ApZu kirjoitti:
Vaikka sä nyt tuossa saitkin hyvän osuman flopilta, niin miksi pelaat heikkoja ässiä? Itse ainakin kiskoisin tuon A7offin mäkeen jos täytys maksaa 1/3 stäkistä pf (siis tuota maksua mä itseasiassa kritisoin). Olkoonkin että M-luku lähenee 10, niin en mä lähtis tossa riehumaan tuolla kädellä, koska mille kädelle sä ton quenttin laitoit jonka sä biittaat (muista sääntö, täytyy olla parempi käsi millä maksaa verrattuna siihen että millä korottaa). Pahimmassa tapauksessa sä oisit ollut tossa dominoituna (ässä ja mikä tahansa isompi kortti kuin seiska). Itse en ainakaan halua olla pakan armoilla floppia odotellessa noin pienellä M-luvulla. Parempi tilanne olisi varmaan tullut myöhemmin quentin eliminoitua nuo kaksi jeppeä. Sä oisit myös samalla siirtynyt kaksi sijaa lähemmäs rahasijoja.
Leon kirjoitti:
A7-offarilla call n. 30% chipeistä ilman positiota? No, saadaan lukea noita vitutusviestejä luultavasti aika paljon lisääkin. Jos et ole lukenut pokerikirjallisuutta, nyt on hyvä hetki aloittaa. Vaikka Harringtonin ykkösosa nyt alkuun. En halua olla negatiivinen, mutta tuossa callissa ei ollut mitään hyvää.
Tuossa pelissähän tapahtui kaksi pahemman luokan virhettä. Ensimmäiseksihän mun ei todellakaan olisi pitänyt lähteä mukaan flopille quenttin lyömisen jälkeen, olisi positioni ollut sitten ihan mikä tahansa. Sen ymmärtämiseen ei pokerikirjoja tarvitse lukea. Kun JiiJii10 sitten vielä reissasi, niin edellisen callin jälkeen, ei enää ollut mitään järkeä foldata. Toinen virhe tulikin sitten quentiltä, kun ässän ilmestyttyä pöytään vastasi mun all inniin rouvaparilla.
On sanottava, että tossa preflop-vaiheessa sattui todella musta hetki. Voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että vastaavassa tilanteessa, on 99 prosenttisesti laput lentäneet buttonin alle ja huomattavasti paljon paremmillakin läsyillä.
Sen verran olen tapahtunutta analysoinut, että tiedän kyllä tarkalleen(ainakin osan) syyn pelini totaaliseen hajoamiseen. Pitkä alamäki, jatkuvat ohivedot selkeillä johtokäsillä(flopista setit, suorat) viimeistään riverillä all in-tilanteissa, tuohon kun vielä lisää peräkkäisissä sittareissa useat hyvät pre-flop kädet(AK-Js), jotka jouduin 5-8*bb:n reissaamisteni jälkeen flopissa heittämään menemään, niin soppa oli valmis. Päässä kiehui ja vitutuskäyrä oli huipussaan. Tuo viesti olisi ehkä pitänyt jättää postaamatta, mutta saatuani virhe callin jälkeen flopista johtokäden, jonka häviän (taas) riverillä, niin vitutuksen multihuipentuma oli valmis. No nyt se on ainakin ylhäällä, jos joskus taas tarvitsen muistutusta siitä, kuinka ei pidä pelata.
Ja Leonille vielä, että kyllä kirjoja on tullut luettua, mutta onko niistä mitään opittu on taas toinen asia. Tuon Harrington on hold'em: volume 1: strategic playn olen lukenut Ainakin vielä toistaiseksi olen voittava pelaaja ja toivottavasti sellaisena myös pysyn. Rolli vaan on välillä kovilla pitkissä alamaissa, mutta tähän asti niistä on aina onnistuttu nousemaan. Pokeri on minulle harrastus muiden joukossa, jolla voin rahoittaa muita harrastuksia ja siksi rolli on välillä vähän pieni.
P.S. Tuon Harringtonin ykkösen olen joskus lukenut. Mitä kakkos- ja kolmososa käsittelevät?