Pokerikeskustelu

  • 896 547
  • 6 377

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Edit. Niin ja siis Sahamies hävisi tosiaan 75 000e tuossa freezeoutissa eikä 200 000e, eiköhän tuo 125 000e nyt ole ihan siedettävä rahasumma myös.

1. Jani Valkeinen 201 096 €
2. Ilari Sahamies 125 126 €

Mistä lähtien mahdollinen palkintoraha on ollut hävittyä rahaa? Jos nyt vähentäisit tuosta 125k:sta kuitenkin turnauksen osallistumismaksun, niin pääset paremmin hajulle siitä, voittiko vai hävisikö Sahamies tuossa turnauksessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Flippi=Kummatkin sanovat/kirjoittavat chattiin omat korttinsa ja laittavat kaikki pöydässä olevat rahansa peliin, sitten katsotaan kummalla käy flaksi.

Itse olen ymmärtänyt, että coin flip eli kolikon heitto, on all-in liike hyvin spekulatiivisilla korteilla, eikä kortteja välttämättä kerrota etukäteen. Eikö pelaajat voi sopia flipistä myös ennen jakoa?? Opastakaa amatööriä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Itse olen ymmärtänyt, että coin flip eli kolikon heitto, on all-in liike hyvin spekulatiivisilla korteilla, eikä kortteja välttämättä kerrota etukäteen. Eikö pelaajat voi sopia flipistä myös ennen jakoa?? Opastakaa amatööriä.

Pelaajat nimenomaan sopivat flipistä ja menevät allin niillä korteilla, jotka he sovitussa CF-jaossa käteensä saavat.
Mitä nyt olen muutaman vuoden noita isoimpia pelejä netistä seurannut, niin taskukortit CF:ssä kerrotaan *aina etukäteen.

edit: *Ehkä ei kuitenkaan aina, mutta usein.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Itse olen ymmärtänyt, että coin flip eli kolikon heitto, on all-in liike hyvin spekulatiivisilla korteilla, eikä kortteja välttämättä kerrota etukäteen. Eikö pelaajat voi sopia flipistä myös ennen jakoa?? Opastakaa amatööriä.

Ponnistus kertoi tuon hieman väärin. Siis coinflip sovitaan etukäteen ja silloin kortit ovat (tietenkin) ihan sattumanvaraiset.
Tällä kertaa Sahamies (ja Ivey) päätti kertoa kortit chatissa, usein näin ei tapahdu vaan katsotaan sitten kun merkit ollaan saatu keskelle.

edit. Harvemmin olen itse nähnyt että kädet sanotaan chatissa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Edit. Niin ja siis Sahamies hävisi tosiaan 75 000e tuossa freezeoutissa eikä 200 000e, eiköhän tuo 125 000e nyt ole ihan siedettävä rahasumma myös.

1. Jani Valkeinen 201 096 €
2. Ilari Sahamies 125 126 €

Ja näissä kannattaa ottaa sekin huomioon että nuo livepelit eivät ole esim. Kelopurolle ja Sahamiehelle niitä pelejä joista ne rahat saadaan vaan nimenomaan netistä
Minun ajatukseni asiasta oli että näinköhän olisi voinut olla mahdollista että Sahamies olisi esittänyt, eli maksanut siitä että olisi hankkinut sopivaa mainetta tulevia pelejä ajatellen. Tällainen mainehan hänellä on ollut jo pitkään ja kai mies keskimäärin aika hyvin voittavaa peliä pelaa netissä jossa kukaan ei hänen oikeaa humalatilaansa voi varmistaa.
 

TML

Jäsen
No mikäli puheet Sahamiehestä turnauksissa ja muutenkin pitävät paikkaansa, kyllä tuo juopottelu ihan arkea on eikä varmasti liioiteltua.
Kyllä turnauspokeriin ja ylipäätänsä livepokeriin oleellisena osana monella (jopa ammattilaisella) kuuluu alkoholi.


Sahamies ei turnauksissa menestyksekäs ole, sen hän on itsekin myöntänyt. Lisäksi motivaatio tähänkin turnaukseen oli luultavasti melko heikkoa luokkaa, sillä tosiaan voittaja tienaa 200k € joka on tyyliin reilu pari biniä Sahamiehen nykyisiin nettipeleihin.
Mitä hänen blogiaan sekä muiden suomipro-pelaajien juttuja/blogeja olen lukenut, Sahamiehellä ja kumppaneilla EPT-turnausmatkat menevät enemmän ja vähemmän kuppireissuiksi.

Pitäisköhän tää siirtää muuten pokeriosioon kun ei tässä enää mitään varsinaista hauskuutta ole.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nauran tälle ketjulle ja sille että täällä keskustellaan pokerista sanoilla joita en edes ymmärrä. Mutta voisiko tuo pokerikeskustelu silti siirtyä pokerikeskusteluketjuun niin se ei niin täällä naurattaisi.

Ja samalla naureskelen meidän kissalle, kuorsaa tuossa vieressä aika lujaa. Kissan kuorsaus on aina hauskaa.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä lähtien mahdollinen palkintoraha on ollut hävittyä rahaa? Jos nyt vähentäisit tuosta 125k:sta kuitenkin turnauksen osallistumismaksun, niin pääset paremmin hajulle siitä, voittiko vai hävisikö Sahamies tuossa turnauksessa.

Jos nyt lukisit ne viestit missä tuosta puhuttiin aluksi ja sitten uudestaan sen viestini.
Eli siis kun tuolla puhuttiin että Ilari olisi hävinnyt 200 000e tuossa finaalipöydässä sen takia että oli kännissä jne olisin tietysti voinut laittaa sitaatit tuon hävitä sanan ympärille niin ehkä olisi auennut helpommin.
Tosiaan siis "hävisi" 75 000e kun ei voittanut finaalipöytää.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pokeri olympialajiksi? Miten ajat ovatkaan muuttumassa.

Pelattaisiinko kisoissa freeroll? Ratkaistaanko kullan kohtalo silmät siteissä pelkällä all-in puskemisella? Olympiamitalin kohtalo runner runner ohivedolla? Kultamitali Paul Magrielin kaltaiselle superatleetille? Muodostaisivatko kaikki maailman tuhat Phil-nimistä ammattilaista oman joukkueensa?

Miksi kukaan haluaisi sitä olympialajiksi? Vaikea kuvitella, että yksikään pelaaja juuri arvostaisi "olympiakultaa".


MACK
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jos nyt lukisit ne viestit missä tuosta puhuttiin aluksi ja sitten uudestaan sen viestini.
Eli siis kun tuolla puhuttiin että Ilari olisi hävinnyt 200 000e tuossa finaalipöydässä sen takia että oli kännissä jne olisin tietysti voinut laittaa sitaatit tuon hävitä sanan ympärille niin ehkä olisi auennut helpommin.
Tosiaan siis "hävisi" 75 000e kun ei voittanut finaalipöytää.

No kun ei hävinnyt, eikä edes "hävinnyt". Ilari voitti reilut 125 tonnia. Hävisinkö minäkin viime lauantaina joitakin miljoonia lotossa, kun en voittanut?
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse olen ymmärtänyt, että coin flip eli kolikon heitto, on all-in liike hyvin spekulatiivisilla korteilla, eikä kortteja välttämättä kerrota etukäteen. Eikö pelaajat voi sopia flipistä myös ennen jakoa?? Opastakaa amatööriä.
Kyseisessä "maailmanennätys flipissä" pelaajat ilmoittivat korttinsa etukäteen. Tämä ei kumminkaan ole mikään flipin "kirjoittamaton sääntö", joten kukin vetää oman maun mukaan ja niinkuin vastustajalle sopii.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No kun ei hävinnyt, eikä edes "hävinnyt". Ilari voitti reilut 125 tonnia. Hävisinkö minäkin viime lauantaina joitakin miljoonia lotossa, kun en voittanut?

Jos nyt välttämättä haluat tajuta pointtini koko ajan väärin niin eipä sille mitään mahda en jaksa tästä nyt enää enempää vääntää.
 

Theone

Jäsen
Kyseisessä "maailmanennätys flipissä" pelaajat ilmoittivat korttinsa etukäteen. Tämä ei kumminkaan ole mikään flipin "kirjoittamaton sääntö", joten kukin vetää oman maun mukaan ja niinkuin vastustajalle sopii.

Mitä itse olen FTP:llä joskus pelejä seurannut, niin kyllä taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuo kortit tsättiin ilmestyvät. Ainakin ilarin, Iveyn ja Dwanin kohdalla näin on lähes aina käynyt.
 

TML

Jäsen
Mitä itse olen FTP:llä joskus pelejä seurannut, niin kyllä taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuo kortit tsättiin ilmestyvät. Ainakin ilarin, Iveyn ja Dwanin kohdalla näin on lähes aina käynyt.

Sekin riippuu siitä ottavatko pelaajat yhden flipin vai useamman. Jossain vaiheessahan matalissa pöydissä Matusow ja kumppanit vetivät 5k flippejä cap-pöydässä kerta toisensa jälkeen ei silloin luonnollisestikkaan kukaan jaksanut kirjoitella käsiään.

Muistaakseni Brian Hastings kirjoitti pari kuukautta sitten chattiin jonkun kysyessä flippiä, että FTP:n pro-pelaajat eivät saa enää flippailla. Ivey FTP:n suurena omistajana ei luonnollisestikkaan kauheasti välittänyt tästä säännöstä.
 

tuomari-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Ilari on Suomen uusi Matti Nykänen. :-)

- Kuppi maistuu
- Iltapäivälehdet hehkuttaa
- Käytöstavat välillä hukassa
- Maailman paras lajissaan (liian nopeasti?)

Oikeasti on se paljon fiksumpi, osasi sentään pyytää anteeksi Freezeouttia seuraavana päivänä, jota "esikuvansa" ei varmasti olisi tehnyt.

Tää oli vaan läppä, ei saa ottaa liian vakavasti..
 

tiikeri

Jäsen
Tuskin noita isoja pelejä jaksaisi pahemmin seurata, jos ei Ziigmund olisi siellä pelailemassa. Hauska ja todella värikäs tyyppi kaikenkaikkiaan. Ilmeisesti tuota rahaa palaa aikamoisella tahdilla tai jotain, koska kaveri oli tänään kyselemässä pariasataa kiloa Gusilta tuolla FTP:llä. Kuitenkin tämän vuoden tienestit herralla ovat yli miljoonan luokkaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuskin noita isoja pelejä jaksaisi pahemmin seurata, jos ei Ziigmund olisi siellä pelailemassa. Hauska ja todella värikäs tyyppi kaikenkaikkiaan. Ilmeisesti tuota rahaa palaa aikamoisella tahdilla tai jotain, koska kaveri oli tänään kyselemässä pariasataa kiloa Gusilta tuolla FTP:llä. Kuitenkin tämän vuoden tienestit herralla ovat yli miljoonan luokkaa.
Ainakin mitä minä ymmärsin tämän päivän pelejä reilatessa, niin LarsLuzak alias Sami Kelopuro lainasi Ziigmundille 200k (chatissa kyseli Ziigmundilta, jos tämä tarvitsisi lainaa ja Ziigmund vastasi:"What do you think.") ja tätä Gus Hansen kommentoi, että "haven't seen you losing a hand in couple weeks (tjsp.)". Tietysti on mahdollista, että myös Gus Hansen lainasi tämän jälkeen Ziigmundille eli siis Ilari Sahamiehelle 200k.

Hyvin on nyt LarsLuzak selvinnyt miljoonan dollarin tappioistaan, kun 600k tuli voittoa. Nyt tämän päivän lopullista tulosta en vielä tiedä. Yli 250k tuli ainakin LarsLuzakille voittoa, kun voitti TPTK:lla durrrrin TP:n ja Antoniuksen avoimen suoran vedon. Flopin jälkeen menivät merkit keskelle näillä kolmella herralla.

Omia pelejä pelaan Ongamella aika lailla +-0 (siinä välissä reilaan FTP:a).
 
Viimeksi muokattu:

tiikeri

Jäsen
Ainakin mitä minä ymmärsin tämän päivän pelejä reilatessa, niin LarsLuzak alias Sami Kelopuro lainasi Ziigmundille 200k (chatissa kyseli Ziigmundilta, jos tämä tarvitsisi lainaa ja Ziigmund vastasi:"What do you think.") ja tätä Gus Hansen kommentoi, että "haven't seen you losing a hand in couple weeks (tjsp.)". Tietysti on mahdollista, että myös Gus Hansen lainasi tämän jälkeen Ziigmundille eli siis Ilari Sahamiehelle 200k.

Niin, siis tuossahan Ziig kysyi ensin Gusilta, että vippaatko parisataa johon hän vastasi että "haven't seen you losing a hand in couple weeks and now u need money???". Tämän jälkeen Lusakki tarjoutui lainaamaan nuo 200k.

No se siitä, pääasia että pelit rullaa ja katseltavaa riittää. Tuollahan jossain haastattelussa Phil Galfond heitti, että isot pelit FullTiltillä rullaa lähinnä juuri Hansenin paistikkaan pelaamisen ansiosta. En ole hirveän tarkkaan seurannut millaisia ansioita Gus on viime vuosina tehnyt, mutta jotenkin sellainen kutina, että pakkasella ollaan aika reilusti. Kummasti tosiaan ne jonot juuri hänen hu-pöytäänsä tuppaa kasvamaan pitkiksi kuin nälkävuodet, toisin kuin esim. Iveyn vastaavaan..
 

Morgoth

Jäsen
En ole hirveän tarkkaan seurannut millaisia ansioita Gus on viime vuosina tehnyt, mutta jotenkin sellainen kutina, että pakkasella ollaan aika reilusti. Kummasti tosiaan ne jonot juuri hänen hu-pöytäänsä tuppaa kasvamaan pitkiksi kuin nälkävuodet, toisin kuin esim. Iveyn vastaavaan..

Ilmeisesti ylpeys ei anna kuitenkaan periksi lopettaa tai pienentää tasoja? Ymmärrän, että pelaajat jotka tahkoavat voittoa jaksavat pelata, mutta mistä nämä jotka pelaavat tappiollisesti jaksavat kaivaa motivaationsa? Siis ammattilaisista, ei 'viihdepelaajista', vaikka sitä rahaa olisikin niin vitusti, että olisikin varaa hävitä reilusti.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
I
- Maailman paras lajissaan (liian nopeasti?)

no ei todellakaan ole. Ainahan nuo huippupelaajat ovat elvistelleet, nyt vain Ilari sattui pääsemään iltapäivälehtien otsikoihin. Kyllä kaverilla massia riittää, joten ei häntä nyt ihan suoraan nykäseen voi verrata yhden vähän isomman potin häviöllä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sahamiehen toimista tuli mieleen kysymys.

Kuinka paljon pokerin pelaamiseen vaikuttaa pelaajat, jotka antavat onnen ratkaista??

Olen vaan huomannut, että aika usein löytyy pelaajia, jotka ovat valmiita lyömään kaiken likoon ns. kakkoskäsillä. Vaikka pelaaja on näyttänyt vahvuutta ennen floppia, niin lyödään K-Q, K-J, Q-J tai A - x käsillä kaikki peliin eli luotetaan onneen.

Tätä samaahan Helmuth kiroaa lähes aina.

Olen pokerin viihdepelaaja eli en missään nimessä tiedä näistä asioista, mutta olenko oikeassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös