Pokerikeskustelu

  • 903 071
  • 6 377

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
7/10 oli loppusijoitukseni Repen turnauksessa. Paha homma, kun joutui istumaan linnun ja E:n välissä. Putosin A7s vs AJ, E oli vastassa. Siinä tilanteessa oli jo short stack ja pöydässä oli A. Minä istuin SB:ssä ja E BB:ssä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hauptmann kirjoitti:
7/10 oli loppusijoitukseni Repen turnauksessa. Paha homma, kun joutui istumaan linnun ja E:n välissä. Putosin A7s vs AJ, E oli vastassa. Siinä tilanteessa oli jo short stack ja pöydässä oli A. Minä istuin SB:ssä ja E BB:ssä.

Mulla oli 6/10 sijoitus. Mulla oli kädessä KT maksoin blindin, flopissa pöytään tuli A, K, T. Chekkasin sitten oman vuoroni, siinä toivossa, että joku korottaa. No korotus tuli JHelpiltä (sori en muista jatkiksen nikkiäsi enää ;) ), ja minä tämän jälkeen all-in.
Helppi maksaa, ja kortit näkyviin. Helpillä oli A5, joten olin edellä flopin jälkeen. Ylläri pylläri turnilta tuli 5, ja riverilta ei mitään, jos minun turnaus oli ohi.

Hemmetin hauskaa oli kuitenkin. Harmittaa vain tippua tuolla tavalla.

EDIT: Helppi on varmaankin siis lintu.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Toiseksi tulin. Kerran kävi munkki, kun nappasin värin turnin ja riverin avustuksella. Sarkille alias E:lle (?) tiedoksi, että siinä yhdessä kädessä minulla oli K8o eli flopin jälkeen ei mitään ja turnin jälkeen veto suoran molempiin päihin. Pelkkää huonoa bluffia siis. ;)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Joopa joo, en kerinnyt mukaan. PokerRoomin kautta olisin tullut ja siellä se turnauskin näkyi, mutta eipä aika sopinut.

edit: ketään ei taida se JA:n rahapöytä kiinnostaa...
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, anteeksi Repelle ohivedosta. Luin sinua väärin, ja luulin että värin vedolla pelailit. Noh, tuurilla sitten ohi :).

Kosto tuli kuitenkin jonkun toisen toimesta kun menimme all-in floppiin jossa pikkukortteja ja minulla 88 kun vastustajalla kourassa AJ, riverillä A ja stacki hupeni huomattavasti. Sitten rupesin hyvin löysästi pelaamaan ja noutaja tuli 55 vs A9.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Äsken taisin nähdä niitä kuuluisia kaloja mikropöydässä. Maksoivat flopista melkein mitä tahansa, ja sitten pakoon, kun löi hiukan pökköä pesään. En ole ikinä tuplannut buy-iniäni noin nopeasti. Kaikkein huvittavin kaveri meni showdowniin yhden kilpurin kanssa, pöydässä K ja roskaa. Potin vei toinen K9:llä. Hetken päästä chatissa vihainen kommentti hävinneeltä:

"I HAD ALSO THE KING?"

Putosin.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Hehe, Omahassa noita näkee vielä enemmän. Yleistä on, että aloittelijat vetelevät siellä väriä esim. As Kc 2d 5d korteilla ja showdownissa pödällä 10s 5s Js Ks 3c! Eivät taida olla läheskään kaikki perillä säännöstä numero yksi, eli kaksi käsikorttia on käytettävä. Tuli meinaan kaikki mahdolliset kirosanat chattiruutuun tuon jälkeen. Noh, rahat pois ja hauskaa oli.=)
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heh. Pelailen tässä turnausta, ja äsken tuli ihan mielenkiintoinen tilanne pöydässä

Pöydässä siis K,K,K,T,T

Kaksi pelaajaa mukana. Toinen reissaa muutaman satasen, ja toinen menee All-in

Arvatkaapas mitä käsistä paljastuu?

Yllätys... molemmilla neloset. Toisella siis kädessä TT, ja toisella K.
Eipä ole lyhyellä pokerinpeluu urallani tuollaista tilannetta vielä eteen ennen osunut.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
spertti kirjoitti:
Yllätys... molemmilla neloset. Toisella siis kädessä TT, ja toisella K.
Eipä ole lyhyellä pokerinpeluu urallani tuollaista tilannetta vielä eteen ennen osunut.
Jotkut pokerisaitit tarjoavat vähintään 8888x -kädellä hävinneelle tuhansia dollareita (ns. bad beat jackpot, pitää olla rahapöytä).

Itse pelaan nyt kaloja ja vähän taitavampiakin kavereita vastaan.

edit. Väsyneenä olen vähän väliä itse kala.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
JWill kirjoitti:
Sarkille alias E:lle (?) tiedoksi, että siinä yhdessä kädessä minulla oli K8o eli flopin jälkeen ei mitään ja turnin jälkeen veto suoran molempiin päihin. Pelkkää huonoa bluffia siis. ;)

Juu, kaksi kertaa siis kippasin selkeän johtokäden toisen pienemmän stackin all-inin vuoksi. Tuossa minulla oli tosissaan kärkipari kärkikikkerillä, mutta seiskan ollessa kärkikortti ja pre-flop-pelaamisestasi oletin sinulla olevan yliparin. Toisaalta eipä sillä kippitavalla ainakaan tule ohivedetyksi, oli sinulla kuitenkin noilla korteilla outteja kolme kasia, kolme kallea sekä 8 suoran vetokorttia eli 14 yhteensä =)

Kolmanneksi itse päädyin, kun stackki hupeni johonkin ihan päättömään yritykseen, minkä jälkeen kolmen pelaajan ollessa enää mukana puskin all-in SB:sta ihan pelkällä ässällä ja olisiko ollutn kutosella - vastassa sitten AJ ja kikkerillä pihalle.

Ja Hauptmannille sellaisia terveisiä, että kyllä yliarvostat minua ja lintua, jos pidät meidän välissä istumista pahana paikkana. Molempia meitä voi parhaimmillaan viedä ihan kuin pässiä narussa, jos vaan osaa yhtään tehdä kiusaa ja vaihdella tyyliä lennosta jaykuvasti. Toisaalta itsekin yritän välillä kiusata muita samalla tavalla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Harrastatteko tällaista?

Poker Room skin
No Limit Holdem Ring game
Blinds: $0.25/$0.50
5 players
Converter

Stack sizes:
Hero: $42.55
CO: $50.00
Button: $54.80
SB: $57.25
BB: $86.75

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with Ac As
Hero raises to $2, CO calls $1.5, 3 folds.

Flop: 9d 3s 3d ($4.75, 2 players)
Hero bets $4, CO calls $4.

Turn: 7h ($12.75, 2 players)
Hero bets $8, CO calls $8.

River: Qc ($28.75, 2 players)
Hero checks...

Kyse siis tuosta river checkistä. Turn bet näyttää kyllä jälkikäteen katsottuna hieman vaisulta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
sopuli kirjoitti:
Kyse siis tuosta river checkistä. Turn bet näyttää kyllä jälkikäteen katsottuna hieman vaisulta.

Busted flush draw. Ax tietenkin mahdollinen, mutta sinulla on kaksi ässä. Riverillä ei kannata lyödä, koska maksun saa (tai tulee kylkeen) ainoastaan hanskalta mikä voittaa naulasi. Antaa vihulle mahdollisuuden bluffata ja maksaa sen. Turnilla pottia.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E kirjoitti:
Ja Hauptmannille sellaisia terveisiä, että kyllä yliarvostat minua ja lintua, jos pidät meidän välissä istumista pahana paikkana. Molempia meitä voi parhaimmillaan viedä ihan kuin pässiä narussa, jos vaan osaa yhtään tehdä kiusaa ja vaihdella tyyliä lennosta jaykuvasti. Toisaalta itsekin yritän välillä kiusata muita samalla tavalla.

Juurikin näin. Pokerin yleisimpiä virheitä on vastustajien täysin väärinarvioiminen. Jotkut arvioivat vastustajansa erittäin huonoiksi, ja saavat nopeasti huomata olevansa itse se jota viedään. Toiset taas arvioivat vastustajansa liian hyviksi ja pelaavat liian kunnioittaen. Hyvää vastustaajaa vastaan ei tietenkään pidä lähteä liian riskillä vetämään, vaan pelattava hyvää peruspeliä. Ne jotka arvoivat vastustajansa fisuiksi ovat usein +/-0-pelaajia jotka luulevat olevansa hyviä pelaajia, mutta kusevat pelinsä aliarvioimalla vastustajansa täysin ja pelaten liikaa käsiä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
pernaveikko kirjoitti:
Busted flush draw. Ax tietenkin mahdollinen, mutta sinulla on kaksi ässä. Riverillä ei kannata lyödä, koska maksun saa (tai tulee kylkeen) ainoastaan hanskalta mikä voittaa naulasi. Antaa vihulle mahdollisuuden bluffata ja maksaa sen. Turnilla pottia.

Kyl kyl, itse olen tuota peliä yrittänyt opetella viime aikoina. Mitenkäs teette tuon pelin? Readin perusteella päätätte, että check/call on linja, jota tässä vedetään ja maksatte aina? Entäs jos käy näin...

River: Qc ($28.75, 2 players)
Hero checks, CO is all-in $36...

P.S. Jos käytätte tuota konvertteria, niin valinta AP Forum palauttaa tämän näköistä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Kyl kyl, itse olen tuota peliä yrittänyt opetella viime aikoina. Mitenkäs teette tuon pelin? Readin perusteella päätätte, että check/call on linja, jota tässä vedetään ja maksatte aina? Entäs jos käy näin...

River: Qc ($28.75, 2 players)
Hero checks, CO is all-in $36...

Siellä on KK. Call.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
sopuli kirjoitti:
Kyse siis tuosta river checkistä. Turn bet näyttää kyllä jälkikäteen katsottuna hieman vaisulta.

Itsellä tuollaisessa tilanteessa kohdalle osunut myös monta kertaa slouvattu setti, jota on todella vaikea havaita. Itse kyllä tekisin myös niin, että check ja jos tulee reissu, niin korotat. Tämän jälkeen jos iskee all-in niin paha sanoa. Vaikeahan se on ässistä luopua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
peno kirjoitti:
Itse kyllä tekisin myös niin, että check ja jos tulee reissu, niin korotat. Tämän jälkeen jos iskee all-in niin paha sanoa.

Check-raise on väärin edellisessä viestissäni mainitsemastani syystä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
pernaveikko kirjoitti:
Check-raise on väärin edellisessä viestissäni mainitsemastani syystä.

Juu sori, ajatuskatkos tuli. Maksuhan minun piti kirjoittaa, eli reissaaminen siis turhaa tuossa. Ja tuo all-in tilanne siis näin mahdoton. Perkele kun ei sormet ja aivot toimi samalla taajuudella.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä mieltä satelliittiturnauksista? Kolme kertaa olen osallistunut ja kaksi kertaa voittanut lipun isompaan turnaukseen. Yllättäen juuri WPT -satelliitti ei onnistunut.

Äsken voitin lipun 100+8 dollarin turnaukseen 10+1 dollarin satelliitista. Yli 70 osallistujaa, 7 sai pääsylipun, 8. ja 9. muutaman dollarin. Itse olin kolmas. Siinä vaiheessa, kun pöydässä oli enää 7 pelaajaa jäljellä, pelattiin vain kunniasta. Sinäänsä aika erikoinen tilanne pelata.

Satelliitti oli turbo (blindit nousivat kolmen minuutin välein). Lopussa kävi aika tuuri.

Rekisteröidyin 100+8 US Grand Prix turnaukseen (40 000 $ guaranteed). Palkintorahat ovat ällistyttäviä! Niille selviytyminen onkin sitten toinen juttu. Voittajalle olisi tällä hetkellä tarjolla 28 000 dollaria.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauptmann kirjoitti:
Rekisteröidyin 100+8 US Grand Prix turnaukseen (40 000 $ added). Palkintorahat ovat ällistyttäviä! Niille selviytyminen onkin sitten toinen juttu. Voittajalle olisi tällä hetkellä tarjolla 28 000 dollaria.

Nussitaan nyt pilkkua sen verran, että kyseessähän on 40 000$ guaranteed, ei suinkaan added. Ja kyllä siellä on yli se 400 osallistujaa, joten tuolla takuusummalla ei niin väliä. Ihan kiva turnaus kyllä, mutta voittosummahan tulee tuosta laskemaan sellaiseen kymppitonniin.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten yleensä suunnittelette sessionne? Etukäteen määrätty aikaraja, tuotto/tappiomäärä, vai kenties ihan kuten sattuu tuntumaan?

Itse olen jo päässyt eroon tuosta rahojen laskemisesta, nykyään päätän etukäteen kauanko pelaan, ja sitten tarkistetaan vahingot.

Nyt olen siis saanut löyhästi verhottua sen, että halusin päästä vaan itkemään kun piti 2.5h session toiseksi viimeisellä kädellä pudottaa yhdestä pöydästä buy in:in verran, mikä muutti tuoton lähinnä nimelliseksi. prkl
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
OneBigRed kirjoitti:
Miten yleensä suunnittelette sessionne? Etukäteen määrätty aikaraja, tuotto/tappiomäärä, vai kenties ihan kuten sattuu tuntumaan?

Itse pelaan yleensä tunnin kerrallaan. Toki joskus pidempäänkin, mutta jos huomaan merkkejä keskittymisen herpaantumisesta, niin lopetan. Jos taas pöydässä on joku sopiva kohde, niin toki jatkan:)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
swing swing

Otin tuossa 460BB:n down swingin, ja alkoi suoraan sanottuna vituttamaan. Muutama ihan törkeä virhe ja muutama muuten vaan hävitty all in. Kyllä tässä on vielä pitkä matka taivallettavana, kun ei tuo loppujen lopuksi ole kuin 4,5 buy-iniä. Ehken tässä näin positiivisesti kirjoittelisi, mutta nousin tuon verran takaisin tänään:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös