Pokerikeskustelu

  • 903 047
  • 6 377

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pernaveikko kirjoitti:
Ja pokerin raamattu on vain ja ainoastaan The Theory of Poker. Hmm tai Super System.

Näinhän se on. Theory of Pokerin lukemista ja ymmärtämistä suosittelisin kaikille pokerista kiinnostuneille, Super System tulee sitten myöhemmin.

Itse lukisin noiden välissä ainakin Harringtonin kirjat. Etenkin jos turnauspokeri kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Type R kirjoitti:
Kummasti on ruvennut tuo Texas Hold 'em kiinnostamaan, kun muutaman jakson WPT:tä on katsonut. Sääli, ettei tällaisen perheellisen opiskelijan budjetti anna periksi rahasta pelaamiselle.
Kertokaas muutaman pätevän pokeriopuksen nimi, jos vaikka innostuisin asiaa tarkemmin opiskelemaan. Kirjat saisivat mielellään olla suomenkielisiä, mutta jos pokerin raamattua ei ole suomennettu, niin englanninkieliset kirjatkin kelpaavat vallan mainiosti.

Leikkirahalla kannattaa ensin tutustua itse peliin, että tietää miten kaikki toimii ja saa sen sulavan rytmin sisäistettyä. Sitten kun tietää miten kaikki toimii ja säännöt varmasti hallussa niin pieniin rahapöytiin vaan ja eri taktiikoita kokeilemaan.

Itse suosittelisin Doyle Brunsonin Super Systemiä, se on paksu mutta erinomainen kirja. Siinä on juuri em. Crazy Mike Caron teorioita ja laskelmia. Suosittelen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
13~ kirjoitti:
Näinhän se on. Theory of Pokerin lukemista ja ymmärtämistä suosittelisin kaikille pokerista kiinnostuneille, Super System tulee sitten myöhemmin.

Itse lukisin noiden välissä ainakin Harringtonin kirjat. Etenkin jos turnauspokeri kiinnostaa.

Olen kuullut useammalta taholta, että Texas Dollyn ohjeilla on mahdollista saada oma pelinsä melko sekaisin, sen verran hurjalla tyylillä mies pelaa. Kaikille se ei vaan sovi, itse esimerkiksi olen jättänyt sen aika pitkälle noteeraamatta. SS2 on toki luettu, mutta parhaat opit olen ammentanut TOP:n ohessa Harringtonilta ja Ciaffone & Reubenilta.

Harringtonilta on tulossa vol 3 tai ainakin pitäisi olla, mutta ei ole kuulunut mitään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
pernaveikko kirjoitti:
Harringtonilta on tulossa vol 3 tai ainakin pitäisi olla, mutta ei ole kuulunut mitään.

Itse asiassa tuo kolmas kirja taitaa olla melkein kokonaan niitä ongelmakäsiä. Aikataulusta ei mitään tietoa. Totta tosiaan, että Harrington kirjoittaa painavaa asiaa ja hyvin turnauspelaamisesta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
lintu kirjoitti:
Leikkirahalla kannattaa ensin tutustua itse peliin, että tietää miten kaikki toimii ja saa sen sulavan rytmin sisäistettyä. Sitten kun tietää miten kaikki toimii ja säännöt varmasti hallussa niin pieniin rahapöytiin vaan ja eri taktiikoita kokeilemaan.

Niin tai esim. pelaamaan freerolleja, absolutepoker tarjoaa yhden freerollin per 30minsaa. Noin esimerkkinä. Paljoa ei voi voittaa, mutta eipä mitään menetäkkään.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pernaveikko kirjoitti:
Olen kuullut useammalta taholta, että Texas Dollyn ohjeilla on mahdollista saada oma pelinsä melko sekaisin, sen verran hurjalla tyylillä mies pelaa. Kaikille se ei vaan sovi, itse esimerkiksi olen jättänyt sen aika pitkälle noteeraamatta. SS2 on toki luettu, mutta parhaat opit olen ammentanut TOP:n ohessa Harringtonilta ja Ciaffone & Reubenilta.

Tämä on erittäin totta ja huomioitava. Dollyn kirjat pitää todella ymmärtää jotta niistä olisi jotain hyötyä, muutenhan niistä saattaa olla paljon haittaa. Pitää muistaa, että nettipokeri ja livepokeri on ihan eri pelejä. Ei netissä päde kaikki samat asiat kuin livepokerissa.

Mutta ehkä pernaveikko on oikeassa kirjavalinnoissa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tänään siis on edelleen se Jatkoajan pokerimestaruus jaossa. Ihan vaan taas muistuttelen asiasta. Kelle nalli napsahtaa?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
E kirjoitti:
Tänään siis on edelleen se Jatkoajan pokerimestaruus jaossa. Ihan vaan taas muistuttelen asiasta. Kelle nalli napsahtaa?

Vittu mä oon katkera teille. Minähän oisin tuon tittelin vienyt mennen tullen, mutta äijät sitten sopii turnauksen semmoiselle päivälle, kun minulla on töitä.

Pistäkäähän väliaikatietoja sitten turnauksesta, kunhan se alkaa. Voi jännittää täällä työpaikalla kuka on jatkoajan toiseksi paras pokerin pelaaja ;)
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
repe_joke kirjoitti:
Pistäkäähän väliaikatietoja sitten turnauksesta, kunhan se alkaa. Voi jännittää täällä työpaikalla kuka on jatkoajan toiseksi paras pokerin pelaaja ;)

Kyllä pitäisi työnantajalta löytyä ymmärrystä ja antaa palkallinen vapaa tämän turnauksen johdosta. Tai eihän sillä palkalla enää mitään tekisi kun turnauksesta tulisi niin hyvät hillot.
Pikku hiljaa alkaa ilta pyörimään mielessä, kohtalaisesti on vielä mennyt viime päivät. Sitä ennen olikin useampi viikko huonompaa aikaa. Itse mietin viitsiikö lähteä potkimaan palloa, vai säästääkö energiat turnaukseen...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joutunen jättämään kyseisen turnauksen väliin sillä en halua menettää tuota nordicin 50% ensimmäisen talletuksen bonusta. Haluan käyttää sen sitten kun minulla on varaa laittaa 100 taalaa tuonne ja ottaa sitten 250 kädellä 50 taalaa bonusta. Nyt minulla ei ole varaa kuin tuohon 10 taalan turnaukseen, mutta en viitsi tallettaa vain kymppiä ja sen takia menettää tuota tarjousta. Harmi :(

Kellään mitään ideaa pelastuksekseni? Voinko pelata tuon turnauksen paffilta? Eikös niillä ole sama moottori? Toki en saisi nuita lisäpotteja mutta tässä onkin kysymys kunniasta :)

edit:

Ongelma ratkaistu: Soitin nordicille ja kysyin jos voisin avata tilin nyt, tallettaa 15 taalaa tililleni ja pelata Jatkiksen turnauksen ja tallettaa joskus myöhemmin sen 100 taalaa ja saada silti ne "ekan talletuksen bonarit" tuon 100 taalan mukaan ja se kuulemma onnistuu kunhan laitan sitten asiasta mailia. Kuulemma voin vain tallettaa sen satasen joskus myöhemmin ja kerätä sen 250 rakekättä ja laittaa sitten rakekädet pelattuani vaan mailia heille että haluan bonarin sen viimeisen talletuksen mukaan. Loistavaa toimintaa Nordicilta!

Yksi paisti enemmän skabassa!
 
Viimeksi muokattu:

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
V-man kirjoitti:
Kellään mitään ideaa pelastuksekseni? Voinko pelata tuon turnauksen paffilta? Eikös niillä ole sama moottori? Toki en saisi nuita lisäpotteja mutta tässä onkin kysymys kunniasta :)

Paffilla on eri moottori mutta muualta Priman verkosta voi pelata.
http://www.primapoker.com
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Esimerkiksi Battlefieldilla on Priman verkossa ihan kiva skini, siellä ei ole talletusbonusta, mutta voin hommata sinulle sinne 30% rakebackin, jos haluat. Vaatii kyllä luottokortin talletukseen.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Laitetaan nyt tähänkin tämä ettei mene ohi:

Ongelma ratkaistu: Soitin nordicille ja kysyin jos voisin avata tilin nyt, tallettaa 15 taalaa tililleni ja pelata Jatkiksen turnauksen ja tallettaa joskus myöhemmin sen 100 taalaa ja saada silti ne "ekan talletuksen bonarit" tuon 100 taalan mukaan ja se kuulemma onnistuu kunhan laitan sitten asiasta mailia. Kuulemma voin vain tallettaa sen satasen joskus myöhemmin ja kerätä sen 250 rakekättä ja laittaa sitten rakekädet pelattuani vaan mailia heille että haluan bonarin sen viimeisen talletuksen mukaan. Loistavaa toimintaa Nordicilta!
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
V-man kirjoitti:
Laitetaan nyt tähänkin tämä ettei mene ohi:

Ongelma ratkaistu: Soitin nordicille ja kysyin jos voisin avata tilin nyt, tallettaa 15 taalaa tililleni ja pelata Jatkiksen turnauksen ja tallettaa joskus myöhemmin sen 100 taalaa ja saada silti ne "ekan talletuksen bonarit" tuon 100 taalan mukaan ja se kuulemma onnistuu kunhan laitan sitten asiasta mailia. Kuulemma voin vain tallettaa sen satasen joskus myöhemmin ja kerätä sen 250 rakekättä ja laittaa sitten rakekädet pelattuani vaan mailia heille että haluan bonarin sen viimeisen talletuksen mukaan. Loistavaa toimintaa Nordicilta!
Asiakaspalvelu pelaa. Hienoa. Koskahan Suomessa huomioidaan asiakaspalvelun merkitys.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
20 taalaa oli jo tullut tilille. Aika nopeaa palvelua täytyy myöntää. Nyt vaan ilmoittautumaan...

edit: Niin siis laitoin nuo rahat tilisiirrolla (liitteenä kuvakaappaus kuitista) ja mailasin perään että ois vähän hoppu. Meni about minuutti ja rahat nasahti tilille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
JiVe kirjoitti:
No jopas. Aika härskiä toimintaa, jos minulta kysytään. Ja miksei kysyttäisi. Erittäin hyvä juttu, että E antaa salasanan ainoastaan yv:llä.

Ja terveisiä vaan Pokeritiedon adminille, että ette ole tervetulleita jatkossakaan, ellette ole Jatkoaika-aktiiveja.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
JiVe kirjoitti:
Onkos osallistujia suunnilleen oikea määrä? Eli yhtä paljon osallistujia kuin on ollut salasanan kysyjiä?

Tällä hetkellä 35 ilmoittautunutta, kun turnauksen alkuun on 2,5h aikaa. Ihme olisi, jos ei vähintään 50 ilmoittautunutta tule täyteen. Yleensä jengi jättää kuitenkin mahdollisten perjantai-illan menojen pelossa rekisteröinnin aika myöhään, joten varmasti tuo luku kasvaa vielä selvästi. Hyvä niin, turnauksen arvo nousee sekä rahassa että arvostuksessa. :-)
 
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat, Sympatiat: HPK
Mitens muuten tuo pöydässä tapahtuva chättäys eli millä kielellä saa puhua?? Itse pistin primalle pyynnön, että paluttaisivat allekirjottaneen chatin. Menetin sen joskus 3kk sitten, kun pelailin kaverin kanssa känissä playmoney huppia ja chättäiltiin suomeksi vaikka tulikin varoituksia... (Tosin ehkä muutaman kerran heitetty suoranainen vittuile pokermanagerille saattoi auttaa asiaa).
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mielestäni tuo Pokeritiedon juttu on positiivinen asia, koska siinä selkeästi informoidaan, että tällainen turnaus on ja käsketään, että salasanaa ei saa jakaa julkisesti. Tuo vaan mainosta Jatkoajalle. Saattaahan joku pokeritietoa lukevakin tajuta, että tällainen on olemassa.

Vielä vaan lisää pelaajia mukaan! Varmasti mukaan tulevat, käykää rekisteröimässä itsenne sisään.

Kiitos, tehdään hieno turnaus illaksi!

-E-

P.S. Päivystän tässä koneella viimeisen tunnin aivan varmasti salasanaa kyselevien vuoksi. Älä pelkää, että et ehdi mukaan. Turnauksen palautusprosentti on varmasti yli 100, joten nyt on mahdollista oikeasti voitolliseen peliin, jos tuuri ja taito osuvat kohdalle.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Chattiin voisi sanoa, jos varoituksia tulee, että this is a tournament for Finnish users. Jos ei kelpaa, sitten vaan puhutaan englanniksi. Itse ainakin lähtisin suomella liikkeelle.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voi herranjumala että nauroin äskettäin. Ajattelin testata Nordicin softaa ja ottaa yhden 2 taalan lämppärisittarin. Pelin alkaessa olin hieman hämilläni kun kortteja tuli pöytään useampia. Olin siis yllättäen pelaamassa Omaha H/L turnausta. Minulla ei ole harmaintakaan aavistusta kyseisen pelin säännöistä ja tein sen hyvin selväksi muillekkin. Heittelin siinä summissa all-inneja mm. kun minulle tuli 5 pataa käteen niin ajattelin että nyt on pojat hyvät saumat ja nakkasin all in preflopilta. Yksi kaveri lähti mukaan ja minä voitin jollain suoralla ja low hand oli myös minulla. Joku lensi siis turnauksesta ulos ja kiroili kovasti. En tiedä mitä siinä tapahtui ja mihin minun väri katosi mutta kyllä minulla oli hauskaa :)

Olin välillä jopa chipleaderina ja olin lähellä päästä jopa rahoille (2/5 sai jotain). Lopussa meistä neljästä kaksi oli ihan pa mutta heitin all innit jollain ihme kädellä kakkossijalta tasavertaista chipleaderia vastaan ja lähdin ulos.

Edelleenkään minulla ei ole hajuakaan tuon pelin säännöistä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
V-man kirjoitti:
Voi herranjumala että nauroin äskettäin. Ajattelin testata Nordicin softaa ja ottaa yhden 2 taalan lämppärisittarin. Pelin alkaessa olin hieman hämilläni kun kortteja tuli pöytään useampia. Olin siis yllättäen pelaamassa Omaha H/L turnausta. Minulla ei ole harmaintakaan aavistusta kyseisen pelin säännöistä ja tein sen hyvin selväksi muillekkin.

Minullekin kävi kerran vastaavalla tavalla, kun tajusin että peli onkin Omaha, äkkiä vaan vaan netistä etsimään sääntöjä. Onneksi ovat sen verran lähellä Texasia että ne nopeasti omaksui. Olihan tuo peli hieman hakemista ja varmasti jokunen ajatusvirhekin tuli tehtyä, mutta muistaakseni kymmenen hengen sittarissa pääsin toiseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jaahas, heitti sitten blue screenin kesken kirjoituksen äsken. Onneksi Nordicin softa on toisella koneella. Eniwei, ei minua tökkinyt tuossa Pokeritiedon jutussa muu kuin se, että siellä suorastaan harmiteltiin, ettei Jatkikseen kerkiä rekkaamaan näin lyhyellä varoitusajalla. Minusta kun tämäniltainen turnaus on Jatkoajan pokerimestari. Piste. Jatkoaika Openin voi halutessaan joku järjestää ja hommata siihen vähintään yhtä hienot palkinnot kuin E. Mutta se onkin sitten ihan toinen tarina. Jatkojaan näkyvyys ja kiinnostavuus myös jääkiekkoscenen ulkopuolella onkin sitten ihan positiivista. Jos sen jutun sävy olisi ollut joku muu kuin "hitto kun noilla on suljettu turnaus", en olisi vaivautunut moisesta vetämään hernettä klyyvariin.

Mutta nyt vielä viimeiset valmistautumiset (kaljaa ja tikkaa) ja game on!
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
No, on sitä itsekin vahingossa pelattu Omahaa sittareissa. Peli on jopa helpompi ja "varmempi" kuin Texas, koska käsikorteista pitää käyttää aina se kaksi. Itse olen suunnitellut Omahan harjoittelemista, koska omasta mielestäni siellä tulee vähemmän bad beateja sekä pelaajien keskimääräinen taso ei ole kovinkaan korkea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös