sopuli kirjoitti:
No niin, tuli taas eilen kokeilua NL HU:ta. Tämän kuun voitot hupenivat ihan kivasti... Itse kun en HU:ta niin hyvin osaa, niin en osaa edes sanoa, että oliko vain paskaa säkää, vai olenko oikeasti noin huono. Omaa tyhmyyttä on toki lähteä HU-pöytään samalla buy-inillä kuin 6-max -peleihin. Tuntuu tuo varianssi olevan aika kova.
Heads-Uppi on aivan oma maailmansa. Siinä ei pokerin peruspeli päde enää juuri lainkaan. Siinä jos missä kannattaa panostella kunnolla, sillä jos päästät vastustajan ohjaamaan peliä olet todella heikoilla. Riippuu tietysti stackin koosta, ja pienellä stackilla ei parane turhia maksella. All-in heti kun sauma saada vihu mukaan. Itse lähinnä treenannut sitä finaalien varalle, ja sittareissa olen voittanut hyvällä prosentilla 1v1 tilanteeseen päästyäni. Useimmiten pelaajat niissä kyttäävät kovaa kättä ja foldaavat kaiken muun, näin ollen on helppo foldata heidän harvat panostukset kun tietää millä pelaavat, ja panostaa aina itse kun sauma. Pienen varastelun jälkeen he turhautuvat kun merkkipino käy olemattomaksi. Sen jälkeen onkin helppo painostaa all-in.
Edit: Jos vastustaja sattuu olemaan kovaa panostava kaveri, niin hyvän käden sattuessa kohdalle kannattaa vain maksella. Se on erittäin turhauttavaa panostaa isoja summia vain huomataksesi, ettei kaveri foldaakaan vaan kerää ison potin lopussa slouvailemalla. Tietysti riskialtis tapa, mutta jos kaveri ei vedä ohi, niin peli on sinun hallinassa. Tämän jälkeen vastustajasi tuskin panostelee niin innokkaasti. Tietysti jos floppi näyttää erittäin vaaralliselta niin kippi vaan, turha riskeerata kaikkia pelimerkkejä.
Edit2: Niin rahapöydissähän kaiken idea on, että tunnet vastustajasi, ja näin ollen kannattaa seurailla 1v1 pelejä. Jos vastaan tulee kunnon paisti, niin ei muutakuin nimi ylös ja suraavalla kerralla se olet sinä joka kerää rahat. Tämä edellyttää tietysti sen, että kaveri tykkää pelailla heads-uppia vaikka häviääkin. Kyllähän siinä keskimäärin häviää rahansa jos menee randomilla johonkin satunnaiseen HU pöytään. Näin siis omasta kokemuksesta.
Toivottavasti auttoi edes hiukan.