Pokerikeskustelu

  • 898 848
  • 6 377

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pakon sanelemana jouduin jälleen kotiuttamaan koko rollini pois laskuihin ja aloittamaan jälleen kerran alusta. Nyt lähdetään hakemaan nousua 30$ kassalla. Muutaman tunnin pelin jälkeen kassa on nyt 50$. On tää aina yhtä kettumaista hommaa.

Tavoitteena muutaman satasen kassa lähipäivinä ja siirtyä 50c pöytiin grindaamaan 500 Ongamen pojoa kasaan jotta saa 200$ bonarin pois kuleksimasta. Ensimmäiset 500 pojoa tuli 2 päivässä taalan pöydissä ja loppuihin meneekin sitten ikuisuus ku joutui kotiuttamaan kassan ja aloittamaan alhaalta uudestaan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
V-man kirjoitti:
Pakon sanelemana jouduin jälleen kotiuttamaan koko rollini pois laskuihin ja aloittamaan jälleen kerran alusta. Nyt lähdetään hakemaan nousua 30$ kassalla. Muutaman tunnin pelin jälkeen kassa on nyt 50$. On tää aina yhtä kettumaista hommaa..

Grindaaminen varsinkin liian pienellä rollilla ei kyllä ole kaikista mielekkäintä pokeria. Siihen vielä pieni downswing niin onkin todella hupaisaa.

Nuo ongamen pisteet taitavat olla pienissä pöydissä melkoisen urakan takana.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vision kirjoitti:
Nuo ongamen pisteet taitavat olla pienissä pöydissä melkoisen urakan takana.

Pisteiden keruuta auttaa ongamella, ainakin draw-pöydissä, aina ajoittain hieman vinksallaan oleva algoritmi. Tästä syttyy varmaan sota pernaveikon ja kumppanien kanssa.

Koska osaan pelata voittavaa pokeria, osaan myös intuitiivisesti laskea milloin mennään jossakin metsään. Varsinkin, kun kokemusta samoista geimeistä on jo vuoden päivät.

Luulon voisi todistaa oikeaksi tai vääräksi, tekisi muistiinpanot parista tuhannesta jaetusta kädestä, mutta enhän minä toisaalta siitä mitään kostuisi.

En ole kaikkein hyväuskoisimpia tai todellakaan tässä yksin luuloni kanssa. Omaan ja muidenkin voittavien pelaajien intuitioon luotan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Solomon kirjoitti:
Pisteiden keruuta auttaa ongamella, ainakin draw-pöydissä, aina ajoittain hieman vinksallaan oleva algoritmi. Tästä syttyy varmaan sota pernaveikon ja kumppanien kanssa.

Koska osaan pelata voittavaa pokeria, osaan myös intuitiivisesti laskea milloin mennään jossakin metsään. Varsinkin, kun kokemusta samoista geimeistä on jo vuoden päivät.

Voisihan tuon todistaa, tekisi muistiinpanot parista tuhannesta jaetusta kädestä, mutta enhän minä toisaalta siitä mitään kostuisi.

Ihan pirun hyvä. Tulevaisuus koomikkona jos loputkin matskusta on samaa luokkaa.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
OneBigRed kirjoitti:
Ihan pirun hyvä. Tulevaisuus koomikkona jos loputkin matskusta on samaa luokkaa.

Kyllä minä olen aiemminkin pokerikeskusteluun kirjoittanut. Muusta matskusta mainittakoon, että viimeksi kyseenalaistin nettipokerin moraalia jamyritin saada uuh, henkeen ja vereen -nettipokerin puolustajia näkemään kuun pimeän puolen.

Epäilisin tuon olleen tai olevan mielestäsi yhtä koomista kuin äskeinen viesti, josta toki ymmärrän, että todistustaakka on minulla, mutta kuten sanoin, vahvoja epäilyksiä on. Eipä niitä edes kannata kieltää itseltään tai muilta.

Toivottavasti sinulla on kokemusta ongamen draw-pelistä, kun tylytät vastapalloon.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen pahoillani jos en jaksa ottaa epäilyksiäsi riittävän vakavasti, mutta kun rigged-viestissä kerrotaan tuhansista käsistä niin silloin alkaa aina naurattaa.

Vielä kun lisäsit jo olevasi voitollinen pelaaja, niin mieleen tulee erään pokeritieto.fi sivuilla esiintyneen hoplaatin höpinät. Kaverilla oli oikein blogikin asiansa todistamiseksi, mutta se on näköjään kadonnut. Tilalle on tullut ihan asiallisesti pokeria käsittelevä blog.

Ei kai tämäkään pokeriketju olisi aito pokerikeskustelu ilman yhtä rigged-uskovaista.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Viikonloppuna oli pitkästä aikaa hiukan aikaa pelailla rinkiä (melkein puoli tuntia!), kävin hakkaamassa ongamella NL-kympin kalaisia vesiä, tosin sen verran hakusessa touhu muutamassa jaossa kun lähdin rinkipaussin jälkeen kylmiltäni multitableamaan, että välistä mietti kuka se kala taas olikaan, hero vai vihu?. Onnistuin parilla hiukan (tai paljon) kyseenalaisella pelillä kuitenkin keräämään binin voitot. Tässä yksi niistä kommentoitavaksi sopulille ja muille alan miehille, lopussa muutama kysymys:

Poker Room skin
No Limit Holdem Ring game
Blinds: $0.05/$0.10
9 players

Stack sizes:
UTG: $10.30
UTG+1: $3.95
MP1: $12.45
Fisuhero: $11.85
MP3: $11.45
CO: $2.15
Button: $6.05
SB: $9.05
BB: $23.85

Pre-flop: (9 players) Fisuhero is MP2 with Kd Ks
UTG folds, UTG+1 raises to $0.25, MP1 calls, Fisuhero raises to $2.5, 5 folds, UTG+1 calls, MP1 calls.

Pöydässä oli koko ajan shortstäkit pelanneet rohkeasti pre-flopilla allareita, joten lähdin hakemaan preflopilla niitä mukaan, olin kohtuu varma, että UTG+1 lyö merkit parilla keskelle jos nokitan tarpeeksi pitkälle sen stäkkiä. No ei lyönyt mutta maksoi. MP1:n mukaanlähtö pisti miettimään. Halusin preflopilla simuloida fisumaista blindien varastuslyöntiä jollain JJ-66/Ax kädellä ja toivoin maksua/reraisea parilta tai AK-kädeltä. Tai sitten joku vaan lukisi että tight-kaveri kyllästyi loosejen rällästykseen ja vetää allarit keskinkertaisella showdown kädellä. Pöydässä oli tosiaankin lyöty aika railakkaasti preflop koko ajan mitä itse olin siellä ollut, muuten olisi lyönyt maltillisemmin.

Flop: :10h 6h 7s ($7.65, 3 players)
UTG+1 bets all-in $1.45, MP1 calls, Fisuhero raises all-in $9.35. MP1 folds.
Uncalled bets: $7.9 returned to Fisuhero.

Floppi ok prefloppiin ja omaan käteen nähden. UTG+1 löi heti kaikki sisään, MP1 maksoi lähes saman tien. Nyt MP1 oli maksanut aluksi preflopilla 2,5xBB ja heti perään maksanut raisen 22,5xBB normaalistäkeillä. Nyt se koolaa lähes instana? Ei mitenkään rationaalisen tuntuista peliä. Siellä voisi olla mielestäni ylipari, bottom/middlesetti tai värinveto. Jotenkin jäi sellainen olo, että MP1 ei uskaltanut lyödä hilloja keskelle, mikäli maksu olisi ollut hidastelua, sitä olisi joutunut miettimään hiukan pidempään. Koska kaveri ei näyttänyt vahvuutta ja slouvaaminen tuntui epätodennäköiseltä, ajattelin että ainoa vaihtoehtoni on all-in, kaverilla maksanee vain edeltä mutta saattaa foldata myös pari edellä olevaa peliä kuten AA,77 tai 66. Muilla korotuksilla en saa sitä foldaamaan mitään kiinni olevaa peliä tai nauloja, stäkeissä alkaa pohjat lähestymään. UTG+1:lla saattoi olla jo setti kiinni, mutten tuolla pottikertoimella foldaa sille.

Kaveri mietti melkein ajan loppuun ja foldasi. En suoraan sanottuna oikein keksi millä se oli liikenteessä, naulojen kanssa olisi ollut hulluutta vain maksaa preflop korotukseni ja toisaalta lähteä kolmantena 77/66-parilla tai Axs-kädellä noin isoon pottiin lisäkertoimien toivossa ei ole kauhean järkevää. Oma veikkaus on QQ tai JJ, ehkä ässäkuvasuittari. Se oli kuitenkin ollut aika tag pöydässä olo aikani, jotenka mitään A6s-tyyppistä en sille oikein uskonut.

Turn: As ($19.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.9)
River: 5h ($19.9, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.9)

Results:
Final pot: $19.9
UTG+1 lost 3.95 shows Qd Qc
Fisuhero bet 11.85 collected 19.30 net 7.45 shows Kd Ks

Kyssärit:
1. Riittääkö perusteeni yllä vetämään fullringistä noin kärjestä ylisuurta raisea? Lopputuloshan oli toki hyvä, mutta oltiinko nyt varin yläpäässä?
2. Mitä MP1:llä oli kädessään? Itse en keksi oikein mitään järkevää selitystä kuin ehkä QQ/JJ
3. Olisiko kuitenkin pitänyt lähteä hakemaan myös MP1:n stäkkäystä ja alkaa rakentamaan sidepottia? Jälkikäteen ajateltuna tuntuisi siltä, että olin liian hätäinen hätistelemään MP1:tä potista pois.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
OneBigRed kirjoitti:
Olen pahoillani jos en jaksa ottaa epäilyksiäsi riittävän vakavasti, mutta kun rigged-viestissä kerrotaan tuhansista käsistä niin silloin alkaa aina naurattaa.

Noo, kyllä pari tuhatta kättä riittää osoittamaan todennäköisyyksien olevan pielessä, jos metsään mennään oikein rymisten. Uskovaisuus on näköjään kivaa. Mielellään kyllä todistaisi jumalansa olemattomaksi, jos jokin simppeli aikaa vievätön keino löytyisi.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Solomon kirjoitti:
Noo, kyllä pari tuhatta kättä riittää osoittamaan todennäköisyyksien olevan pielessä, jos metsään mennään oikein rymisten. Uskovaisuus on näköjään kivaa. Mielellään kyllä todistaisi jumalansa olemattomaksi, jos jokin simppeli aikaa vievätön keino löytyisi.

Voisitko perustella? Kyseessä on siis 5-draw ja väitteesi on se, että korttien jakaminen poikkeaa normaalijakaumasta kuinka paljon? Miten havaittu, miten tilastoitu?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Solomon kirjoitti:
Noo, kyllä pari tuhatta kättä riittää osoittamaan todennäköisyyksien olevan pielessä, jos metsään mennään oikein rymisten.

OK. Ei tätä keskustelua kannata jatkaa, se on hedelmätöntä molemmille osapuolille.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Solomon kirjoitti:
Noo, kyllä pari tuhatta kättä riittää osoittamaan todennäköisyyksien olevan pielessä, jos metsään mennään oikein rymisten. Uskovaisuus on näköjään kivaa. Mielellään kyllä todistaisi jumalansa olemattomaksi, jos jokin simppeli aikaa vievätön keino löytyisi.

Kaksi tuhatta kättä on yksi kärpäsen paska. Pari sataa tuhatta kättä riittää minulle.

Palaa asiaan tämän jälkeen.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Major Julli kirjoitti:
Voisitko perustella? Kyseessä on siis 5-draw ja väitteesi on se, että korttien jakaminen poikkeaa normaalijakaumasta kuinka paljon? Miten havaittu, miten tilastoitu?

Havaittu intuitiolla, ei tilastoitu. Tämä kai kävi itsellesikin selväksi jo aiemmasta viestistä, joten kysymyksesi lienee retorinen.

Retoriseen kysymykseen minun ei puolestaan tarvinne vastata, siihen olet jo mielessäsi vastannut. Solomon on ääliö.

Vakuudeksi Noose tai joku toinen saisi kyllä käydä hakkaamassa samaa peliä ongamella päivittäin vuoden päivät, lytätä sitten minut uudestaan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Major Julli kirjoitti:
Kyssärit:
1. Riittääkö perusteeni yllä vetämään fullringistä noin kärjestä ylisuurta raisea? Lopputuloshan oli toki hyvä, mutta oltiinko nyt varin yläpäässä?
2. Mitä MP1:llä oli kädessään? Itse en keksi oikein mitään järkevää selitystä kuin ehkä QQ/JJ
3. Olisiko kuitenkin pitänyt lähteä hakemaan myös MP1:n stäkkäystä ja alkaa rakentamaan sidepottia? Jälkikäteen ajateltuna tuntuisi siltä, että olin liian hätäinen hätistelemään MP1:tä potista pois.

1. Parempi se on lyödä kunnolla pf NL10. Tällä tasolla näkee 15xBB reissuja maksettavan Ax ja välillä jopa millä tahansa suittareilla. Yksikin A floppiin ja vihu lyö merkit keskelle niin jatko on pirun paljon vaikeampaa. QQ tai JJ olisi reissannut pf. Ehkä jopa lyönyt merkit keskelle.

2. Ax suittarit mutta ei herttaa, 33 tai 22 olisivat villit veikkaukseni.

3. Ei. Turha ruveta kikkailemaan tuohon boardiin. Vihulla taskussa esim. A9 ja turnilta 8 niin tämäkin olisi mennyt badbeat osastolle.

Eilen tuli melko hupaisa käsi itselleni.

6max vision button QQ taskussa.

Utg+1 reissaa 3xBB johon lyön potillisen päälle. SB lyö merkit keskelle ja BB heti perässä. Alkuperäinen reissaaja miettii hetken ja lyö merkit keskelle. Jokaisella oli min. puoliksi täydet stackit takanaan ja minä pohdin hetken haluanko gamblata binin verran kolmea vihua vastaan. Kippaan kortit ja vihut näyttävät : utg+1 KAo SB JJ ja BB 67s. BB vetää turnilta värin ja nappaa mukavan kokoisen potin. En ollut uskoa silmiäni kun en nähnyt AA tai KK yhdelläkään taskussa. Kertoimet olivat kohdallaan mutta en olisi koskaan uskonut johtavani tuossa tilanteessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noose kirjoitti:
On kyllä aika lyömätön intuitio jannulla.
Luultavasti tuo intuitio toimii vain Ongamella. Saittihan on rigged, jos toisella saitilla on vain paremmat pelaajat.

t. nimim. heitin kolme klaavaa peräkkäin - RIGGED!
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noose kirjoitti:
On kyllä aika lyömätön intuitio jannulla.

Päin vastoin sitä on tässä lyöty kuin naapurin sikaa.

Kynnys epäillä julkisesti jotakin tuollaista kasvojen menettämisen pelossa ei ole kovin pieni, toisaalta tottakai ryöpytyksen jälkeen äkkiä haluaa minimoida vahingot ja myöntää olevansa väärässä. Pelihuoneilla toden totta pitäisi olla mitään järkevää motiivia tehdä vilppiä. Toki isojen käsien kasaantumisilla saadaan nyhdettyä enemmän rakea, mutta hyöty riskiin nähden on mitätön.

Leon kirjoitti:
Luultavasti tuo intuitio toimii vain Ongamella. Saittihan on rigged, jos toisella saitilla on vain paremmat pelaajat.

Mitähän tämäkin nyt tarkoitti?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Solomon kirjoitti:
Mitähän tämäkin nyt tarkoitti?
En ole Noose, mutta eipä Noose tuota toisaalta kirjoittanutkaan.

Yritin leikkisästi ja rivien välistä vihjata, että monet rigged-väitteet pohjaavat ihan puhtaasti sille, että "tällaista sattuu vain Ongamella!". Jos jossain toisella saitilla ei tapahdu mystisiä ohivetoja, se voi joskus johtua jopa siitä, että hyvä pelaaja tekee suhteellisen harvoin ratkaisuja, mitkä showdownissa paljastuvat voittoisasta lopputuloksesta huolimatta hölmöiksi pitkällä aikavälillä ajateltuna. Jopa pitemmällä kuin 2000 jakoa.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Leon kirjoitti:
Yritin leikkisästi ja rivien välistä vihjata, että monet rigged-väitteet pohjaavat ihan puhtaasti sille, että "tällaista sattuu vain Ongamella!". Jos jossain toisella saitilla ei tapahdu mystisiä ohivetoja, se voi joskus johtua jopa siitä, että hyvä pelaaja tekee suhteellisen harvoin ratkaisuja, mitkä showdownissa paljastuvat voittoisasta lopputuloksesta huolimatta hölmöiksi pitkällä aikavälillä ajateltuna. Jopa pitemmällä kuin 2000 jakoa.

Näin varmasti on, vaikken toki tiedä minkä tasoista vetopokeria muualla pelataan. Sinänsä olen iloinen kaikkein hurjimmista ohivedoista, koska silloin tietää pelaavansa erittäin hyvin odotuksin oikeassa seurassa.

Leon kirjoitti:
Jopa pitemmällä kuin 2000 jakoa.

Noh, jonkun hölmöläisen toistuvan pelitavan (vetopokerissa esim. limppi etupositiosta pikkuparilla) tulee kyllä osoittautua todennäköisyyksien puitteissa kannattamattomaksi vähemmässä kuin 2000 toistossa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Viimeksi muokattu:

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Major Julli kirjoitti:
2. Mitä MP1:llä oli kädessään? Itse en keksi oikein mitään järkevää selitystä kuin ehkä QQ/JJ

Käsi voisi olla jopa ATs ei herttaa, mutta tuon sinun all inisi jälkeen kaveri on alkanut pohtia SINUN korttejasi, millä sinä vetäiset tuosta merkit keskelle. Lopputuloksena varmaankin ollut setti, ylipari tyyliä AA/KK tai sitten coinflip, jossa haet herttaväriä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
tinkezione kirjoitti:
https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=197648676
https://www.pokernetwork.co.uk/games/handhistory/?gameCode=P4&handNumber=197979899

Molemmissa tapauksissa käsitys oman käden vahvuudesta oikein ja mikäs muu se sieltä huutelee kuin riverin ohiveto allareista. En minä noita allareiden maksujakaan oikein kummassakaan tilanteessa käsitä.

That's poker.
That's poor poker. Siis tuo jälkimmäinen. Ekassa sulla kävi paska flaksi, tokassa teit sen itse. Olet liikkeellä melko pienellä stäkillä, mutta ei vielä mitään paniikkia tehdä muuveja. Sinulla ei ole positiota ja kätesi on surkea. Ja sitten teet mystisen minireissun pf. Mitä oikein hait sillä? Osoititko voimaa? Rakensitko nerokasta ansaa? Turnilla tilanteesi näyttää toki hyvältä, mutta riverillä saat ansiosi mukaan.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Leon kirjoitti:
That's poor poker. Siis tuo jälkimmäinen. Ekassa sulla kävi paska flaksi, tokassa teit sen itse. Olet liikkeellä melko pienellä stäkillä, mutta ei vielä mitään paniikkia tehdä muuveja. Sinulla ei ole positiota ja kätesi on surkea. Ja sitten teet mystisen minireissun pf. Mitä oikein hait sillä? Osoititko voimaa? Rakensitko nerokasta ansaa? Turnilla tilanteesi näyttää toki hyvältä, mutta riverillä saat ansiosi mukaan.

Ax pieksee satunnaiskädet kuitenkin, ja pf minireissulla sai karsittua pelaajia pois. Sijoitus turnauksessa oli tuossa kohti ~140 out of 180 jäljellä olevasta ja voitostahan noissa pelataan - turnilla koin, että kolmoset olisi erittäin hyvä sauma tuplata, varsinkin kun stack pienemmällä korotuksella häviämisellä olisi jäänyt pelottavan laihaksi uutta nousua ajatellen. Mainittakoon myös, että jälkimmäinen käsi ei ole tyypillinen tapani pelata ässää pikkukickerillä. Ei minulla itselläni silti olisi ollut kanttia maksella kärkipareilla all-inejä vihun osoittaessa panostushaluja.
 
Viimeksi muokattu:

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
tinkezione kirjoitti:
Molemmissa tapauksissa käsitys oman käden vahvuudesta oikein ja mikäs muu se sieltä huutelee kuin riverin ohiveto allareista. En minä noita allareiden maksujakaan oikein kummassakaan tilanteessa käsitä.

Saanko kysyä miksi et ensimmäisessä kädessä korottanut jätkäparilla ennen floppia? Nyt vain maksoit 3xBB korotuksen isosta blindista ja jouduit pelaamaan huonosta positiosta ties mitä roskaa vastaan. Lyömällä ennen floppia kunnolla kylkeen (esim. korottamalla jonnekin 200-250:n tienoille) olisit mielestäni päässyt paremmin selville siitä missä mennään ja myös mahdollisesti saanut pudotettua spekulatiiviset kädet ulos ennen floppia (mikä ei tosin noissa vitosen turneissa läheskään aina onnistu). Nythän siellä olisi aivan hyvin voinut flopilla olla vastassa esim. viitos- tai kuutossetti, sen verran halpaa floppia kavereille tarjosit. Tuosta TPTK:lla all-inin maksusta varsinkin ensimmäisellä tasolla olen samaa mieltä kuin sinä, järjettömän huono peli.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Rygge kirjoitti:
olisit mielestäni päässyt paremmin selville siitä missä mennään ja myös mahdollisesti saanut pudotettua spekulatiiviset kädet ulos ennen floppia (mikä ei tosin noissa vitosen turneissa läheskään aina onnistu)

Ihan hyvä pointti. Epäilen tässä tapauksessa, josko vihu olisi ATo:taan kuitenkaan ennen floppia kipannut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
tinkezione kirjoitti:
Ax pieksee satunnaiskädet kuitenkin, ja pf minireissulla sai karsittua pelaajia pois. Sijoitus turnauksessa oli tuossa kohti ~140 out of 180 jäljellä olevasta ja voitostahan noissa pelataan - turnilla koin, että kolmoset olisi erittäin hyvä sauma tuplata, varsinkin kun stack pienemmällä korotuksella häviämisellä olisi jäänyt pelottavan laihaksi uutta nousua ajatellen. Mainittakoon myös, että jälkimmäinen käsi ei ole tyypillinen tapani pelata ässää pikkukickerillä. Ei minulla itselläni silti olisi ollut kanttia maksella kärkipareilla all-inejä vihun osoittaessa panostushaluja.
Toivottavasti se tyypillinen tapasi on fold pf tuossa tilanteessa. Yritä nyt kuitenkin ymmärtää, että satunnaiskäsiä on tulossa vuoroon vielä sinun jälkeesikin. On eri asia olla edellä yhtä satunnaiskättä kuin viittä. Etkä ole edes erityisen paljon edellä sitä yhtäkään. Stäkkisi ei salli minkäänlaista hutia ja sitoudut pottiin käytännössä flopilla, jos teet muuta kuin check/fold. Jos haluat karsia käsiä, tee se kunnolla, korota reippaasti. Ongelmaksi tosin tulee se, että saat maksut vain oikeasti hyviltä käsiltä ja olet luultavasti jo valmiiksi perässä. Hyvässä tapauksessa saat blindit pöllittyä. Riski-tuotto on tuolla kädellä ja stäkillä niin huono, että fold on ihan oikeasti ainoa vaihtoehto, jos haluat jatkaa turnausta edes kohtuullisista asemista. Jätä se WPT:n katsominen vähemmälle ja opiskele ABC-pokeri ensin kunnolla.

Se ensimmäisen esimerkin JJ ei mielestäni ole niin suoraviivainen tilanne kuin Rygge tuossa vihjaa. Turnauksen loppuvaiheessa tilanne olisi aivan toinen, kun on edes jonkinlainen table image luotuna ja stäkit näyttelevät suurta osaa. Ykköstasolla JJ oop multiway-potissa ei nyt vain ole käsi, millä haluaa riskeerata koko lopputurnauksen. Halpa floppi kiinnostaisi ainakin minua huomattavasti enemmän. Tuossa kuitenkin UTG veti 3xBB raisen ja sai perästään kaksi maksajaa. Odotettavissa on siis flopille joka tapauksessa populaa ja ylikortteja nähdessään paukut loppuvat yksinkertaisesti kesken. Setin metsästys ei siis ole ollenkaan paska vaihtoehto. Ja tällä kertaa flop oli suotuisa. Paskaa tuuria edelleen imho.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös