Viikonloppuna oli pitkästä aikaa hiukan aikaa pelailla rinkiä (melkein puoli tuntia!), kävin hakkaamassa ongamella NL-kympin kalaisia vesiä, tosin sen verran hakusessa touhu muutamassa jaossa kun lähdin rinkipaussin jälkeen kylmiltäni multitableamaan, että välistä mietti kuka se kala taas olikaan, hero vai vihu?. Onnistuin parilla hiukan (tai paljon) kyseenalaisella pelillä kuitenkin keräämään binin voitot. Tässä yksi niistä kommentoitavaksi sopulille ja muille alan miehille, lopussa muutama kysymys:
Poker Room skin
No Limit Holdem Ring game
Blinds: $0.05/$0.10
9 players
Stack sizes:
UTG: $10.30
UTG+1: $3.95
MP1: $12.45
Fisuhero: $11.85
MP3: $11.45
CO: $2.15
Button: $6.05
SB: $9.05
BB: $23.85
Pre-flop: (9 players) Fisuhero is MP2 with Kd Ks
UTG folds, UTG+1 raises to $0.25, MP1 calls, Fisuhero raises to $2.5, 5 folds, UTG+1 calls, MP1 calls.
Pöydässä oli koko ajan shortstäkit pelanneet rohkeasti pre-flopilla allareita, joten lähdin hakemaan preflopilla niitä mukaan, olin kohtuu varma, että UTG+1 lyö merkit parilla keskelle jos nokitan tarpeeksi pitkälle sen stäkkiä. No ei lyönyt mutta maksoi. MP1:n mukaanlähtö pisti miettimään. Halusin preflopilla simuloida fisumaista blindien varastuslyöntiä jollain JJ-66/Ax kädellä ja toivoin maksua/reraisea parilta tai AK-kädeltä. Tai sitten joku vaan lukisi että tight-kaveri kyllästyi loosejen rällästykseen ja vetää allarit keskinkertaisella showdown kädellä. Pöydässä oli tosiaankin lyöty aika railakkaasti preflop koko ajan mitä itse olin siellä ollut, muuten olisi lyönyt maltillisemmin.
Flop: :10h 6h 7s ($7.65, 3 players)
UTG+1 bets all-in $1.45, MP1 calls, Fisuhero raises all-in $9.35. MP1 folds.
Uncalled bets: $7.9 returned to Fisuhero.
Floppi ok prefloppiin ja omaan käteen nähden. UTG+1 löi heti kaikki sisään, MP1 maksoi lähes saman tien. Nyt MP1 oli maksanut aluksi preflopilla 2,5xBB ja heti perään maksanut raisen 22,5xBB normaalistäkeillä. Nyt se koolaa lähes instana? Ei mitenkään rationaalisen tuntuista peliä. Siellä voisi olla mielestäni ylipari, bottom/middlesetti tai värinveto. Jotenkin jäi sellainen olo, että MP1 ei uskaltanut lyödä hilloja keskelle, mikäli maksu olisi ollut hidastelua, sitä olisi joutunut miettimään hiukan pidempään. Koska kaveri ei näyttänyt vahvuutta ja slouvaaminen tuntui epätodennäköiseltä, ajattelin että ainoa vaihtoehtoni on all-in, kaverilla maksanee vain edeltä mutta saattaa foldata myös pari edellä olevaa peliä kuten AA,77 tai 66. Muilla korotuksilla en saa sitä foldaamaan mitään kiinni olevaa peliä tai nauloja, stäkeissä alkaa pohjat lähestymään. UTG+1:lla saattoi olla jo setti kiinni, mutten tuolla pottikertoimella foldaa sille.
Kaveri mietti melkein ajan loppuun ja foldasi. En suoraan sanottuna oikein keksi millä se oli liikenteessä, naulojen kanssa olisi ollut hulluutta vain maksaa preflop korotukseni ja toisaalta lähteä kolmantena 77/66-parilla tai Axs-kädellä noin isoon pottiin lisäkertoimien toivossa ei ole kauhean järkevää. Oma veikkaus on QQ tai JJ, ehkä ässäkuvasuittari. Se oli kuitenkin ollut aika tag pöydässä olo aikani, jotenka mitään A6s-tyyppistä en sille oikein uskonut.
Turn: As ($19.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.9)
River: 5h ($19.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.9)
Results:
Final pot: $19.9
UTG+1 lost 3.95 shows Qd Qc
Fisuhero bet 11.85 collected 19.30 net 7.45 shows Kd Ks
Kyssärit:
1. Riittääkö perusteeni yllä vetämään fullringistä noin kärjestä ylisuurta raisea? Lopputuloshan oli toki hyvä, mutta oltiinko nyt varin yläpäässä?
2. Mitä MP1:llä oli kädessään? Itse en keksi oikein mitään järkevää selitystä kuin ehkä QQ/JJ
3. Olisiko kuitenkin pitänyt lähteä hakemaan myös MP1:n stäkkäystä ja alkaa rakentamaan sidepottia? Jälkikäteen ajateltuna tuntuisi siltä, että olin liian hätäinen hätistelemään MP1:tä potista pois.