repe_joke kirjoitti:
Muistan, että ollaan kerran pelattu heads-uppia. Mutta minulla oli silloin muistaakseni expectille huikeat 20 euroa ladattuna, joista osa meni johonkin turnaukseen. Sitten pelattiin vastakkain jonkun aikaa, mutta en siinäkään menettänyt loppuja rahojani, vaikkakin veit kyllä minua kuin pässiänarussa.
Tämä oli nimenomaan muuten Priman tai Ongamen verkossa Jatkiksen privaattirahapöydässä muistaakseni jokunen päivä ennen tai jälkeen Jatkoajan pokerimestari 2006 turnausta, istuimme silloin pöydässä kahdestaan. Tainin verkossa itselläni ei silloin ollut tiliä, joten ei ole voinut olla Expektin kautta. Kerran reloadasit, kun löit all-in TJQKXr-pöytään ja totta kai katsoin sitten nutseillani split-potin vuoksi, mutta itselläsi ei ollut yllätyksekseni kuin se ysi. Tästä kädestä juttelimme silloin chatissa hetken aikaa, kun totesin vain, että millään muulla kädellä et tuohon olisi maksua saanut kuin nutseilla (siis ässä kädessä) ja löit low-suoralla muutaman kerran potin kokoiset oolarit. Sen jälkeen kun olit reloadannut, pelattiin jonkun aikaa vielä, mutta taidettiin itse asiassa lopettaa kesken, kun rake vei niin suuren siivun rahoista, hyvinkin taisi olla niin, että et realoadiasi kokonaan hävinnyt. Enkä muista, aloitettiinko edes max-buy-inilla vai pienemmillä summilla.
Pointti tuossa oli se, että ainakin silloin peliäsi oli äärettömän helppo lukea. Ja jo Sklanskyn pokerin peruslause on se, että voitat silloin, kun pelaisit samoin kuin pelasit, vaikka olisit nähnyt vastustajasi kortit. Käytännössä tuossa pelasin niin, että tiesin koko ajan sinun korttisi. Mikäli aina korottaessasi sinulla on käsi, et saa maksuja. Et varsinkaan enää flopilla, jos olet edellä. Sitten taas, kun maksun tai jopa reissun kylkeen saat, olet perässä.
Itselläni oli pelissäni aivan samat ongelmat aikaisemmin. Itse en saanut maksuja koville käsilleni, mutta maksoin aina sillä toiseksi parhaalla kädellä. Nyt kun olen LAGannut omaa peliäni huomattavasti, saan maksut käsilleni. NL50-shortissa PFR% on useasti itselläni sessiosta ja peliseurasta riippuen jossain 20%-35% tuntumassa. Flopin katson silloin shortissa melkeinpä 50% kerroista. C-bet% on myös korkea. Sen vuoksi voin huoletta lyödä AA kädessä esimerkiksi A72r-floppiin, koska löisin JJ:lla tai KT:llakin siihen floppiin, checkaaminen todennäköisesti tuossa pelottaisi vihuja enemmän. Ja sitten saan säännöllisesti maksuja näiltä toiseksi parhailta käsiltä, jos niitä sattuu pöydässä muilla olemaan, vaikka melkeinpä vetävät kuollutta, minkä lisäksi saan monesti KK-TT:t kippaamaan ässäfloppiin, kun vihut tietävät minun pelaavan Ax:tkin samalla tavalla. Kuitenkin sellainen pieni lisäkaneetti tähän, että luotan oman post-flop-pelini olevan huomattavasti parempaa kuin lähes kaikilla vihuilla, siksi uskallan pelata näin.
Yhteenvetona siis AA on heikko käsi, jos paljastat sen vihuille jatkuvasti. Se on kuitenkin ehdottomasti paras käsi, jos pystyt pelaamaan sen aggreessiivisesti niin, että vihut eivät usko sinulla olevan AA.