Iltapäivälehtien "omakotitalo yhdessä kädessä" on harhaanjohtavaa skandaaliuutisointia, sillä näitä omakotitaloja Sahamiehelläkin lojuu siellä rollin uumenissa ainakin vielä melkoisen monta.
Onhan tuo uutisointi aika skandaalihakuista. Mutta kuten tässä muutama päivä sitten Patrik Antonius mainitsi pokerisivut.com haastattelussa, niin hän oli hyvin lähellä poikkimenoa hävittyään kahteen päivään 1,6 miljoonaa (kesällä 2006) ja 2+2 mukaan oli ilmeisesti joutunut lainaamaan suuria summia rahaa.
2+2 voi varmastikkin jättää omaan arvoonsa (en tarkistanut oliko jutun kirjoittaja joku tunnettu nimimerkki) mutta itse olen pitänyt Patrikia erittäin järkevänä pelaajana jolla kassanhallinta on ollut kunnossa. Nykyisin myös PA:lla on FTP-sopimus taskussa joka hänen mukaansa turvaa taloudellisesti loppuelämän.
Sahamies ei taas ole kovinkaan tunnettu kassanhallinnasta (kuten ei myöskään Vilmunen tai iso-kala) ja ilmeisesti hänkin oli erittäin lähellä katkimenoa viime keväänä. Myös tästä löytyy FTP chat-keskusteluita joissa Sahamies pyytää lainaa tai häneltä karhutaan velkoja. Toki näitä keskusteluita löytyy myös mm. DB:stä (joka oli katki syksyllä 2007, tämän hän on myöntänyt itsekkin).
Kieltämättä, tälle Jatkoajan pokeriammattilaiskeskustelulle on kyllä tullut repeiltyä ihan spontaanisti, joten asian ytimessä ollaan.
Itsekkin on tullu välillä hieman naureskeltua tälle keskustelulle tai lähinnä hymähdeltyä.
Pitää vielä huomioida tiettyjen pelaajien kassan kokoa arvioitaessa, että pelaajat jotka pääsivät heti nettipokerin ensimmäiselle aallonharjalle (PA, Sahamies yms.) ehtivät kerätä huomattavan rollin pelkästään Party Pokerin kaloilta.
Nykyiset tähdet kuten Kelopuro tai Dwan ovat joutuneet kokoamaan rolliaan suuremmalla riskillä parempia pelaajia vastaan. He ovat joutuneet tekemään enemmän töitä ja heistä tulee luultavasti myös parempia pelaajia.
Itse olen pelannut pokeria nyt aktiivisesti about neljä vuotta mutta välillä tuntuu, että jotkut lajin harrastajat ovat täysin sinisilmäisiä omiaan kohtaan. Suuria tähtiä menee poikki nyt ja tulevaisuudessa kuten on käynyt mm. DB:lle, Matusowille yms.
Osa heistä on noussut takaisin, osa ei.