää.

En sitten tiedä, olenko jotenkin perverssi tapaus, mutta itse diggaan Priman (Microgamingin) softasta, varsinkin siitä mini-viewsta. Tuo re-loadin estäminen, kun olet kädessä mukana häiritsee itseänikin välillä, samoin tuo reissun ilmoittaminen päälle pantavana määränä pistää välillä laskeskelemaan, mutta muuten mielestäni softa on ehdottomasti paras markkinoilla. Esimerkiksi Bossin softa on ihan kauhea pelata multina, jos vertaa Priman softaan. Ja kuka sitä foldia käskee nutseilla painamaan, jos ei softa itse.

Samoin olen varmaan ainoa, jonka tiedän tykkäävän Betfairin uudesta softasta. Toisaalta siinä on enemmän pientä hienosäätöä, mutta omasta mielestäni ainakin pelattavuus multitablaamalla onnistuu loistavasti Betfairin ja Priman softilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös