V-man kirjoitti:
1/25? Tuohan riippuu ihan pelaako shorttia vai fullia eikä sitä voi muutenkaan nuin laskea. Sanoisin ennemminkin että pikkupöydissä yllättävien preflop allinnien heittäjällä on erittäis suurella todennäköisyydellä ässät. Ei kuitenkaan niin suurella (eli alle 50% kevyesti kuitenkin) että kunkkuja kannattaisi koskaan pois heittää. Pikkupöydissä KK kättä ei kyllä kannata kipata ikinä preflop. Jengi puskee allin millä tahansa kuvaparilla miten sattuu.
Kait kun pitää sellaista perussääntöä, että saadessasi AA/KK-kuoraan on päätavoite saada vihulta preflop all-in, on aika helppo pelata. Kyllä kunkuilla sen AA:n lukeminen kaverille vaatii aika paljon tietoa ja lukukykyä, ja helposti ne kerrat jolloinka heität KK pakkaan ja siellä on AA eivät korvaa menetystä, joka syntyy kun heität KK pakkaan ja siellä ei ole AA. Kunnon insta-korotus omalla vuorolla vielä lisää voittoa tästä, koska useammin laitat itseäsi huonomman käden maksamaan alakynnessä kuin korotat nauloja vastaan.
Morgoth kirjoitti:
Tosin NL on peli, joka pitää itse vähän kantapään kautta oppia ja pelipyödässä vasta ne kirjojen jutut avautuvat, jos ovat avautuakseen. Tosin tiedä onko noista opeista enemmän hyötyä tai haittaa jossakin pikkupyödissä :)
Mitä taasen tulee Sklanskyn teorisointiin, olen ainakin itse alkuhämmenyksen jälkeen saanut aika paljonkin irti, kun olen alkanut suhteuttaa vastustajan peliä siihen työkalupakkiin, jonka uskon vihun omaavan. Samoin en kuvittele vastustajan seuraavan peliäni niin tarkasti, että kannattaa rakentaa monimutkaisia usean kierroksen bluffeja, c-bettiä ja lyöntiä turnilla lähinnä, kun vihu tuntuu järkevältä ja pelokkaalta, check-raise bluffia samoin.
Eniten itseasiassa sain irti siitä tasoajattelusta, koska sen oikealla tavalla sisäistettyäni olen osannut paremmin muunnella pelitapaani vastuksen mukaan ja tunnistanut itseäni paremmat ja huonommat pelaajat paremmin. Loppujen lopuksi suurin EV on pelata itseään huonompia vastaan.