Pokerikeskustelu

  • 903 955
  • 6 377

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Ja jos tuntuu siltä, että on hankala lukea vastustajan saama suora, voi tässä tilanteessa auttaa http://www.pokerisivut.com/pokerikoulu.php?art=ohjeetshort sivun toinen kuvallinen erimerkki. Kannattaa lukea huolella kuvan alta kuvaus, kuinka suora on mahdollista saada. Voin väittää, että harva pelaaja huomaa tuossa tilanteessa edes itse saaneensa suoran (nimeen omaan tuossa esimerkin lopussa kuvatuilla kahdella kortilla, jotka turn ja river tuovat)!
 

Morgoth

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Paska juttu vain, että rahallisesti olen tappiolla aika vitusti tuolla kädellä.

Millä käsillä olet rahallisesti eniten voitolla (J9o?) ja tappiolla(AA?)?

Nettipokerissa tuo pelin sekoittaminen on yksi veen hailee. Peliseura ei ole niin pitkään samaa, että sillä olisi mitään merkitystä.

Eh, sitten vielä valitat että kukaan ei maksa sun pre-flop korotuksia AAlla?

Vinkki. Opettele lukemaan. Minä kyllä tiedän millailla käsillä olen hävinnyt.

Olen melko varma, että sulla ei ole mitään faktaa tai tilastoja vaan omia mielikuvia, jotka on värittyneet oman fiiliksesi mukaan joista sitten teet omia tulkintojasi (AA on 'paska käsi' jne.) ja pahinta (itsellesi siis) että luulet vielä pystyväsi 'objektiivisesti' analysoimaan peliäsi, jota en viestiesi perusteella usko. Toisaalta ihan sama minulle miten pelaat ja mitä kuvittelet, mutta ihan ystävälisenä neuvona: Hanki PokerOffice, PokerTracker tai vastaava. Siitä voi kummasti olla hyötyä SINULLE ITSELLESI.

Sinä taasen voit omilla analyyseillasi pyyhkiä niin pitkään persettä, kun koet ne ensimmäiset kunnon ohivedot. Voi olla varmaan kova päivä, kun se AA ei olekkaan kuolematon käsi.

Lopetan sinä päivänä pokerin kun häviän AAlla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
seisnauraa kirjoitti:
Näin toteat tuolla aiemmin. Eikö tästä pysty aika helposti ynnäilemään, että kun pitkässä juoksussa saat näitä itsellesi suosiollisia tilanteita riittävästi, jäät niissä voitolle. Vai voitko kertoa, miksi näin ei kävisi? Oletko vain liian epäonnekas?

Mitenkähän pitkä se juoksu on sitten? Kun nyt juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei kunto riitä maaliin asti.

Ja tuskin minä sen epäonnekkaampi olen kuin kukaan muukaan. Nyt on vain jostain syystä todella "hieno" jakso menossa.


P.S. Hienoa, kun pääsin sinun allekirjoitukseen. Jotain iloa sentään tästä paskasta ;)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
repe_joke kirjoitti:
Mitenkähän pitkä se juoksu on sitten? Kun nyt juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei kunto riitä maaliin asti.

Montako buy-iniä olet pudonnut tämän huonon jakson aikana?

edit: ...ja kuinka paljon käsiä yhteensä tänä aikana?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Nettipokerissa tuo pelin sekoittaminen on yksi veen hailee. Peliseura ei ole niin pitkään samaa, että sillä olisi mitään merkitystä.

Totaalista paskaa tuo väite. Ainakaan itseni ei tarvitse shorttipöydässä istua kuin kierros-kaksi (kymmenisen jakoa), että pystyn tekemään mielikuvan vihun pelityylistä ja nimenomaan rangesta, millä he pelaavat. Ja ne pelaajat, jotka pelaavat paljon (leveämmällä rangella), saavat myös paljon maksuja omille monstereilleen. Ja sillä se raha pitkällä tähtäimellä tehdään. Jos taas pelaaja on korottanut pf viimeksi "vuonna miekka ja kirves", hänen korotustaan en katso shortissa edes AQo:lla. Toista pelaajaa vastaan saattaisin lyödä kylkeen AQo:lla ihan reippaastikin. Ja tällaiset pikariidit saa helposti neljää shorttipöytää multitablettamallakin.

Esimerkiksi itse NL50 shorttipöydässä nimenomaan lyön avaamattomaan pottiin edellisistä peleistäni riippuen melkein aina pf sen 4xBB Axo-käsillä, huomattavastoi yli puolet kerroista KQ, KJ ja KT-tyyppisillä käsillä, aina 77-AA. Tämän vuoksi saan maksuja A9o:lta, KJo:lta, pikkupareilta jne jne. Metapuolen peliähän tämä pitkälti on, kun oikeasti rahasta pelataan.

Tuli muuten mieleen, älä ota henkilökohtaisesti. Muistan hyvin elämäni helpoimman hu-matsin. Se oli erästä "Repe82":sta vastaan muistaakseni Ongamen verkossa. Maksoi lyönnin vain hyvällä kädellä ja korotti vain kovilla käsillä. Itse sitten piti vaan katsoa, mitä toinen tekee. Jos löi, pitäköön blindini. Jos ei lyönyt, varastin. Hitaasti, mutta varmasti tuli putsattua parit buy-init. Tästä nyt on aikaa todella kauan, joten varmaan kyseisen pelaajan "taso" on noussut ja tyyli muuttunut tästä ajasta huomattavasti, mutta kuitenkin ymmärtänet, mitä tarkoitan. Tuli tuosta kirjoituksesta vaan pieni flashback. Vein silloin tätä pelaajaa kuin pässiä narussa, koska pelasin hänen korttejaan vastaan, en omia korttejani. Esimerkiksi hän reissasi pf sb:sta 4BB, kippasin taskussa olleen JJ:n suoraan, koska tiesin olevani tuolla kädellä joko coinflipissä tai 80-20 underdog. Näytti kipattuani AA:n. Olisin tuon matsin vienyt, vaikka en olisi omia korttejani nähnyt koko session aikana kertaakaan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Expektin sittareissa nuo Pokertracker ja PokerOffice ei ilmeisesti toimi. Tietääkös joku jotain samankaltaista ohjelmaa, joilla omaa peliä voi Expektillä tarkkailla?
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
repe_joke kirjoitti:
Sinä taasen voit omilla analyyseillasi pyyhkiä niin pitkään persettä, kun koet ne ensimmäiset kunnon ohivedot. Voi olla varmaan kova päivä, kun se AA ei olekkaan kuolematon käsi.

Tajuatko yhtään miten säälittävältä itkemisesi kuulostaa?

AA on Texas Holdemin paras ja tuottoisin käsi - voit kysyä tältä keneltä tahansa ammattilaiselta - harrastelijatkin voivat tämän sinulle kertoa.

Kirjoituksistasi 95% on paskaa, joten luin vain hieman alusta. Aloin ottaa lämpöjä jo ensimmäisen viiden prosentin kohdalla. Ihan hyvää trollausta tosin. Kippaa ne ässät sitten preflop ja lopeta tuo itkeminen, jos tuottaa noin saatanasti mielipahaa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Itselläni on PO:ssa kerätty viikon ajalta 3500 kättä full NL10:ä ja vajaa satanen on voittoa. Näistä parhaat kädet näyttävät seuraavaa:

AA + 4$
AK + 28$
KK + 20$
QQ + 22$
JJ + 11$

Isot kädet voittavat selvästi eniten ja toisaalta lyhyellä aikavälillä melkeinpä kaikkea voi tapahtua. Moni olisi tunaroinut kohtaamissani tilanteissa AA:n tappiolle. Siitä huolimatta uskoni on kova koko kvintettiin.

Fullissa omaa peliä ei tarvitse sekoittaa millään tavoilla. Shortissa korotuksia aina jokaisella parilla ja suittareilla, jos vain pääsee avaamaan. Varmasta positiosta voi napsuttaa vieläkin suuremmalla rangella.

Pokeriin on valitettavasti pesiytynyt kummallisia muotitermejä, jotka ymmärretään yleensä täysin väärin. "Pelin sekoittaminen" ei todellakaan tarkoita oman pelin sekoittamista, vaan ihan normistrategiaa. "Potin manipuloiminen" on toinen ns. hämäystermi, joka ei myöskään oikein vastaa tarkoitustaan. Se tarkoittaa pääosin sitä, että vedoilla lyöt sen puoli pottia, joilla "yleensä" varmistat suotuisat implarit, vaikka joku korottaisikin.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
repe_joke kirjoitti:
Se on kiva, että muilla ne naulat pitää. Itselläni ei ole pitänyt. Ei nyt sillä, että olisi mikään muukaan käsi pitänyt viime aikoina.

Ja sitten kun tulee niitä bad beatteja pari lähekkäin, niin pelaa paskoilla käsillä ja häviää loputkin.
Pitänee varmaan seuraavaksi opetella lopettamaan, kun tulee se ensimmäinen bad beat.

Tänkin luin.

Ei ole kyse siitä että muilla ne naulat pitää. Muut vain ymmärtävät sen, että niillä nauloillakaan ei pysty voittamaan joka hanskaa mitä pelaa. Välillä tulee paskoja putkia, mutta ne tulee ja menee. Jos jäät näissä putkissa itsesäälimään, niin todennäköisesti sinulla ei ole pokerinpelaamiseen tarvittavaa luonnetta ja pitkäjänteisyyttä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Pokeriin on valitettavasti pesiytynyt kummallisia muotitermejä, jotka ymmärretään yleensä täysin väärin. "Pelin sekoittaminen" ei todellakaan tarkoita oman pelin sekoittamista, vaan ihan normistrategiaa. "Potin manipuloiminen" on toinen ns. hämäystermi, joka ei myöskään oikein vastaa tarkoitustaan. Se tarkoittaa pääosin sitä, että vedoilla lyöt sen puoli pottia, joilla "yleensä" varmistat suotuisat implarit, vaikka joku korottaisikin.

No kyllä tämäkin on kummallista kommentointia. Jos joku lyö rahapöydässä vetoisaan pöytään puoli pottia, niin hirvittävän vaikea ei ole sanoa, että kädessä ei ole mitään valmista. Lisäksi potin kontrollointi todellakin on tärkeää. Jokainen hyvä pelaaja miettii esim. floppaamallaan monsterilla lyöntien koot siten, että saa koko stäkin kehiin viimeistään riverillä. Yksi suurimpia position tuomia etuja on juuri tuo potin kontrollointi.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pysyn kannassani, että "pelin sekoittaminen" ja "potin manipuloiminen" ovat yhtä pahasti väärinymmärrettyjä termejä, kuten ovat esim. "brändi" ja "aktualisoitunut itse". Mutta annetaan vaan 2plus2-uskovaisille vapaus uskoa tiukasti kaikkiin näihin hullutuksiin.

Olen lukenut Sklanskyni ja tiedän, että kun lyön sen 60% floppiin, niin pelaan lähes optimipeliä, johon ei ole olemassa kunnollista lääkettä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Pysyn kannassani, että "pelin sekoittaminen" ja "potin manipuloiminen" ovat yhtä pahasti väärinymmärrettyjä termejä, kuten ovat esim. "brändi" ja "aktualisoitunut itse". Mutta annetaan vaan 2plus2-uskovaisille vapaus uskoa tiukasti kaikkiin näihin hullutuksiin.

Varmasti ovat väärinymmärrettyjä, itsehän juuri annoit esimerkin tuossa edellä. Pelin sekoittaminen on varmasti erittäin väärin ymmärretty. Varsinaista sekoittamista tarvitsee tehdä erittäin harvoin pienen rahan pöydissä. Riittää, kun pidät korotusranget ym. tarpeeksi suurina. Esim. AA:n korottamatta jättämistä pidän melkoisena syntinä.

Milhouse Nixon kirjoitti:
Olen lukenut Sklanskyni ja tiedän, että kun lyön sen 60% floppiin, niin pelaan lähes optimipeliä, johon ei ole olemassa kunnollista lääkettä.

Onkos se Sklansky oppinut pelaamaan NL:ääkin jossain vaiheessa? No ei vaan. Lyöntiin vaikuttaa niin paljon mukana olevien pelaajien määrä ja flopin rakenne, että miksi ihmeessä pitäisi edes heittää ilmoille jotain yleistä lukua?
 

Morgoth

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
Olen lukenut Sklanskyni ja tiedän, että kun lyön sen 60% floppiin, niin pelaan lähes optimipeliä, johon ei ole olemassa kunnollista lääkettä.

On se pokeri helppo peli...

Olen oppinut tänään:

A) Foldaa AA, vedä mielummin J9o suoraa kun osut, niin on kivasti plussalla päivän saldo.
B) Floppiin aina 60 % lyönti potista kun mulla on veto, niin pelaan lähellä optimia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Tarkoitus oli vaan sanoa, että jos maallikolle kertoisi mitä "pelin sekoittaminen" tarkoittaa, niin maallikko sanoisi, ettei tuolla ole yhtään mitään tekemistä pelin sekoittamisen kanssa. Ja jos maallikolle sanoisi mitä "potin manipuloiminen" todellisuudessa tarkoittaa, niin hän sanoisi, ettei sillä ole mitään tekemistä potin manipuloinnin kanssa.

Omasta mielestäni "potin manipuloiminen" on pokerin suurin kirosana, koska se tarkoittaa ainakin viittätoista eri asiaa ja noin miljoonaa erilaista tilannetta omasta kädestä vastustajaan ja itse pöydässä oleviin kortteihin.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Morgoth kirjoitti:
On se pokeri helppo peli...

Olen oppinut tänään:

B) Floppiin aina 60 % lyönti potista kun mulla on veto, niin pelaan lähellä optimia.

Kun tämän "moovin" liittää samanlaiseen kovalla kädellä lyöntiin, niin haluaisinpa nähdä teoreettiset laskelmasi siitä, miten liike on EV-. Tiedän myös, että näitä laskelmiasi en tule koskaan näkemään, koska niitä ei yksinkertaisesti ole.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Kun tämän "moovin" liittää samanlaiseen kovalla kädellä lyöntiin, niin haluaisinpa nähdä teoreettiset laskelmasi siitä, miten liike on EV-.

No eihän tuollaista kenenkään tarvitse todistella. AA:n korottamatta jättäminen pre-flopissa on varmasti EV+ -liike. Se on kyllä helppo todeta, että hieman isommalla lyönnillä saat korotetussa potissa koko stäkin sisään riverillä, mutta tuollaisella panostuksella joudut usein riverillä lyömään reilusti yli potin. Potin manipulointia.
 

Morgoth

Jäsen
Milhouse Nixon kirjoitti:
Kun tämän "moovin" liittää samanlaiseen kovalla kädellä lyöntiin, niin haluaisinpa nähdä teoreettiset laskelmasi siitä, miten liike on EV-.

Jos aina löyt flopilla about 60 % potista, oli veto tai kova käsi, niin tuoko on sitten se optimi-strategia aina saada kaikki rahat sisään turnilla tai viimeistään riverillä, kun haluat? Näytä sinä puolestasi tuollainen laskelma :)
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Morgoth kirjoitti:
On se pokeri helppo peli...

Olen oppinut tänään:

A) Foldaa AA, vedä mielummin J9o suoraa kun osut, niin on kivasti plussalla päivän saldo.

Tuohan on ihan totta. AA vs J9 = 2 outtia vs. 6 outtia. Eli kolme kertaa todennäköisempää on voittaa J9:llä.

Paras käsi pokerissa on kuitenkin T5, kaikki kortit ovat outteja, joko suoran tekemiseen tai pariutumiseen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
E kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, älä ota henkilökohtaisesti. Muistan hyvin elämäni helpoimman hu-matsin. Se oli erästä "Repe82":sta vastaan muistaakseni Ongamen verkossa. Maksoi lyönnin vain hyvällä kädellä ja korotti vain kovilla käsillä. Itse sitten piti vaan katsoa, mitä toinen tekee. Jos löi, pitäköön blindini. Jos ei lyönyt, varastin. Hitaasti, mutta varmasti tuli putsattua parit buy-init.

Muistan, että ollaan kerran pelattu heads-uppia. Mutta minulla oli silloin muistaakseni expectille huikeat 20 euroa ladattuna, joista osa meni johonkin turnaukseen. Sitten pelattiin vastakkain jonkun aikaa, mutta en siinäkään menettänyt loppuja rahojani, vaikkakin veit kyllä minua kuin pässiänarussa.
Tuo parin buy-innin voittaminen on siis täyttä bullshittiä. Tai sitten olet pelannut jotain muuta vastaan.
Toinen vaihtoehto on, että olen sulkenut tuon tapahtuman liian traumaattisena kokonaan muistikuvieni ulkopuolelle.

Ja en tosiaan ota henkilökohtaisesti. Pelin tason kehittymisestä en sitten taasen ole niin varma. Kun ei tule pelattua nykyään paljoakaan.
Joka taas osaltaan varmasti vaikuttaa siihen, että ohivedot tuntuvat paskalta, vaikka ne onkin vain osa ihan niitä tilastotappiota jotka kuuluvat peliin.


Sopulille: Olen tappiolla rahallisesti noin 300e tuolta ajanjaksolta. Pöytiä olen pelannut NL10-NL100 välillä, pääosin kuitenkin NL10 fulltablena.
Pelatut kädet tarkistaisin mielelläni, jos tuo pahvin client toimisi. Ei vain toimi jostain syystä, heittää network erroria. En siis rupea arvailemaan/valehtelemaan pelattujen käsien määrästä mitään.


Ja sitten vielä, en ole missään vaiheessa väittänyt AA:n olevan huono käsi. Tai jonkun T9 olevan paras käsi, sillä lähtöjään se on AA.
Enkä myöskään ole väittänyt, että AA pitäisi heittää menemään. Jos sen yhden ironisen lausahduksen semmoisena ottaa, niin kannattaa tarkistaa lääkitys.

Mutta eiköhän tämä teidän hauskuuttaminen tältä erää riitä. Palaan estradille, jahka pelaan taas joskus pokeria.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Muistan, että ollaan kerran pelattu heads-uppia. Mutta minulla oli silloin muistaakseni expectille huikeat 20 euroa ladattuna, joista osa meni johonkin turnaukseen. Sitten pelattiin vastakkain jonkun aikaa, mutta en siinäkään menettänyt loppuja rahojani, vaikkakin veit kyllä minua kuin pässiänarussa.

Tämä oli nimenomaan muuten Priman tai Ongamen verkossa Jatkiksen privaattirahapöydässä muistaakseni jokunen päivä ennen tai jälkeen Jatkoajan pokerimestari 2006 turnausta, istuimme silloin pöydässä kahdestaan. Tainin verkossa itselläni ei silloin ollut tiliä, joten ei ole voinut olla Expektin kautta. Kerran reloadasit, kun löit all-in TJQKXr-pöytään ja totta kai katsoin sitten nutseillani split-potin vuoksi, mutta itselläsi ei ollut yllätyksekseni kuin se ysi. Tästä kädestä juttelimme silloin chatissa hetken aikaa, kun totesin vain, että millään muulla kädellä et tuohon olisi maksua saanut kuin nutseilla (siis ässä kädessä) ja löit low-suoralla muutaman kerran potin kokoiset oolarit. Sen jälkeen kun olit reloadannut, pelattiin jonkun aikaa vielä, mutta taidettiin itse asiassa lopettaa kesken, kun rake vei niin suuren siivun rahoista, hyvinkin taisi olla niin, että et realoadiasi kokonaan hävinnyt. Enkä muista, aloitettiinko edes max-buy-inilla vai pienemmillä summilla.

Pointti tuossa oli se, että ainakin silloin peliäsi oli äärettömän helppo lukea. Ja jo Sklanskyn pokerin peruslause on se, että voitat silloin, kun pelaisit samoin kuin pelasit, vaikka olisit nähnyt vastustajasi kortit. Käytännössä tuossa pelasin niin, että tiesin koko ajan sinun korttisi. Mikäli aina korottaessasi sinulla on käsi, et saa maksuja. Et varsinkaan enää flopilla, jos olet edellä. Sitten taas, kun maksun tai jopa reissun kylkeen saat, olet perässä.

Itselläni oli pelissäni aivan samat ongelmat aikaisemmin. Itse en saanut maksuja koville käsilleni, mutta maksoin aina sillä toiseksi parhaalla kädellä. Nyt kun olen LAGannut omaa peliäni huomattavasti, saan maksut käsilleni. NL50-shortissa PFR% on useasti itselläni sessiosta ja peliseurasta riippuen jossain 20%-35% tuntumassa. Flopin katson silloin shortissa melkeinpä 50% kerroista. C-bet% on myös korkea. Sen vuoksi voin huoletta lyödä AA kädessä esimerkiksi A72r-floppiin, koska löisin JJ:lla tai KT:llakin siihen floppiin, checkaaminen todennäköisesti tuossa pelottaisi vihuja enemmän. Ja sitten saan säännöllisesti maksuja näiltä toiseksi parhailta käsiltä, jos niitä sattuu pöydässä muilla olemaan, vaikka melkeinpä vetävät kuollutta, minkä lisäksi saan monesti KK-TT:t kippaamaan ässäfloppiin, kun vihut tietävät minun pelaavan Ax:tkin samalla tavalla. Kuitenkin sellainen pieni lisäkaneetti tähän, että luotan oman post-flop-pelini olevan huomattavasti parempaa kuin lähes kaikilla vihuilla, siksi uskallan pelata näin.

Yhteenvetona siis AA on heikko käsi, jos paljastat sen vihuille jatkuvasti. Se on kuitenkin ehdottomasti paras käsi, jos pystyt pelaamaan sen aggreessiivisesti niin, että vihut eivät usko sinulla olevan AA.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
E kirjoitti:
Yhteenvetona siis AA on heikko käsi, jos paljastat sen vihuille jatkuvasti. Se on kuitenkin ehdottomasti paras käsi, jos pystyt pelaamaan sen aggreessiivisesti niin, että vihut eivät usko sinulla olevan AA.

Joskus tulee slouvattua AA varhaisesta positiosta toivoen, että joku reissa myöhemmin ja sitten lyödä kunnon rereissu päälle.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Sportsarin jäsenet saivat ilmaisen 50$-bonarin Paradiselle verkon vaihtumisen jälkeen, kunhan vain osasivat ilmota lobbyyn. Oli ihan kiva pelata ensimmäistä kertaa 5-max shortti NL10:ä. Partyllahan noita ei taida vielä valitettavasti olla. Vihdoinkin pääsi täräyttelemään 75s:llä utg:sta 4BB-reissuja. Siinä sitten löin about puoli pottia lähes jokaiseen floppiin, johon olin pf-korottanut. Sittareita tuolla on erittäin nihkeästi ja vieläpä sitä suolaista 5+1:tä. Oli kyllä erittäin heikko taso tai sitten mää oon vaan katsellut hieman liikaa cardrunnersia ja stoxpokeria in action.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
E kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, älä ota henkilökohtaisesti. Muistan hyvin elämäni helpoimman hu-matsin. Se oli erästä "Repe82":sta vastaan muistaakseni Ongamen verkossa. Maksoi lyönnin vain hyvällä kädellä ja korotti vain kovilla käsillä. Itse sitten piti vaan katsoa, mitä toinen tekee. Jos löi, pitäköön blindini. Jos ei lyönyt, varastin. Hitaasti, mutta varmasti tuli putsattua parit buy-init.

Itselleni tuli tästä mieleen sittareiden HU:t kaverini kanssa. Kolme tai neljä kertaa olemme nyt kohdanneet, ja voitot taitavat olla hänelle 2-1 tai 3-1. Kaverini on suhteellisen kokenut pelaaja, joka on tämän syksyn aikana ottanut nousua multeista lähemmäs 10k $. Hyvää oppia olen noissa sessioissa saanut, jota olen sitten hyödyntänyt ollessani HU:issa muiden pelaajien kanssa. Joskus vastassa on juuri tuollaisia pelaajia, jotka väijyvät käsiä ja passailevat. Heitä vastaan on helppo aggreilla, ja varsinkin sittareiden pienillä stäkeillä ajaa heidät pahaan jamaan. Itse pelasin alun perin tällaista ylitiukkaa peliä. Nyttemmin olen siirtynyt huomattavasti LAGimpaan peliin, koska heads-upissa ei voi vain odotella kortteja. Jos vastustaja sen sijaan pelaa itse löysää ja aggrea, pyrin tiukentamaan peliäni hieman, ja tekemään yllättäviä liikkeitä, joita on vaikea lukea.

Toki sittareiden heads-upit ovat juuri vähäisen stäkin takia enemmän tai vähemmän arpajaisia. Mielenkiintoista noissa heads-upeissamme onkin se, että voitin ensimmäisen, vaikka pelasin silloin heikoiten.

E kirjoitti:
Olisin tuon matsin vienyt, vaikka en olisi omia korttejani nähnyt koko session aikana kertaakaan.

Tästä on ollut parin kaverin kanssa puhetta, että pitäisi joskus kokeilla pelata joku pieni turnaus (esim. parin pöydän sittari) siten, että omat kortit ovat kokonaan peitettynä. On kuulemma opettavainen kokemus sen suhteen, miten muut näkevät omat liikkeet. Myös muiden tarkkailu varmasti terästyy, kun omia kortteja ei tarvitse miettiä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
vision kirjoitti:
Joskus tulee slouvattua AA varhaisesta positiosta toivoen, että joku reissa myöhemmin ja sitten lyödä kunnon rereissu päälle.

Tuossahan kerrot ihan suoraan, että "hei, mulla on naulat, hähhää!". Tuolla taktiikalla et saa isoa pottia vedettyä nauloilla millään. Etupositiosta vaan perusreissu, jos haluat jotain muuta kuin ongelmia. Tuollainen limp-megaraise on niin selkeä viesti nauloista, että en usko sinun saavan minkäänlaista actionia, tuskin edes floppia.

Nauloista tuli taas mieleen eilisen jako, jossa sain NL50 shortissa UTG:sta naulat taskuun. Perusreissu 4BB, johon kaksi maksajaa. Flop AA9 - ässäneloset siis flopattuna itselläni. Mitäs tässä tekisin? Potissa tässä vaiheessa about $6, mukana BB ja button, minä välissä siis UTG:n paikalla. En kerro ainakaan vielä, miten loppujen lopuksi pelasin, mutta potiksi tuli reilut $65 loppujen lopuksi. Ja ei, en checkannut flopilla.

Tuo greatLeon kommentit HU:sta pitää niin paikkansa. HU-sittareissa pitää puskea paljon, joskus sitä sitten hävitään suosikkiasemasta ja joskus vedetään altavastaajan asemasta ohi. Mutta pitkällä tähtäimellä HU-pelissä ei odoteta kortteja vaan nimenomaan lyödään heti, kun arvellaan vihun olevan epävarma.
 

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Flop AA9 - ässäneloset siis flopattuna itselläni. Mitäs tässä tekisin? Potissa tässä vaiheessa about $6, mukana BB ja button, minä välissä siis UTG:n
paikalla.

Löit flopilla yli potillisen? Jotta kukaan ei uskoisi sulla olevan mitään kiinni? Jollakin oli ysi kiinni tai pari ja maksoi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös