Pokerikeskustelu

  • 898 345
  • 6 377

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä ei enää kuulu mitenkään pokeriin, mutta itseäni vituttaa suunnattomasti ihmisten ihan oikea avuttomuus ja saamattomuus. Helvetti, ei joku googlen käyttö voi olla noin vaikeaa, kun siinä ei tarvitse edes persettään nostaa tietokoneen edestä eikä mennä johonkin kirjastoon tjms. Eri asia se olisi ollut 20-vuotta sitten jolloin oli oikeasti jo vähän hankalampi löytää jotain tietoa. Nyt riittää kun googleen pistää edes yhden hakusanan niin ainakin pääsee alkuun helposti.

Onko se sitten niin, että nykyään kaikki tieto pitää kantaa ihmisten eteen ja kaikenlainen omatoimisuus on ihan nollassa ja omien aivojen käyttö?

Niin, toisten auttaminen se vasta vastenmielistä onkin.

Sinänsä kyllähän nuo löytyy Googlesta pelkällä hakusanalla "pokerisanasto", mutta tämä meuhaaminen siitä, että joku kysyy jotain on myös aika naurettavaa.
 

Kapo

Jäsen
mutta tämä meuhaaminen siitä, että joku kysyy jotain on myös aika naurettavaa.
Etsitkö vielä sen kysymyksen josta täälllä meuhkataan?

Alkuperäinen viestihän oli tämännäköinen:

"Siis tässä oiva esimerkki viestistä, mikä tehokkaasti karkottaa ei-ammattilaiset tästä ketjusta. Onkohan jossain netissä joku perussanasto tälle pokerikeskustelulle. Miksi helvetissä tästä ei voi puhua suomeksi. Se olisi ammattilaisten etukin, niin saisivat meikäläisen kaltaisia pelaajia mukaan, mutta eihän siitä tule mitään kun ei alkuun pääse."

Ainoa kysymys tässä itkuvirressä johon on vastattu oli siis että löytyyköhän netistä sanastoa. Jos siihen vastaa että netistä löytää tietoa hakukoneella niin se on meuhkaamista? Nyt kolahti Mdawgin päteminen hiukkasen omaan nilkkaan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Etsitkö vielä sen kysymyksen josta täälllä meuhkataan?

Alkuperäinen viestihän oli tämännäköinen:

"Siis tässä oiva esimerkki viestistä, mikä tehokkaasti karkottaa ei-ammattilaiset tästä ketjusta. Onkohan jossain netissä joku perussanasto tälle pokerikeskustelulle. Miksi helvetissä tästä ei voi puhua suomeksi. Se olisi ammattilaisten etukin, niin saisivat meikäläisen kaltaisia pelaajia mukaan, mutta eihän siitä tule mitään kun ei alkuun pääse."

Ainoa kysymys tässä itkuvirressä johon on vastattu oli siis että löytyyköhän netistä sanastoa. Jos siihen vastaa että netistä löytää tietoa hakukoneella niin se on meuhkaamista? Nyt kolahti Mdawgin päteminen hiukkasen omaan nilkkaan.

No alkuperäinen viesti oli kieltämättä näköjään hieman provokatiivinen, mutta vastaukset tuohon viestiin ovat mun silmissäni olleet niinikään pääasiassa vittuilua. Toki sieltä se linkkikin tuli, mutta nämä "hae Googlesta"-kommentit kertovat lähinnä myös vastaajan omasta laiskuudesta ja/tai ylimielisyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tokihan sitä googlea osaa käyttää kuka vaan. Se vaan on niin, että minä osaan ohjata jääkiekosta tietämättömän ihmisen oikealle palstalle, koska tiedän siitä jotain. Googlehan saattaa viedä vaikka kiekkopesään tms., jota ensisilmäyksellä saattaa olla vaikea erottaa paremmasta jos ei asiasta tiedä.

Tuo mummo-vertaus oli muuten hyvä, vaikka en itseäni siitä tunnistakaan tai sitten dementiani on pahempi kuin muistankaan.

Kiitos kuitenkin, että sain asiasta tietävän linkin, luin sen jo läpi. Pitänee lukea moneen kertaan jos haluaa asian sisäistää.

Jatkakaa.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Jaajuu. Eli minulla olikin ilmeisesti 15 chipsiä? Kiitoksia kuitenkin inffosta, mutta jokseenkin tyytyväinen olisin mikäli kuittailut jätettäisiin poijes kun vielä tärkein eli itse pointti on kuitenkin ymmärretty. Tai sitten siihen on juuri aihetta, kun kokematon käyttää termejä joita ei itse edes ymmärrä.

EDIT: Vähän harhaanjohtavaa kun Pokerihuoneella lukee esim. frolleissa "Stacks: 15 - 1667 - 18.0k".

Kyllä sun Matsku kannattais käydä tuo peruskoulu tai edes äidinkielen kurssit loppuun ennenkuin alat tänne edes kirjoitteleen. Välimerkit hakusessa ,pilkut hakusessa ja lauseelle sopiva aloitussana hakusessa. Pisteitä sentään välillä löytyi pisteet siitä. Mikäli pokeri oikeasti kiinnostaa ja aiot sitä harrastaa niin olisi enemmän kuin suotavaa ymmärtää nuo termit ja ehkä jopa osata kirjoittaa ne oikein. Itsellä parin viikon tauko tällähetkellä menossa ,kun nuo työt ,Travian ja Kotor2 vievät aikaa. Lisäksi pitäis hengailla kavereiden kanssa ja rallitkin oli. Kyllä minut taas Betssonillta tapaa syksyn kuluessa. Sen sijaan videoilta ja lukemalla on yritetty tänäkin aikana oppia peliä lisää.
 

Matsku

Jäsen
Kyllä sun Matsku kannattais käydä tuo peruskoulu tai edes äidinkielen kurssit loppuun ennenkuin alat tänne edes kirjoitteleen. Välimerkit hakusessa ,pilkut hakusessa ja lauseelle sopiva aloitussana hakusessa. Pisteitä sentään välillä löytyi pisteet siitä. Mikäli pokeri oikeasti kiinnostaa ja aiot sitä harrastaa niin olisi enemmän kuin suotavaa ymmärtää nuo termit ja ehkä jopa osata kirjoittaa ne oikein. Itsellä parin viikon tauko tällähetkellä menossa ,kun nuo työt ,Travian ja Kotor2 vievät aikaa. Lisäksi pitäis hengailla kavereiden kanssa ja rallitkin oli. Kyllä minut taas Betssonillta tapaa syksyn kuluessa. Sen sijaan videoilta ja lukemalla on yritetty tänäkin aikana oppia peliä lisää.
Siis tota noin... :D

Pokeri kyllä kiinnostaa ja kuten aikaisemmin sanoin, pokeriura on vasta alussa. Termistön meinaan tietenkin opetella ja tässä keskustellessa tuli taas opittua muutama uusi.

En edes jaksa kommentoida noihin kielioppijuttuihin. HN tuossa mainitsikin jo suht hienosti.

Ja niin, äidinkielen kurssit on kyllä kesken vielä. Ryhmässä on tilaa toki myös uusille oppilaille.
 

Morgoth

Jäsen
Sinänsä kyllähän nuo löytyy Googlesta pelkällä hakusanalla "pokerisanasto", mutta tämä meuhaaminen siitä, että joku kysyy jotain on myös aika naurettavaa.

Eiköhän tämä keskustelu ole jo mennyt naurettavaksi, kun ne jotka eivät yleensä tänne kirjoita mitään tulevat kirjoittamaan tästä asiasta.

Että nyt vähän pysytään edes vähän pokerissa, niin Sahamies on näköjään ruvennut pitämään blogia. http://www.pokerisivut.com/ilariblogi.php
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Moon busto

No ei nyt sentään, mutta vaihdetaan aihetta...

Mitäs mieltä täällä jo jonkin aikaa pelannut porukka on online-pelien tason kehityksestä. Itse tänään hakkailin FTP:n pieniä sittareita, ja havaitsin tuolla ainakin selkeän eron. Vaikka vieläkin porukka limppailee sisään pienellä stäkillä, niin yllättävän moni osaa työntää AI bubblessa, vaikka puhuttaisiin ihan pienimpien sisäänostojen sittareista.

Noin puolitoista vuotta sitten, kun kokeilin hakata ihan puolitotisella mielellä 10+1 ja 20+2 sittareita, niin porukka solvasi vaikka mitä chattiin, kun työnsit 10BB:llä merkkejä keskelle. Nyt ei kuulu mistään minkäänlaista murinaa, joten ihan kujalla olevia kavereita ei meinaa enää löytyä.

Rahapöydissä on myös menty melkoisesti eteenpäin, kun vedoilla työntämistä ym. esiintyy melko alhaallakin, eikä tuostakaan enää porukka ota samanlaisia kierroksia kuin vanhoina hyvinä aikoina.

Semmosta...
 

Morgoth

Jäsen
Mitäs mieltä täällä jo jonkin aikaa pelannut porukka on online-pelien tason kehityksestä.

Ikävä kyllä mielestäni taso on nuossut. Suurimmalla osalla pelaajista on ainakin jonkinlainen käsitys miten peliä kuuluu pelata ja sellaisia aivan kuutamolla olevia ei enää niin paljon ole. Turnauksissa&sittareissa Harringtonin perusopit tuntuvat olevan aika peruskauraa. Suurin osa nettipelaajista lienee kuitenkin nuoria, jotka haluavat kehýttyä paremmaksi ja rahaakaan ei ole niin hirveästi käytössä, ainakaan aluksi, joten sitä on pakkoakin opiskella, jos haluaa pelata. Nykyään on niin paljon pokerikirjoja, videoita, keskustelupalstoja jne. joihin jokainen vähänkin vakavammin pelannut on tutustunut. Lisäksi no limit teksua pelataan melko järjettömiä määriä.

Ehkä joku Omaha on siinä mielessä 'helpompi', että siinä keskimääräisten pelaajien taso ei ole samaa tasoa kuin teksasissa vaan sitä vedetään huomattavasti enemmän päin vittua. Onko tulevaisuudessa suuntaus sitten enemmän teksasista Omahaan, varsinkin rahapyödissä?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itse olen pitkään ihmetellyt näitä kommentteja, että microtasoilla pelaa kaikki päin persettä, kaikki calling stationeita, riidejä ei tarvita ym. Tottakai tiukka peruspokeri tyyliin Harrington on tuottoista, mutta pelissä on hiukan enemmän ulottuvuutta kuin mitä vanhat jarrut paasaa. Se mihin olen kiinnittänyt itse huomiota, on se että tight-weakkeja/passive-weakkeja vihuja tuntuu olevan jopa kalaisalla Ongamella suuri enemmistö. Tällöin jopa NL10:ssa voi lyödä konttareita tai jopa ihan floatata. Ilmeisesti keskiverto vihun pelinseuranta on kuitenkin sen verran puutteellista, että heron toistuvaankaan konttarointiin ei reagoida vastapalloon lyönnillä.

Olen myös huomannut saman kuin sopuli, elikkä pusku ei enää automaattisesti ole nuts/ilmaa, vaan myöskin salettivedon/OE:n puskuja näkee. Se mikä taasen lienee muuttumatonta on lähtökäsien mielenkiintoisuus, aika säännöllisesti tulee vastaan tilanteita, jossa off-positiosta maksellaan mini- tai standardikorotuksia aivan roskalla ilman aietta kuitenkaan bluffata pottia myöhemmin. (diskleimataan sen verran, että hero ei suinkaan syyllisty pf minireissun syntiin :-) ) Lähtökäsissä ja agression ylläpidossa taitaa olla suurin edge osaavalle pelaajalle, joten tight-aggressive purenee parhaiten.

Toivottavasti pelit ei muuta kuitenkaan miksikään multitable kiveilyksi, muuten siirryyn hillo-omppuun ja hi-lo-studiin. Olen nyt niitä molempia opiskellut ja pelit ovat varsin mielenkiintoisia, toki studissa osaavia vastustajia vastaan peli on aika kaavamaista.

Pahoittelen jargonin määrää, mutten osaa muutenkaan näitä kirjoitella.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Ainakaan Bossin verkossa en ole huomannut mitään kummempaa tason nousua enkä toisaalta laskuakaan. Tasoilla joilla itse olen pelannut (THNL 10-50) shorttia on aina muutamia, jotka osaavat pelata kohtuu hyvin. Suurimmalla osalla peli on hanskassa kohtalaisesti ja sitten on erinäinen joukko todella huonoja taikka tiltissä pelaavia. Ehkä prosentit laittaisin hyvät-tasainen massa-huonot: 10-60-30. Nuo siis täysin omia arvioita ilman minkäänlaista tilastointia.

Tason nousua/laskua voi miettiä vaikka seuraavasta yksittäisestä esimerkistä parin päivän takaa. Isuin NL25 shortti pöydässä BB:ssä. Kaksi ensimmäistä foldasi, button korotti 2$:n ja SB cooli. Itse korotin hyvällä kädellä 8$:n. Molemmat coolivat perässä. Lopulta kun kortit paljastuivat riverillä, näytti buttonilla alkuperäisen korotuksen tehnyt kaveri 4To ja SB paljasti A4s.

Itse siis viihdyn erittäin hyvin Bossilla, vaikkakin kovin pienissä pöydissä. Siellä riittää monentasoista yrittäjää. Tasonnoususta ei noilla tasoilla ainakaan ole ollut tähän asti pelkoa.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Täytyy myös hieman ottaa kantaa tuohon nettipokerin tasoon.
Itse olen jo tahkonnut joitakin vuosia enemmän ja vähemmän pokeria netissä, alussa olin maksava osapuoli, mutta kyllä tässä virheistä on opittu ja sitä myöden myös kehittynyt joten oppirahat on maksettu ja voittoa on tullut tehtyä jo jonkin aikaa tasaisen varmasti.

Mitä tuohon tulee, että onko hyvä että pöydässä istuu paljon/vähän pelaajia jotka eivät meidän "osaavien" mielestä osaa pelata (eli maksaa roskakäsillä etupositiosta, maksaa reissuja millä sattuu jne).

Oma näkökanta: Tykkään että pöydässä on pelaajia jotka ymmärtää pokerin suht. samalla tavalla kuin itsekkin ja että taso on kohtuullisen hyvä pelissä. Silloin tiedän, että voin hyvällä mielellä vetää kunnon bluffia tai värinvedolla yms semi-bluffia, koska harvemmin sitten nämä järkevätkään pelaajat näitä makseleen kun taas paistit maksaa vaikka kakkosparillaan vaikka pöydässä olisi turnin jälkeen neljä ylikorttia.

Vaikea selittää, mutta kyllähän se niin menee että älä bluffaa maksuautomaattia :)

Ja kun on ollut puhetta myös Omahastaja Omaha H/L:sta niin täytyy sanoa, että vaikka mielestäni ihan hyvin Omahaa ymmärrän ja sitäkin on jokunen vuosi tullut pelattua niin ei se siltikään ole sen minun pelini. Onko sitten tullut viime aikoina niin paljon ohivetoja jatkuvalla syötöllä vai mistä johtuu, mutta en voittoa siitä ole saanut tehtyä pitkään aikaan.

Kiitos ja anteeks jos teksti on epäselvää.

Ps. Koska pelejä esim. siellä Priman verkossa? Löytyykö täältä tarpeeks omaan privaattipeliin pelaajia?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ainakaan Bossin verkossa en ole huomannut mitään kummempaa tason nousua enkä toisaalta laskuakaan. Tasoilla joilla itse olen pelannut (THNL 10-50) shorttia on aina muutamia, jotka osaavat pelata kohtuu hyvin. Suurimmalla osalla peli on hanskassa kohtalaisesti ja sitten on erinäinen joukko todella huonoja taikka tiltissä pelaavia. Ehkä prosentit laittaisin hyvät-tasainen massa-huonot: 10-60-30. Nuo siis täysin omia arvioita ilman minkäänlaista tilastointia.

Viime yönä jouduin tekemään duunia kotona ja pelasin pitkästä aikaa Pokerihuoneella parin tunnin session NL20 shorttia. Paljon toivotaan toivotaan limppaajia ja muutama todella LAG-kaveri, jotka heittivät roskalappunsa pois kunnon re-raiseilla vielä riverilläkin, jos pöytä näytti vaaralliselta.

Pakka oli todella kylmä, mutta ainoalla kunnon hanskalla tulikin sitten kohtuu hyvät actionit:

Game # 621183974 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Stockvik"

Players(max 6):
UTG+1 (EUR 5,29 in seat 1)
MP (EUR 35,48 in seat 2)
Button (EUR 18,40 in seat 3)
SB (EUR 25,21 in seat 4)
BB Hero (EUR 18,90 in seat 5)
UTG (EUR 16,00 in seat 6)

BB Hero was dealt: Kc - Kd

UTG Raise(0,60)
UTG+1 Fold
MP Call(0,60)
Button Call(0,60)
SB Fold
BB Hero Raise(2,20)
UTG Call(1,80)
MP Call(1,80)
Button Call(1,80)

Flop Jd - 9h - 9s

BB Hero Bet (5,25)
UTG All-In (13,60)
MP Call (13,60)
Button Fold
BB Hero All-In (11,25)
MP Call (2,90)

Turn Jd - 9h - 9s - Ks
River Jd - 9h - 9s - Ks - Kh

BB Hero shows: Kc - Kd (four of a kind, kings)

MP didn't show hand

BB Hero wins: EUR 5,50 side pot (with four of a kind, kings)

UTG shows: Tc - Th (two pairs, kings and tens)

BB Hero wins: EUR 48,00 main pot (with four of a kind, kings)



Mitä veikkaatte MP:lla olleen? AJ? Vedin normaalin jatkobetin, jolla vihut aikaisemmin putosivat pois. Eihän KK näillä roposilla pelatessa ikinä lennä pakkaan, varsinkin kun tämä oli ainoa PF All-In hanska koko sessiossa.

Nettoa tuli 3.5 biniä kahdessa tunnissa todella LAGilla riehumisella, vaikka jouduin kerran reloadaamaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ja kun on ollut puhetta myös Omahastaja Omaha H/L:sta niin täytyy sanoa, että vaikka mielestäni ihan hyvin Omahaa ymmärrän ja sitäkin on jokunen vuosi tullut pelattua niin ei se siltikään ole sen minun pelini. Onko sitten tullut viime aikoina niin paljon ohivetoja jatkuvalla syötöllä vai mistä johtuu, mutta en voittoa siitä ole saanut tehtyä pitkään aikaan.

Hillo-ompun perussääntöjä pottilimittiin, ei mikään kattava lista, mutta muutamia ajatuksia:

1. Pelaa vain käsillä, jolla voit voittaa sekä ylä- että alapotin (tärkein sääntö!)
2. Vaikka lähes millä tahansa kädellä onkin mahdollisuuksia nutseihin, on tärkeää pelata vahvoilla lähtökäsillä, koska haluat pystyä maksamaan lyönnit flopilla tai lyömään itse. A2sA2s lienee paraslähtökäsi, ylipäätänsä ässävärinveto pikkukorteilla on hyvä käsi. Pari + A-väri+ pieni kortti on esimerkki vahvasta kädestä. Sen sijaan keskiwrappisuora QJoT9s ei ole kovin kaksinen hi-lo-käsi, vaikka onkin tavallisessa ompussa hyvä. Kovat ylänutsien vedot kuten AKsAKs ovat kuitenkin käyttökelpoisia, koska alapottia ei aina jaeta.
3. Ainoa streetti, jolla voi tuottoisasti bluffata on flop, ja silläkin vain max. kahta vihua vastaan
4. Vedä vain nutseihin !!! Mikäli floppi sulkee ylänutsit sinulta pois ja vetosi alanutseihin on ohut/haavoittuva, foldaa.
5. Ylänutseilla pyri lyömään korottaaksesi pottia, alanutseilla karkoittaaksesi toisia potista. Varsinki flopattu pöytäalanutsi on riskialtis käsi korottaa mikäli vihut ovat taipuvaisia maksamaan eikä sinulla ole mahdollisuuksia ylänutseihin.
6. Maksa isot reissut vain nutseilla tai vedoilla yhtäaikaan molempiin nutseihin
7. Session saamiseksi voitolliseksi riittää aivan hyvin se, että saa kerran ison scoopin (voittaa molemmat potit). Ns. nutpedlaaminen toimii alemmilla tasoilla varsin hyvin
8. Kaseilla ja seiskoilla on arvoa alapottiin vain, jos olet vakuuttunut, että vastustajasi vetää pelkästään ylös.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mitä veikkaatte MP:lla olleen? AJ? Vedin normaalin jatkobetin, jolla vihut aikaisemmin putosivat pois. Eihän KK näillä roposilla pelatessa ikinä lennä pakkaan, varsinkin kun tämä oli ainoa PF All-In hanska koko sessiossa.

A9s olisi hyvin looginen käsi pelata noin, maksaa pf-multiin ja maksaa allarit erinomaisella flopilla. Itseasiassa sillä kädellä olisi tässä aika massiivisen ohivedon uhri, kun on 3-way allareissa 78% pot equitilla mukana.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Hillo-ompun perussääntöjä pottilimittiin, ei mikään kattava lista, mutta muutamia ajatuksia:

1. Pelaa vain käsillä, jolla voit voittaa sekä ylä- että alapotin (tärkein sääntö!)
2. Vaikka lähes millä tahansa kädellä onkin mahdollisuuksia nutseihin, on tärkeää pelata vahvoilla lähtökäsillä, koska haluat pystyä maksamaan lyönnit flopilla tai lyömään itse. A2sA2s lienee paraslähtökäsi, ylipäätänsä ässävärinveto pikkukorteilla on hyvä käsi. Pari + A-väri+ pieni kortti on esimerkki vahvasta kädestä. Sen sijaan keskiwrappisuora QJoT9s ei ole kovin kaksinen hi-lo-käsi, vaikka onkin tavallisessa ompussa hyvä. Kovat ylänutsien vedot kuten AKsAKs ovat kuitenkin käyttökelpoisia, koska alapottia ei aina jaeta.
3. Ainoa streetti, jolla voi tuottoisasti bluffata on flop, ja silläkin vain max. kahta vihua vastaan
4. Vedä vain nutseihin !!! Mikäli floppi sulkee ylänutsit sinulta pois ja vetosi alanutseihin on ohut/haavoittuva, foldaa.
5. Ylänutseilla pyri lyömään korottaaksesi pottia, alanutseilla karkoittaaksesi toisia potista. Varsinki flopattu pöytäalanutsi on riskialtis käsi korottaa mikäli vihut ovat taipuvaisia maksamaan eikä sinulla ole mahdollisuuksia ylänutseihin.
6. Maksa isot reissut vain nutseilla tai vedoilla yhtäaikaan molempiin nutseihin
7. Session saamiseksi voitolliseksi riittää aivan hyvin se, että saa kerran ison scoopin (voittaa molemmat potit). Ns. nutpedlaaminen toimii alemmilla tasoilla varsin hyvin
8. Kaseilla ja seiskoilla on arvoa alapottiin vain, jos olet vakuuttunut, että vastustajasi vetää pelkästään ylös.



Siinä varmasti hyvät lähtökohdat H/L:n pelaamiseen, toki sitten mitä enemmän pelaa niin pystyy muokkaan omaa peliään, itseasiassa itsellä kulkee juuri H/L huomattavasti paremmin kuin Omaha. Ja juuri pelkästään ns. normaalista Omahasta oli puhe, kun kerroin että häviöö tulee nykysellään häviön perään.

Itse Omaha on varmaankin 10x aggressiivisempaa peliä kuin Holdem, joten kyllä kassakin hyvässä kuosissa saa olla, kun pöytään istuu. Itse ainakin pelaan Omahaa pienemmissä pöydissä kuin itse Holdemia.

Muutenkin itsellä on sellainen perussääntö, että pöytään ei laiteta kerralla sisään kuin max. 2% koko kassasta. (säännöt toki laitettu rikottavaksi)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
A9s olisi hyvin looginen käsi pelata noin, maksaa pf-multiin ja maksaa allarit erinomaisella flopilla. Itseasiassa sillä kädellä olisi tässä aika massiivisen ohivedon uhri, kun on 3-way allareissa 78% pot equitilla mukana.

Mietin kyllä tuon MP:n allareiden jälkeen kippaamista, mutta ei pysty KK:n kanssa, ainakaan kun on jo melko lailla pot committed. Itse en kyllä välttämättä re-reissattuun pottiin lähtisi A9s-handulla enää mukaan, koska silloin vastassa on kuitenkin yleensä iso pari tai AK. Tosin tein aika usein lageja re-reissuja , joten vihut eivät ehkä uskoneet, että kädessä oli KK.
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mietin kyllä tuon MP:n allareiden jälkeen kippaamista, mutta ei pysty KK:n kanssa, ainakaan kun on jo melko lailla pot committed. Itse en kyllä välttämättä re-reissattuun pottiin lähtisi A9s-handulla enää mukaan, koska silloin vastassa on kuitenkin yleensä iso pari tai AK. Tosin tein aika usein lageja re-reissuja , joten vihut eivät ehkä uskoneet, että kädessä oli KK.

MP oli CO, joten openreissun maksulla oli ihan hyvät mahkut päästä huppina positioon ässäsuittarilla. Tokaan maksuun 1:3 kertoimet suoraan ja buttonin todennäköisesti vain täydentäessä 1:4, jotenka kun kaikilla lähes täydet stäkit, jotenkuten siedettävä maksu. A9s on monessa mielessä rajakäsi, sillä voi vielä osua TPTK:hon flopilla, mutta silloin on iso riski joutua yliparin uhriksi.

Mitä tulee heron peliin, niin tuossa on pelkona lähinnä juuri tuo 9x-käsi ja jamppapari. Koska edeltä on menty all-in, niin tuossa ei voi olla kauhean montaa kahden käden yhdistelmää vihuilla, joita molempia johtaisi. Jos ekalle vihulle laittaa rangeksi minkä tahansa parin ja A9, ja tokalle JJ/99/x9s (x suurempi kuin 8), niin herolla on potista kiinni vain 8%. Mielenkiintoista kyllä taasen, jos toinen vihu lyö vaikka myöskin ysiparilla tai paremmalla, on herolla osuus potista 30% ja hero joutuu sijoittamaan siihen vain vaivaiset 16%.

Koska hero tarvitsee sen 16% potista, riittää voitolliseen koolimiseen se, että kaksi kertaa kolmesta siellä on se tiukempi range MP:llä ja kerran kolmesta löysempi. Eli call.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Kiitos kattavasta analyysistä. Täytyy myöntää, etten osaa ihan noin analyyttisesti ajatella ja siksi olenkin vain normaali paisti, jolla joskus käy munkki.

Noissa pikkupöydissä pelkällä agressiivisuudellakin pärjää mukavasti. Nimim. taas 2 biniä tienattu. Tosin nyt on tullut parempia käsiä. Tosin AJ veti riverillä QQ:sta ohi saaden setin mutta näitähän sattuu.

Mielenkiintoista miten paljon sessioilla on eroa. Nyt 4xQQ, 2xJJ, 1xKK, 1xAA ja 3XAK vajaan tunnin sisällä ja eilen ei mitään. Kaikki paitsi tuo yksi QQ pitänyt.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mietin kyllä tuon MP:n allareiden jälkeen kippaamista, mutta ei pysty KK:n kanssa, ainakaan kun on jo melko lailla pot committed.


No olihan tuo nyt helvetin huonosti pelattu sinulta pitkässä juoksussa, kun floppi ei tuonut mitään apua sinulle, toi parin pöytään ja yhtäkkiä joku flopin jälkeen lyö kaiken peliin. Aivan varmasti oli ainakin 9 kaverilla kädessä. Mahdollisesti JJ.

No, hyvin kävi tällä kertaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No olihan tuo nyt helvetin huonosti pelattu sinulta pitkässä juoksussa, kun floppi ei tuonut mitään apua sinulle, toi parin pöytään ja yhtäkkiä joku flopin jälkeen lyö kaiken peliin. Aivan varmasti oli ainakin 9 kaverilla kädessä. Mahdollisesti JJ.

No, hyvin kävi tällä kertaa.

I know. Mutta näissä pöydissä ei voi koskaan tietää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Moby,

korotat pre-flopilla selvästi alle potin, joten kerjäät tuosta multiway-pottia ja olet itse huonossa positiossa. Pistä ainakin potillisen korotus, itse suosittelen blindeiltä hieman yli potillista. Position merkitys pienenee, kun potissa on enemmän rahaa stäkkeihin nähden, joten paskasta positiosta kannattaa tyrkätä enemmän, sillä kätesi on todennäköisesti paras.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Moby,

korotat pre-flopilla selvästi alle potin, joten kerjäät tuosta multiway-pottia ja olet itse huonossa positiossa. Pistä ainakin potillisen korotus, itse suosittelen blindeiltä hieman yli potillista. Position merkitys pienenee, kun potissa on enemmän rahaa stäkkeihin nähden, joten paskasta positiosta kannattaa tyrkätä enemmän, sillä kätesi on todennäköisesti paras.

Minä olen tosi huono päässälaskussa mutta eikö potti ennen minun korotusta ole 60sx3 + blindit, eli 2,10€. Tarkoitus oli nimenomaan korottaa potillinen. Tarkoitus ei ollut mennä floppiin asti vaan PF all-in, mutta imago ei oikein sopinut tuohon ratkaisuun, koska pakka oli ollut todella kylmä ja suurimman osan stackista olin kerännyt post flop bluffeilla ja onnekkailla top(middlepair osumilla heikkoja loose/passive vihuja vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös